4 گام برای اجرای بهتر آموزش کارمندان

با ارائه روش‌های جدید برای آموزش و پیشرفت، به پیشرفت کارمندان خود کمک کنید. بر اساس مجله آموزش، در سال 2017 حدود 70 بیلیون دلار برای آموزش کارمندان هزینه شده است. شرکت‌های کوچک به ازای هر کارمند 1105 دلار هزینه کرده‌اند. در شرکت‌های بزرگ‌تر این هزینه دو برابر می‌شود. بااینکه بیشتر شرکت‌ها اهمیت آموزش را می‌دانند اما متأسفانه در ازای سرمایه‌گذاری‌شان در این زمینه با پیشرفت زیادی روبه‌رو نمی‌شوند. در یک نظرسنجی در سال 2010، شرکت McKinsey و Co به این نتیجه رسیدند که فقط 25 درصد شرکت‌ها با هزینه دراین‌باره، با پیشرفت کارمندانشان روبه‌رو شدند. اما قبل از این‌که برای این آموزش‌ها اقداماتی انجام دهید و یا هزینه کنید، این سؤال‌ها را از خودتان بپرسید:

1. آیا کارمندان برای آموزش دیدن آماده هستند؟

زمان آموزش به کارمندان خود، باید میزان مشارکت آن‌ها را بدانید. می‌توانید از آن‌ها بخواهید برگ‌های یادداشت را جایی که قابل دید است بچسبانید. هرچقدر این برگ‌ها درجایی چسبانده شوند که قابل دیدتر است، میزان علاقه آن‌ها به مشارکت بیشتر است.

اگر حس می‌کنید کارمندی را به آموزش وادار کرده‌اید و خودش چندان علاقه‌مند نیست، بهتر است که با او روبرو صحبت کرده و دلیل آن‌ها را بدانید.

برای افرادی که علاقه‌ای به آموزش دیدن ندارند، سرمایه خود را خرج نکنید.

 2. این آموزش‌ها چگونه می‌توانند به کارمندان و تشکیلات شما کمک کنند؟

برنامه‌های آموزشی سازمان‌یافته به‌درستی به این سؤال پاسخ می‌دهند. اغلب مدیران وقت کافی ندارند تا در این برنامه‌ها با کارمندان خود مشارکت داشته باشند. بدون داشتن یک برنامه سازمان‌یافته، نمی‌توان انتظار داشت که این آموزش‌ها به کارمندان یا تشکیلات کمک کند. این آموزش‌ها باید برپایه برطرف کردن یک نیاز یا آموزش یک مهارت خاص برنامه‌ریزی‌شده باشند، گاهی اوقات هم برای آماده کردن کارمند جهت انجام یک وظیفه خاص یا مسئولیت‌های آینده، اجرا می‌شوند.

این برنامه‌ها باید در راستای اهداف شرکت و کارمندان منطبق شوند، به‌صورت سالانه برنامه‌ریزی شوند و در جلسات روبرو با کارمندان تنظیم شوند.

 3. این آموزش‌ها چگونه ارائه می‌شوند؟

شیوه ارائه این آموزش‌ها بر میزان بازدهی آن‌ها تأثیر به سزایی دارد. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که برای ارائه آموزش بهتر، عوامل مختلفی دخیل هستند.

برای مثال افراد مختلف دیدگاهِ ای متفاوتی دارند. عده‌ای ترجیح می‌دهند کتاب بخوانند، درحالی‌که بقیه ترجیح می‌دهند کتاب‌های صوتی گوش بدهند. پس پیش از برنامه‌ریزی برای این کار بهتر است که این عوامل را در نظر بگیرید.

علاوه براین، یادگیری به زمان نیاز دارد، با نشستن در کلاس یا مشاهده وب‌سایت نمی‌توان آموزش دید. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های آموزش‌های بلندمدت ارائه می‌دهند.

همچنین باید این آموزش‌ها را ارزیابی کنید و میزان بازدهی و تأثیر آن را بررسی نمایید. باید اطمینان حاصل کنید که این برنامه‌های آموزشی در راستای اهداف شما هستند و به‌تدریج و در بلندمدت ارائه می‌شوند.

4. اطلاعات جدید چه زمانی مورداستفاده قرار خواهد گرفت؟

بر اساس تحقیقات اگر اطلاعات و آموزش‌های جدید به‌سرعت مورداستفاده قرار نگیرند، میزان تأثیر آن‌ها کاهش‌یافته و سرمایه‌گذاری انجام‌شده به هدر می‌رود.

به‌عنوان یک مدیر موفق، قبل از اجرای آموزش‌ها باید میزان نتیجه موردنظر را مشخص نموده و بعد از اجرای آن، با کارمندان خود گفتگو نموده و بدانید که برای افزایش بازدهی کارمندان پس از آموزش، باید چه‌کارهایی انجام دهید.

به همین دلیل است که قبل از اجرای آموزش‌ها باید با کارمند خود گفتگو کرده و متوجه شوید که در روزهای بعد از آموزش، باید چه‌کارهایی انجام دهید.

مهم‌تر از همه، شما باید برنامه مشخصی داشته باشید. بنابراین قبل از برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌ها، این چهار سؤال را از خود بپرسید. با پاسخ به این سؤال‌ها می‌توانید در اجرای آموزش‌ها موفق شوید.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم