5 کتاب که با خواندنشان زندگی‌تان متحول می‌شود

سالانه کتاب‌های جدیدی منتشر می‌شوند که هرکدام از آن‌ها داستان منحصربه‌فرد خود را دارند. درواقع یک نویسنده می‌تواند احساس خارق العاده‌ای در شما ایجاد کند؛ احساس غم، شادمانی، هیجان و نگرانی. ممکن است با خواندن یک داستان یاد روزهای جوانی خود یا عشق اول خود بیفتید. یا با خواندن یک کتاب فانتزی، رویاهایتان تداعی شود.

اما یکی از مزایای خواندن کتاب این است که به شما کمک می‌کند مسیر جدیدی را ببینید، چشم‌های خود را به روی واقعیت باز کنید و به انسان جدیدی تبدیل شوید. فرقی ندارد چند سال دارید، در زندگی لحظاتی وجود دارد که احساس می‌کنیم به کمک و نصیحت یک نفر نیاز داریم، در این لحظات است که کتاب بهتر از هر فرد دیگری می‌تواند به شما کمک کند.

در سال‌های گذشته کتاب‌های بسیاری منتشر شده‌اند، اما در میان انبوه کتاب‌های منتشرشده، شاید فقط چند کتاب ارزش خواندن را داشته باشند و زندگی‌تان را متحول کنند. در این مقاله 5 کتاب برتر که شما را متحول می‌کنند، معرفی خواهیم کرد.

“کیمیاگر” اثر پائولو کوئیلو

این داستان درباره چوپانی به نام سانتیاگو است که می‌خواهد به رویای خود درباره یافتن گنج تحقق ببخشد. سانتیاگو در طول سفرش با افرادی آشنا می‌شود که درباره گنج چیزهایی به او یاد می‌دهند. این کتاب برای افرادی که می‌خواهند مسیر و تقدیر خود را در زندگی پیدا کنند، کمک می‌کند.

“شازده کوچولو” اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

خلبانی که هواپیمایش در یک صحرا سقوط کرده، با شاهزاده کوچکی ملاقات می‌کند. در طول داستان، این شاهزاده کوچک، داستان ماجراجویی‌هایش را برای خلبان تعریف می‌کند. او به 6 سیاره مختلف سفر کرده و در هرکدام از سیارات شخصیتی را ملاقات کرده که زندگی او را متحول نموده است. اگرچه این داستان برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته‌ شده است، اما به شما کمک می‌کند تا قدر جوانی خود را بدانید و به خودتان ایمان بیاورید.

“بادبادک‌باز” اثر خالد حسینی

امیر، پسری که در افغانستان به دنیا آمده و بزرگ‌شده با مشکلات زیادی روبرو است. مشکلاتی که بسیاری از ما هم با آن درگیر هستیم. این کتاب داستان زندگی امیر، از کودکی تا بزرگ‌سالی را روایت می‌کند. این کتاب شما را به گریه می‌اندازد، عصبانی می‌کند، اما درعین‌حال از خواندن آن خرسند خواهید شد. با خواندن این کتاب رازهای خانوادگی، عشق اول و ارزش دوستی را تجربه خواهید کرد.

“من ملاله هستم” اثر ملاله یوسف زی

این دختر جوان قهرمان من است. او در سن هجده‌سالگی اثری پدید آورده که جایزه صلح نوبل را برایش به ارمغان آورد. با خواندن این کتاب به ارزش واقعی انسانیت پی برده و برای آن تلاش خواهیم کرد. همچنین متوجه می‌شوید که مهربانی بهترین سرمایه انسان است.

“ذن” اثر دنیل لوین

همانطور که از عنوان این اثر پیداست، این کتاب به یک اثر داستانی یا غیرداستانی محدود نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و نقل‌قول‌هاست که بر روح و جانتان تأثیر گذاشته و امید و نشاط را به زندگی شما بازمی‌گرداند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم