101 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده 101-81

81. تجارت چاپ طرح‌های دلخواه روی تی‌شرت

همانطورکه گفتیم فروش تی‌شرت می‌تواند یک فعالیت درآمدزا باشد. اما اگر در تولید آن هم به نوعی نقش داشته باشید آن وقت چه؟ صنعت چاپ طرح‌های دلخواه روی تی‌شرت یک صنعت درآمدزا است که البته به عنوان یک کار نیمه وقت، می‌تواند وقت گیر باشد، بنابراین پیش از شروع باید این مورد را در نظر بگیرید. باید بدانید شرکت‌های بزرگ جهانی و حتی کارآفرین‌های موفق خانگی در این عرصه فعالیت می‌کنند.


82. تبلیغات از طریق خودرو

اگر خودرو دارید می‌توانید با اجاره آن به شرکت‌های تاکسی رانی درآمدزایی کنید، اما آیا می‌دانستید برای درآمدزایی از طریق خودرو راه‌های دیگری هم وجود دارد؟ یکی از این راه‌ها تبلیغات است که شغل پردرآمدی محسوب می‌شود. چه خودروتان شخصی است چه یک اتوبوس بزرگ، می‌توانید قسمت خارجی آن را به تبلیغات اختصاص دهید. پس از آگاهی درباره چگونگی انجام این کار باید با شرکت‌های تبلیغاتی محلی تماس بگیرید.


83. خدمات تمیز کردن پنجره

همه ما می‌خواهیم پنجره‌های تمیز داشته باشیم و بتوانیم با وضوح به جهان اطراف نگاه کنیم، نه تنها صاحب خانه‌ها چنین خواسته‌ای دارند بلکه مدیران ادارات هم چنین چیزی می‌خواهند. این خواسته باعث می‌شود افرادی که در نظافت و تمیز کردن پنجره فعالیت می‌کنند آن را به یک ایده تجاری تبدیل نموده و حتی با ادارات دولتی قرارداد نظافت پنجره‌ها را منعقد کنند.


 

84. سخنرانی در جمع

اگر کمی اعتماد به نفس داشته باشید می‌توانید این شغل را به عنوان یک شغل پاره وقت انتخاب کنید. بسیاری از نویسندگان، پزشکان متخصص، دانشمندان، صنعتگران، سیاست مداران و متخصصان حرفه‌های دیگر با ارائه سخنرانی، سمینار و کنفرانس درآمدزایی می‌کنند. سخنران‌های انگیزشی حرفه‌ای سالانه درآمد بسیار خوبی دریافت می‌کنند که تنها بخشی از درآمدشان محسوب می‌شود، بنابراین می‌بینید که این حرفه درآمد فرعی بسیار خوبی در اختیارتان قرار خواهد داد.


85. مشاور تحصیلی دانشگاهی

مشاوران تحصیلی به دانش آموزان کمک می‌کنند تا از مهم‌ترین مرحله زندگی‌شان با موفقیت عبور کنند. برخی از مشاورین درباره مسائلی چون پذیرش، فرصت‌های شغلی، کمک مالی، ورزش، فعالیت‌های فوق برنامه و مسائل دیگر مشاوره می‌دهند. موسسه‌های آموزشی معمولاً به دنبال مشاوره‌های تحصیلی هستند تا در قبولی در دانشگاه و انتخاب رشته به دانش آموزان کمک کنند، بنابراین اگر در این زمینه متخصص هستید می‌توانید به استخدام این مؤسسات درآمده و یا خودتان به شکل مستقل فعالیت کرده و درآمد کسب کنید.


86. خرید و فروش تزئینات جشن‌ها

معمولاً در هر کشور یا منطقه جشن‌های مختلفی وجود دارد که به مناسبت هرکدام جشن و پای‌کوبی برگزار می‌شود، مانند عید نوروز، روز مادر، روز پدر، مراسم عروسی، روز ولنتاین و تولد و غیره. بسیاری از افراد در این روزها به خرید و فروش تزئینات می‌پردازند. مردم و شرکت‌ها هم برای خرید این محصولات پول خوبی پرداخت می‌کنند. این محصولات تزئینی عبارت‌اند از چراغ، لامپ‌های رنگارنگ، سبدهای تزئین شده و غیره، درنتیجه می‌توان با فروش این محصولات درآمد کسب کرد.


 

87. فروش پوشاک و لباس دست دوز

از آنجایی که امروزه خرید و فروش محصولات دست ساز رونق یافته و حتی وب سایت‌های مخصوص آن طراحی شده (مانند Etsy) افرادی که به خیاطی و کار با چوب تسلط دارند فرصتی یافته‌اند تا بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. اگر همیشه دوست داشتید پوشاک و لباس‌های دست دوز خود را تولید کنید می‌توانید این کار را آغاز کرده و حتی زمانی که در خواب هستید محصولات دست دوز شما در فروشگاه‌های آنلاین به فروش برسد.


88. مرمت لوازم عتیقه

در گذشته بازار عتیقه‌جات پررونق‌تر از امروز بود. اما امروزه هم اگر وسیله عتیقه‌ای داشته باشید و بتوانید آن‌ها را مرمت و بازسازی کنید، افرادی وجود دارند که حاضرند برای آن پول خوبی پرداخت نمایند. اگر به انجام این کار علاقه داشته باشید برای شروع باید یک کارگاه مناسب با ابزار و لوازم کافی راه اندازی کنید. اما پیش از سرمایه گذاری کلان در این زمینه بهتر است چند وسیله را مرمت کرده و با اصول فروش آن‌ها آشنا شوید، سپس فعالیت خود را جدی‌تر کنید.


89. مربی رقص

بسیاری از افراد، حتی کسانی که شاید ظاهرشان نشان ندهد، از حرکت دادن بدنشان خوششان می‌آید. همچنین رقصیدن می‌تواند یک فعالیت فیزیکی و ورزشی مناسب باشد. اگر در گذشته رقصنده خوبی بودید و مجبور شدید به دلیل انجام کار تمام وقت خود کمتر برقصید باید بدانید می‌توانید به عنوان شغل پاره وقت از تدریس رقص درآمدزایی کنید. شاید این کار در آغاز کم درآمد باشد، اما در صورت داشتن مهارت و انگیزه و همچنین استمرار در این حرفه می‌توانید در بلندمدت درآمد خوبی داشته باشید.


 

90. خدمات آرایشی در خانه

اگر کمی به کارهای آرایشی و اصلاح آشنا هستید و لوازم ضروری را در خانه دارید، شاید بتوانید به کمک آن‌ها درآمدزایی کنید. باید بدانید راه اندازی این کار پاره وقت به لوازم و ابزار گران قیمت نیاز ندارد و در آغاز می‌توانید با وسایل ساده اما ضروری کار خود را در منزل شروع کرده و رفته رفته پیشرفت کنید.


91. صدا پیشگی

اگر تصور می‌کنید صدای خوبی دارید باید بدانید برخی تولیدکنندگان دیجیتال (مانند توسعه دهندگان بازی، سازندگان فیلم‌های انیمیشن و تولیدکنندگان فیلم‌های آموزشی) حاضرند در قبال استفاده از شما به عنوان صدا پیشه به شما پول پرداخت کنند. شما می‌توانید از طریق  وب سایت‌های تولیدکنندگان و استودیوهای صداگذاری، با این تولیدکنندگان آشنا شوید. اگر می‌خواهید این حرفه را به عنوان حرفه پاره وقت خود انتخاب کنید باید برای موفقیت در بلندمدت برنامه ریزی کنید زیرا رقابت در این صنعت بسیار زیاد است.


92. خرید و فروش خودرو

اگر به خودرو علاقه دارید یا به نوعی خوره ماشین هستید می‌توانید از طریق خرید و فروش خودرو درآمدزایی کنید، البته برای انجام این کار باید کمی ریسک پذیر باشید. خرید و فروش خودرو همانند خرید و فروش‌های دیگر است که باید به قیمت ارزان خریداری کرد و گران‌تر فروخت، اما پتانسیل درآمدی این شغل بالاست. در سایت باما، رمز موفقیت در این کار این است که یاد بگیرید معاملات سودمند انجام دهید تا هم زمان کمتری صرف کرده و هم درامد بیشتری به دست آورید.


93. مشاور بازاریابی تجارت‌های کوچک

اگر در زمینه بازاریابی، سئو یا جذب افراد به محصولات و خدماتی که به طور مرتب استفاده می‌کنید، تجربه دارید، می‌توانید اندوخته‌ها و مهارت‌های خود را متمرکز کرده و به عنوان مشاور بازاریابی تجارت‌های کوچک در منطقه خود فعالیت کنید – مخصوصاً اگر بتوانید به یک متخصص محلی سئو تبدیل شده و به مشتریان محلی خود کمک کنید تا در لیست جستجو به جایگاه بالاتر برسند، در این صورت می‌توانید از این راه به عنوان شغل پاره وقت خود درآمد کسب کنید. تمام تجارت‌های مختلف همیشه به افزایش مشتریان خود نیاز دارند و اینجاست که می‌توانید به آن‌ها کمک کنید.


 

94. اجاره دادن خانه‌تان

اغلب افراد همیشه به دنبال مکان‌هایی برای برگزاری جشن و مهمانی هستند. آیا می‌دانستید با اجاره دادن قسمت‌های خالی منزلتان برای این مراسم‌ها می‌توانید درآمدزایی کرده و با افراد جدید آشنا شوید؟ اگر مکان بلااستفاده‌ای مانند استودیو، انبار یا حتی قایق دارید باید بدانید هستند افرادی که دوست دارند از این مکان‌ها برای مراسم‌های خود استفاده کنند.


95. ساختن افزونه کروم

امروزه در گوگل کروم حدود 100،000 افزونه کروم رایگان یا پولی وجود دارد که نشان می‌دهد با ساختن یک افزونه جدید می‌توانید آن را در اختیار افراد قرار دهید تا هنگام استفاده از این مرورگر آن را به کار ببرند و برای شما هم درآمدی به دست آید. برای مثال، افزونه Yet Another Mail Merge به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد 50 عدد از ایمیل‌ها را به صورت یکجا از جی میل ارسال کنید، که با ارتقا دادن آن به نسخه پولی تعداد این ایمیل‌ها افزایش خواهد یافت. حتی افزونه‌های رایگانی چون SVRF Tabs که به جای تب تصاویر 360 درجه و واقعیت مجازی جذاب در اختیارتان قرار می‌دهد می‌تواند توجه کاربران را جلب کرده و برای استارت آپ ها مفید باشد. یکی دیگر از افزونه‌های جالب دیگر Hide images with NOPE است که با ورود به صفحات جدید وب تصاویر را برای شما می‌بندد تا حواستان پرت نشود. با دنبال نمودن این فعالیت می‌توانید مهارت‌های نرم افزاری خود را عرضه کرده و به عنوان یک فریلانسر درآمدزایی کنید.


96. طراحی گل و گیاه

در سال مراسم‌های مختلفی مانند عروسی، تولد و ولنتاین وجود دارد که افراد به مناسبت آن برای یکدیگر گل می‌خرند. نکته جالب در این حرفه این است که رفته رفته هزینه‌ها کاهش می‌یابد زیرا دیگر می دانید گل‌ها را کجا تهیه کنید و از آنجایی که گیاهان طبیعی بیشترین سود را دارند اگر منطقه جغرافیایی‌تان باعث افزایش ماندگاری گل‌ها شود پس می‌توانید سود خوبی به دست آورید.


97. بازیافت

اگرچه هرکسی نمی‌تواند در این کار موفق باشد اما جمع آوری و بازیافت زباله‌های رها شده روی زمین می‌تواند به یک کار درآمدزا تبدیل شود، البته اگر برای آن وقت بگذارید. بهترین زمان برای شروع پس از رویدادهای مهم مانند کنسرت‌ها یا راهپیمایی‌هاست که زباله‌های پلاستیکی در خیابان‌ها رها می‌شود. تی‌شرت و شلوار تمیز بپوشید، کرم ضدآفتاب بزنید، یک کیسه پلاستیکی در دست بگیرید و کارتان را آغاز نمایید.


98. نظافت مکان‌های اداری و تجاری

در این کار هم همانند بازیافت ممکن است کمی کثیف شوید. اگر از انجام کارهای بیرون لذت می‌برید در آن صورت می‌توانید در ازای نظافت دفاتر و ادارات صنعتی پول دریافت کنید، مخصوصاً شرکت‌هایی که پارکینگ‌های بزرگ دارند که باید نظافت شوند. شرکت‌های مدیریت املاک به افرادی نیاز دارند که املاک و خانه‌ها را تمیز کند تا گرد و خاکی در آن‌ها دیده نشود و شما با داشتن یک جارو و کمی لوازم می‌توانید این کار را انجام دهید. می‌توانید حقوق خود را ساعتی یا ماهانه دریافت کنید.


99. نماینده تجاری

همانطور که به نظر می‌رسد دریافت پول در قبال تبلیغ برند مورد علاقه‌تان می‌تواند جالب باشد. اما اگر شخصیت دوستانه و راحتی دارید (داشتن فالوورهای زیاد در رسانه‌ها هم می‌تواند کمکتان کند) می‌توانید به تبلیغ برندهای تجاری پرداخته و در ازای معرفی آن به دیگران درآمد کسب کنید. شما به عنوان یک نماینده تجاری می‌توانید جدیدترین تکنولوژی شرکت را به نمایش بگذارید، در فستیوال‌های موسیقی لوازم تبلیغاتی رایگان توزیع کنید، به تورهای جهانی بروید و افراد را تحت تأثیر قرار دهید. بر اساس شرکتی که در آن کار می‌کنید حقوقتان می‌تواند متغیر باشد. برای آغاز فعالیت در این حوزه می‌توانید در شرکت‌های محل زندگی خود جستجو کنید.


100. مشاور شغلی

آیا درباره شغل و میزان حقوق اطلاعات کافی دارید؟ اگر در فرایند یافتن شغل رؤیایی، انجام مصاحبات کاری، درخواست حقوق بالاتر یا ترفیع کاری، می‌توانید به دوستان و همکاران خود کمک کنید، بنابراین دیگران حاضرند در قبال آن به شما حق‌الزحمه پرداخت کنند و به این ترتیب بدون اختصاص دادن میزان زیادی از وقتتان می‌توانید درآمدزایی کنید. در ابتدا می‌توانید در وبلاگ خودتان به عنوان مشاور کاری فعالیت کنید، زیرا اغلب بازدیدکنندگان این سایت به دنبال پیشرفت شغلی هستند. رفته رفته می‌توانید به افراد کمک کنید تا به نتایج خوب دست یابند، رزومه خوبی داشته باشید تا بتوانید دیگران را تحت تأثیر قرار دهید و سرانجام در ازای این خدمات حق‌الزحمه دریافت کنید.


101. فروش بیمه عمر

آیا یک فرد برون گرا هستید که از ملاقات افراد جدید خوشتان می‌آید؟ فروش خدمات بیمه، به خصوص بیمه عمر به شما کمک می‌کند تا در ایام بیکاری درآمد کسب کنید. فروش بیمه عمر بسته به زمانی که به این کار اختصاص می‌دهید می‌تواند متفاوت باشد. برای شروع می‌توانید در دوره‌های آموزشی آنلاین شرکت کرده و در این زمینه اطلاعات کسب کنید، سپس به دنبال دریافت مجوز باشید. پس از فروش بیمه به دوستان و خانواده، با چالش اصلی مواجه خواهید شد.


102. آیا چیزی را از قلم انداخته ایم؟

مسلماً شما هم در ایام بیکاری خود به انجام مشاغل پاره وقت می‌پردازید. اگر چنین است شغل پاره وقت خود که در این لیست نیامده را با ما در میان بگذارید. منتظر نظرات و پیشنهادات تان هستیم.

 

این مقاله در 5 قسمت تهیه شده، پیشنهاد میکنیم بخش های بعدی را از دست ندهید:

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۲۰-۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۴۰-۲۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ایده ۶۰-۴۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۸۰-۶۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۱۰۱-۸۱ (هم اکنون در صفحه این مقاله هستید)

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم