لیست بهترین فیلم‌های جانی دپ که باید تماشا کنید

فیلم‌ های جانی دپ را می‌توان به دوبخ فانتزی-کمدی و جنایی و جدی تقسیم کرد؛ این بازیگر طی سالهای فعالیتش در عرصه سینما حضور پررنگ و قابل‌توجهی داشته و با کارگردان‌ها و بازیگران نامی زیادی نیز همبازی شده‌است.

گرچه بیشترین همکاری جانی دپ با تیم برتون بوده‌است و او بهترین نقش‌آفرینی‌های دپ را در آثارش نمایش داده‌است، اما فیلم‌ها و اجرهای بی نظیر دیگری نیز از این ستاره‌ی برجسته وجود دارد که هر کدام در نوع خود جذاب و تماشایی هستند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تعدای از بهترین و برترین فیلم های جانی دپ دوست‌داشتنی را برایتان آماده کنیم که امیدواریم از آن لذت ببرید؛ با پروشات همراه باشید.


1. مجموعه دزدان دریایی کارائیب – 2017-2003 – Pirates of the Caribbean

احتمالاً مشهورترین نقش جانی دپ، کاپیتان جک اسپارو است که با میکاپی تیره، رفتاری همانند دزدان دریایی، یک لوتی عاشق پیشه، تیراندازی ماهر و شمشیربازی خبره (و البته خوش شانس) کاراکتری کاملا آشنا و دوست داشتنی است.

مجموعه فیلم‌های “دزدان دریایی کارائیب” یکی از بهترین فیلم‌ های جانی دپ و همچنین یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده درباره دزدان دریایی است. اگر دزدان دریایی کارائیب را دوست دارید، پس حتما از اجرای بی‌نظیر جانی دپ؛ دریاها، کشتی‌ها، صحنه‌های مبارزه اکشن، موجودات عجیب و برتر از هر چیزی، دزدان دریایی، خوشتان می‌آید.


2. سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت – 2007 – Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

شاید کاپیتان جک اسپارو شخصیت موردعلاقه ما از جانی دپ باشد اما هیچکس نمی‌تواند انکار کند که سوئینی تاد یک قاتل تمام عیار است. او در این فیلم تنها شبیه بنجامین بارکر انتقام‌جو نیست بلکه در حین اصلاح صورت مشتری‌ها می‌تواند به زیبایی آواز بخواند. او یک آرایشگر شیطانی است!

این فیلم به کارگردانی تیم برتون، یکی از بهترین فیلم‌ های جانی دپ بوده که استعداد او را نه تنها در بازیگری که در خوانندگی هم نسان می‌دهد. فیلمی که هرگز تکراری نمی‌شود و فضای تاریک و داستان جذابش برای همیشه دیدنی خواهد بود.


3. ادوارد دست قیچی – 1990 – Edward Scissorhands

شخصیت ادوارد دست قیچی نشان می‌دهد که استعداد دپ تنها در شخصیت‌های باحال یا منفی خلاصه نمی‌شود. او می‌تواند در نقش یک جنتلمن دوست داشتنی و معصوم ظاهر شود که به‌راحتی می‌توان شیفته او شد. همه ما دوست داریم ادوارد را در آغوش بگیریم، مگر نه؟

یکی از پرطرفدارترین فیلم‌ های جانی دپ؛ او در این فیلم نقش انسانی مصنوعی را بازی می‌کند، که دستان او از قیچی ساخته شده اند. بعد از اینکه سازنده او از دنیا می رود، ادوارد بدون اینکه چیزی از دنیا بداند، تنها می ماند. وقتی “پگ باگز” او را در کاخ مخروبه‌اش پیدا می‌کند، ادوارد برای اولین بار احساس مهربانی را از یک غریبه تجربه می‌کند. سپس پگ او را به خانه خود می‌برد، خیلی زود اعضای خانواده عاشق مهمان جدید خود می‌شوند. زمانی که او برای یک جرم تقریبا بزرگ مورد سرزنش قرار می‌گیرد، مشکلاتش شروع می‌شوند.


4. اسلیپی هالو – 1999 – Sleepy Hollow

شخصیت جانی دپ در این فیلم (ایکابد کرین)، بسیار خوب شخصیت‌پردازی شده و با فضای تاریک فیلم ادغام گشته است. این فیلم هم ساخته تیم برتون است که با تحسین راجر ابرت مواجه شد: “جانی دپ بازیگری است که می‌تواند کاملاً در شخصیت داستان غرق شود و فیلم‌های برتون بیش از هر فیلم دیگری این فرصت را به او می‌دهد.”

داستان در سال ۱۷۹۹ روایت می‌شود؛ جایی که افسر جوانی به‌نام ایکابد کرین به دستگاه حکومتی اعتراض دارد و خواستار منطقی برخورد کردن با تمام مشکلات است. در پی این اعتراضات، قاضی نیویورک ایکابد را به روستایی به‌نام اسلیپی هالو می‌فرستد تا معمای سه قتل رخ‌داده در این روستا را با روش‌های عقلانی و منطقی خودش حل کند.


5. چارلی و کارخانه شکلات‌سازی – 2005 – Charlie and the Chocolate Factory

دنیای شیرین و خوشمزه چارلی و کارخانه شکلاتش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین دنیاهای فانتزی و کودکانه است. ویلی وانکا یک شخصیت دوست داشتنی و جالب است که ظاهرش به دل بچه‌ها می‌نشیند.

مجله رولینگ استون در این باره می‌گوید: “جانی دپ به خوبی نیاز شخصیت ویلی وانکا به دیده شدن را می‌فهمد. جانی دپ بیش از جین وایلدر توانست به خواسته‌ها و رازهای قلبی وانکا پی ببرد. شاید دپ و برتون در نشان دادن قوه تخیل خود زیاده روی کنند اما این زیاده روی قطعاً به دل می‌نشیند.”


6. در جستجوی ناکجا‌آباد – 2004 – Finding Neverland

یکی دیگر از فیلم های جانی دپ که فیلم نشان می‌دهد که او می‌تواند بدون میکاپ‌های رنگارنگ نیز در یک دنیای فانتزی نقش قهرمان را ایفا کند. بازی او در نقش جی‌ام بری شاید دست‌کم گرفته شد اما واقعا خیره‌کننده بود. او وقار و جذابیت را به این داستان واقعی داد.

در جستجوی ناکجا‌آباد فیلمی غمگین اما بسیار تاثیرگذار و دیدنی با بازی “کیت وینسلت” در کنار دپ است. داستان فیلم درباره‌ی زندگی حقیقی “جیمز بری”، نویسنده کودکان است. “بری” که از طرف جامعه نویسنده‌ای بی‌استعداد شناخته شده، بیشتر اوقات را در تنهایی سپری می‌کند و روزی به طور اتفاقی با حانواده‌ای آشنا می‌شود و با علاقه‌مند شدن به آن خانواده، داستان جدید خود را با الهام از زندگی آنها می‌نویسد. موسیقی متن زیبای این فیلم در سال ۲۰۰۵ برنده جایزه اسکار شد.


7. چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد – 1993 – What’s Eating Gilbert Grape

این فیلم به‌خوبی نشان می‌دهد که جانی دپ یک بازیگر همه کاره است. بازی او در نقش گیلبرت گریپ بسیار جذاب است و به سرعت احساسات شما را برمی‌انگیزد. علاوه بر نقش او، لئوناردو دی کاپریو جوان هم بسیار خوب ظاهر می‌شود. مجله Variety در این باره گفت: “جانی دپ با شخصیت‌پردازی جذاب و مهربان مرکزیت داستان را به خود اختصاص می‌دهد.”

این فیلم درباره پسری جوان به نام گیلبرت است که پدر خود را از دست داده و باید از برادرش آرنی (دیکاپریو) که ناتوان ذهنی و مادرش که چاقی مفرط دارد مراقبت کند؛ اما این وضعیت همزمان با ورود عشق به زندگیش او را به چالش می‌کشد.


8. دانی براسکو – 1997 – Donnie Brasco

این فیلم رضایت‌بخش و غنی از رمان جوزف پیستون اقتباس شده که تجربیات خود به عنوان مأمور مخفی اف بی آی را به تصویر می‌کشد. خود جانی دپ نقش پیستون و در شخصیتی دیگر نقش دانی براسکو را ایفا کرد. منتقدین بازی او را تحسین کردند و حتی یکی از آن‌ها بازی او را “تأثیرگذار” دانست.

مجله نیویورک او را “برازنده این شخصیت” نامید و بازی او را باور پذیر دانست. او در این فیلم نقش یک مأمور اف بی آی را ایفا می‌کند که می‌خواهد یکی از پنج خانواده مافیا در نیویورک را به دام انداخته و البته عضو مافیا شود.


9. اد وود – 1994 – Ed Wood

در فیلم دیگری از تیم برتون محصول سال 1994 جانی دپ در نقش یک فیلم‌ساز به نام اد وود ظاهر می‌شود. اگرچه این فیلم در مقایسه با همکاری‌های دیگر برتون و دپ چندان مشهور نیست، اما استعداد بازیگری جانی را نشان داد و ثابت کرد که او حتی بدون گریم‌های رنگارنگ هم می‌تواند جذاب ظاهر شود.

اگرچه این فیلم در گیشه چندان موفق نبود اما با تحسین منتقدین و تماشاگران مواجه شد و نامزدی در گلدن گلوب را برای دپ به همراه آورد.


10. آلیس در سرزمین عجایب – 2010 – Alice in Wonderland

یکی دیگر از شخصیت‌های جالب و رنگارنگ جانی دپ شخصیت کلاهدوز دیوانه در فیلم “آلیس در سرزمین عجایب” محصول سال 2010 است. میا واشیکوفسکا بازیگر نقش آلیس در این باره گفت: “آلیس و کلاهدوز دیوانه شخصیت‌های عجیب و تنهایی هستند و به همین دلیل دوستی عمیقی میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

” برتون هم درباره او گفت که جانی دپ تلاش کرد علاوه بر دیوانه بودن وجه جذاب دیگری هم به کلاهدوز دیوانه ببخشد.


کدام یک از این فیلم‌ های جانی دپ فیلم مورد علاقه شماست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها (16)

بستن فرم

  1. Me

    فروردین 19, 1401

    سایت عالیه، تقریبا با من هم عقیدست ⭐
    همه فیلم های تو این سایت جانی عالین! 🎊🍕

    پاسخ

  2. SINA

    دی 16, 1400

    از نظر من تک تک فیلم های جانی دپ بهترین هستن . کسایی هم که میگن فقط سه قسمت اول دزدان دریایی کارائیب ، مگه سوار بر امواج ناشناخته و مردگان قصه نمیگویند از نظر داستانی و کیفیت ایرادی داشت‌ ، درسته که در حد سه قسمت اول نبود ولی به اندازه ای زیبا بود که ماجراجویی های جک رو بهمون نشون بده ، الانم از صحنه آخر قسمت پنج احتمال بالایی میدم که دیوید جونز تو قسمت ششم فیلم هستش . برای فیلم جانوران شگفت انگیز ۳ هم انتظار داشتم که بعد از جانی دپ بازیگرانی مثل رابرت داونی جونیور و بندیکت کامبریج رو تو نقش گریندل والد ببینم نه مدس میکلسن ، با این حال چون پاتر هد هستم برای فیلم خیلی هایپم ، اگه از دنیای هری پاتر نبود شاید به خاطر حذف جانی دپ تف هم رو فیلم نمینداختم . وارنر هم به این خاطر جانی رو از فیلم اخراج کرد چون می ترسید فیلم به خاطر اون و همسرش فروش نکه . اما عوضی بازی در آورد که امبر هرد رو تو آکوامن ۲ نگه داشت بعد هم گفت که ما نمیخوایم کیفیت فیلم را با حذف بازیگراش پایین بیاریم .

    پاسخ

  3. هیچ چیزی

    دی 5, 1400

    من از این مرد جدیده بدم میاد! ╥﹏╥ جانی خیلی معصومه اون مرده خیلی ترسناکه! اصلا شبیه هم نیستن. بعدشم جانی خیلی خوب نقششو بازی کرد. همونطور که تو بقیه فیلماش خوب بازی کرد! ᕕ( ᐛ )ᕗ ولی مطمعن نیستم اصلا به این مرده. (´。_。`) دوست دارم هم بگم از این سایت خیلی خوشم میاد و با نظرش هم خوشم میادᐠ( ᐛ )ᐟ. اینم بگم که جای لون رنجر هم خالیه🗼🎊

    پاسخ

  4. نیوت اسکمندر

    فروردین 9, 1400

    ببخشید پس فیلم جانوران شگفت انگیز در نقش گریندوالد چی؟؟؟؟؟
    ولی حیف که به خاطر امبر هرد و داستاناش نمیتونه فیلمو ادامه بده

    پاسخ

    • Maker در پاسخ به نیوت اسکمندر

      فروردین 9, 1400

      بازیگر جدید انتخاب کردند
      بازیگر جدیدش هم بسیار عالی هست

      پاسخ

      • نیوت در پاسخ به Maker

        فروردین 10, 1400

        بله میشناسم بازیگر شخصیت شرلوک همز و دکتر استرنج بازیگر بسیار ماهری هستند ولی به هر حال تعقیر بازیگر باعث ضعف فیلم میشه

        پاسخ

        • mr.strange در پاسخ به نیوت

          فروردین 10, 1400

          عزیزم اونی که شما میگید بندیکت کامبربچه. جانشین جانی دپ تو فیلم مدس میکلسنه؛ بازیگر هانیبال.
          از همون اول انتخاب جانی دپ برای اجرای نقش یه جادوگر فوق العاده ماهر و خونسرد کار اشتباهی بود. جانی دپ بیش تر به یه کاراکتر خونگرم دست و پاچلفتی می خوره که اتفاقا خیلی استعداد داره مثل جک اسپارو. مدس میکلسن برای این نقش بهتره ولی خب باید از همون اول انتخابش میکردن

          پاسخ

          • NILE the NILE در پاسخ به mr.strange

            تیر 2, 1400

            ازین موضوع که نصف جذابیت این مجموعه به حضور جانی دپه هم بگذریم ، اخراجش بخاطر کاری که نکرده بود خیلی ظالمانه ست 🙂

            پاسخ

  5. محمد رضا جنتی

    اسفند 21, 1399

    خیلی عجیبه…واقعا کی بهترینهارو تعیین میکنه…from hell واقا نیست یا nine gate کارتون خیلی خوبه!

    پاسخ

  6. فقط دزدان دریایی کارائیب ❤

    پاسخ

  7. sajad

    آذر 19, 1399

    Public Enemies فیلم دشمنان ملت هم فیلم خوبی بود

    پاسخ

  8. Minoo

    آذر 10, 1399

    نقش جانی رو در همه قسمتای دزدان دریایی کارائیب و سویینی تاد رو خیلی دوس دارم.یکی از بهترین بازیگراس

    پاسخ

  9. یگانه

    مهر 5, 1399

    به نظرمن بهترین فیلماش اول دزدان دریایی کارائیب(همه قسمتاش)ودوم دانی براسکو هست خیییلی قشنگه فیلماش.

    پاسخ

  10. FERESHTEHاحمدی

    شهریور 21, 1399

    به دیده ی من نقش جانی دپ تو فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی چیزی فراتر از انتظار و عالی هستش عاشق اون نقش ویلی وانکا هستم.

    پاسخ

  11. فاطمه اکبری

    شهریور 1, 1399

    اولین فیلم مورد علاقم کل قسمت های «دزدان دریایی کارائیب» و دومی «چه چیزی گیلبرت گریپ را آزار می‌دهد» است .

    پاسخ

  12. IAmNumber4

    تیر 7, 1399

    دزدان دریایی کارائیب البته فقط سه قسمت اولش

    پاسخ