11 وسیله‌ای که در خانه افراد موفق وجود دارد

موفقیت فقط نشان نمی‌دهد که یک فرد چه چیزهایی به دست آورده است، بلکه نشان‌دهنده این نیز است که آن فرد چه عاداتی دارد و چه تصمیماتی برای زندگی خود اخذ کرده است. بنابراین تعجبی ندارد که افراد موفق عادت‌های مشابهی دارند.

همچنین آن‌ها لوازم و وسایل مشابهی دارند که در رسیدن به اهدافشان به آن‌ها کمک می‌کند. در اینجا برخی از این لوازم و وسایل را برایتان آورده‌ایم، که در دست‌یابی به اهداف به شما کمک می‌کند.

1. ساعت زنگ‌دار شبیه‌ساز نور خورشید

ساعت زنگ‌دار یکی از وسایلی است که همه ما از آن متنفریم، بااین‌حال وجود آن ضروری است. اگرچه هیچ‌کدام از ما دوست ندارد با صدای زنگ ساعت بیدار شود، اما باید قبول کنیم که این کار لازم است.

انسان، همانند دیگر جانداران، به نور خورشید واکنش نشان می‌دهد و در هنگام روشن شدن هوا ناخودآگاه بیدار می‌شود. به همین دلیل است که روزهای تعطیل با روشن شدن هوا تلاش می‌کنیم بخوابیم اما نمی‌توانیم.

این نوع ساعت، با نزدیک شدن به ساعتی که برای بیدار شدن تنظیم کرده‌اید، نوری می‌تاباند، و این نور رفته‌رفته بیشتر و بیشتر می‌شود. اگر هنوز بیدار نشده باشید، سپس شروع به زنگ زدن می‌کند و شما را به همان روش سنتی بیدار می‌کند.

 2. وسایل ورزشی

منظورم من این نیست که وسایل ورزشی پیشرفته یا تردمیل خریداری کنید، همین‌که چند وسیله ورزشی داشته باشید، کافی است. یک طناب برای طناب‌بازی، زیرانداز یوگا و چند وسیله ورزشی ساده برای کاهش وزن می‌تواند کافی باشد. در این صورت زمانی که برای رفتن به باشگاه وقت کافی ندارید یا هوا خوب نیست، دیگر برای ورزش نکردن بهانه‌ای ندارید.

3. کتاب

حتی موفق‌ترین افراد هم باید روزانه مطالعه کنند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند. کتاب‌های تجاری و انگیزشی به شما کمک می‌کند که موانع پیش رو را از میان بردارید، از شکست‌ها درس بگیرید و باانگیزه بیشتری به زندگی ادامه دهید. باکمی جستجو در اینترنت می‌توانید منابع و کتاب‌های بسیاری را به دست آورید.

 4. اتاق کار

مطمئناً تمام افراد موفق شغل خاصی دارند که باید به آن رسیدگی کنند. در این شکی نیست. اما اگر در خانه خود اتاق مجزایی داشته باشند، می‌توانند به‌دوراز گرفتاری‌های خانه و با حواس‌جمع به کار و وظایف خود رسیدگی کنند.

داشتن یک فضای کاری مجزا به انجام کارها سرعت می‌بخشد. بنابراین به‌جای اینکه در میان هیاهو و گرفتاری خانه، 4 ساعت به انجام کاری مشغول باشید، به اتاق کار خود رفته، در را می‌بندید و در 1 یا 2 ساعت، کار خود را تمام می‌کنید. درنتیجه کارتان سریع‌تر و باکیفیت‌تر انجام می‌شود.

 5. دفترچه یادداشت اهداف

اهداف ما در سه دسته جای می‌گیرند. اهداف بلندمدت که سالانه انتخاب می‌شوند، اهداف کوتاه‌مدت، مانند انجام یک پروژه و اهداف روزانه، که فقط برای انجام کارهای روزانه تنظیم می‌شود.

افراد موفق برای رسیدن به این اهداف برنامه‌ریزی می‌کنند. یکی از بهترین راه‌های برنامه‌ریزی این است که این اهداف را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و همیشه آن را به همراه داشته باشید. دفترچه‌های جیبی برای این کار بسیار مناسب هستند.

6. تلفن و اینترنت

لازمه کار در منزل این است که تلفن و اینترنت در دسترستان باشد، تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید و از کار و وظایف خود عقب نمانید. بنابراین داشتن یک اینترنت نامحدود لازم است.

7. میز کاری که بتوانید ایستاده کار کنید

به‌احتمال‌زیاد درباره مضرات نشستن زیاد مقاله‌هایی خوانده‌اید. اما برای چند لحظه این مورد را فراموش کرده و به این فکر کنید که کارکردن به‌طور ایستاده مغز شما را فعال‌تر نموده و بازدهی شما را افزایش می‌دهد. درنتیجه حتی اگر نمی‌خواهید این نوع میز را خریداری کنید، به راه‌های دیگری فکر کنید که بتوانید به‌صورت ایستاده کار کنید.

8. تصاویر چیزهای موردعلاقه‌تان

من در اتاق کارم تابلوی بزرگی نصب‌کرده‌ام که تصاویر چیزهای موردعلاقه و اهدافم را به آن می‌چسبانم. هنگامی‌که به یکی از آن اهداف نزدیک می‌شوم، با یک علامت به خودم یادآوری می‌کنم که در آینده نزدیک به آن هدف دست می‌یابم. بنابراین اعتمادبه‌نفسم بیشتر شده و برای دست‌یابی به اهداف دیگرم نیز تلاش می‌کنم.

9. یخچالی پر از غذاهای سالم و مغذی

یک رژیم غذایی سالم لازمه یک زندگی موفق و سالم است. بنابراین افراد موفق سعی می‌کنند از رژیم غذایی سالم استفاده کنند تا جسم و ذهن سالم‌تری داشته باشند.

پس همین حالا مواد غذایی ناسالم را دور بریزید، نوشیدنی‌های گازدار و مضر را فراموش کنید و یک زندگی سالم‌تر را پیش بگیرید.

10. میز نهارخوری یا میز آشپزخانه‌ای که تلویزیونی در کنارش نیست

افراد موفق میان کار و زندگی خود تعادل ایجاد می‌کنند. بخصوص در قرن 21 ام که زندگی انسان‌ها ماشینی شده، این تعادل می‌تواند ازنظر سلامت روانی و احساسی به فرد کمک کند.

برای این کار، روزانه ساعاتی را به خانواده خود اختصاص دهید، کنار هم بنشینید و درباره مسائل مختلف صحبت کنید.

11. تفریحات موردعلاقه

امروزه همه ما روزانه بخش مهمی از وقتمان را با تلفن و کامپیوتر سروکار داریم، بنابراین اگر در هنگام استراحت بخواهید بازی‌های کامپیوتری انجام دهید، نه‌تنها حالتان بهتر نخواهد شد، بلکه خسته‌تر هم می‌شوید.

بنابراین سعی کنید یک سرگرمی انتخاب کنید که شما را به حرکت وادار کند و درعین‌حال مغرتان را فعال نگه دارد. نقاشی کردن، نواختن موسیقی، گل‌کاری، یا هرکاری که از انجام آن لذت می‌برید.


اکثریت افراد موفق جهان این موارد را رعایت نموده و تمام این وسایل یا بخش مهمی از آن‌ها را در خانه خود قرار داده‌اند. رمز موفقیت این افراد این است که میان کار و زندگی شخصی خود تعادل برقرار می‌کنند. بنابراین با داشتن یک زندگی متعادل می‌توانید به فرد موفقی تبدیل شوید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم