رفتارهایی که شما را به یک فرد ناخوشایند تبدیل می‌کند

همه افراد دوست دارند انسان خوب، مهربان و با احساسی باشند. اما متأسفانه همه نمی‌توانند این‌گونه باشند. برخی افراد رفتارها یا عادت‌های بدی دارند که آن‌ها را آزاردهنده و بداخلاق می‌کند، درنتیجه به یک فرد ناخوشایند تبدیل می‌شوند که کسی دوست ندارد با او وقت بگذراند. برخی از این رفتارهای زننده را برایتان آورده‌ایم، اگر حس می‌کنید این رفتارها در شما وجود دارد، آن‌ها را ترک کنید. سپس متوجه خواهید شد که جمع دوستانتان بزرگ‌تر شده است.


1. خودشیفته هستید!

بیشتر افراد ناخودآگاه این رفتار را نشان می‌دهند. افراد خودشیفته همیشه درباره خودشان صحبت می‌کنند، فقط به خودشان اهمیت می‌دهند و به حرف اطرافیان اهمیتی نمی‌دهند. تصور می‌کنند فقط خودشان اهمیت دارند نه دیگران. اگر شما هم این‌گونه هستید، پس وقت آن رسیده که خود را تغییر دهید. زیرا کسی نمی‌خواهد باکسی دوست باشد که فقط به خودش اهمیت می‌دهد.


2. فقط به زیبایی بیرونی توجه می‌کنید، نه زیبایی درونی!

زیبایی واقعی در درون انسان وجود دارد، در قلب و روحش. زیبایی بیرونی چندان مهم نیست، اما متأسفانه برخی از افراد فقط زیبایی بیرونی را می‌بینند. در آینه به خودتان نگاه کنید، عمیق شوید تا چیزی که درونتان است را ببینید. اگر واقعاً به زیبایی ظاهری توجه کنید پس فرد زیبایی نخواهید بود.


3. همیشه در حال رقابت هستید!

آیا همیشه باید در هر چیزی از بقیه بهتر باشید؟ اگر این‌گونه است، پس انسان خوبی نیستید. باید به دوستان خود توجه کنید و به آن‌ها هم اجازه بدهید که سهم خود را از زندگی دریافت کنند. اگر دوست شما سرانجام بر ترسش از ارتفاع غلبه کرد و به‌جای مرتفعی رفت، نگویید “همین؟ من به‌جاهای خیلی مرتفع‌تری رفته‌ام!” به‌جای آن بگویید “اوه، کارت عالی است، من به تو افتخار می‌کنم.”


4. دوستان خود را دشمن می‌دانید!

افراد منفی همیشه دوستان خود را همانند دشمن خود می‌دانند. به‌جای اینکه بیشتر به دوستان خود توجه کنید و با آن‌ها وقت بگذرانید، به آن‌ها پشت کرده و خیانت می‌کنید. دوستان شما دشمن نیستند، آن‌ها یاران شما هستند.


5. می‌خواهید برای همه مهم باشید!

اگر دائم از بقیه بپرسید که چرا برایشان مهم نیستید به یک فرد ناخوشایند تبدیل می‌شوید. برای مثال دوستان شما بدون اینکه به شما چیزی بگویند باهم بیرون می‌روند، برای آن‌ها چندان مهم نیست، اما برای شما چرا. به این موضوع اهمیت ندهید. آن‌ها هنوز هم دوست شما هستند، و زندگی آن‌ها بدون شما متوقف نمی‌شود.


6. رئیس هستید!

دریک گروه دوستانه همه باهم برابر هستند. اگر همیشه کنترل کارها را بر عهده می‌گیرید، بر دیگران ریاست می‌کنید، تصمیمات بر عهده شماست و یا سعی می‌کنید دیگران را کنترل کنید، رفتارتان واقعاً ناخوشایند است.


7. دروغ‌گو هستید!

اگر می‌خواهید فرد محبوبی باشید باید همیشه صادقانه رفتار کنید. افراد منفی و ناخوشایند صادق نیستند، هر سؤالی که از آن‌ها بپرسید دروغ می‌گویند، درباره احساساتشان صادق نیستند. باید بدانید که صداقت بهترین سیاست است.


8. بی‌ادب هستید!

اگر فرد بی‌ادبی هستید، خیلی راحت به بقیه توهین می‌کنید و در جمع دوستان خود آن ها را شرمنده می‌کنید، وقت آن رسیده که این رفتارها را ترک کنید. وگرنه دوستانتان شما را ترک خواهند کرد. اگر چیزی یا کسی را می‌بینید که ناراحتتان می‌کند، لازم نیست توهین یا بدرفتاری کنید، زیرا در آن صورت توجه آن‌ها به رفتار بد شما جلب می‌شود، نه به چیزی که شما را ناراحت می‌کند.


9. مورد اعتماد نیستید و به دیگران وابسته‌اید!

آیا در هنگام نیاز به دوستان خود کمک می‌کنید؟ یا اینکه هر وقت کسی به شما نیاز دارد مشغول کارید؟ اگر کسی نمی‌تواند روی شما حساب کند، پس انسان خوبی نیستید. از سوی دیگر، اگر فقط در هنگام نیاز به دوستان خود مراجعه می‌کنید، اما وقتی آن‌ها به شما نیاز دارند کاری انجام نمی‌دهید، پس دوست خوبی نیستید.


10. همیشه منفی‌بافی می‌کنید!

بدبینی ویژگی خوبی نیست. اگر همیشه مسائل را به بدترین شکل ممکن می‌بینید و منفی گرا هستید، پس سعی کنید خودتان را تغییر دهید. هیچ‌کس دوست ندارد با افراد منفی نگر دوست باشد. پس سعی کنید دید مثبتی داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم