نحوه خرید بلیط مسابقات فرمول یک

مسابقات اتومبیل رانی به شکل‌های مختلف در سراسر جهان شهرت دارد. معروف‌ترین این مسابقات فرمول یک است که خودروهای استفاده شده در آن پیشرفته‌ترین خودروهای مسابقه جهان محسوب می‌شوند. رانندگان برای شرکت در این مسابقات، باید حداقل در دو مسابقه سطح پایین تر (نسبت به فرمول یک) مقام قهرمانی داشته باشند و سپس پشت فرمان خودرو فرمول یک بنشینند. میزان سرمایه گذاری در فرمول یک از انواع دیگر مسابقات بیشتر است. تیم‌های فرمول یک برای هر موتور بیش از 1 میلیون دلار خرج می‌کنند، و در سال از چند موتور استفاده می‌کنند. رانندگان فرمول یک برای هر فصل تا حدود 20 میلیون دلار درآمد کسب می‌کنند. سرمایه گذاری حامیان مالی در این عرصه چیزی حدود 100 میلیون دلار است. این مسابقات در سراسر جهان و در 6 قاره برگزار می‌شوند. هر کشور تنها 1 مسابقه را میزبانی می‌کند. در پایان فصل، رانندگان و تیم‌هایی که مجموع امتیازاتشان در مسابقات بین مللی بیشتر باشد جوایز قهرمانی آن سال را به دست می‌آورند. برای خرید بلیت فرمول یک باید این سه روش را بیاموزید.

اگر شما هم از شیفتگان مسابقات فرمول یک هستید، پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را از دست ندهید:

۱۰ تصادف که دنیای مسابقات موتور اسپرت را برای همیشه دگرگون کردند


روش اول: یک مسابقه انتخاب کنید

1. تقویم مسابقات فرمول یک را بررسی کنید. این تقویم رویدادها، در وب سایت رسمی فرمول یک قرار دارد. همچنین در این وب‌سایت رسمی زمان بندی جلسات مختلف شامل: جلسات تمرینات آزاد جمعه، تمرینات آزاد شنبه و جلسات اصلاح و بهبود (qualifying sessions) را ببینید. از آنجاییکه سال به سال ممکن است در این زمانبندی تغییراتی به وجود بیاید بنابراین بهتر است از تقویم به روز استفاده کنید.


2. یکی از مسابقات ابتدا یا انتهای فصل را انتخاب کنید. در مسابقات ابتدای فصل به همه رقبا به یک اندازه توجه می‌شود اما در مسابقات انتهای فصل تنها به رقبایی که شانس قهرمانی جهان را دارند توجه خواهد شد.


3. مسیرها را بررسی کنید. تقویم رسمی فرمول یک مسیر مسابقات را نیز در اختیارتان خواهد گذاشت. این مسیرها معمولی نیستند، بلکه مسیرهای پیچیده‌ای هستند با پیچ‌های دشوار و یا مسیرهای مستقیم بسیار طولانی. می‌توانید یک مسیر کوتاه دشوار و یا یک مسیر مستقیم طولانی را انتخاب کنید.


4. آب و هوا را بررسی کنید. یادتان باشد که آب و هوای موردانتظار برای هر مسابقه متفاوت خواهد بود. برای مثال، جایزه بزرگ ترکیه ممکن است بسیار گرم و جایزه بزرگ بلژیک بارانی باشد.


5. مدارک لازم و موردانتظار برای سفر را به همراه داشته باشید. هر کشور در رابطه با ویزا و پاسپورت قوانین خاص خود را دارد، بنابراین مدارک ضروری و مدارکی که ممکن است سفارت یا شرکت مربوطه برای سفر از شما بخواهد را داشته باشید. به محدودیت‌های دیگر هم توجه کنید. برای مثال، در کشورهای مسلمان همراه داشتن نوشیدنی‌های الکلی غیرقانونی است.


روش دوم: بلیت‌های خود را خریداری کنید

1. صندلی خود را انتخاب کنید. صندلی‌های تماشاگران در جایی قرار گرفته می‌شود که به مسیر مسابقه تسلط داشته باشد. در اغلب پیست‌ها مانیتورهای بزرگ روبه روی جایگاه تماشاگران قرار دارد تا بتوانند مسابقه یا وقایع دیگر را دنبال کنند. جایگاه تماشاگران و صفحات مانیتور روی نقشه مسیر مشخص می‌شود.

  • در جایگاه تماشاگران یک صندلی را انتخاب کنید. صندلی ها نام گذاری شده اند تا محل نشستن تماشاگران مشخص باشد. هر پیستی خود تعیین میکند که آیا تماشاگران میتوانند در دوره تمرینات آزاد خضور داشته باشند یا خیر. در بیشتر مسابقات تماشاگران باید در محل تعیین شده در بلیط شان بنشینند.
  • به مسابقه نزدیک‌تر باشید. هر پیستی برای خود مکانی بنام کلاب Paddock دارد. کلاب Poddock معمولا در طبقه دوم ساختمانی که محل تعویض لاستیک ها در حین مسابقه است قرار دارند. در کلاب Poddock شما میتوانید از بالکون، تعویض لاستیک های خودروها را ببینید و یا به تماشای خود مسابقه بپردازید. همچنین در کل روز غذا و نوشیدنی هم عرضه می‌شود.
  • از محل تعویض لاستیک ها از نزدیک دیدن کنید. در مسابقات فرمول یک تماشاگران اجازه ندارند آزادانه وارد گاراژ تعویض لاستیک ها شوند. اعضای کلوپ Paddock می‌توانند در زمان‌های مقرر به همراه نگهبان  از آن بخش دیدن کنند.

2. بلیت روزی را که می‌خواهید در آن شرکت داشته باشید خریداری کنید. بلیت‌های مسابقه جایزه بزرگ در پکیج‌های سه روزه عرضه می‌شوند. اگر نمی‌خواهید در هر سه روز حضور داشته باشید پکیج‌های ارزان‌تری هم وجود دارند.


3. بلیت خود را خریداری کنید. می‌توانید بلیت‌ها را مستقیماً از انجمن مسابقات یا تورها خریداری کنید. این تورها همانند تورهای مخصوص دیگر توسط وب سایت رسمی فرمول یک ارائه می‌شوند. اقامت در هتل و رفت و آمد از هتل تا محل مسابقات نیز شامل این تورهاست. قیمت پکیج‌ها متفاوت است اما معمولاً از 1000 دلار برای هر روز و هر صندلی آغاز می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم