100 فیلم عاشقانه تاریخ سینما که تا ابد در قلب و خاطرمان جاودانه شده اند

در این مطلب مروری خواهیم داشت بر برترین عاشقانه های تاریخ سینما، فیلم هایی که علاوه بر مضمون رمانتیک خود توانسته اند با خط داستانی گیرا، فیلنامه منسجم، بازی های قدرتمند و موسیقی های خاطره انگیر خود، نه تنها گوشه ای از ذهن ما را به خود اختصاص دهند بلکه بخشی از قلب و روح ما را نیز تسخیر کنند. فیلم هایی که هم اکنون برای بسیاری از ما به یک نوستالژی تبدیل شده اند، نوستالژی هایی که هیچ دوستدار سینمایی آن ها را از یاد نخواهد برد. در ادامه با پروشات همراه باشید.

 

100- فیلم Out of Sight (خارج از دید) محصول 1998

Out of Sight (خارج از دید) محصول 1998

کارگردان : استیون سودربرگ (Steven Soderbergh)

ستارگان : جرج کلونی (George Clooney), جنیفر لوپز (Jennifer Lopez), جیم رابینسون (Jim Robinson), مایک مالون (Mike Maloney)

خلاصه داستان : «جک فولی» (جورج کلونی) که حرفه ای ترین و موفق ترین سارق بانک در تاریخ کشور بوده و در دو دهه اخیر بیشترین سرقتها را از بانکها انجام داده است موفق می شود با کمک بهترین دوست و دستیارش که «بودی» نام دارد از زندان بگریزد. اما در طول فرار از زندان او یک مامور زن اف بی آی به اسم «کارن» (جنیفر لوپز) را نیز بعنوان گروگان می گیرد و …

 

99- فیلم Buffalo ’66 (بوفالو ۶۶) محصول 1998

Buffalo ’66 (بوفالو ۶۶) محصول 1998

کارگردان : وینسنت گالو (Vincent Gallo)

ستارگان : وینسنت گالو (Vincent Gallo) ، کریستینا ریچی (Christina Ricci) ، بن گازارا (Ben Gazzara)

خلاصه داستان : «بیلی» بعد از پنج سال حبس از زندان آزاد شده است. بلافاصله بعد از آزادی، او دختری نوجوان بنام «لایلا» را می دزدد و بهمراه او به دیدن پدر و مادرش می رود تا وانمود کند که این دختر نامزد اوست و قرار است بزودی با هم ازدواج کنند و … …

نکات فیلم: با دیدن فیلم بوفالو ۶۶ به یاد کارهای تارانتینو می‌افتیم. هم از لحاظ روایت داستان و هم از نظر تکنیک بصری و شوخی‌های بی‌ ربط و … اما تارانتینویی که کمتر خشونت رو به کار می‌برد و بیشتر سعی‌ در لایه های روانشناسی‌ فیلم دارد.

فیلم Buffalo ’66 به گفته خیلی از منتقدین بهترین ساخته فیلمساز مستقل آمریکا یعنی وینسنت گالو است، او در بین خیلی از ترکرهای خصوصی فیلم و فیلم دوستان دوآتیشه سینما مشهور است و شهرت فراوانی دارد.

 

98- فیلم Un Chant d’Amour (ترانه ای از عشق) محصول 1950

Un Chant d’Amour (ترانه ای از عشق) محصول 1950

کارگردان : ژان ژنه (Jean Genet)

ستارگان : جاوا (Java) ، آندره ریباز (André Reybaz) ، لوسین سنماود (Lucien Sénémaud)

خلاصه داستان: دو زندانی که در سلول انفرادی هستند و توسط دیوارها و آجرهای ضخیم کاملا از هم مجزا شده اند، به شدت نیاز به برقراری ارتباط با افراد دارند. آنها ناگهان یک روش بسیار غیرعادی برای ارتباط با هم می یابند..

 

97- فیلم The Fabulous Baker Boys (بیکرهای شگفت‌انگیز) محصول 1989

The Fabulous Baker Boys (بیکرهای شگفت‌انگیز) محصول 1989

کارگردان : استیو کلاوز (Steve Kloves)

ستارگان : جف بریجز (Jeff Bridges) ، میشل فایفر (Michelle Pfeiffer) ، بیو بریجز (Beau Bridges)

خلاصه داستان: “فرانک” و “جک بیکر” آهنگسازان حرفه ای هستند که در کلوپهای کوچک برنامه اجرا می کنند.اما همه چیز تغییر کرده و آنها تصمیم می گیرند از خوانندگان زن استفاده کنند.آنها در نهایت “سوزان دایموند” را انتخاب می کنند و…

 

96- فیلم Doctor Zhivago (دکتر ژیواگو) محصول 1965

Doctor Zhivago (دکتر ژیواگو) محصول 1965

کارگردان : دیوید لین (David Lean)

ستارگان : جولی کریستی (Julie Christie) ، عمر شریف (Omar Sharif) ، جرالدین چاپلین (Geraldine Chaplin)

خلاصه داستان: فیلم به ظاهر داستان زندگی پزشکی شاعر به نام یوری ژیواگو اما در واقع آینه‌ای از جامعه روسیه در نیمه اول قرن بیستم است. مصائبی که ژیواگو دچار آن می‌شود، درد و رنجی است که طبقه متوسط روسیه در دوران زمامداری استالین و پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ به آن مبتلا می‌گردد…

نکات فیلم: دکتر ژیواگو، یک فیلم حماسی عظیم با داستانی بزرگ و جذاب از عشق و نفرت است. تماشای این فیلم مشکل است، دردسردارد! آنقدرصحنه های تاثیرگذار دارد که در هرباردیدنش بغض گلوی آدم را می گیرد. می شود پای هر صحنه این فیلم اشک ریخت، می شود فقط با دیدن چهره «لارا» اشک ریخت… ! با دیدن تک تک صحنه ها و جزئیات فراوان فیلم می توان پی برد که تنها با یک فیلم و فیلمساز طرف نیستیم، بلکه با یک شاهکار و یک هنرمند واقعی روبرو هستیم.

اقتباس لین از رمان پر آوازه ی باریس پاسترناک، از آن مواردی است که جان می دهد برای بحث درباره ی ارزش و اهمیت عظمت در سینما. موفق ترین وجه کار، نمایش ناکامی یک نسل با تمام عشق ها و آرزوهایش در گذار تحولات و آشوب های تاریخ است و به لطف قطع هفتاد میلی متر، فیلم برداری فردی یانگ و نواهای سحرانگیز موسیقی موریس ژار، تغزل و شکوه را دائما درهم می آمیزد.

موسیقی این فیلم زیبا و با شکوه تا کنون یکی از به یاد ماندنی‌ترین موسیقی‌های نوشته شده برای یک فیلم در سینما بوده است. موریس ژار با نوشتن موسیقی این فیلم در سال 1964 رقابت را برای همکارارنش بسیار سخت کرد و جایزه بهترین موسیقی فیلم اسکار را ربود. آهنگسازی که توانسته است بارها مخاطبان سینما را در فیلم‌هایی چون لورنس عربستان، دختر رایان، گذری به هندوستان و البته دکتر ژیواگو، بر روی صندلی‌های سینما میخکوب کند.

 

95- فیلم Cyrano de Bergerac (سیرانو دو برژراک) محصول 1990

Cyrano de Bergerac (سیرانو دو برژراک) محصول 1990

کارگردان : ژان پل راپنو (Jean-Paul Rappeneau)

ستارگان : ژرار دوپاردیو (Gerard Depardieu) ، آنا بروشت (Anne Brochet)

خلاصه داستان: پاریس، قرن هفدهم. «سیرانو دوبرژراک» شاعر و فیلسوفی است که دماغ بسیار بزرگی دارد و به همین دلیل نمی‌تواند علاقه‌اش را به دختر عمویش، «روکسان» ابراز کند. «کریستیان» هم که به «روکسان» علاقه دارد، از «سیرانو» می‌خواهد تا از طرف او برای «روکسان» نامه‌هایی عاشقانه بنویسد…

 

94- فیلم Bonnie and Clyde (بانی و کلاید) محصول 1967

Bonnie and Clyde (بانی و کلاید) محصول 1967

کارگردان : آرتور پن (Arthur Penn)

ستارگان : وارن بیتی (Warren Beatty) ، فی داناوی (Faye Dunaway)

خلاصه داستان: کلاید بارو و بانی پارکر پس از آشنایی تیم تبهکاری تشکیل میدهند و دست به سرقت از بانکها میزنند. بدلیل رکود اقتصادی مردم از بانکها ناراضی هستند به همین علت بانی و کلاید تیتر روزنامه ها میشوند و در بین مردم محبوب ومشهور میشوند. از طرفی اف بی آی در صدد به دام انداختن بانی و کلاید است …

نکات فیلم: این فیلم بر اساس ماجرایی واقعی در رابطه با یک زوج بانک‌زن که در دهه ۱۹۳۰ توجه رسانه‌ها را به‌خود جلب کرده‌بودند، ساخته‌شده‌است. این فیلم در چهلمین مراسم جایزه اسکار، موفق به کسب ۲ اسکار در رشته‌های بهترین بازیگر زن نقش مکمل و بهترین فیلم‌برداری شد.

 

93- فیلم The Fly (پرواز) محصول 1986

The Fly (پرواز) محصول 1986

کارگردان : دیوید کراننبرگ (David Cronenberg)

ستارگان : جف گلدبلوم (Jeff Goldblum) ، جینا دیویس (Geena Davis)

خلاصه داستان: دانشمندى به نام « آندره » (هدیسن) راهى براى انتقال ماده از جایى به جاى دیگر، از طریق تجزیه‏ ى آن به اتم‏هاى مجزا، توسط « دستگاه انتقال » مخصوصش اختراع مى‏ كند. تا این كه در جریان آزمایش، اتم‏هاى او با اتم‏هاى جسم مگسى كه به طور اتفاقى همراه او وارد دستگاه شده، درهم مى‏ آمیزد. « آندره » با ظاهرى نیمه مگس از دستگاه بیرون مى‏ آید..

 

92- فیلم Roman Holiday (تعطیلات رمی) محصول 1953

Roman Holiday (تعطیلات رمی) محصول 1953

کارگردان : ویلیام وایلر (William Wyler)

ستارگان : آدری هپبورن (Audrey Hepburn) ، گریگوری پک (Gregory Peck)

خلاصه داستان: پرنسس آن بعد از رفتن به چند کشور، به ایتالیا و شهر رم می‌آید تا در جهت پیشبرد اهداف سیاسی، با مقامات بلندپایه دیدار کند. اما او از این همه ادا و اصول خسته شده است و می‌خواهد کمی هم مانند انسان‌های عادی زندگی کند. پس یک شب از قصر بیرون می‌زند و در رم آواره می‌شود تا روزنامه‌نگاری به نام جو به شکلی اتفاقی او را می‌یابد. جو قرار بود روز بعد با پرنسس مصاحبه‌ای داشته باشد و حالا می‌بیند که شاهدخت زیبا در کنار اوست..

نکات فیلم: تعطیلات در رم از یک چیز خیلی بزرگ سود می برد و آن صداقت و صمیمیتی ست که در طول فیلم مسحورتان می کند. هیچ کس از دیدن فیلم پشیمان نمیشود و بعد از دیدن فیلم متوجه می شود که مطمئناً گوشه ای از قلب تان به تسخیر عشق دوست داشتنی فیلم در آمده است. تعطیلات در رم برایتان ۲ ساعت لذت بخش فراهم می کند و تا مدت ها شما را به تحسین سادگی اش وا میدارد.

 

91- فیلم La La Land (لالا لند) محصول 2016

La La Land (لالا لند) محصول 2016

کارگردان : دیمین شزل (Damien Chazelle)

ستارگان : رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) ، اما استون (Emma Stone)

خلاصه داستان: عشق غم‌ها را کنار می‌زند و زندگی روزمره را برهم می‌زند‌. مردی که نوازنده جاز است و زنی که بازیگر است. نوازنده دیگر نمی‌تواند بنوازد و بازیگر دیگر نمی‌تواند بازی کند..

نکات فیلم: لا لا لند یک ادای دین تحسین‌برانگیز و به‌یادماندنی از آثار کلاسیک سبک موزیکال است. فیلمی که مخاطب را دو ساعت از دنیای خود خارج کرده و او را به دنیای رویایی فیلم‌ هدایت می‌کند تا در این روایت عاشقانه غرق شود. «لا لا لند» به‌خوبی نشان می‌دهد که یک عشق در اوج رویایی بودنش، می‌تواند واقعی هم باشد. اگر از علاقه‌مندان فیلم‌های موزیکال هستید، در دیدن La La Land ثانیه‌ای درنگ نکنید؛ هرچند که این فیلم می‌تواند برای افرادی که به این‌گونه آثار علاقه‌ی زیادی هم ندارند، سرگرم‌کننده باشد. هر فردی رویایی دارد، لا لا لند را ببینید و در تکاپو و جست‌وجوی رویای حقیقی خود بشتابید.

 

90- فیلم Some Like It Hot (بعضی‌ها داغشو دوست دارن) محصول 1959

Some Like It Hot (بعضی‌ها داغشو دوست دارن) محصول 1959

کارگردان : بیلی وایدلر (Billy Wilder)

ستارگان : مریلین مونرو (Marilyn Monroe) ، تونی کرتیس (Tony Curtis) ، جک لمون (Jack Lemmon)

خلاصه داستان: جری(جک لمون) و جو(تونی کرتیس) دو نوازنده بخت برگشته هستند که از بد اتفاق شاهد یک قتل می شوند،آنها برای فرار از دست قاتلین در شکل و شمایل دو نوازنده زن به عضویت یک گروه موسیقی زنانه در می آیند و آنجا با دختر زیبایی به نام شوگر(مریلین مونرو) آشنا می شوند..

نکات فیلم: “بعضی‌ها داغش را دوست دارند” بی‌ گمان فیلمی ماندگار است. هم‌اکنون نسخه‌های ویدئویی و DVD این فیلم جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا به حساب می‌آیند. این فیلم بر روی لیست بهترین فیلم‌های آمریکا در سال ۲۰۰۷ مقام بیست و دوم را بدست آورد.

 

89- فیلم Let the Right One In (آدم درست را راه بده) محصول 2008

Let the Right One In (آدم درست را راه بده) محصول 2008

کارگردان : توماس آلفردسن (Tomas Alfredson)

ستارگان : کاره هدبرانت (Kåre Hedebrant) ، لینا لئاندرشون (Lina Leandersson)

خلاصه داستان: اسکار پسر ترسوی ۱۲ ساله در آرزوی انتقام است. او عاشق الی می‌شود که دختر منحصر بفردی است. او در برابر غذا و خورشید نمی‌تواند مقاومت کند و زمانی که وارد اتاقی می‌شود حتما باید اجازه بگیرد. الی به اسکار توانایی انتقام می‌دهد اما پسر متوجه می‌شود که او باید برای زنده ماندن…

نکات فیلم: این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ کشور سوئد و کاندید این کشور برای راه یافتن به نامزدهای دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی بود. یک فیلم خون‌آشامی است اما اگر انتظار فیلم‌های هالیوودی را از آن دارید، این گونه نیست! فیلم تاکنون در حدود ۴۰ جایزه از جشنواره‌های معتبر سینمایی به دست آورده است. فیلم با نظر مثبت اکثر منتقدان سینمایی روبه‌رو شده است.

 

88- فیلم Badlands (زمین‌های لم‌یزرع) محصول 1973

Badlands (زمین‌های لم‌یزرع) محصول 1973

کارگردان : ترنس مالیک (Terrence Malick)

ستارگان : مارتین شین (Martin Sheen) ، سیسی اسپیسک (Sissy Spacek)

خلاصه داستان: فیلمی ۹۵ دقیقه‌ای به کارگردانی ترنس مالیک با بازی مارتین شین و سیسی اسپیسک محصول کشور ایالات متحده آمریکا است. در اواخر دههٔ ۱۹۵۰، «هالی» (اسپیسک) و پدرش (اوتس)، پس از مرگ مادرش، تگزاس را به مقصد شهری در داکوتای جنوبی ترک می‌کنند. در این جا «هالی» پانزده ساله با «کیت» بیست و پنج ساله (شین) آشنا می‌شود. چندی بعد «هالی» پدرش را می‌کشد و هم راه «کیت» به جنگل فرار می‌کند…

نکات فیلم: اثری نفس گیر و پر از سکانس‌های فراموش‌نشدنی از ترنس مالیک که به شدت متأثر از آثار نیکلاس ری و ژان لوک گدار (مشخصا یاغی بی هدف، 1955 و پیرو خله ، 1965) است. انتخاب بازیگران با هوشمندی صورت گرفته و بازی همگی شان شایان تحسین است. این فیلم یک اثر کلاسیک فراموش‌نشدنی و بسیار قدرتمند است که نباید تجربه‌ی دیدنش را از دست دهید.

 

87- فیلم Tabu (کوه تابو) محصول 2012

Tabu (کوه تابو) محصول 2012

کارگردان : میگل گومیس (Miguel Gomes)

ستارگان : آناموری یرا (Ana Moreira) ، کارلوتو کوتا (Carloto Cotta)

خلاصه داستان: یک پیرزن بازنشسته تصمیم می گیرد به کمک خدمتکار همسایه اش، به دنبالی مردی بگردد که در گذشته رابطه ای با او به عنوان یک صاحب مزرعه در کوهپایه کوه تابو در آفریقا داشته …

نکات فیلم: جزو ده فیلم برتر سال 2012 به انتخاب مجله کایه دو سینما. برنده دو جایزه جشنواره برلین 2012 و نامزد خرس طلای برلین.

 

86- فیلم Pierrot Le Fou (پیرو خله) محصول 1965

Pierrot Le Fou (پیرو خله) محصول 1965

کارگردان : ژان-لوک گدار (Jean-Luc Godard)

ستارگان : ژان پل بلموندو (Jean-Paul Belmondo) ، آنا کارینا (Anna Karina)

خلاصه داستان: فردینان یا همان پیرو (با بازی ژان‌پل بلموندو) از زندگی مرفه بورژوایش در پاریس خسته شده است. وقتی از یک کوکتل پارتی کسالت‌بار تنها به خانه برمی‌گردد ناگهان تصمیم می‌گیرد همسر و فرزندانش را رها کند و با پرستار بچه‌هایش فرار کند. آنها وارد یک زندگی غیر معمول می شوند و همیشه در حال فرار زندگی می کنند…

نکات فیلم: گذشته از ادای دین بی پروا به سینمای عامه پسند آمریکا، فیلمی است در رثای عشق و آزادی و ناممکن بودن آن ها. این فیلم یکی از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین فیلم‌های گدار است با پایانی بسیار مضحک که تاثیرش در فیلم‌های آغازین وودی آلن محسوس است.

 

85- فیلم Chungking Express (چانگ‌کینگ اکسپرس) محصول 1994

Chungking Express (چانگ‌کینگ اکسپرس) محصول 1994

کارگردان : وونگ کار وای (Wong Kar-Wai)

ستارگان : تونی لیانگ (Tony Leung) ، فی ونگ (Faye Wong) ، تاکشی کانشیرو (Takeshi Kaneshiro)، بریجیت لین (Brigitte Lin)

خلاصه داستان: دو پلیس غمزده هنگ‌کنگی عاشق می‌شوند؛ یکی عاشق زنی تبهکار و مرموز، دیگری عاشق پیشخدمتی زیبا که در رستوران شبانه‌ی مورد علاقه‌اش کار می‌کند…

نکات فیلم: تازگی «چانكینگ اكسپرس» فقط به شیوه ی روایت‌اش مربوط نمیشود. سبك، قاب‌ها، موقعیت‌ها، آدم‌ها و البته كاربرد موسیقی در صحنه‌های مختلف فیلم؛ همگی تازه و نو هستند یا حداقل تكراری نیستند. دیدن چانگ کینگ اکسپرس از آن تجربه های ناب، خلاقانه و سرگرم کننده است که بر طبق روال از سینمای ونگ کار وای انتظار می­رود. دو داستان مجزا در دل زندگی­های متقاطع شهری و روابط شکل گرفته انسانها از این ارتباطات، تولید حسی زیبا و معصومانه می­کند که بیاد ماندنیست.

ونگ کاروای استاد خلق حال و هواست. استاد استعاره ­ها و تمثیل ­ها. استاد بازی گرفتن از اشیای بی­ جان. بدین سبب با دیدن چندین ­باره فیلم­ هایش، بیشتر شیرفهم می ­شویم که ونگ کاروای چه می­گوید. چانگ کینگ اکسپرس در وصف عشق است و خاطره­ ها. در وصف این نکته که انسان بی عشق، چیزی جز یک شی نیست.

 

84- فیلم Say Anything (چیزی بگو) محصول 1989

Say Anything (چیزی بگو) محصول 1989

کارگردان : کامرون کرو (Cameron Crowe)

ستارگان : جان کیوزاک (John Cusack) ، آیونی اسکای (Ione Skye)

خلاصه داستان:«لوید دوبلر» دانش آموز سال آخر دبیرستان، هیچ چیز نمی خواهد، جز اینکه با دختر زیبا و باهوشی بنام «دیان کورت» بیرون برود. دیان قرار است بزودی شهر را ترک کند، و لوید باید با وجود مانعی همچون پدر حساس دیان، دل دختر را بدست بیاورد…

نکات فیلم: کمتر نویسنده یا کارگردانی هست که آنقدر آماده باشد که برای اولین تلاش خود در سینما چنین فیلمی بسازد. و باید بگوییم که کامرون کرو هرگز در کارگردانی یک فیلم بهتر از این عمل نکرده است. وی در فیلم ” هر چی خواستی بگو…” واقعیت موجود در رابطه ها را هدف قرار داده و البته بهترین بازیگر مرد را برای نقش اول فیلمش پیدا کرده است. با تماشای این فیلم به این نتیجه می رسید که کاش وی و جان کیوساک بیشتر با هم کار می کردند، ولی حداقل این فیلم در اختیار علاقمندان کمدی رمانتیک هست که آن را تماشا کنند و لذت ببرند.

 

83- فیلم Juno (جونو) محصول 2007

Juno (جونو) محصول 2007

کارگردان : جیسون رایتمن (Jason Reitman)

ستارگان : الن پیج (Ellen Page) ، مایکل سرا (Michael Cera)

خلاصه داستان:جونو دختر 15 ساله متوجه می‌شود كه به طور ناخودآگاه حامله شده است و داستان فیلم حول و حوش این موضوع و مسائلی كه جونو با آن دست به گریبان است می‌گذرد…
نکات فیلم: شاید داستان این فیلم بیشتر در مورد جامعه غرب مصداق داشته باشد اما روابط فیلم و نوع كنش‌های عاطفی خانواده‌های درگیر در فیلم را می‌توان در تمام جوامع یافت و از این منظر جونو فیلمی است كه در هر جامعه‌ای با همه اعتقادات مذهبی و سنتی قابل پذیرش است.

 

82- فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) محصول 1991

Beauty and the Beast (دیو و دلبر) محصول 1991

کارگردان : گری تروزدیل (Gary Trousdale)، کرک ویس (Kirk Wise)

ستارگان : پیج اوهارا (Paige O’Hara) ، رابی بنسون (Robby Benson)

خلاصه داستان: در ابتدای داستان، یک زن گدا یک شاهزادهٔ جوان را نفرین و او را تبدیل به یک دیو زشت می‌کند، زن جادوگر به وی یک آینهٔ جادویی که او را از حوادث مطلع می‌کند و یک گل رز می‌دهد که تا بیست‌ویکمین سال تولدش شکوفه می‌دهد، او باید تا آن هنگام عشق واقعی را حس کند تا نفرین را بشکند، وگرنه تا پایان عمر همان جانور زشت باقی خواهد ماند. در سویی دیگر دختری زیبا به‌نام بل همراه پدر مخترعش موریس زندگی می‌کند، آخرین اختراع موریس یک ماشین چوب خردکُن است و هنگامی که او از طریق جنگل برای به نمایش گذاشتن اختراعش در نمایشگاهی می‌رود، گرگ‌ها وی را تعقیب و او به قصر دیو می‌رود ..

 

81- فیلم Waterloo Bridge (پل واترلو) محصول 1940

Waterloo Bridge (پل واترلو) محصول 1940

کارگردان : مروین لیروی (Mervyn LeRoy)

ستارگان : ویوین لی (Vivien Leigh) ، رابرت تیلور (Robert Taylor) ، ویرجینیا فیلد (Virginia Field)

خلاصه داستان: لندن ، سال‏هاى جنگ جهانى دوم. « سرهنگ روى كرانين » (تيلر) روى پل واترلو در حالى كه اعزامش به جبهه مدتى به تعويق افتاده است ، خاطرات گذشته را به ياد می‌‏آورد. زمان جنگ جهانى اول روى همين پل بود كه با « مايرا لستر » (لى) عضو يك گروه باله آشنا شد و هر دو خيلى زود به يك‏ديگر دل بستند..

نکات فیلم: از بزرگ‏ترین اشک انگیزهای تاریخ سینما. این دومین نسخه‌‏ی سینمایی نمایش نامه‏‌ی مشهور و موفق رابرت ا. شروود بود و نخستین فیلم لی پس از بر باد رفته. بازی او در پل واترلو جان‏گداز و فراموش نشدنی است و تیلور یكی از بهترین نقش ‏آفرینی‌‏های كارنامه‏‌ی طولانی‏‌اش را ارائه می‌كند.

 

ادامه این مقاله را در صفحه بعد بخوانید.


                               

دیدگاه‌ها (240)

بستن فرم

  1. مهدی

    اسفند 13, 1401

    سلام
    یه پسره بی پولی توی مهمونی ها مخ دختر پولدار هارو میزنه نیره آویزون طرف میشه.
    اسمش رو میدونید. یا اسم بازیگر مردش

    پاسخ

  2. Rm

    آبان 13, 1401

    سلام اسم این فیلمو میدونین؟
    یه دختر و پسر یه روز و کنار هم هستن بعد از اون روز پسره دختر رو یادش نمیاد چون اون روز مست بوده بعد دختره به عنوان شاگرد اون پسر وارد میشه جو بقیه جریانات اسم فیلمو می‌دونین ؟

    پاسخ