9 نکته جالب درباره‌ فیلم شوالیه‌ تاریکی

9 نکته جالب درباره‌ فیلم شوالیه‌ تاریکی

فیلم شوالیه‌ تاریکی (Dark Knight) شاهکاری سینمایی از کریستوفر نولان است که با بازی حیرت انگیز و دیوانه وار هیث لجر به اثری جاودانه در تاریخ سینما تبدیل شد. فیلمی که به این زودی ها از خاطرات پاک نخواهد شد. با هم مروری خواهیم داشت بر نکات جالب این فیلم به یاد ماندنی.

 

1- مایکل کین شوکه می شود

در طول صحنه ای که جوکر میهمانی “بروس وین” برای “هاروی دنت” را به هم میریزد، وقتی که در اول کار جوکر در آسانسور دیده میشود،  قرار بود که شخصیت آلفرد چند خط دیالوگ بگوید، از طرفی چون اولین بار بود که “مایکل کین” (بازی گر نقش آلفرد) هیث لجر را با گریم جوکر میدید، شوکه شده بود نتوانست دیالوگی بگوید. حتی میتوانید صورت بهت زده ی مایکل کین وقتی که جوکر پشت سر او حرکت میکند را ببینید.

 

2- 6 هفته در اتاق

برای آماده شدن برای نقش جوکر، “هیث لجر” خود را 6 هفته در اتاق یک متل پنهان کرده بود. در طول این انزوای طولانی، لجر به اعماق شخصیت و روان کاراراکتر ورود کرد. او خود را وقف به وجود آوردن همه ی تیک های عصبی جوکر، از جمله تن صدا و خنده های سادیستی کرد.

 

3- رتبه ی 1

فیلم شوالیه‌ تاریکی اولین فیلمی است که توانست 2 روز بعد از به نمایش در آمدن در سینما ها، در رتبه ی 1 لیست 250 فیلم برتر IMDB قرار گیرد.

4- زبان

حرکت معروف چرخاندن زبان جوکر، از دل عادت خود هیث لجر که این کار را میکرد، بیرون اومد.

5- دوربین IMAX

هنگام فیلمبرداری صحنه ی تعقیب و گریز بین جوکر و ون های SWAT ، یکی از تنها 4 دوربین IMAX ای که در آن زمان وجود داشت، از بین رفت.

6- اولین اسکار

فیلم شوالیه تاریکی اولین فیلمی است که بر اساس کمیک بوک ساخته شده و موفق شده جایزه ی اسکار در رشته ی بازیگری را به دست بیاورد. این جایزه به هیث لجر برای ایفای نقش مکمل جوکر تعلق گرفت.

7- لباس بتمن

به گفته ی کریستوفر نولان، دلایلی که بروس وین برای نیازش به یک لباس جدید بتمن اعلام میکند (برای سریع و فرز تر بودن)، در واقع دلایل واقعی ای بودند که نولان به خاطر آنها میخواست لباس بتمن از نو برای این فیلم طراحی شود.

8-Lamborghini Murcielago

بروس وین در طول فیلم سوار یک لامبورگینی Murcielago میشود. خفاش به اسپانیایی میشود murciélago .

9- فیلمه بابا! حساس نشو!

وقتی که یکی از صحنه های تعقیب و گریز فیلم در Lake Street فیلمبرداری میشد، تعدادی از شهروندان با اداره ی پلیس شیکاگو تماس گرفتند و اعلام کردند که پلیس درگیر تعقیب و گریزی با یک وسیله ی نقلیه ی سیاه با مارک و مدلی ناشناخته سده است!

 

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. yasin

    فروردین 27, 1397

    زیباترین فیلم نولان dark knight rises هستش.در طول تاریخ اینطور فیلمی ساخته نشده

    پاسخ