101 ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده 40-21

21. متخصص صفحه فرود

اگر این توانایی را دارید که کلیدواژه‌های مناسب و مخاطب پسند طراحی کنید و صفحات فرود را از نظر سئو بهینه کنید، چرا از این مهارت خود در خدمات رسانی به شرکت‌های دیگر و کسب درآمد بهره نبرید؟ با تخصص و مدیریت صفحات فرود می‌توانید درآمدزایی کنید. برای تقویت مهارت‌های خود در زمینه مدیریت صفحه فرود یا به عنوان کپی رایتر فریلانسر می‌توانید از آموزش‌های آنلاین Copywriting Secrets: How to Write Copy That Sells، توسط لن اسمیت و شان کایه در Udemy بهره ببرید.


22. مشاور طراحی داخلی

در حال حاضر بسیاری از افراد در حال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کار خود هستند و به کمک نیاز دارند. در صورتی که در این زمینه تخصص و مهارت دارید می‌توانید اطلاعات و تخصص خود را در اختیار دیگران قرار داده و از این راه درآمد کسب کنید. در این زمینه می‌توانید از وب سایت چیدانه کمک بگیرید.


23. نگهداری از منازل

شاید این روش چندان قابل افتخار نباشد اما با این کار می‌توانید بدون پرداخت پول برای اجاره خانه، در خانه‌های مختلف شهر خود یا قسمت‌های دیگر جهان، زندگی کنید. با این کار می‌توانید به طور رایگان سفر کرده و برای محل اقامت خود هزینه پرداخت نکنید.

23. پرستاری از کودک

اشتباه نکنید، پرستاری از کودک تنها برای نوجوانان و دانشجویان نیست. درصورتی که تبلیغات و آگهی‌ها را دنبال کنید می‌توانید شب‌ها یا آخر هفته‌ها از کودکان نگهداری کرده و درآمدزایی کنید.


24. مدیریت املاک

آیا افرادی را که املاک را به دیگران اجاره می‌دهند می‌شناسید؟ در این صورت می‌توانید به آن‌ها کمک کرده و پول بگیرید. این کار زحمت چندانی هم ندارد. وظیفه شما این است که رسید پرداخت کرایه را جمع کنید، تعمیرات را انجام داده و مدیریت کنید و در مواقع اورژانسی حضور داشته باشید. بنابراین باید برنامه شخصی‌تان را انعطاف پذیر کنید. همچنین مشاورین املاک یا افرادی که املاک زیادی دارند به فردی مانند شما نیاز خواهند داشت.


25. ویرایش مقالات دانشگاهی

اگر تابه حال درباره ویرایش مقالات دانشگاهی دودل بودید باید بدانید بسیاری از والدین حاضرند در قبال ویرایش مقالات دانشگاهی فرزندشان به شما پول پرداخت کنند. مراقب باشید که باید مقالات را ویرایش کنید نه اینکه آن‌ها را بازنویسی کنید. رفته رفته اعتبارتان افزایش یافته و مشتری‌های بیشتری خواهید داشت.


26. عکاسی پرتره

اگر دوربین عکاسی دارید عکاسی پرتره می‌تواند یک شغل خوب برای شما باشد که هم مهارت‌ها و تجربه عکاسی‌تان را افزایش خواهد داد و هم به یک منبع درآمد تبدیل می‌شود. در ابتدا رایگان از دوستان و خانواده خود عکس گرفته، با مهارت‌های عکاسی و ویرایش بیشتر آشنا شده و سپس می‌توانید با کمک این تجربه از این حرفه درآمدزایی کنید. از راهنمای آموزشی رایگان men’s portrait photography class در CreativeLive استفاده کنید.


27. عکاس عروسی

عکاسی عروسی یکی از کارهای پردرآمد است که با ثبت بهترین لحظات زندگی افراد می‌تواند یک شغل مهم نیز باشد. از آنجایی که عکاس‌های عروسی در ازای عکاسی مبلغ بالایی دریافت می‌کنند بنابراین در صورت افزایش تجربه و شهرتتان می‌توانید آن را به عنوان یک شغل تمام وقت ادامه دهید. برای شروع این حرفه می‌توانید مطلب Complete Wedding Photography Experience در CreativeLive را مطالعه کرده و اطلاعات خود را افزایش دهید.


28. نوشتن داستان‌های جذاب

امروزه داستان‌های جذاب و خلاقانه‌ای مانند گرگینه ها، خوشن آشام ها و جادوگران، بسیار موردتوجه واقع می‌شود. در صورت داشتن تخیل کافی می‌توانید در ازای نوشتن داستان‌های جذاب درآمد بسیار خوبی کسب کنید.


29. مشاور وب سایت وردپرس

بسیاری از شرکت‌ها و تجارت‌ها پیش از گسترش کار خود در ورد پرس یک وبسایت ساده راه اندازی نموده و سپس آن را توسعه می‌دهند. بسیاری از آن‌ها در ازای ارائه ایده تجاری حاضرند به شما پول پرداخت کنند. اگر آن‌قدر صبر و تحمل داشته باشید که این کار را آغاز کنید، باید بدانید که این کار می‌تواند یک کار سودمند و پردرآمد باشد.


30. رانندگی برای شرکت‌ها

در جهان شرکت‌های تاکسی رانی مختلفی وجود دارند که رانندگان را به استخدام خود درمی‌آورند. می‌توانید شب‌ها و آخر هفته‌ها برای این شرکت‌ها کار کرده و درآمد پاره وقت دریافت کنید. اما پیش از شروع باید تکالیف و وظایف خود را انجام داده و میزان هزینه گاز یا بنزین و تعمیرات را محاسبه کنید. همچنین دقت کنید که نمی‌توان تضمین کرد که با این شغل هر آخر هفته درآمد کسب خواهید کرد.


31. جمع آوری آثار هنری

در ابتدا باید بگوییم که این کار را با احتکار اشتباه نگیرید اما به زمان، صبر و بردباری نیاز دارد. اگر می‌توانید آثار هنری زیبا و باارزش را تشخیص دهید می‌توانید به استودیوها و نمایشگاه دانشگاه‌های اطراف خود مراجعه کنید اما بدانید که با این کار یک شبه ثروتمند نخواهید شد. بسیاری از دانشجوهای هنر حاضرند آثار خود را با قیمت پایین به فروش برسانند و پس از چند سال می‌توانید آن‌ها را به قیمت بیشتر به فروش برسانید. بازهم تأکید می‌کنیم که این کار به صبر و تحمل نیاز دارد.


32. آشپزی و پذیرایی

اگر در زمینه آشپزی مهارت دارید می‌توانید در خانه خوراکی و غذا آماده کرده و آن‌ها را به فروش برسانید. رفته رفته شهرت و اعتبارتان افزایش یافته و می‌توانید سفارش‌های بزرگ تقبل کنید و در مهمانی‌ها و ضیافت‌ها غذا عرضه نمایید. برای شروع باید دقت کنید که اولین سفارش‌های خود را به‌ خوبی تحویل دهید و از مشتری خود بخواهید شما را به دیگران معرفی کند.


33. توسعه اپلیکیشن (Mobile Application Development)

گاهی اوقات به نظر می‌رسد برای هر چیزی اپلیکیشنی وجود دارد. اما ناگهان اپلیکیشن جدیدی ظاهر شده و با فروش بسیار زیادی مواجه می‌شود. اگر در زمینه خاصی اطلاعات دارید که درباره آن اپلیکیشن ایجاد نشده و با مهارت‌های کدگزاری آشنا هستید (یا با یک متخصص در این زمینه آشنا هستید) می‌توانید این ایده تجاری را به کار بگیرید. امروزه حتی می‌توان بدون داشتن اطلاعات درباره کدگزاری هم اپلیکیشن ایجاد کرد. تنها باید اطمینان حاصل کنید که پیش از شروع درباره ایده خود خوب فکر کرده باشید. حتی اگر اپلیکیشن شما به بهترین ایده تبدیل نشود بازهم مهارت‌های باارزشتان را به کار گرفته‌اید.


34. نویسندگی در مجلات آنلاین

امروزه برای خبرنگار بودن نباید مدرک روزنامه نگاری داشته باشید. همچنین وب سایت‌های خبری مختلفی وجود دارند که می‌توانند در تهیه اخبار محلی از شما کمک بگیرند. برخی از آن‌ها مانند The Examiner و HuffPost حاضرند در قبال دریافت اخبار به ازای تبلیغات ایجاد شده در مقاله مربوطه به شما مبلغی را پرداخت کنند. بنابراین می‌توانید برای این وب سایت‌های خبری اخبار تهیه کنید.


35. دریافت حق امتیاز

این شغل نیمه وقت برای تمام افراد مناسب نیست. تنها عده کمی می‌توانند از حداکثر مهارت و استعداد خود بهره برده و حق امتیاز دریافت کنند. برای مثال کیا سیلوربروک در طول عمر خود بیش از 4،665 حق امتیاز دریافت نمود. لازم نیست اختراع داشته باشید بلکه می‌توانید با ارائه یک ایده پر بهره که کپی برداری نشده باشد، به درآمد برسید.


36. خرید و فروش نام دامنه

در چند دهه اخیر خرید و فروش نام دامنه به یک تجارت تبدیل شده و برخی از دامنه با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند، اما شما می‌توانید با ایجاد دامنه‌های جدید و ارزان تجارت خود را راه اندازی کنید. دقت کنید که برخی از متخصصین در موفقیت بلندمدت این شغل تردید دارند بنابراین نباید شغل تمام وقت خود را رها کنید، بلکه باید به طور نیمه وقت به این کار پرداخته و کمی موفقیت کسب کنید. برای شروع باید از راهنمایی‌های GoDaddy که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین نام‌های دامنه را دارد استفاده نمایید. بنابراین به فکر این باشید که برای شرکت‌های آینده نام دامنه خود را به وجود آورید.


37. راه اندازی فروش سیار (کافه سیار)

اگرچه راه اندازی یک فروشگاه کار مشکلی است و نمی‌توان در کنار کار تمام وقت آن را راه اندازی و اداره کرد، اما باید بدانید در کنار شغل اصلی خود می‌توانید یک فروشگاه پاپ آپ داشته باشید. برای شروع می‌توانید از فروش اجناس در دسترس خود، لباس، کارت‌های بیسبال آنتیک و یا خوراکی استفاده کنید و دیگر لازم نیست هزینه اجاره و مخارج دیگر را پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات لازم درباره شروع این کار می‌توانید از راهنمایی سایت Shopify استفاده کنید.


38. خوانش ویرایش مدارک

تا زمانی که نوشتار وجود دارد به ویرایشگر نیز نیاز داریم. خوانش و ویرایش اسناد و مدارک کاری است که به ازای ساعت کار انجام شده دستمزد دریافت کرده و با موضوعات جدید آشنا می‌شوید. خوانش و ویرایش مدارک به شما این اجازه را می‌دهد که حرفه دیجیتال داشته و به سراسر جهان سفر کنید. سایت Upwork آگهی‌های مرتبط با نیاز به فردی برای خوانش و ویرایش مدارک را در اختیارتان قرار داده و به شما فرصت درآمدزایی می‌دهد.


39. خرید وسایل الکترونیک و تعمیر آن‌ها

بسیاری از افراد گوشی، لپ تاپ یا دوربین خراب خود را به فروش رسانده یا کنار می‌گذارند، بدون اینکه علت مشکل آن‌ها را جویا شوند یا به دنبال تعمیر آن‌ها باشند. اگر می‌توانید این دستگاه‌ها را تعمیر کنید، پس آن ها را خریداری کرده، تعمیر کنید و مجدداً به فروش برسانید.


40. تحلیل داده

آیا به اعداد و ارقام علاقه دارید؟ بسیاری از شرکت‌ها دوست دارند افرادی را استخدام کنند که داده‌ها را تحلیل و بررسی کند، بنابراین اگر در این زمینه تجربه دارید می‌توانید این حرفه را به حرفه نیمه وقت خود تبدیل کنید. درصورتی که در این زمینه تجربه و مهارت دارید می‌توانید از وب سایت‌هایی مانند Upwork و Digiserved کمک بگیرید که به فریلانسرهای با مهارت مشاغل مختلف پیشنهاد می‌کنند.

 

این مقاله در 5 قسمت تهیه شده، پیشنهاد میکنیم بخش های بعدی را از دست ندهید:

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۲۰-۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۴۰-۲۱ (هم اکنون در صفحه این مقاله هستید)

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی : ایده ۶۰-۴۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۸۰-۶۱

۱۰۱ ایده پولساز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی: ایده ۱۰۱-۸۱

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم