101 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ایده 60-41

41. خرید قطعات از فروشگاه‌های الکترونیک

فروشگاه‌های الکترونیکی و صاحبین این مشاغل معمولاً بسیاری از قطعات الکترونیکی با ارزش و حتی دستگاه‌های قدیمی را دور می‌اندازند. اگر آن‌قدر مهارت و توانایی داشته باشید که بتوانید این قطعات را جمع‌آوری کرده و تعمیر کنید، می‌توانید آن‌ها را به فروش رسانده و از این راه تجارت کنید.


42. نویسندگی و تبلیغ نویسی فریلانس

تمام وب سایت‌ها از تبلیغ نویسان کمک می‌گیرند تا درباره صفحات، پرسش‌ها و پست‌های وبلاگ، مطالبی آماده کنند. تبلیغ نویسان تازه کار درآمد ساعتی چندانی ندارند، اما اگر در کار خود موفق شده و رزومه پروپیمانی داشته باشید می‌توانید به یک تبلیغ نویس ماهر تبدیل شده و حتی بیشتر از شغل تمام وقت خود از این راه کسب درآمد کنید. وب سایت Jory Mackay نمونه بارز یکی از این فریلانسرهای بااستعداد است که این کار را به شغل نیمه وقت خود تبدیل کرده است. شما هم پس از انتخاب این شغل می‌توانید به افراد و مشاغل ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید.


43. توزیع و پخش محصولات

شاید این موفقیت یک شبه حاصل نشود اما در این شغل می‌توانید مجوز توزیع و پخش کالاهای خارجی را دریافت کنید و از این راه درآمد هنگفتی کسب نمایید. بنابراین باید سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای داشته باشید، محصولی را که به آن ایمان دارید بفروشید و پس از چند سال حاصل زحمات خود را دریافت کنید.


 

44. راه اندازی یک کانال آپارات یا یوتیوب

بله درست است صرف زمان در یوتیوب هم می‌تواند برایتان درآمدزا باشد البته اگر در این امر جدی باشید. اگر بتوانید ویدیوهای سرگرم کننده و جالب به اشتراک گذاشته و بتوانید اعضای خود را به چند هزار نفر برسانید در این صورت می‌توانید از این راه درآمدزایی کنید. بسیاری از کاربران یوتیوب از این شبکه میلیون‌ها دلار درامدزایی می‌کنند بنابراین اگر بتوانید محتوا، مخاطب، بیننده، مهارت، ارتباط و زمان بندی درست را در کنار هم قرار دهید، به موفقیت مالی خواهید رسید. اگر بخواهید این کار را شروع کنید باید برای تهیه بیشترین تلاش خود را به کار ببرید. برای دریافت نکاتی برای رشد سریع کانال خود YouTube playbook را مطالعه کنید. از آنجایی که کیفیت ویدیوها هم مهم است باید به فکر خرید یک دوربین و میکروفن باکیفیت باشید.


45. ترجمه

اگر به زبان دیگر آن‌قدر تسلط دارید که فهم گرامر و تلفظ آن برایتان مشکل ساز نیست می‌توانید به ترجمه روی آورید زیرا این کار از راه دور هم انجام می‌شود.با این کار می‌توانید با فرصت‌های شغلی دورکاری و فریلانس کسب درامد کنید.


46. راهنمای تور

آیا در مکانی زندگی می‌کنید که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند؟ اگر از ملاقات افراد جدید خوشتان می‌آید و به شهر محل زندگی خود علاقه دارید، راه اندازی کمپانی گردشگری خود می‌تواند یک ایده جالب باشد. اریک هورمان (Erik Hormann) ساکن سان فرانسیسکو در کنار شغل تمام وقت خود این شغل پاره وقت ا انتخاب کرد و به مرور آن‌قدر آن را گسترش داد و در آن درآمدزایی کرد که شغل اصلی خود را رها کرد و در حال حاضر در این شغل بسیار موفق است.


47. تدریس موسیقی

آیا یک ساز موسیقی را آن‌قدر خوب می‌نوازید که بتوانید آن را تدریس کنید؟ پس نظرتان درباره تدریس موسیقی به دیگران چیست؟ تا هم تجربه‌تان را به کار بگیرید و هم از این راه درآمدزایی کنید. امروزه تدریس موسیقی ساعتی درآمد بسیار خوبی دارد بنابراین می‌توانید با تدریس موسیقی هم علاقه خود را به کار گرفته و هم درآمد کسب کنید.


48. فروش عکس

اگر به عکس گرفتن و ثبت لحظات زیبا مانند لبخند کودکان، خانواده‌های خوشحال و یا بازی کردن کودکان با حباب علاقه دارید، می‌توانید عکس‌های زیبای خود را به شرکت‌هایی مانند Unsplash, ShutterStock و iStockPhoto به فروش برسانید. همچنین هر بار فردی از عکس‌های شما استفاده کند هم پاداشی به شما تعلق می‌گیرد. اگر واقعاً بخواهید موفق شوید می‌توانید وب سایت عکاسی خود را ساخته و تصاویر خود را به اشتراک بگذارید، در این صورت هم برای خود رزومه‌ای ایجاد کرده و هم می‌توانید درآمد بیشتری کسب کنید.


49. نویسندگی برای دیگران

در صورتی که در عرصه نویسندگی آن‌قدر مهارت داشته باشید تا بتوانید درباره یک حوزه خاص مطلب آماده کنید می‌توانید از این راه درآمد بسیار خوبی به دست آورید. جف هادن (Jeff Haden) یکی از نویسندگانی است که این کار را به عنوان شغل پاره وقت خود در کنار کار در کارخانه انتخاب نمود و امروزه برای روسا و تجار مطلب می‌نویسد.


50. مقاطعه کار آنلاین

پس از اینکه به یک فریلانسر آنلاین تبدیل شدید و توانستید پیشنهاد کاری زیادی را دریافت کنید، می‌توانید به یک مقاطعه کار تبدیل شده و خودتان فریلانسرهای دیگر را استخدام کرده و با آن‌ها قرارداد امضا کنید. در این صورت کارهای خود را به آن‌ها سپرده و می‌توانید فهرست مشتریان خود را افزایش دهید.


51. دی جی

یکی از راه‌های درآمدزایی این است که یا موسیقی خود را ساخته و یا اینکه موزیک‌های مختلف را میکس کرده و به یک دی جی تبدیل شوید. در ابتدا باید درباره آهنگ سازی، میکس و تولید موسیقی اطلاعات خود را گسترش دهید و سپس فعالیت خود را در این حوزه آغاز کنید.


52. خیاطی و دوخت لباس

امروزه فشن و لباس از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم به این جنبه از زندگی خود اهمیت می‌دهند. در صورتی که درباره خیاطی و دوخت لباس اطلاعات دارید پس باید بدانید مشتریان بالقوه زیادی منتظرتان بوده و رشد مالی چشمگیری در انتظارتان است. می‌توانید با یک چرخ خیاطی کار خود را آغاز کرده و رفته رفته در این کار پیشرفت کنید.


53. آموزش کارهای دستی

هیچ چیز بهتر از این نیست که فعالیت‌های موردعلاقه خودتان را به دیگران آموزش دهید. برای یادگیری درباره چگونگی فعالیت و درآمدزایی از این حوزه به درگاه‌هایی مانند DIY.org, DIY Network, Instructables و Mahalo مراجعه کنید. همچنین با مراجعه به کانال‌های یوتیوب می‌توانید درباره همه چیز از گیتار زدن گرفته تا پرینت سه بعدی، اطلاعاتی کسب کنید.


54. پخت و پز

بله از راه آشپزی هم می‌توان درآمد کسب کرد. یاد گرفتن آشپزی، پخت و پز و کار با فر می‌تواند برایتان درآمدزایی کند. برای این کار لازم نیست کیک و شیرینی‌های خاص و خوشمزه تهیه کنید بلکه می‌توانید خوراکی‌های ساده مانند کیک و شیرینی‌های خانگی و سنتی را پخته و به فروش برسانید.


55. انجام کارهای دیگران

اگر در انجام کارها و تعمیرات دیگران مشکلی ندارید پس این ایده تجاری برای شما مناسب است. می‌توانید با نگهداری حیوانات خانگی همسایگان خود درآمد کسب کنید. برای مثال از وب سایت TaskRabbit کمک بگیرید. برخی از افراد در این سایت درامد بسیار خوبی کسب می‌کنند.


56. تولید محتوا

اگر مهارت و تجربه کافی در اختیار دارید می‌توانید در کنار شغل اصلی خود کار تولید محتوا هم انجام دهید. بسیاری از استارت آپ ها، برندها و شرکت‌ها برای گسترش و رشد حرفه خود به فردی نیاز دارند که برای جذب مخاطب محتوای جذاب و سرگرم کننده مهیا کنند. از آنجایی که همیشه شرکت‌های جدیدی راه اندازی شده و برای پیشرفت به مطالب و محتوای با کیفیت نیاز دارند بنابراین با افزایش مهارت در این زمینه رفته رفته درامد بیشتری کسب خواهید کرد. پس در کنار شغل اصلی خود برای شرکت‌های محلی تولید محتوا و مطالب را انجام دهید تا رفته رفته در این کار پیشرفت کرده و به مشتری‌های بزرگ‌تری دسترسی داشته باشید.


57. سرمایه گذاری پولتان

اگر تا به حال تصور می‌کردید که با پس انداز پولتان در گوشه و کنار خانه می‌توانید به درآمد برسید اکنون باید بدانید که بهتر است پولتان را سرمایه گذاری کنید. برای شروع باید بدانید که در این باره دقت کنید و پیش از ورود به بازار سهام درباره آن اطلاعات کسب نمایید. همچنین در صورت عدم آگاهی درباره واحدهایی مانند بیت کوین یا واحدهای پولی دیگر به سراغ آن‌ها نروید.


58. سرمایه گذاری پول دیگران

یکی دیگر از راه‌های درامدزایی کمک به دیگران برای افزایش ثروت اندوزی است. اگر درباره سهام و مسائل مالی اطلاعات دارید می‌توانید در قبال مشاوره به دیگران برای سرمایه گزاری اموالشان حق کمیسیون یا مشاوره دریافت کنید. در این صورت باید اطمینان حاصل کنید که مشتریانتان به موفقیت مالی خواهند رسید، زیرا اگر به موفقیت نرسند اعتبارتان از دست می‌رود.


59. حسابداری و دفترداری

بسیاری از استارت آپ ها و شرکت‌های کوچک به مشاغل فرعی (منابع انسانی، ادمین یا حسابداری) نیاز دارند که شاید با نوع کارشان همسو نباشد اما به شما این فرصت را می‌دهد تا با به کار بردن مهارت و استعداد خود یک کار پاره وقت داشته باشید. از آنجایی که شرکت‌ها باید همیشه نقدینگی خود را محاسبه کنند بنابراین یک حسابدار و دفتردار می‌تواند به آن‌ها کمک کرده و یک شغل پاره وقت داشته باشد.


60. راه اندازی یک وب سایت

ببینید به چه چیزی علاقه دارید که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند، سپس با توجه به آن یک وب سایت راه اندازی کنید و آن را به یک ایده تجاری تبدیل نمایید. اگرچه این کار چندان آسان نیست اما اگر وقت خود را به این کار اختصاص دهید و خود را برای مقابله با چالش‌ها و پاسخ به سؤالات کلیدی آماده کنید، در آن صورت می‌توانید یک وب سایت راه اندازی کرده و از آن درآمدزایی کنید.

 

این مقاله در 5 قسمت تهیه شده، پیشنهاد میکنیم بخش های بعدی را از دست ندهید:

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۲۰-۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۴۰-۲۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ایده ۶۰-۴۱ (هم اکنون در صفحه این مقاله هستید)

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۸۰-۶۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۱۰۱-۸۱

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم