بهترین فیلم‌های ترسناک سال 2010 به بعد

اگر بخواهیم به این فکر کنیم که چه چیزی باعث ترسناک شدن یک فیلم خواهد شد، اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد طرح فیلم است. طرح داستان باید بدیع و نوآورانه باشد تا بر مخاطب تأثیر بگذارد. عامل دوم اجرای بازیگران است. اگر بازیگران در اجرای نقش‌های خود موفق ظاهر نشوند همه چیز خراب شده و بر مخاطب تأثیر نخواهد گذاشت. عامل سوم هم موسیقی متن فیلم است که در همه ژانرها تأثیر دارد اما در فیلم‌های ترسناک اثرگذارتر است زیرا در ایجاد فضای ترسناک نقش مهمی دارد. فیلم‌های این لیست بر اساس طرح داستان، اجرای بازیگران و عناصر ترس انتخاب شده‌اند. پس با ما همراه باشید تا با 15 تا از بهترین فیلم ترسناک جدید (از سال 2010 به بعد) آشنا شویم.


15. نگهبانان مهمان سرا – The Innkeepers – 2011

دو شکارچی ارواح مشتاقانه در هتلشان منتظر شکار ارواح هستند. اتفاقی که آن‌ها شاهدش هستند شاید جذاب باشد اما کشنده خواهد بود. این فیلم ترسناک به خوبی دیدگاه برادران کوئن را نشان داده و عناصر کمدی سیاه را نیز داراست. تأثیر کلی فیلم به همراه کلیشه‌های داستان‌های ترسناک مخاطب را وادار می‌کند تا پایان فیلم آن را تماشا کند. نقطه اوج داستان قابل قبول بوده و انتظار مخاطب را برآورده می‌کند.


14. شوم – Sinister – 2012

زمانی که یک نویسنده و خانواده‌اش به یک خانه جدید نقل مکان می‌کنند اتفاقات عجیبی برایشان رخ می‌دهد. این نویسنده جعبه‌هایی را کشف می‌کند که نشان می‌دهد در این خانه قتل‌های مهیبی رخ داده است. او تصمیم می‌گیرد همراه خانواده آنجا را ترک کند اما دیگر دیر شده. داستان این فیلم بسیار جالب بوده و کارگردانی هوشمندانه‌ای دارد. نقش آفرینی ایتان هاک بسیار موفق بوده و در کنار او نقش منفی داستان هم بسیار قابل قبول بوده است.


13. چراغ ها خاموش – Lights Out – 2016

این فیلم پس از اکران چندان مورد توجه قرار نگرفت زیرا طرح داستان چندان جدید نبود، صحنه‌های ترسناک چندان تاثیرگذاری نداشت و مخاطبین از آن چندان استقبال نکردند با این حال نقش آفرینی بازیگران بسیار چشمگیر بود. زمانی که ناپدری ربکا براثر حوادث عجیب در اتاق خوابش کشته شد، او با مادرش و برادر ناتنی‌اش مارتین ملاقات می‌کند. او با دیدن شرایط مادرش برادرش را با خود همراه می‌کند. ربکا آن شب یک روح را می‌بیند: یک زن معلول که با ناخن‌هایش چوب‌ها را می‌خراشد. او به همراه دوست پسرش برت دلیل این اتفاقات و همچنین دوست پنهانی مادرش را کشف می‌کند. برای اولین بار در یک فیلم ترسناک دوست پسر او نمی‌میرد که نکته برجسته‌ای است.


12. تسخیر – Possession – 2012

زمانی که یک دختر جوان یک جعبه چوبی درخشان از بقایای دارایی یک خانواده مرحوم را خریداری می‌کند، اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. دختر حالات عجیبی نشان می‌دهد که نشان دهنده تسخیر شدن اوست. پدرش برای کمک به او از علمای یهودی کمک می‌خواهد و آن‌ها او را در یک بیمارستان بستری می‌کنند تا روحش را پاک سازی کنند. فیلم تسخیر یک فیلم خوش ساخت است که نقش آفرینی بازیگران در آن موفق می‌باشد، به همین دلیل برای سایر فیلم‌های ترسناک یک رقیب محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


11. کالبدشکافی جین دو – The Autopsy of Jane Doe – 2016

فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که پلیس یک جسد بی نام و نشان را کشف می‌کند و نام او را جین دو می‌گذارد. جسد او برای کالبد شکافی و مشخص شدن دلیل مرگ به یک کلینیک فرستاده می‌شود. فردی که مشغول کالبد شکافی اوست پسرش را به دنبال کاری به بیرون می‌فرستد و شروع به کار میکند، اما پس از بازگشت او، به همراه هم جسد را کالبد شکافی می‌کنند و رفته رفته به نکات و جزئیاتی دست پیدا می‌کنند که نشان می‌دهد صاحب جسد یک جادوگر بوده و نامیراست. ریتم فیلم نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند. طرح داستان بسیار جذاب و پرتنش بوده و یکی از فیلم‌هایی است که باید تماشا کنید.


10. توطئه آمیز – Insidious – 2010

یک خانواده خانه خود را عوض کرده و به یک منزل جدید می‌آیند. آن‌ها سه فرزند دارند که کوچک‌ترینشان بدون دلیل به کما رفته و هیچ درمانی ندارد. یکی از دوستان خانوادگی، آلیس، به آن‌ها می‌گوید که پدر این کودک یعنی جاش می‌تواند به دنیای دیگر سفر کند. اکنون جاش باید پسرش را نجات دهد، پیش از آنکه ارواح شرور، روح او را تصاحب کنند. این فیلم بدیع و خوش ساخت در کنار روایت تاثیرگذار و ترسناک آن باعث می‌شود از جایتان تکان نخورید.


9. ویجا : منشا شر – Ouija Origin of Evil – 2016

یک خانواده تظاهر می‌کنند می‌توانند با ارواح ارتباط برقرار کنند تا با این کار پول به دست آورده و مشتری داشته باشند. اما یکی از ارواح با آن‌ها همراه شده و روح جوان‌ترین دختر خانواده را تسخیر می‌کند. رازهای مخوف خانه افشا شده و دوران جنگ جهانی دوم بازمی گردیم. ویجا یک فیلم بدیع و زیباست که با نقش آفرینی‌های بامهارت و جلوه‌های ویژه قابل قبول به یک اثر به یادماندنی تبدیل می‌شود.


8. شب بخیر مامان – Goodnight Mommy – 2014

الیاز و لوکاس دو برادر دوقلو هستند که رابطه تله پاتیک عجیبی دارند. آن‌ها متوجه می‌شوند که مادرشان از بیمارستان بازگشته درنتیجه با عشق و توجه از او استقبال می‌کنند. پس از چند روز باند مادرشان از صورتش جدا شده و هویتش مشخص می‌شود، رفتار او باعث شده که پسرها به او شک کنند. این فیلم روایت بسیار زیبایی دارد و به اسکار هم وارد شد. این فیلم با وجود تنها 3 بازیگر 90 دقیقه طول کشیده و پایان آن بیننده را راضی می‌کند.


7. قله‌ای به رنگ خون – Crimson Peak – 2015

آثار گیرمو دل تورو و توجه آن‌ها به ارواح و شرارت باعث می‌شود که به چیزی بیشتر از یک فیلم سینمایی تبدیل شوند. فیلم‌های او خاطرات و درس‌هایی را به ما می‌آموزند که تا پایان زندگی فراموش نخواهیم کرد. او با روایت خاص خود فیلم‌هایش را به یک اثر خاص‌تر تبدیل می‌کند و “قله‌ای به رنگ خون” از این قاعده مستثنا نیست. روح مادر ادیت زمانی که او کودک بود به او درباره قله‌ای به رنگ خون هشدار می‌دهد. با آمدن خانواده مرموز شارپ از انگلستان پدر ادیت از آن‌ها می‌خواهد که بروند، اما ناگهان او از دنیا رفته و اکنون ادیت با توماس شارپ ازدواج می‌کند، کسی که به او بسیار نزدیک است. آن دو به قصر شارپ‌ها می‌روند که در حال فرو ریختن است، اما در آنجا تنها نیستند. راز مخوف خانواده شارپ می‌تواند آن‌ها را از بین ببرد. نقش آفرینی بازیگران فیلم از جمله دلایل موفقیت آن است.


6. احضار روح 2 – The Conjuring 2 – 2016

اد و لورن وارن این بار به انگلستان می‌روند و این بار خانه سابق آن‌ها در چنگال ارواح است. آن ها با دریافتن این موضوع به یک اتفاق بزرگ‌تر و ترسناک‌تر پی می‌برند. این فیلم به موضوعاتی اشاره می‌کند که شاید هنوز برای انسان چندان مشخص نیست. تحقیقات ترسناک این زوج یکی از جاذبه‌های این فیلم است که پس از قرار گرفتن در کنار سایر بازیگران و قهرمان‌های فیلم تأثیر آن دو چندان خواهد شد.


5. آنابل: آفرینش – Annabelle: Creation – 2017

یک خانواده معمولی پس از مرگ دختر کوچکشان براثر تصادف دگرگون می‌شوند. آن‌ها پس از سال‌ها از یک پرستار و دختران یتیم اش دعوت می‌کنند تا با آن ها زندگی کنند. جنیس، یکی از دخترهاست که معلول بوده و ارواحی می‌بیند که به نظرش به یک دختر بچه تعلق دارد. او در ابتدا می‌خواهد با او دوست شود اما این روح به شیطان تعلق دارد و پس از تسخیر او می‌خواهد دیگران را نیز از بین ببرد. روایت زیبای جیمز وان و جذابیت سری فیلم‌های آنابل باعث می‌شود که شاهد یک فیلم زیبا باشیم.


4. احضار روح – The Conjuring – 2013

احضار روح از داستان واقعی خانواده پرون تشکیل شده که ترس را به عجیب‌ترین شکل ممکن تجربه می‌کنند. آن‌ها پس از خرید یک خانه ارزان به آن جا نقل مکان می‌کنند. اما پس از مرگ سگشان و مشاهده ارواح، شادی‌شان از بین می‌رود. آن‌ها با اد و لورن وارن تماس می‌گیرند که متخصص امور ماورالطبیعه هستند. زخم‌های روی بدن اد و لوران نشان دهنده تجربیاتی است که که هرگز فراموش نخواهند کرد. احضار روح با روایت تاثیرگذار و صحنه‌های ترسناک و نفس گیرش بدون شک می‌تواند یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های ممکن باشد.


3. بابادوک – Babadook – 2014

یک زن بیوه به همراه پسر شش ساله‌اش سام زندگی می‌کند تا اینکه پسرش چیزهای عجیبی می‌بیند. توضیحات پسرش باعث می‌شود که برای دیدن یک موجود عجیب آماده باشد، موجودی که او را بابادوک می‌نامند. بابادوک با سبک خاص خودش می‌تواند یک اثر کلاسیک ترسناک و فراموش نشدنی باشد.


2. ایت – It – 2017

یک موجود ترسناک پس از 27 سال خواب اکنون آنقدر بزرگ شده که بتواند برای ترساندن کودکان شهر Derry و تغذیه از ترس آن‌ها خود را نشان دهد. گروهی از کودکان شهر به رهبری بیل، که برادرش قربانی این موجود بوده، می‌خواهند او را از مخفی گاهش درآورده و از بین ببرند. این فیلم بهترین فیلم ترسناک دهه گذشته است، فیلمی با یک اهریمن باهوش، ترسناک و به طرز عجیبی جذاب.


1. شیون – The Wailing – 2016

با آمدن یک مرد عجیب ژاپنی، قتل‌های پست سر همی در روستا رخ می‌دهد که حاصل گسترش یک بیماری است. افسر پلیسی که درباره این پرونده تحقیق می‌کند علائم بیماری را در دخترش دیده و با آن مرد مقابله می‌کند. او سگش را می‌کشد و از فردی می‌خواهد تا در برابر شیطان از خانواده‌اش حفاظت کند. نهایتا مبارزه ای بین افسر پلیس و مرد ژاپنی آغاز می‌شود، آیا واقعاً این یک مبارزه است؟ شاید تا پایان داستان با این سؤال مواجه هستید و ترسی بر وجودتان مستولی شده که تا آخر فیلم همراهتان است.

                               

دیدگاه‌ها (17)

بستن فرم

  1. شایان

    شهریور 14, 1401

    من بیشتر فیلم های ترسناک رو دیدم ولی فیلم های مثل ایت ترسناک نیست میشه گفت یه فیلم تخیولی که من خودم از مودل دلقکه خوشم میاد

    پاسخ

  2. Nastaran

    مرداد 7, 1400

    سلام
    چند سال پیش یه مجموعه ۵ تایی فیلم ترسناک دیدم ….که راجب ۵ تا دوست بود در هر مجموعه ۵ دوست از نسل های متفاوت با ارواح سرو کله می‌زدند و مشکل انها را متوجه نمی‌شدند تا اینکه در اخرین قسمت نسل پنجم ماجرا را حل کرد ….کسی اسم این فیلم رو می‌دونه خیلی دنبالش میگردم ???

    پاسخ

  3. Asal

    دی 18, 1399

    به نظرم ایت یکی از بهترین فیلمایی ک دیدم حالا هرکی نظر خودشو داره ولی ب نظر من به نحوه خودش ترسناکه

    پاسخ

    • ابولفضل در پاسخ به Asal

      خرداد 6, 1400

      غیر از ترسناک بودنش واقعا کاگردان خوبی داره جلوه ویژه های عالی داره
      غیر از اون کل فیلم ایت 1 همه بچه های 17 16 ساله بودن که واقعا سخت تر کارکردن با بازیگر های مطرح

      پاسخ

    • شایان در پاسخ به Asal

      شهریور 14, 1401

      دقیقا

      پاسخ

  4. امین عسگری

    فروردین 18, 1399

    سلام، عرض ادب و احترام
    دوستان عزیز، چند سال پیش یک فیلم دیدم که یک مرد به فرودگاه رفته بود و در آنجا هر چه تلاش کرد با تلفن همراه خود تماس بگیرد، موفق نشد، تلفن خاموش شد، راس یک زمان، هر کس با تلفن همراهش مشغول صحبت بود، به ناگاه یک آهنگ شنیدن و سریع به زامبی تبدیل شده و شروع به حرکات خشونت آمیز و حمله به دیگران کردند.
    خواهرش هر کس از دوستان، نام فیلم مذکور را می داند، بگوید.
    ممنون می شوم.

    پاسخ

  5. علی

    شهریور 24, 1398

    ایت خیلی مسخره است فقط insidious خیلی ترسناکه و conjurin

    پاسخ

    • کیارش در پاسخ به علی

      شهریور 24, 1398

      ایت ترسناک نیست . برای شما نیست .برای ما هست.برای من هست. برای تو نیست تویی که فقط باید راهبه رو ببینی تا بفهمی ترس و خشونت یعنی چی .

      پاسخ

      • آریو در پاسخ به کیارش

        شهریور 25, 1398

        قبل ایت میترسیدم فیلم ترسناک ببینم…
        ایت رو دیدم با خودم فکر کردم این بود فیلم ترسناک؟
        من جوگیر بعد این رفتم آنابل دو رو دیدم از اون به بعد هر شب لبخند آنابل رو رو سقف اتاقم میبینم 😀

        پاسخ

      • ابولفضل در پاسخ به کیارش

        خرداد 6, 1400

        راهبه مگه ترسناک بود؟
        داداش من راهبه رو به عنوان فیلم خوانوادگی با دادش کوچولو هام نگاه کردم

        پاسخ

  6. لرد کریتوس

    فروردین 18, 1398

    هه… ایت به درد مردهای نترس و بالغ ۷ الی ۱۰ سال میخوره!

    پاسخ

  7. امیر محمد

    بهمن 6, 1397

    فیلم فقط راهبه

    پاسخ

    • بانو در پاسخ به امیر محمد

      بهمن 7, 1397

      میشه اسم این فیلمی که عکس کامنتت روشه رو بگی. همین دلقکه. دنبالش بودم

      پاسخ

      • عباس در پاسخ به بانو

        بهمن 7, 1397

        سلام،
        فیلم توی همین مقاله معرفی شده دیگه.
        فیلم It (آن) محصول 2017

        پاسخ

  8. komeil

    تیر 18, 1397

    فقط conjuring

    پاسخ

  9. annie

    خرداد 21, 1397

    یعنی it از همه ترسناکتره؟ :/ قطعا اشتباه شده کلا it بچه بازیه نسبت ب بقیه

    پاسخ

    • عباس در پاسخ به annie

      خرداد 23, 1397

      کاملا موافقم it بیشتر شبیه برنامه کودک بود تا سینمایی

      پاسخ

  10. aida ebr

    اردیبهشت 24, 1397

    بسی جالب…. با تشکر

    پاسخ