معرفی بهترین اپ ها برای برقراری تماس صوتی رایگان

با افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند هزینه داده‌ها افزایش پیدا می‌کند. با استفاده از وای فای می‌توانید تماس رایگان داشته باشید. در این روش از “تماس صوتی از طریق پروتکل اینترنت” استفاده می‌کنید و می‌توانید تماس داخلی یا بین‌المللی داشته باشید. برای این کار می‌توانید از اپلیکیشن هایی مانند مسنجر فیس‌بوک، اسکایپ و گوگل هنگ اوت استفاده کرده و به طور آنلاین تماس برقرار کنید و یا از تلفن هوشمند خود استفاده نمایید.


روش اول: تماس آنلاین

1. برای تماس از طریق کامپیوتر یا تلفن هوشمند از مسنجر فیس‌بوک استفاده کنید. می‌توانید از اپلیکیشن فیس‌بوک و یا از پیام رسان سایت فیس‌بوک استفاده کنید. در مسنجر یکی از مخاطبین خود را انتخاب کرده، دکمه “من” را کلیک کرده و تماس رایگان برقرار کنید. مخاطب شما یک پیام دریافت کرده و تماس از طریق اینترنت برقرار می‌شود.

  • اگر می‌خواهید از وب‌سایت فیس‌بوک استفاده کنید باید میکروفن را وصل کنید. همچنین می‌توانید از وب کم استفاده کرده و تماس ویدیویی برقرار کنید. اغلب وب کم‌ها با میکروفن همراه هستند.
  • از این طریق می‌توانید تماس داخلی یا بین‌المللی برقرار کنید.

2. از طریق اسکایپ تماس برقرار کرده و چت کنید. اسکایپ یک نرم افزار تماس ویدیویی محبوب است که می‌توانید آن را در کامپیوتر، تلفن همراه و برخی از تلویزیون‌ها به کار ببرید. اپلیکیشن رایگان را دانلود کرده و پروفایل شخصی‌تان را بسازید. اسکایپ را از طریق اپلیکیشن یا سایت skype.com باز کنید. روی گزینه مخاطبین کلیک کنید تا مخاطبین تان نمایش داده شوند. یکی از مخاطبین را انتخاب کرده و تماس برقرار کنید.

  • تماس از طریق اسکایپ بدون هزینه است، البته در صورتی که مخاطب شما هم در اسکایپ پروفایل داشته باشد. اما اگر با شماره تلفن آن‌ها تماس بگیرید هر دقیقه آن هزینه بر خواهد بود.
  • همچنین از طریق اسکایپ می‌توانید پیام ارسال کنید. این سرویس هم رایگان است.

3. از گوگل هنگ اوت استفاده کنید، البته در صورتی که تلفن همراهتان اندروید است. یک حساب کاربری رایگان ساخته، به حساب خود وارد شده و اپلیکیشن Hangout را باز کنید. برای تماس‌های جدید در دایره سبزرنگ گوشه پایین سمت راست صفحه روی گزینه + ضربه بزنید. همچنین با انتخاب یک مخاطب و کلیک کردن بر روی تماس‌های پیشین می‌توانید تماس‌های تلفنی مجدد برقرار کنید. با کمک هنگ اوت می‌توانید تماس صوتی و تصویری داشته باشید.

  • گوگل هنگ اوت در تلفن‌های اندروید به صورت پیش فرض نصب شده است. کاربران گوشی‌های غیراندرویدی می‌توانند این اپلیکیشن را از فروشگاه خود به طور رایگان دانلود کنند.
  • برای تماس تلفنی از طریق این اپلیکیشن هر دو مخاطب باید آن را در گوشی خود داشته باشند. زیرا نمی‌توان با مخاطبانی که این برنامه را ندارند تماس برقرار نمود. اگر به وای فای متصل نباشید نمی‌توانید از برنامه استفاده کنید.

روش دوم: استفاده از اپلیکیشن ها

1. واتس آپ را دانلود کرده و به طور رایگان با مخاطبین خود تماس برقرار کنید. WhatsApp یک اپلیکیشن محبوب است که می‌توانید برای برقراری تماس و ارسال پیام از آن استفاده کنید. اپلیکیشن را باز کرده، از طریق نام یا تلفن مخاطب خود را جستجو کرده و تماس برقرار کنید. واتس آپ از طریق وای فای متصل شده و می‌توانید تماس داخلی یا بین‌المللی برقرار کنید.


2. اگر گوشی آیفون دارید از طریق اپلیکیشن فیس تایم اپل تماس بگیرید. FaceTime در تمام گوشی‌های آیفون به صورت پیش فرض نصب شده است، در نتیجه می‌توان با کاربران آیفون تماس صوتی یا تصویری برقرار نمود. اپلیکیشن را باز کرده، در قسمت راست بالای صفحه روی + کلیک کنید و مخاطب خود را انتخاب نمایید. برای شروع تماس روی علامت آبی تلفن کلیک کنید.

  • این ویژگی در گوشی‌های اندروید وجود ندارد.

3. به جای گوگل هنگ اوت می‌توانید از Google Duo استفاده کنید. به فروشگاه تلفن همراه خود رفته، اپلیکیشن را دانلود کرده و شماره تلفن خود را وارد کنید. روی گزینه تماس ویدیوی بر روی صفحه اصلی کلیک کرده و یکی از مخاطبین خود را انتخاب نمایید. می‌توانید با سایر کاربران این برنامه تماس داشته باشید. برای برقراری تماس روی شماره تلفن کلیک کنید.

  • برای برقراری تماس در این اپلیکیشن از شماره تلفن استفاده می‌شود نه حساب گوگل (که در گوگل هنگ اوت استفاده می‌شد).
  • در اپلیکیشن Google Duo ویژگی Knock Knock وجود دارد که باعث می‌شود پیش از قبول تماس تصویر ویدیویی تماس گیرنده را ببینید.

4. برای ارسال پیام و برقراری تماس اپلیکیشن وایبر را دانلود کنید. وایبر یکی دیگر از اپلیکیشن های رایگان تماس صوتی است که می‌توانید آن را از فروشگاه خود نصب کرده و سپس باز کنید. برای ایجاد حساب کاربری شماره تلفن و کد کشور خود را وارد نمایید. برای برقراری تماس مخاطب را انتخاب نموده، گزینه “تماس رایگان” را کلیک کرده و سپس به کاربر وایبر موردنظر خود متصل خواهید شد.

  • وایبر به صورت خودکار کاربران دیگر وایبر تلفن همراهتان را پیدا می‌کند. شما تنها می‌توانید با کاربران وایبر تماس رایگان داشته باشید. همچنین می‌توانید به طور رایگان پیام ارسال کنید.

5. با کمک اپلیکیشن Rebtel تماس رایگان بین‌المللی برقرار کنید. اپلیکیشن را دانلود کرده، حساب کاربری ایجاد کنید و سپس می‌توانید تماس بین‌المللی داشته باشید. هر دوی کاربران باید از طریق Rebtel تماس برقرار کنند.

  • Rebtel یک اپلیکیشن منحصربه فرد است زیرا با اتصال شماره‌های داخلی تماس بین‌المللی برقرار می‌کند.
  • حتی اگر مخاطبین شما اپلیکیشن Rebtel ندارند می‌توانید با هزینه کم تماس بین‌المللی برقرار کنید.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم