9 سازه جالب که دور یک درخت ساخته شدند

1. ایستگاه قطاری که به دور یک درخت 700 ساله ساخته شد (ژاپن)

ایستگاه نیاگاوا کایاشیما در شمال شرق اوزاکا، یکی از عجیب‌ترین ایستگاه‌های قطار ژاپن است. برخلاف ساختار ایستگاه که از سطح زمین بالاتر است، یک درخت بروکلی مانند از حفره موجود در سقف آن بیرون زده است. این درخت کافور که به گفته مقامات 700 ساله است، به گفته افراد محلی قدیمی‌تر دارد. زمانی که ایستگاه کایاشیما در سال 1910 افتتاح شد این درخت در کنار آن قرار گرفته بود و باعث می‌شد مسافران در روزهای بارانی یا آفتابی در پناه آن قرار بگیرند. این درخت به مدت 60 سال به همین صورت ایستاد اما با افزایش جمعیت ژاپن مشکل‌ساز شد. مقامات تصمیم گرفتن این ایستگاه را گسترش دهند، نقشه آن در سال 1972 تصویب شد و به این نتیجه رسیدند که باید درخت را قطع کنند.

اما این نقشه عملی نشد و ایستگاه کایاشیما در حول این درخت ساخته شد. این ایستگاه در سال 1980 تکمیل شد و درخت همانند یک معبد مقدس در سر جای خود ماند. در اطراف این درخت حفاظ‌هایی قرار داده شده و روی آن تابلو و نوارهایی قرار داده شده که از این درخت همانند یک شی مقدس نگهداری می‌کنند.


2. کتابخانه‌ای که به دور یک درخت گردوی صدساله ساخته شد (فرانسه)

در مرکز کتابخانه‌ای در شهر بورگ-لا-رن فرانسه یک درخت گردوی صدساله قرار دارد. این ساختمان که پاسکال گودو آن را طراحی کرده به‌گونه‌ای ساخته شده که درخت را در مرکز خود قرار می‌دهد. در طبقه همکف جداره‌های شیشه‌ای درخت را قابل‌رؤیت کرده و سپس به فضای حیاط مانند کتابخانه می‌رسیم که درخت گردو در آنجا قرار دارد. این مکان همانند مکان مطالعه است. زیرا با باوجود کف‌پوش چوبی و نیمکت سنگی دوست دارید روی آن نشسته و مطالعه کنید.


3. رستورانی که به دور یک درخت انجیر صدساله ساخته شد (برزیل)

رستوران Figueira Rubaiyat در سائوپائولو به دور یک درخت انجیر صدساله ساخته شد که اندازه عظیم‌الجثه‌ای دارد. در برزیل درختان عظیم‌الجثه بسیاری وجود دارد اما باور نمی‌کنید که یکی از این درخت‌ها را در وسط شهر ببینید. این رستوران به‌گونه‌ای ساخته شده که یک‌چهارم آن داخل و قسمت‌های بیرونی آن در خارج از آن فضا قرار بگیرد.


4. خانه شیشه‌ای که به دور یک درخت ساخته شد (قزاقستان)

زمانی که یک مشتری از یک معمار به نام ایبک الماسوف خواست که یک خانه زیبا در دامنه کوه‌های قزاقستان برایش طراحی کنند او تصمیم گرفت نوع جدیدی از یک خانه درختی طراحی کند. این خانه طوری طراحی شده که یک درخت کاج را در دل خود قرار داده است.

این خانه چهار طبقه مدورشکل با دیوارهای شیشه‌ای ساخته شده تا بتوان درختان اطراف را مشاهده کرد. البته در این خانه فضای خصوصی وجود ندارد اما جای نگرانی نیست زیرا در اطرافتان تنها درخت دیده می‌شود. ازآنجایی‌که شاخ و برگ‌های این درخت طبقه‌های بالا را اشغال کرده بنابراین قسمت‌های پایین قسمت‌های اصلی خانه هستند. طبقه اول به سرویس بهداشتی و آشپزخانه تقسیم شده و در طبق دوم یک تختخواب قرار دارد.


5. مدرسه‌ای که به دور یک درخت تاریخی ساخته شد (ژاپن)

مهدکودک فوجی در تاچیکاوا، توکیو در ژاپن، به دور یک درخت آزاد تاریخی ساخته شد. کودکان در محوطه شیشه‌ای، فلزی و چوبی مهدکودک بازی می‌کنند.

این درخت که حدوداً 50 ساله است پس از یک طوفان تقریباً دوباره ریشه گذاری شد. بااینکه خشک و پوسیده به نظر می‌رسد اما برخلاف انتظار عموم دوباره احیا شد. پیش از اینکه این مدرسه در سال 2007 ساخته شود این درخت محل بازی کودکان بود. در حال حاضر می‌توان از پنجره ساختمان‌های اطراف آن را مشاهده کرد و بنابراین کودکان می‌توانند به تماشای آن بنشینند. زمانی که کودکان منتظر اتوبوس هستند یا زمان نهارشان است می‌توانند در محوطه بازی کنند. بزرگ‌سالان تنها می‌توانند دوطبقه این ساختمان را ببینند اما کودکان می‌توانند در طبقات پایین‌تر که بزرگ‌سالان در آنجا نمی‌شوند بازی کنند.


6. جاده‌ای که به دور یک درخت معمای میمون ساخته شد (برزیل)

این درخت معمای میمون در جاده‌ای در ایالات پارانا در جنوب برزیل قرار دارد. زمانی که این جاده در شهر پاتوبرانکو ساخته شد درخت را قطع نکردند. از آن زمان کسی به این درخت آسیب نرساند.


7. خانه‌ای که به دور چندین درخت ساخته شد (برزیل)

ساختن خانه‌ای که در دل خود زیبایی طبیعی دارد خود یک چالش است. اما ساختن خانه‌ای که از طبیعت بهره برده، نه‌تنها از رنگ و ظاهر طبیعی بلکه سرسبزی واقعی، یک کار دشوار است. این خانه توسط معماری به نام الساندرو سارتور در برزیل ساخته شده که به درختان آن محوطه اجازه داد به‌طور طبیعی در آن رشد کنند. حاصل کار یک اثر مدرن، منحصربه‌فرد و شخصی است.


8. خانه‌ای تپه‌ای در لس‌آنجلس که به دور یک درخت ساخته شد (ایالات‌متحده آمریکا)

چند معمار ناشناخته این خانه جدید را در لس‌آنجلس ساختند تا طبیعت آن حفظ شود. آن‌ها برای این کار خانه را طوری طراحی کردند که درختان در طراحی داخلی خانه قرار بگیرند. ازآنجایی‌که این خانه بر فراز تپه قرار دارد بنابراین به‌گونه‌ای ساخته شده که بخشی از آن درختان را در خود قرار دارد. در یکی از اتاق‌خواب‌ها چندین درخت را می‌بینیم که از کف ساختمان وارد شده و از سقف عبور کرده است.


9. باری که به دور یک درخت اعدام ساخته شد (ایالات‌متحده آمریکا)

در سال‌های 1930 جوزی راسل در گرین استریت کی وست بار اسلاپی جو را افتتاح کرد. زمانی که در سال 1938 اجاره بار هفته‌ای یک دلار افزایش یافت به مکان امروزی در دووال نقل‌مکان کرد. این ساختمان که به همینگوی تعلق داشت چندین بار موردبازسازی قرار گرفت و سرانجام به کاپیتان تونی تاراکینو فروخته شد و سالن کاپیتان تونی ایجاد شد.

این ساختان تاریخ طولانی و جالبی دارد و به سال‌های 1850 بازمی‌گردد. گردشگران همیشه به درخت بزرگی که این بار به دور آن ساخته شده توجه می‌کنند. این درخت که امروزه یک جاذبه طبیعی است در سال‌های 1800 برای اعدام دزدان دریایی استفاده می‌شد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم