چگونه یخ‌ زدگی روی شیشه خودرو را به سرعت از بین ببریم

چگونه شیشه یخ زده خودرو را تمیز کنیم؟ از بین بردن شیشه یخ زده خودرو چگونه است؟ چگونه از یخ زدن شیشه خودرو جلو گیری کنیم؟ پاسخ کامل به این سوالات را در این مطلب خواهید یافت.

زمانی که می‌خواهید صبح زود به محل کارتان بروید احتمالاً آخرین چیزی که دوست دارید ببینید شیشه‌های کثیف خودروتان است. رانندگی با خودرویی که شیشه جلواش یخ زده می‌تواند خطرناک باشد و از بین بردن آن با کاردک نه تنها وقتتان را می‌گیرد بلکه به شیشه خودرو خراش وارد می‌کند. خوشبختانه این تنها گزینه موجود نیست. در اینجا می‌خواهیم نشان دهیم که چگونه می‌توان شیشه را یخ زدایی نمود.


روش اول: استفاده از اسپری یخ زدا

1. اسپری یخ زدا خریداری کنید یا خودتان آن را بسازید. امروزه در اغلب فروشگاه‌ها اسپری‌های یخ زدا یا یخ شکن موجود است، به خصوص اگر در مناطق سردسیر زندگی کنید. اما اگر به این اسپری‌ها دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید برای خرید آن هزینه کنید ساختن این اسپری در منزل چندان دشوار نیست. برای ساخت این اسپری این دستورالعمل را دنبال کنید:

  • برای ساختن اسپری یخ زدا ایزوپروپیل الکل را در یک بطری مخصوص اسپری خشک و تمیز بریزید. چند قطره مایع ظرفشویی اضافه کنید. درب بطری را گذاشته و چند بار تکان دهید تا مواد خوب مخلوط شوند.

2. مایع یخ زدا را روی شیشه اسپری کنید. حتی اگر این مایع را خودتان تهیه کنید بازهم دستورالعمل استفاده از آن مشابه اسپری‌های یخ زدای آماده خواهد بود. مایع یخ زدا را مستقیماً روی قسمت‌های یخ زده شیشه اسپری کنید و سپس کمی صبر کنید تا آن قسمت‌ها خیس شوند. نیاز نیست یک یا دو دقیقه صبر کنید زیرا هر چقدر مایع استفاده شده بیشتر باشد باید زمان کمتری منتظر بمانید.


3. سپس یخ را بتراشید. دست‌های خود را با دستکش پوشانده و با یک کاردک یا ابزار دیگر یخ را بتراشید. در این حال یخ‌ها باید سریع‌تر از معمول سابیده شده و از بین بروند، در نتیجه در وقتتان صرفه جویی خواهد شد. در صورت نیاز اگر دیدید یخ در قسمت‌هایی از شیشه باقی مانده، دوباره آن قسمت‌ها را با یخ زدا اسپری کرده و سپس بتراشید.

  • اگر اسپری یخ زدای آماده خریداری کردید از آنجایی که ایزوپروپیل الکل نقطه انجماد پایینی دارد بنابراین باید پس از تماس آن با یخ خودرو، کمی صبر کنید، مگر اینکه دمای یخ 20- فارنهایت یا کمتر باشد.

روش دوم: استفاده از کارت اعتباری

1. گرم کن بخارزای خودرو را روشن کنید. این روش را در صورتی استفاده کنید که آب ولرم، اسپری یخ زدا یا کاردک و ابزار دیگر در دسترس تان نیست و شیشه خودروتان در حالی که سر کار بودید یخ زده است. از آنجایی که قرار است یخ را با استفاده از کارت اعتباری یا وسایل مشابه از بین ببرید بنابراین به کمک نیاز خواهید داشت. برای شروع ماشین را روشن کرده و بخاری یا گرم کن بخارزا را تا جای ممکن در بالاترین درجه قرار دهید. بگذارید بخاری یا بخارزا روشن باشد تا یخ به تدریج ذوب شده و کارتان راحت شود.


2. یک کارت اعتباری مناسب پیدا کنید. در کیف خود به دنبال یک کارت اعتباری مناسب یا یک کارت پلاستیکی مشابه باشید. از کارت‌های روکش دار استفاده نکنید زیرا باعث خراش شیشه خودرو خواهند شد. در صورت امکان از یک کارت قدیمی و منقضی که برایتان مهم نیست استفاده کنید زیرا استفاده از کارت باعث خراب شدن آن خواهد شد.


3. یخ را بتراشید. لبه کارت را روی شیشه قرار داده و یخ را بتراشید. تا حد امکان کارت را صاف نگه دارید تا خم نشود و یخ را از بین ببرد. زیرا در غیر این صورت کارت خم شده و می‌شکند.

  • صبور باشید! زیرا هر چقدر بیشتر یخ را بتراشید لبه کارت از بین رفته و باید آن را بیشتر فشار دهید تا یخ را از بین ببرد. ممکن است مجبور شوید کارت را به شدت فشار دهید تا نتیجه بگیرید.
  • اگر نگران شکستن کارت خود هستید می‌توانید دو یا سه کارت را باهم نگه داشته و با آن‌ها یخ را بتراشید تا خم نشوند.

4. برای از بین بردن یخ ذوب شده از شیشه پاک کن و آب پاش استفاده کنید. با تراشیدن یخ بخشی از آن آب شده و به شیشه پاک کن نیاز خواهید داشت. در ابتدا می‌توانید آب پاش خودرو را فعال کرده و شیشه پاک کن را چند دقیقه روشن کنید. آب پاش یخ را ذوب کرده و شیشه پاک کن هم یخ‌های باقی مانده و ذوب شده را از بین می‌برد. با تراشیدن یخ به وسیله کارت اعتباری، استفاده از آب پاش و شیشه پاک کن و روشن کردن گرم کن بخارزا، یخ‌های روی شیشه در عرض چند ثانیه از بین خواهد رفت.


روش سوم: استفاده از کیسه برنج گرم شده یا گرم کن سدیم استات

1. برنج را در کیسه کاموایی یا کیسه زیپ دار قرار داده و به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در مایکروفر قرار دهید. ممکن است برای از بین بردن یخ‌ها به چند عدد از این کیسه‌ها نیاز داشته باشید.


2. در حالی که داخل خودرو نشسته‌اید این کیسه‌ها را روی شیشه بمالید. در این صورت شیشه گرم شده و یخ آب خواهد شد.

  • گرم کن سدیم استات هم می‌تواند به همین روش استفاده شود و می‌توان آن را در ماشین قرار داد. می‌توانید بخاری خودرو را روشن کرده و کیسه را در آب جوش گرم کنید.
  • مزیت این روش نسبت به روش تراشیدن یخ این است که حین رانندگی شیشه گرم شده و مجدداً یخ نمی‌زند. شما هم در ماشین مانده و گرم شده و برای رانندگی آماده خواهید بود.

3. مراقب بوده و سریع عمل کنید. همانطور که آب جوش ممکن است شیشه را بترکاند، نگه داشتن یک جسم گرم روی شیشه در مدت زمان طولانی هم می‌تواند به شیشه صدمه بزند. بنابراین کیسه را تا زمانی روی شیشه نگه دارید که یخ شروع به آب شدن کند، سپس با قرار دادن آن روی قسمت دیگر هم یخ قبلی به ذوب شدن ادامه خواهد داد. روشن کردن آب پاش و گرم کن و پایین آوردن شیشه‌های دو طرف خودرو می‌تواند بخار درون ماشین را از بین ببرد.


روش چهارم: جلوگیری از یخ زدن شیشه خودرو

1. شب‌ها شیشه‌های خودرو را بپوشانید. یکی از راه‌های مطمئن مواجه نشدن با شیشه یخ زده خودرو در صبح یک روز کاری این است که از ایجاد یخ روی شیشه جلوگیری کنید. برای این کار شب‌ها شیشه خودرو را با حوله، پارچه یا روکش خودرو بپوشانید تا یخ روی شیشه ننشیند. روکش را به خوبی روی خودرو قرار داده و شیشه‌ها را بپوشانید تا در هیچ نقطه از شیشه برف شکل نگیرد.

  • یک ترفند برای قرار دادن روکش روی شیشه جلوی خودرو این است که با برف پاک کن آن را محکم نگه دارید. برای قسمت‌های دیگر می‌توانید از تکه‌های کوچک سنگ استفاده کنید تا روکش را روی شیشه نگه دارند.

2. در صبح روز بعد روکش را از روی شیشه بردارید. روکش، حوله یا پارچه را از روی شیشه بردارید. این روکش‌ها ممکن است خیس شده باشند، بنابراین اگر می‌خواهید روز بعد مجدداً آن را استفاده کنید، روکش را در پوشش ضدآب قرار داده و داخل خودرو بگذارید.


3. برف‌های باقی مانده روی شیشه را بتراشید. اگرچه با این روش امکان ایجاد برف روی شیشه خودرو اندک است اما بازهم ممکن است اندکی یخ روی شیشه ایجاد شود. با استفاده از کاردک پلاستیکی، دست یا ابزار مشابه یخ را از روی شیشه از بین ببرید تا مانع دیدتان نشود. اگر عجله دارید می‌توانید در خودرو نشسته و با استفاده از برف پاک کن، آب پاش و گرم کن بخارزا، یخ‌های باقی مانده را از بین ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم