چگونه سفری ارزان به اسپانیا داشته باشیم؟

اسپانیا یک کشور پر رمزو راز زیباست که وسایل نقلیه آن در اروپا ارزان‌ترین محسوب می‌شوند. اگر به دنبال یک سفر ارزان، جالب و مفرح هستید باید به اسپانیا بروید. این سفر با مکان‌های دیدنی زیبا و غذا و وسایل نقلیه ارزان به یک سفر فراموش نشدنی تبدیل خواهد شد.


بخش اول: یافتن حمل و نقل ارزان

1. برای یافتن بلیت‌های ارزان‌تر شهرهای اصلی را انتخاب کنید. شهرهای مهمی مانند مادرید و بارسلونا قطب اصلی گردشگری اسپانیا به جهان محسوب می‌شوند، بنابراین سفر از این شهرها برایتان ارزان تمام خواهد شد. در هنگام رزرو بلیت، شهرهای مهم را انتخاب کرده و سپس قیمت آن‌ها را با جاهای دیگر مقایسه کنید تا بهترین قیمت را انتخاب کنید.

  • برخی از مهم‌ترین شهرها برای پرواز عبارت‌اند پالما ده مایورکا، مالاگا و والنسیا.
  • گران‌ترین فرودگاه‌ها برای پرواز خروجی عبارت‌اند از بیلبائو، گران کاناریا و سانتیاگو د کمپوستلا.

2. با خطوط قطار شهری هر سفر 1 تا 3 یورو است. سیستم قطار و اتوبوس اسپانیا یکی از بهترین خطوط در جهان است. اتوبوس‌ها اغلب تمیز و راحت بوده و برخی امکاناتی از قبیل تلویزیون و صندلی راحتی هم ارائه می‌دهند. برای دریافت بهترین قیمت می‌توانید وسایل نقلیه کمپانی‌هایی مانند ALSA را انتخاب کنید.

  • قطارهای شبانه برای خطوط درون شهری بسیار ارزان هستند به طوری که هر بلیت حدود 18 یورو است.

3. اگر می‌خواهید در یک شهر مدتی بمانید کارت مترو خریداری کنید. با داشتن این کارت‌ها از خطوط مترو می‌توانید به طور نامحدود از آن استفاده کنید. بلیت جداگانه 1 تا 3 یورو است، درصورتی که با داشتن این کارت‌ها می‌توانید به طور نامحدود از آن استفاده کنید.


4. به جای استفاده از خطوط قطار پرسرعت مانند Renfe از خطوط قطار کم سرعت استفاده کنید. اگرچه هزینه قطارهای پرسرعت بین 50 تا 140 یورو است، هزینه قطارهای کم سرعت حدود 15 تا 45 یورو می‌باشد. اما قطارهای شبانه هزینه کمتری دارد، حدود 18 یورو به ازای هر بلیت.


5. برای رفت و آمد سریع در شهر از برنامه‌هایی مانند BlaBlaCar استفاده کنید. این سرویس تاکسی رانی فرانسوی در اسپانیا بسیار محبوب است و از آنجایی که قیمتش مناسب است می‌توانید برای سفرهای جاده‌ای و سفرهای درون شهری استفاده کنید. برای استفاده از این سرویس تنها کافی است در وب سایت این شرکت ثبت نام کرده و پروفایل رانندگان را بررسی کنید، سپس به صورت آنلاین رزرو را انجام دهید.

  • برای مثال هزینه سفر از مادرید به بارسلونا تنها 35 یورو است.
  • می‌توانید پروفایل سفر خود را در وب سایت https://www.blablacar.es به اشتراک بگذارید.

بخش دوم: صرفه جویی در محل اقامت

1. با رزرو هتل در نوامبر تا مارس می‌توانید تا 40% صرفه جویی کنید. مهم‌ترین فصل گردشگری اسپانیا از آوریل تا اکتبر است بنابراین برای یافتن بهترین قیمت‌های هتل‌ها از ماه نوامبر تا مارس رزرو را انجام دهید. سفر در این تاریخ به این معناست که با گردشگران کمتری مواجه می‌شوید و سفر آرام‌تری خواهید داشت.

  • البته تمام شهرها از این قانون پیروی نمی‌کنند. برای مثال، هتل‌های سویا در ماه‌های گرم مانند جولای و اوت قیمت‌ها را 40% کاهش می‌دهند.

2. برای صرفه جویی بیشتر به دنبال هتل‌های کوچک محلی و یا مسافرخانه‌ها باشید. این مسافرخانه‌های کوچک پانسیو یا اقامت گاه نامیده می‌شوند. در ازای پرداخت هر شب 45 تا 80 یورو می‌توانید در یک پانسیوی 10 اتاقه اقامت کنید. با رزرو و پرداخت آنلاین می‌توانید تفاوت قیمت اقامتگاه‌های مختلف را درک کنید.

  • در مهمان سراهای کوچک ممکن است حمام را با مهمان دیگر شریک شوید.
  • از رفتن به پانسیوهایی که در میدان اصلی شهر قرار دارند خودداری کنید زیرا هم گران هستند هم پرسروصدا. به جای آن به دنبال مکان‌هایی باشید که در خیابان‌های فرعی قرار دارند.

3. برای اقامت ارزان در ارتفاعات می‌توانید اتاقک‌های روستایی را انتخاب کنید. در کوه‌ها و ارتفاعات کشور اسپانیا اتاقک‌ها و کلبه‌هایی برای اجاره وجود دارد. این اتاقک‌ها بسیار روستایی بوده و از امکانات کمی برخوردارند، اما بسیار ارزان بوده و سفرتان را آسان می‌کنند. از طریق فدراسیون کوه نوردی اسپانیا می‌توانید این اتاقک‌ها را اجاره کنید.

  • برای رزرو اتاقک در صفحه اصلی وب سایت https://http://www.fedme.es کلید Refugios را کلیک کنید.
  • افرادی که عضو فدراسیون نیستند باید 15 یورو پرداخت کنند، درحالی که اعضا نصف این بها را پرداخت می‌کنند.
  • در اینجا غذاهای ارائه شده قیمت مناسبی دارند، برای مثال صبحانه 5 یورو و شام 15 یورو است.

4. برای رفاه بیشتر در خانه یک فرد دیگر یک اتاق اجاره کنید. برای یافتن اتاق‌های شخصی از وب سایت‌هایی مانند Craigslist, Airbnb, Homestay یا مشاور املاک محلی استفاده کنید. می‌توانید روزانه یا هفتگی هزینه را پرداخت کنید و بر اساس نوع اتاق انتخاب شده باید شبی 15 یورو پرداخت کنید.

  • برای انتخاب مکان‌های امن‌تر بهتر است خانه‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند و یا خوابگاه‌های دانشجویی یا بین المللی را انتخاب کنید.

5. برای اجاره اتاق‌های ارزان‌تر و یا آشنایی با گردشگران در اقامتگاه ساکن شوید. می‌توانید در ازای اتاق شخصی دو تخت خوابه 40 یورو پرداخت کنید و یا با پرداخت 30 تا 40 یورو یک اتاق خوابگاه مانند اجاره کنید. اگر دوست دارید با گردشگران دیگر آشنا شوید و یا وارد گروه‌های دوستی شوید می‌توانید از این گزینه‌ها استفاده کنید.

  • در اقامتگاه‌های اسپانیا وای فای و حتی صبحانه رایگان ارائه می‌شود.

6. در صورت سفر ارزان قیمت کوچ سرفینگ را انتخاب کنید. در صورت سفر ارزان قیمت در شهرهای مهم کوچ سرفینگ را انتخاب کنید و در این باره مکان اقامت خود را سریع‌تر انتخاب کنید زیرا سریع پر می‌شوند. برای انتخاب یک مکان امن از سایت Couchsurfing.com استفاده کنید. برخی از میزبان‌ها حتی به عنوان راهنمای تور عمل می‌کنند و درباره شهر موردنظر اطلاعاتی در اختیارتان قرار می‌دهند.

  • به دنبال میزبان‌هایی باشید که مهمان‌های بسیاری داشته و نظرات مثبت بسیاری را دریافت کرده‌اند.

بخش سوم: صرفه جویی در خورد و خوراک

1. در کافه صبحانه بخورید و یا اینکه ببینید آیا اقامتگاه شما صبحانه رایگان ارائه می‌دهد یا نه. به جای صبحانه خوردن در رستوران بهتر است در کافه محلی صبحانه بخورید. همچنین ببینید آیا اقامتگاه شما صبحانه رایگان یا ارزان قیمت ارائه می‌دهد یا نه.

  • صبحانه سنتی اسپانیا عبارت است از قهوه و نان با املت گوجه فرنگی و روغن زیتون.

2. برای داشتن نهار سبک و ارزان تاپاس و ساندویچ را انتخاب کنید. این غذا در خیابان یا بار پیدا شده و تنها 3 تا 7 یورو قیمت دارد. تاپاس به اندازه اسنک است و می‌تواند ترش، شیرین یا تند باشد. همچنین در هر منطقه به شکل متفاوتی طبخ می‌شود بنابراین سعی کنید تاپاس تمام مناطقی که به آنجا سفر می‌کنید را امتحان نمایید.

  • در والنسیا و کاتالونیا سیب زمینی سرخ کرده با سس سیر و روغن زیتون بسیار محبوب است.
  • کراکت یا کوفته گوشت، ماهی یا سبزیجات، در بارها و رستوران‌های اسپانیا بسیار محبوب است.
  • مونتادیوس (montaditos) ساندویچ کوچک کبابی است که با گوشت، ماهی یا سبزیجات پر شده است.
  • با افزودن یک لیوان شراب با تاپاس یا ساندویچ خود می‌توانید قیمت آن را به 10 یا 13 یورو برسانید.

3. برای داشتن نهار ارزان‌تر منوی روز را از رستوران بخواهید. به طور کلی غذاهای یک رستوران 13 تا 22 یورو است اما منوی روز می‌تواند 7 تا 9 یورو هزینه داشته باشد. در این صورت هم غذای ارزان‌تری خواهید داشت و هم غذای محلی را امتحان می‌کنید.

  • منوی روز اغلب شامل پیش غذا، غذای اصلی، دسر یا قهوه، و نوشیدنی بدون الکل، شراب یا آبجو، است.
  • برای پرسیدن درباره منوی روز باید این سؤال را بپرسید: ¿Cuál es el menú del día?
  • شام را در رستوران نخورید زیرا غذاهای عصر و شام گران هستند.

4. اگر می‌خواهید چند روز اقامت داشته باشید بهتر است مواد موردنیاز را از سوپرمارکت‌ها خریداری کنید. اگرچه غذا خوردن در بیرون می‌تواند وقتتان را کمتر بگیرد اما اگر آشپزخانه کوچکی دارید بهتر است خودتان غذا تهیه کنید. حتی به جای خرید از سوپرمارکت بهتر است از بازارهای محلی خرید کنید زیرا ارزان‌تر است و محصولات تازه‌تر و باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد.

  • برای مثال، بازار محلی بارسلونا پر از میوه، سبزیجات، غذای دریایی، تاپاس و حتی پیتزا است.

5. اگر می‌خواهید یک شب بیرون بروید تاپاس به همراه آبجو یا شراب دریافت کنید. به صورت آنلاین تحقیق کرده و قیمت و پیشنهادهای ویژه بارهای مختلف اطراف خود را مقایسه کنید. در جنوب اسپانیا، شهرهای کوچک‌تر و حتی مادرید بارهای مختلفی وجود دارد که در ازای یک نوشیدنی یک تاپاس هم ارائه می‌دهند.

  • قیمت یک بطری آبجو 1.2 تا 1.6 یورو و قیمت شراب محلی ارزان 1 تا 4 یورو است.

بخش چهارم: صرفه جویی در گشت و گذار

1. به موزه بروید تا درباره تاریخ و فرهنگ اسپانیا اطلاعاتی کسب کنید. این مکان‌ها 2 تا 14 یورو هزینه دارد. اغلب موزه‌ها در ساعات خاص رایگان هستند و مجبور نیستید در ازای دیدن از آن‌ها بلیت خریداری کنید. برای دانستن این ساعات از وب سایت این مکان‌ها دیدن کنید.

  • برای مثال، موزه دل پرادو در مادرید از دوشنبه تا شنبه از ساعت 6 تا 8 عصر و یکشنبه‌ها از 5 تا 7 عصر رایگان است.

2. برای دیدن از مکان‌های مختلف کارت گردشگری خریداری کنید. اگر در یک شهر اصلی زندگی می‌کنید و می‌خواهید از مکان‌های مختلف دیدن کنید این بهترین گزینه است. با داشتن این کارت می‌توانید از موزه‌ها، جاذبه‌ها و فعالیت‌های مختلف دیدن کنید. می‌توانید کارت گردشگری شهرهای مهمی مانند مادرید یا بارسلونا را از طریق وب سایت شرکت‌ها به صورت آنلاین خریداری کنید.

  • اگر به همراه خانواده یا گروه بزرگی از دوستان خود سفر می‌کنید ممکن است تخفیف بگیرید.
  • برخی از این فعالیت‌ها عبارت‌اند از ورزش‌های تفریحی، تورهای پیاده یا تخفیف در خورد و خوراک.

3. برای آشنایی با سنت‌های شهر از فستیوال‌های محلی دیدن کنید. اگر در طول تابستان به یکی از شهرهای مهم اسپانیا سفر کنید حتماً شاهد یکی از این فستیوال‌ها خواهید بود. این فستیوال‌ها رایگان بوده و شاید تنها یک بار در عمرتان چنین فرصتی خواهید داشت. برای اطلاع درباره جزئیات این فستیوال در گوگل جستجو کرده و یا از هتل، میزبان Airbnb یا راهنمای تور، سؤال کنید.

  • برای مثال اگر در اواخر سپتامبر به اسپانیا سفر کنید می‌توانید شاهد فستیوال مرسی باشید که پر از کنسرت‌های رایگان، رقص، آتشبازی، حرکات آکروباتیک و تفریحات دیگر است.
  • در سراسر اسپانیا کارناوال‌ها جشن گرفته می‌شود اما بزرگ‌ترین آن‌ها در تنریف و کادیس برگزار می‌شوند. در تنریف در سراسر فوریه تفریحات، مسابقه و جشن برگزار می‌شود.

4. در شهر پیاده روی کرده و به طور رایگان از معماری شهر دیدن کنید. شهرهای اسپانیا، مانند بارسلونا، سویل، گرانادا، سالامانکا و کوردوبا، پر از صومعه و کلیسای زیبا هستند. ورود به این مکان‌ها رایگان نیست و باید هزینه پرداخت کنید و اما می‌توانید به طور رایگان از بیرون آن‌ها دیدن کنید.

  • در بارسلونا می‌توانید در شهر قدم زده و از آثار آنتونی گائودی، مانند کازا بالیو، لا پدررا و ساگرادا فامیلیا دیدن کنید.
  • در گرانادا می‌توانید از کاخ الحمرا دیدن کنید؛ یک کاخ است که به سبک مور ساخته شده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم