بهترین ضد قهرمان های سینمای هالیوود: از تایلر داردن تا جوکر

گاهی اوقات در سینما ضدقهرمان ها یا نقش منفی هایی خلق می شوند که محبوبیتشان از قهرمان فیلم هم بیشتر می شود! برخلاف اکثر اوقات که نقش های منفی باعث خراب شدن چهره بازیگر می شود،بعضی از نقش ها باعث مشهور شدن آن بازیگر می شوند.

حال می خواهیم شما را با 5 تا از بهترین ضد قهرمان ها آشنا کنیم.

 

5- تایلر داردن Fight Club

تایلرداردن با بازی فوق العاده بردپیت در فیلم باشگاه مشت زنی ساخته دیوید فینچر شخصیتی جذاب با کار های با نمک است و هرکسی دوست دارد با همچنین شخصیتی در ارتباط باشد این مرد صابون ساز، باشگاهی افتتاح می کند که به همه اجازه می دهد به هم دیگر مشت بزنند و اینطور حالشان بهتر شود! اما این باشگاه کم کم تغییر کاربری می دهد…
این شخصیت بسیار پیچیده است و بنده برای لو نرفتن داستان توضیح بیشتری نمی دهیم.

بهترین دیالوگ فیلم از زبان تایلر داردن(برت پیت):

قتل جنايت و فقر.. البته اينا به من ربطي ندارن. اون چيزایی که به من مربوط ميشن مجله های معروفن با یه تلوزیون با پونصد تا کانال…

 

4- وربال کیتز The Usual Suspects

بدون تردید این شخصیت بدون بازی استادانه کوین اسپیسی هیچ معنی نداشت. این شخصیت به قدری پیچیده است که هر حرفی درباره او داستان را لو می دهد! پس خودتان این فیلم فوق العاده را نگاه کنید و از بازی کوین اسپیسی لذت ببرید.

دیالوگی از وربال کیتز:

شیطان کاری می کند که مردم فکر کنند وجود ندارد.

 

3- جان دوو se7en

باز هم کوین اسپیسی و باز هم دیوید فینچر. بدون شک سکانس گفت و گوی جان دوو با دیوید میلز با بازی برد پیت و ویلیام سامرست با نقش آفرینی مورگان فریمن در تاریخ فیلم های ژانر جنایی جاودان شده است.
جان دوو با استفاده از مفاهیم مذهبی و فلسفی قربانی های خود را انتخاب می کند. در پایان این فیلم مخاطب به فکر فرو می رود که آیا وی قهرمان است یا ضد قهرمان!

 

2- مایکل کورلئونه godfather 1،2،3

مایکل کورلئونه با بازی استاد آلپاچینو در سه گانه پدرخوانده به خصوص نسخه دو شخصیتی بسیار قوی از خود به نمایش گذاشت که به زیبایی (!) دروغ میگفت و  به خوبی قدرت یک رئیس مافیا را نشان داد. قطعا نگاه های آلپاچینو به این نقش کمک شایانی کرد و به اصطلاح دیالوگ گویی هایش با چشمهایش!

1- جوکر the dark knight

چه کسی می توانست بهتر از هیث لجر از پس این نقش برآید و کدام کارگردان بهتر از نولان چنین شخصیتی خلق کند؟ شخصیتی با رفتار دیوانه وار و گریمی زیبا و دیالوگ هایی زیباتر که حتی از خود بتمن هم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

راستی از ضد قهرمان های مورد علاقه شما جای کسی در این لیست خالی است؟

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. رحمت

    اردیبهشت 11, 1399

    بنظرم استیو مک کویین هم یک ضد قهرمان معروف بود و در اکثر فیلمهایش ضد قهرمان بود مثل فیلم گریز.

    پاسخ

  2. ahad

    مرداد 8, 1397

    جان رمبو

    پاسخ

  3. هانا

    اردیبهشت 6, 1397

    جادوگر بدجنس غرب توی جادوگر شهر از

    پاسخ