10 غذای خیابانی عجیب و غریب و چندش آور در جهان به همراه تصویر

تصور کنید به سفر رفته‌اید و می‌خواهید با فرهنگ یک کشور آشنا شوید. برای این کار از مکان‌های دیدنی بازدید می کنید. اما به نظر شما برای آشنایی با فرهنگ مردم یک کشور بهتر نیست غذایشان را امتحان کنید؟

ممکن است در خیابان‌های شهر با غذاهای خیابانی آن منطقه مواجه شوید. مراقب باشید زیرا ممکن است در آن ظرف و ظروف غذاهای عجیب و غریبی وجود داشته باشد. در اینجا لیستی از غذاهای عجیب و غریب خیابانی کشورهای مختلف را به شما معرفی خواهیم نمود.


10. بالوت – فیلیپین – Balut

بالوت یا تخم مرغ اردک پخته شده یک غذای فیلیپینی است

این غذا یک تخم مرغ پخته است، پس چه چیز آن باید عجیب باشد؟ باید بدانید در زیر پوسته این تخم مرغ یک جنین کوچک اردک وجود دارد که زنده زنده پخته شده است. برای تهیه این غذا تخم مرغ اردک 20 روزه را نگه داشته و سپس می‌پزند تا این غذای خوشمزه آماده شود.

برای خوردن این غذا باید کمی به خود زحمت دهید. به این صورت که پوسته را شکسته و گوشت خوشمزه را ببینید. برخی با دیدن این صحنه از خوردن این غذا دست کشیده و می‌ترسند. با سفر به فیلیپین می‌توانید این غذا را با آبجو بخورید. اما اگر بخواهیم صادق باشیم باید بگوییم که خوردن این غذا می‌تواند دشوار و آزاردهنده باشد.


9. حلزون – انگلستان – Winkles

برای خوردن این غذا باید صدف حلزون را جدا کرده و گوشت داخل آن را نوش جان کنید

این غذا که در انگلستان تهیه می‌شود به این صورت است که صدف حلزون را جدا کرده و گوشت داخل آن را با نمک و سرکه سرو می‌کنند. از آنجایی که گوشت داخل حلزون بسیار کوچک است باید به سختی گوشت داخل آن را درآورد اما با خوردن حلزون‌های خوشمزه متوجه می‌شوید که ارزشش را دارد. شاید بسیاری از افراد انواع حلزون‌ها را یک غذای جالب بدانند اما در هر صورت رژیم گیاهی بهتر است.

این حلزون‌ها در کرانه غربی انگلستان یافت می‌شوند. اگر در انگلستان با این غذا مواجه شدید بهتر است به جای امتحان کردن آن فیش‌اند چیپس سفارش داده و با نمک و سرکه بخورید.


8. شراب موش – چین- Mice Wine

چینی ها معتقدند شراب موش بیماری آسم را درمان می کند

نوشیدن یک لیوان شراب معمولی بهتر از نوشیدن شراب موش است. در تهیه این نوع شراب موش‌های نوزاد را از مادر جدا کرده و در شراب برنج قرار می‌دهند. موش‌ها باید حدود یک سال در شراب بمانند. سپس شراب برای خوردن آماده خواهد بود. چینی‌ها معتقدند این شراب در درمان آسم مؤثر است، درحالی که طعم آن بیشتر شبیه گازوئیل می‌باشد.


7. پنیر کرم زده – ساردینیا – Casu Marzu

در تهیه این پنیر کرم را در داخل آن قرار می دهند تا تخم ریزی کند

باید بدانید مردم ساردینیا یک پنیر سنتی دارند که پر از کرم‌های زنده است. آن‌ها برای تهیه این پنیر، پنیر سنتی پکورینو را برداشته و اجازه می‌دهند کرم‌ها در آن تخم کنند. لاروها وارد پنیر شده، و سپس مجدداً در آن تخم ریزی می‌کنند و درنتیجه بافت پنیر نرم خواهد شد.

بنابراین می‌توان گفت ظاهر این پنیر چندش آور و طعم آن وحشتناک است. از آنجایی که می‌توان این پنیر را یک غذای خطرناک دانست غیرقانونی است و اتحادیه اروپا آن را ممنوع کرده است. بنابراین اگر می‌خواهید به بازار سیاه وارد شوید می‌توانید پنیر کرم زده خود را تهیه کنید.


6. ایسآئو – فیلیپین – Isaw

کباب دل و روده مرغ یا خوک یکی از غذاهای سنتی فیلیپین است

همه افراد کباب دوست دارند و فیلیپینی‌ها نیز از این قضیه مستثنا نیستند. اگر در خیابان‌های فیلیپین بچرخید بوی کباب به مشامتان می‌رسد. اما آیا می‌دانید این کباب‌ها از چه تهیه می‌شوند؟

ایسآئو یک غذای فیلیپینی است که از روده مرغ یا خوک تهیه می‌شود. اما نگران نباشید زیرا دل و روده‌ها به خوبی شسته می‌شوند و جای نگرانی وجود ندارد. ایسآئو نرم و جویدنی است و می‌توانید آن را به همراه سس فلفل چیلی سرو کنید تا طعم تلخ آن آزارتان ندهد.


5. کره چشم ماهی تن – ژاپن – Tuna Eyeballs

این غذای ژاپنی از پختن کره چشم ماهی تن تهیه می شود و سرشار از امگا 3 است

اگر به ژاپن سفر کنید آنقدر در کوچه و خیابان این خوراکی را می‌بینید که شاید دلتان بخواهد آن را امتحان کنید. معمولاً کره چشم را پخته و ادویه زده و با سس سویا و شراب برنج سرو می‌کنند. احتمالاً مزه آن باید چیزی شبیه تخم مرغ پخته و ماهی باشد.

این خوراکی سرشار از امگا 3 است. بنابراین اگر بتوانید این خوراکی نرم و جویدنی را بخورید هوشتان افزایش خواهد یافت. ژاپنی‌ها آنقدر از این خوراکی استفاده می‌کنند که ماهی تن در خطر انقراض قرار گرفته است.


4. آندویت – فرانسه – Andouillette

یک سوسیس بدبو که از روده خوک تهیه می شود

احتمالاً آندویت عجیب‌ترین سوسیسی است که تا به حال دیده‌اید. این سوسیس از روده خوک تهیه شده و بوی آن همانند بوی دل و روده گندیده خوک است. روده خوک خرد شده، به شکل سوسیس درآمده، سرخ شده و در حین سرو شدن به خامه و سس خردل آغشته می‌شود.

اما هرچقدر هم که از سس استفاده کنید بازهم بوی روده خوک از بین نمی‌رود. بنابراین اگر در خیابان‌های فرانسه با این غذا مواجه شدید مراقب باشید که سرتان کلاه نرود.


3. هاکارل – ایسلند – Hakarl

گوشت گندیده کوسه بدبو ترین غذای دنیاست

حالا که صحبت از غذاهای بوگندو شد باید با هاکارل یا گوشت گندیده کوسه آشنا شوید. هاکارل که از کوسه گرینلندی تهیه می‌شود در صورتی که به صورت خام خورده شود سمی خواهد بود. بنابراین باید صبر کنید تا آماده شود. قرن‌هاست که این غذا در ایسلند تهیه می‌شود و حتی در ساگاهای ایسلندی هم از آن نام برده شده است.

کوسه‌های گرینلند منبع سرشار اوره آمینو اسید هستند که نام دیگر آن ادرار است! اگر تا به اینجا آنقدرها بد نبود باید بدانید که این غذا در حقیقت از گوشت فاسد کوسه تهیه می‌شود که ماه‌ها آن را نگهداری می‌کنند تا تخمیر شده و بگندد. به همین دلیل بوی تعفن و گندیدگی می‌دهد. افرادی که این غذا را امتحان کرده‌اند آن را متعفن‌ترین غذای عالم می‌دانند.


2. صدف کوه‌های راکی – ایالات متحده آمریکا – Rocky Mountain Oysters

صدف کوه های راکی در حقیقت بیضه چهارپایان است که سوخاری و سرخ شده است

تمام صدف‌ها عجیب‌اند اما صدف‌های کوه راکی عجیب‌ترین هستند زیرا اصلاً صدف محسوب نمی‌شوند. آن‌ها دنبلان یا بیضه گوسفند، خوک یا گاو هستند که پوست کنده، در آرد خوابانده و کاملاً سرخ می‌شوند.

اگر به غرب کشور بروید با این غذا مواجه می‌شوید زیرا غذاهای ارزان قیمت و سرخ شده در آنجا طرفدار بیشتری دارند. اگرچه سازمان‌های محافظ حقوق حیوانات تهیه این غذا را به معنای اخته شدن حیوانات می‌دانند اما در هر صورت این غذا همچنان تهیه می‌شود.

این غذا اغلب به همراه سس تند سرو می‌شود.


1. کرم درخت مرهم – زیمباوه – Mopane Worms

کرم درخت مرهم یک غذای محبوب است که سرخ شده و سپس سرو می شود

سرانجام به زیمباوه می‌رسیم، کشوری که مردم یک فنجان از خوراکی موردعلاقه‌شان، یعنی کرم درخت مرهم، را با خود حمل می‌کنند. این کرم‌ها بزرگ و رنگارنگ هستند، آن‌ها را از روی درختان جمع آوری کرده، روده‌هایشان را درآورده و سرخ می‌کنند.

کرم درخت مرهم نوعی کرم است که مزه آن به مرغ شباهت دارد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم