101 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده 80-61

61. شست و شوی خودرو

بسیاری از صاحبین خودروها آنقدر وقت ندارند که خودشان به خودرو رسیدگی کرده و یا آن را بشویند. با داشتن لوازمی چون شوینده خودرو، براق کننده، براق کننده لاستیک، اسفنج، سطل و چند متر شلنگ، می‌توانید آخر هفته‌ها یا پس از ساعت کارتان درآمدزایی کنید. این کار می‌تواند یک ایده تجاری راحت و ساده باشد که به زحمت یا امکانات چندانی هم نیاز نخواهد داشت.


62. پرستاری از سالمندان

صادقانه باید بگوییم پرستاری از سالمندان به اطلاعات و مهارت خاصی نیاز دارد بنابراین نمی‌توانید همین آخر هفته این کار را شروع کنید. این اطلاعات و مهارت‌ها عبارت‌اند از مجوز، گواهی مهارت، مجوز کاری و فرم مالیات، که البته فرم مالیات به این بستگی دارد که می‌خواهید این کار را به طور جدی انجام دهید و یا در کنار حرفه اصلی‌تان. برای شروع این کار باید درباره کمک‌های اولیه، سی پی آر و نیازهای افراد مسن اطلاعات داشته و بتوانید با او به خوبی ارتباط برقرار کنید.


63. نظافت خانه

اگر می‌خواهید حوزه کاری خود را وسیع‌تر کرده و درآمد بیشتری کسب کنید، می‌توانید کل خانه را نظافت کنید و این کار را به عنوان کار فرعی خود انجام دهید. نظافت خانه عبارت است از نظافت کف پوش، زمین، چمن، پارکینگ، پنجره، دیوار و سقف، که برای تمیز کردن آن‌ها به لوازم مختلف نیاز دارید. همچنین می‌توانید در انجام این کارها از افراد دیگر کمک گرفته و خودتان کارهای خرید، فروش و اداری را انجام دهید. یا اینکه می‌توانید در ابتدا خودتان به این کار پرداخته و سپس شرکت خدماتی خود را راه اندازی کنید.


64. مراقبت از کودک

بسیاری از خانواده‌ها، مخصوصاً خانواده‌های تک سرپرست زمان چندانی برای نگهداری از فرزندشان ندارند و به یک فرد دیگر نیاز دارند تا در این کار کمکشان کند. این مسئله فرصت شغلی خوبی در اختیارتان خواهد گذاشت. اگر به منبع درآمد نیاز دارید و از کودکان خوشتان می‌آید می‌توانید با این کار درآمد کسب کنید. دقت کنید که گروه سنی موردنظر خود را به درستی انتخاب کرده و مجوزهای لازم را کسب کنید. همچنین اگر فضای کافی در اختیار دارید می‌توانید در خانه خود از شش یا حتی تعداد بیشتری از کودکان مراقبت کرده و این شغل را جدی‌تر ادامه دهید.


65. تعمیر کامپیوتر

اگر در زمینه تعمیرات کامپیوتر کمی مهارت دارید و دوست دارید در این حرفه فعالیت کنید می‌توانید مهارت‌های سخت افزاری و نرم افزاری خود را کمی گسترش داده و یک تعمیرات خانگی داشته باشید. در این صورت می‌توانید این کار را به تنهایی آغاز کرده و رفته رفته یک تیم حرفه‌ای داشته باشید، مانند Geek Squad. یادتان باشد در شروع می‌توانید خدمات و تعمیرات محلی انجام داده و رفته رفته از طریق پیام آنلاین و تماس ویدیوی، خدمات از راه دور انجام دهید و به این شیوه درآمد کسب کنید.


66. آموزش و کلاس‌های کامپیوتر

تمام افراد، حتی کودکان باید درباره دنیای دیجیتال اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند در این جامعه مدرن زندگی و فعالیت کنند. با مراجعه به سایت‌هایی مانند Codecademy, Treehouse و Udacity می‌توانید درک کنید که دانستن مهارت‌های کامپیوتری تا چه حد ضروریت دارد و بنابراین می‌توانید از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کنید. در صورتی که درباره کامپیوتر اطلاعات لازم را دارا هستید می‌توانید کلاس‌های آموزش کامپیوتر تشکیل داده و از راه تبلیغات کلامی یا آپارت و وب سایت Udemy مشتری جذب کنید. حتی می‌توانید سایت آموزشی خود را راه اندازی نموده و درگاه پرداخت آنلاین نیز ایجاد کنید.


67. قرارداد خدمات مشتری

بسیاری از شرکت‌ها خدمات مشتری از راه دور را می‌پذیرند و حتی بیشتر آن‌ها قراردادهای خانگی هم انجام می‌دهند. برای شروع می‌توانید در سایت‌های فریلانس ثبت‌نام کنید. اگر در حال حاضر متخصص مسئولیت تجاری شرکت‌ها هستید و مهارت‌های مدیریتی هم دارید می‌توانید یک تیم مجازی آنلاین تشکیل داده و خدمات مشتری را انجام داده و یا اینکه مهارت‌های لازم برای خدمات مشتری ارائه دهید.


68. مشاور املاک

امروزه املاک سود بسیار خوبی دارد و افراد دائم به خرید و فروش املاک می‌پردازند. در این صورت افرادی که درباره دادوستد املاک و مسائل مالی و حقوقی آن اطلاعات دارند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. اگر در این زمینه مهارت و استعداد کافی دارید می‌توانید از این راه درآمدزایی کرده و به یک مشاور املاک تبدیل شوید.


69. ساختن لوازم خانگی دستی

یکی از بهترین فعالیت‌هایی که یک فرد می‌تواند انجام دهد این است که از سرگرمی موردعلاقه خود درآمدزایی کند. جیکوب هاس در Soteria Designs با کمک این مهارت خود لوازم خانگی دستی و جواهرات چوبی می‌سازد. از آنجایی که امروزه افراد به لوازم خانگی متنوع و منحصربه فرد علاقه دارند پس می‌توانید با کمک این مهارت خود درامد کسب کنید. این حرفه نه تنها موفقیت آمیز است بلکه تعداد مشتریانی که از وسایل دستی استقبال می‌کنند نیز رو به افزایش می‌باشد.


70. ساخت جواهرات دست ساز

در حال حاضر جواهرسازهای ماهری وجود دارند که در سن نوجوانی به ساخت جواهرات دست ساز می‌پردازند. از آنجایی که این بازار سالانه 5 الی 6 درصد رشد می‌کند بنابراین افرادی که می‌خواهند استعداد خود را به کار برده و جواهرات دست ساز بسازند با موفقیت خوبی مواجه خواهند شد.


71. تعیین قیمت خانه

تعیین قیمت املاک و خانه یک شغل جالب است که در صورت داشتن اطلاعات کافی می‌توانید در کنار شغل اصلی خود به انجام آن بپردازید. در این صورت هم شغل اصلی خود را حفظ کرده و هم درامد فرعی کسب می‌کنید. برای شروع این حرفه به مدرک دانشگاهی نیاز دارید اما باید مجوز حرفه‌ای، مهارت کافی و اطلاعات (اطلاعاتی درباره وام مسکن کارگزاران، آژانس‌های مشاور املاک، بانک‌ها و قیمت گذاران) داشته باشید.


72. خرید یک وب سایت موجود

امروزه وب سایت‌های مختلفی وجود دارند که چندان مفید نیستند اما در این میان وب سایت‌های موفق هم وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، زیرا امروزه خرید و فروش وب سایت‌ها پر رونق است. با توجه به نام دامنه، ترافیک یک وب سایت، درامد موجود و یا عوامل دیگر که شاید مورد توجه دیگران قرار نگیرد، می‌توانید وب سایت‌های موردنظر خود را خریداری کنید. اگر در این مورد کنجکاو هستید می‌توانید به وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین مراجعه کنید.


73. خدمات شستشو

همه ما لباس می‌پوشیم و باید روزانه آن‌ها را تعویض کرده و شستشو دهیم. از آنجایی که بسیاری از افراد باید لباس خود را با دست شسته و یا به خشک شویی ببرند بنابراین شما می‌توانید با دریافت این لباس‌ها، شستشوی آن‌ها و تحویل آن‌ها به مشتری درآمدزایی کنید.


74. خدمات جمع آوری زباله

می‌گویند زباله یک نفر ثروت دیگری است. در صورتی که افراد زباله خود را جمع نکنند جهان به یک زباله دانی تبدیل خواهد شد. شاید این شغل چندان سطح بالا نباشد، اما به این فکر کنید که با تمیز کردن جهان درآمدزایی خواهید نمود. برای شروع باید یک کامیون دسته دوم و لوازمی چون بیل، چرخ دستی، پتک، چنگک و سطل جمع آوری زباله داشته باشید.


75. فعالیت در دفتر ثبت اسناد رسمی

در دفاتر اسناد رسمی ثبت اسناد رسمی و کارهای مربوط به شهادت، املاک، وکالت و توافق نامه تجاری انجام می‌شود. دفاتر اسناد رسمی بسته به منطقه مورد نظر درآمد بسیار خوبی دارند. برای آغاز این فعالیت باید مراحل و نیازمندی‌های لازم را انجام دهید.


76. برنامه ریزی مجالس عروسی

مراسم ازدواج هم همانند تولد همیشه رخ می‌دهد. درنتیجه مراسم عروسی هم می‌تواند همانند تجارت به یک فرصت شغلی تبدیل شود، زیرا در مراسم ازدواج به وسایل و امکانات مختلف نیاز داریم، وسایل و امکاناتی مانند لباس عروسی، کت شلوار، جواهرات، پذیرایی، خورد و خوراک، عکاسی، فیلم برداری، موسیقی، گل، سفر، سوغاتی و غیره. حالا تصور کنید اگر بتوانید تمام این مراحل را خودتان انجام دهید و با مشاغل مربوطه ارتباط داشته باشید چگونه می‌توانید از این راه درآمدزایی کنید. این حرفه بسیار جالب بوده و درآمد بسیار خوبی هم دارد.


77. برنامه ریزی جشن و رویدادها

برنامه ریزی مراسم عروسی درآمد بسیار خوبی دارد اما رویدادها و جشن‌های دیگری هم وجود دارند و که به یک برنامه ریز نیازمندند. حتی برخی از برنامه ریزهای مراسم عروسی مراسم‌های دیگر را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند، مانند سمینار، رویدادها، تولد، کنسرت، کنفرانس، جشن تعطیلات و رویدادهای دیگر.


78. آشپز خصوصی

برنامه‌های شلوغ به افراد استرس وارد می‌کند. برخی از خانواده‌ها آنقدر سرشان شلوغ است که شاید به سختی بتوانند شام یا نهار آماده کنند، به خصوص در آخر هفته. با این حال آشپزی نیمه وقت می‌تواند یک شغل نیمه وقت باشد. اگر از عهده پخت غذاهای خوشمزه برمی‌آیید می‌توانید از این راه درآمدزایی کنید.


79. نگهداری از حیوانات خانگی

نگهداری از حیوانات بامزه می‌تواند یک کار لذت بخش باشد. امروزه با مشغله زیاد افراد نگهداری از حیوانات خانگی دشوار شده است زیرا نگهداری از این حیوانات به زبان، صبر و توجه نیاز دارد. برای آشنایی با این حرفه می‌توانید به سایت‌های DogVacay و Rover مراجعه کنید.


 80. ساختن نرم افزار سفارشی برای مشتری‌های فریلانس

امروزه قسمت اعظم تجارت جهانی به نرم افزارها وابسته است. هر شخص، شرکت و برندی که می‌خواهد به موفقیت و درآمد برسد باید نرم افزار خود را داشته باشد. بنابراین چشم انداز حرفه‌ای افرادی که در حوزه توسعه نرم افزار فعالیت می‌کنند بسیار درخشان‌تر از قبل است و رفته رفته فرصت‌های شغلی بیشتر و بیشتر در اختیارشان قرار خواهد گرفت. در حقیقت با فعالیت در این حرفه دیری نمی‌پاید که در قبال توسعه نرم افزار با پیشنهادهای چشمگیر مواجه خواهید شد، البته در این راه می‌توانید از سایت‌های Upwork, Guru.com و Freelancer کمک بگیرید. همچنین سایت LinkedIn اخیراً درگاه فریلانس خود را ایجاد کرده که ProFinder نام داشته و یک بخش را به استخدام توسعه دهندگان نرم افزار با استعداد اختصاص داده است.

 

این مقاله در 5 قسمت تهیه شده، پیشنهاد میکنیم بخش های بعدی را از دست ندهید:

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۲۰-۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۴۰-۲۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ایده ۶۰-۴۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۸۰-۶۱ (هم اکنون در صفحه این مقاله هستید)

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۱۰۱-۸۱

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم