20 کتابی که زندگی شما را متحول می کنند و بهتر است که قبل از 30 سالگی خوانده شوند

کتاب‌ها اطلاعات و دانش زیادی در اختیارمان قرار می‌دهند، که شاید چند سال طول بکشد تا خودمان آن‌ها را یاد بگیریم. معمولاً در سنین 20 تا 30 سالگی دچار شک و شبهه‌های زیادی می‌شویم. در این مقاله 20 کتاب را که اطلاعات و دانشتان را افزایش می‌دهند، معرفی نموده‌ایم.

1. تبدیل کار روزمره به کار ایده‌آل – جان اکوف

Closing the Gap Between Your Day Job & Your Dream Job – Jon Acuff

جان اکوف با یک نثر شیرین و دل‌چسب به شما آموزش می‌دهد که چگونه به زندگی و شغل رؤیایی خود دست پیدا کنید. همچنین به ما توصیه می‌کند که چه زمانی باید شغل حاضر را ترک نموده و شغل رؤیایی‌مان را آغاز کنیم. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند یک‌شبه به زندگی رؤیایی خود برسند، مفید است.

2. قدرت عادت – چارلز داهیگ

The Power of Habit – Charles Duhigg

این نویسنده با کمک مطالعات و تحقیقات انجام‌شده به ما نشان می‌دهد که چگونه به چیزی یا کسی عادت می‌کنیم و چرا نمی‌توانیم این عادات را ترک کنیم. این کتاب برای افرادی مفید است که می‌خواهند عادات بد گذشته را ترک نموده و مسیر جدیدی را آغاز کنیم.

3. چگونه پولدار شویم؟ – دیو رمزی

Total Money Makeover – Dave Ramsey

دیو رمزی که به‌عنوان مشاور امور مالی بیش از 20 سال فعالیت می‌کند، در این کتاب ما را راهنمایی می‌کند تا امور مالی خود را سروسامان دهیم و سرمایه اندک خود را ثروت عظیمی تبدیل کنیم.

4. مرزها: برای کنترل زندگی‌تان چه زمانی بله بگویید، و چه زمانی نه بگویید – هنری کلود و جان تاونسِند

When to Say Yes, How to Say No to Take Control of Your Life – Henry Cloud and John Townsend

آیا اطرافیان در زندگی شما دخالت می‌کنند؟ اگر به دنبال کمک‌های عاطفی، فیزیکی یا روحی هستید، این کتاب به شما کمک خواهد نمود. این نویسندگان به شما کمک می‌کنند تا مشکلات مختلف زندگی خود را به‌راحتی حل کنید.

 5. استارت‌آپ ۱۰۰ دلاری – کریس گیلوبی

The $100 Startup – Chris Guillebeau

کریس گیلوبی که همانند تیم فریس یک نویسنده جهان گرد به شمار می‌رود، در این کتاب از مثال‌های واقعی افرادی استفاده نموده که با سرمایه کم تجارتی را آغاز کرده و رفته‌رفته موفق شدند. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند تجارت دومی را آغاز کنند بسیار مفید است.

6. کار را انجام بده – استیون پرسفیلد

Do The Work – Steven Pressfield

استیون پرسفیلد که بیش‌تر برای نوشتن کتاب‌های داستانی (افسانهٔ بگر ونس) و اولین کتاب تجاری‌اش به نام “هنر رزم” معروف است، در این کتاب راهنمایی‌هایی ارائه می‌کند که برای موفقیت در پروژه‌های کاری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این کتاب ساده و کوتاه الهام‌بخش افرادی است که مدت‌هاست قصد دارند از منطقهٔ امن خود خارج‌شده و کاری را انجام دهند.

پرسفیلد می‌گوید: “ترس در مقابل عشق قرار دارد- عشق به چالش، عشق به کار، شور و شوق رسیدن به آن و عملی کردن رویاهایمان”

7. هدیهٔ مسافر: هفت تصمیمی که موفقیت را به همراه دارد – اندی اندروس

The Traveler’s Gift: Seven Decisions That Determine Personal Success – Andy Andrews

پس‌ازآنکه بیش از ۵۰ ناشر این کتاب را رد کردند، سرانجام در سال ۲۰۰۵ به چاپ رسید. این کتاب که به‌عنوان یک کتاب داستانی اما انگیزشی- تاریخی نگاشته شده است داستان مردی ۴۶ ساله به نام دیوید است که پس از بیکار شدن درگیر تصادفی وحشتناک می‌شود. او درحالی‌که در بیمارستان به سر می‌برد، در زمان سفر کرده، لینکلن، ترومن و ۵ رهبر بزرگ تاریخ را ملاقات می‌کند و از سخت‌ترین ساعات زندگی آن‌ها درس‌هایی می‌آموزد.

اندرو می‌گوید:

“تنها افرادی که درک نمی‌کنند به چه هدفی فراخوانده شده‌ام، رویاهایم را مسخره می‌کنند.”

8. حقایق شگفت انگیز درباره عواملی که انگیزه‌مان را بیشتر می‌کنند – دنیل پینک

Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us – Daniel Pink

این نویسنده به ما نشان می‌دهد که در قرن 21 علم و تجارت در دو قطب مختلف قرارگرفته‌اند. علم جدید به ما نشان می‌دهد که تجارت‌های جهانی به سمتی می‌روند که انگیزه کارمندان را افزایش داده و آن‌ها را به سمتی سوق دهند که با هدف و دلیل خاصی وظایف خود را انجام دهند. این کتاب به افرادی کمک می‌کند که می‌خواهند هدفشان را مشخص کنند.

9. اصالت وجود – گرگ مک ایوان

Essentialism – Greg McKeown

مک ایوان به ما کمک می‌کند که کارهایی که در اولویت قرار دارند را به‌سرعت انجام دهیم و کارهایی که در اولویت خاصی قرار ندارند یا مهم نیستند را انجام ندهیم. افرادی که می‌خواهند زندگی خود را سروسامان دهند و برنامه منظمی ترتیب دهند لازم است این کتاب را بخوانند.

10. ۴۸ روز تا کاری که دوست دارید – دَن میلر

48 Days to the Work You Love – Dan Miller

دن میلر که مشاور شغلی است به‌شدت معتقد است مردم باید بدانند که همهٔ ما مهارت‌ها، توانایی‌ها و انگیزه‌های خاصی داریم. این کتاب به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم که با پیدا کردن کار لذت‌بخش و سودآور به شادی می‌رسیم. در هنگام جستجوی کار، ۸۵% درک خودمان و ۱۵% پیدا کردن کار مناسب دارای اهمیت است.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا شغل موردنظر خود را پیدا کنید، درنتیجه لازم نیست برای بررسی مشاغل مختلف، سرمایه زیادی صرف کنید.

11. هفتهٔ کاری ۴ ساعته – تیم فریس

The 4 Hour Workweek – Tim Ferriss

تیم فریس با انتشار این کتاب در سال ۲۰۰۹، سبک تجارت را به جهانیان معرفی می‌کند. فریس پس از موردحمله قرار گرفتن در سفرش به اسپانیا، نوعی تجارت را طراحی کرد که بتوان از هر نقطه‌ای در جهان آن را اداره کرد. به‌علاوه او به ما نشان می‌دهد که چگونه بتوانیم در شهرهای مختلف جهان به‌خوبی زندگی کنیم. اگرچه شاید تجربیات او به همه کمک نکند، اما ارزش خواندن را دارد.

12. آبی همانند جاز – دونالد میلر

Blue Like Jazz – Donald Miller

این کتاب که به‌عنوان یک اثر مسیحی در نظر گرفته می‌شود، درباره جستجوی نویسنده برای ایمان آوردن به مسیح است. این کتاب که در اوایل دهه 20 نویسنده نوشته شد، نشان می‌دهد که او سرانجام در شهری به نام پورتلند، به مسیح ایمان می‌آورد. میلر با یک نثر روان و ساده تجربه لذت بخشی برایمان فراهم می‌کند.

13. چطور بر دوستان پیروز شده و مردم را تحت تاثیر قرار دهید – دِیل کارنیج

How to Win Friends and Influence People – Dale Carnegie

این کتاب کلاسیک حوالی دههٔ ۱۹۳۰ چاپ‌شده است. نویسنده بر اساس مصاحبه با غول‌های تجارت آن زمان (ازجمله توماس ادیسون و اندرو کارنیج) این اثر را پدید آورده تا به شما نشان می‌دهد چطور از طریق درک ارتباط با دیگران پتانسیل خود را افزایش دهید. این کتاب هنوز هم برای خرید در دسترس است.

14.  اتوبوس خوشبختی – جان گوردون

The Energy Bus – Jon Gordon

این کتاب که به‌صورت یک داستان نوشته‌شده، روایت رئیسی است که در آستانه ورشکست شدن قرار دارد. برای اینکه از شکست جلوگیری کند، لازم است انرژی مثبت را به محیط کار و خانواده خود بازگرداند، که در همین راه با 10 قانون طلایی آشنا می‌شود. این کتاب برای افرادی مفید است که می‌خواهند تغییرات مثبتی اعمال کنند.

15. انسان در جستجوی معنا – ویکتور فرانکل

Man’s Search for Meaning – Victor Frankl

فرانکل بعدازاینکه از نجات پیدا کردن از 4 اردوگاه مرگ نازی و مرگ خانواده‌اش، به یک روان پزشک تبدیل می‌شود. با الهام از تئوری فروید مبنی بر لذت طلبی انسان، فرانکل به این نتیجه رسیده است که تنها معنای زندگی به انسان آرامش می‌دهد. ازآنجایی‌که هر انسان باید معنای زندگی خود را جستجو کند، بنابراین خواندن این کتاب برای همه لازم است.

16.  بزرگ‌ترین فروشنده جهان – آگ مندینو

The Greatest Salesman in the World – Og Mandino

از عنوان کتاب نترسید، زیرا این کتاب بیشتر از اینکه درباره فروش و تجارت باشد، درباره زندگی یک سرپیش خدمت است. خواندن این کتاب وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، اما بسیار تأثیرگذار است.

17. اعترافات یک شوهر افتضاح: آموزه‌های یک مربی تنبل – نیک پاولیدیس

Confessions of a Terrible Husband: Lessons Learned From a Lumpy Couch – Nick Pavlidis

اگرچه خواننده‌های 20 ساله تصوری از همسر بودن نخواهند داشت، اما نویسنده این کتاب تجربه خود را از اینکه چگونه از یک شوهر وحشتناک به یک مرد عاشق تبدیل شد، در اختیار ما قرار می‌دهد.

18. ساکت: قدرت خویشتن گرایان در جهانی که نمی‌تواند سکوت کند – سوزان کائن

Quiet: The Power of Introverts in a World That Can’t Stop Talking – Susan Cain

این کتابی است که همه باید بخوانند تا درک کنند چرا وقتی با یک گروه از مردم صحبت می‌کنند، احساس خستگی به آن‌ها دست می‌دهد. سوزان کایل از طریق تحقیقات روانشناسی و عصب‌شناسی، به زیبایی هرچه‌تمام‌تر توضیح می‌دهد که یک‌سوم از ما (خویشتن‌داران) چگونه باید با بقیهٔ افراد برون‌گرا رفتار کنیم.

19. انجیل

The Bible

آیا می‌دانید یکی از موضوعاتی که در انجیل به‌شدت تکرار شده، پول است؟ بله درست است. حتماً نباید یک فرد مذهبی متعصب باشید تا بخواهید کتاب‌های مقدس را بخوانید. بنابراین برنامه‌ریزی کرده و این کتاب‌ها را بخوانید تا ببینید که کتاب‌های مذهبی برنامه زندگی را در اختیارمان قرار می‌دهند.

20. مانع پیش رو یک راه است – رایان هالیدی

The Obstacle is the Way – Ryan Holiday

بر اساس فلسفه رواقیون یا فلاسفه یونان، باتحمل سختی و تذهیب نفس می‌توان به رستگاری رسید؛ این کتاب با الهام از این فلسفه، اعتقاد دارد که برای رسیدن به موفقیت باید با سختی و موانع پیش راه روبه‌رو شد. همچنین نویسنده ما را با افرادی آشنا می‌کند که باتحمل مشقت و سختی به موفقیت رسیدند. این کتاب برای تمام کسانی که به کمک نیاز دارند مفید است.

نتیجه‌گیری

اگر سالانه یک کتاب مطالعه می‌کنید، پس هنوز هم از خیلی‌ها جلوتر هستید. بنابراین این کتاب‌ها را نیز در لیست کتاب‌های مطالعه شده خود قرار دهید و توصیه‌های آن را در زندگی و کار خود اجرا کنید. سپس نتیجه مثبت آن را خواهید دید.

 

                               

دیدگاه‌ها (17)

بستن فرم

  1. کتاب باز

    دی 21, 1401

    بسیار زیبا جذاب

    پاسخ

  2. اشکان

    آذر 12, 1399

    از اپلیکیشن نوار میشه این کتابهارو دانلود کرد صوتی و با کیفیت هست برای دوستانی که مایلند صوتی گوش کنند

    پاسخ

  3. لاله

    مهر 20, 1398

    ممنون از راهنمایی هاتون. یک کتاب بسیار امید بخش به نام از فرش خاکی تا عرش خوشبختی ابدی هم کتاب بسیار خوبی هست‌. اثر کیمیا مظفریان.

    پاسخ

  4. Reza

    خرداد 29, 1398

    جالبه انجیل که کلی تحریف شده توی لیسته ولی قرآن نه!!!!! ؟؟؟؟

    پاسخ

  5. محیا

    اردیبهشت 7, 1398

    ممنونم بابت راهنماییتون عالی بود ****

    پاسخ

  6. ریحانه

    فروردین 18, 1398

    بسیار عالی و سپاس فراوان

    پاسخ

  7. کتابلازم

    فروردین 6, 1398

    کتاب گاو بنفش نوشته ست گادین، همینطور اثر مرکب دارن هاردی هم میتونستن در لیستتون باشن. هردو کتاب فوق العاده اثر بخش و حاوی نکات کاربردی برای پیشرفت فردی هستن

    پاسخ

  8. با تشکر از مطالب مفیدتون.

    پاسخ

  9. انجام پایان نامه

    اسفند 26, 1397

    با تشکر از مطالب مفیدتون.

    پاسخ

  10. محیا

    بهمن 3, 1397

    کتاب های خیلی خوبی معرفی کردید ممنونم از شما

    پاسخ

  11. Fatemeh

    دی 15, 1397

    از کجا تهیه کنیم

    پاسخ

    • زرین در پاسخ به Fatemeh

      شهریور 24, 1398

      سلام لطفا شیوه تهیه این کتابها رو به من هم اطلاع بدین . سپاس

      پاسخ

    • امیرعلی در پاسخ به Fatemeh

      فروردین 3, 1399

      از کتابخونه

      پاسخ

  12. fardin

    دی 5, 1397

    لطفا روش تهیه کتاب ها رو بهم بگین . واسم ایمیل بزنین . ممنونم

    پاسخ

  13. Sadaf

    آذر 30, 1397

    سلام لطفا روش تهیه این کتابها رو بهم بگید ایمیل ارسال کنید ممنونم

    پاسخ

  14. سعید

    آبان 18, 1397

    قربان از کجا میتونیم این کتابارو تهیه کنیم. ایمیل بدین لطفن. سپاس

    پاسخ

  15. حسن

    شهریور 16, 1397

    لطفا برا من هم کتاب ارسال کنید

    پاسخ