10 کشور توسعه‌یافته جهان به همراه تصاویر دیدنی از آنها

آیا می‌دانید کشورهای توسعه‌یافته جهان کدام کشورها هستند؟ زندگی در یک کشور توسعه‌یافته به چه معناست؟ زندگی در یک کشور توسعه‌یافته به این معناست که تمام نیازهایتان رفع شده و زندگی لوکس و مرفه خواهید داشت. در این کشورها آموزش، بهداشت، استانداردهای زندگی، اقتصاد، میزان رضایت، فرصت‌های شغلی، امکانات، امکانات تفریحی و رفاه، در بالاترین سطح قرار دارند. آیا برای زندگی به چیز دیگری هم نیاز دارید؟ برای مشخص نمودن اینکه آیا یک کشور توسعه‌یافته است یا نه به ضوابط مختلف نیاز دارید که یکی از آن‌ها شاخص توسعه انسانی است. باید بدانید در این لیست برخی کشورها که تصور می‌کنید بسیار توسعه‌یافته باشند در جایگاه پایین‌تر قرار گرفته و کشورهایی که تصور می‌کنید چندان توسعه‌یافته نباشند در جایگاه بالا قرار دارند. بیایید با این ده کشور بیشتر آشنا شویم. رتبه‌بندی این کشورها بر اساس شاخص توسعه انسانی است.


10. دانمارک – 0.900

کشور دانمارک بر اساس شاخص توسعه انسانی و با امتیاز 0.900 در جایگاه دهم قرار دارد. دلیل قرار گرفتن این کشور در چنین جایگاهی اقتصاد مدرن آن است که ازنظر تولید ناخالص ملی که 37،794 دلار است، در رتبه نوزدهم قرار دارد، بالاترین میزان برابری اقتصادی را داراست، ازنظر حقوق کارگر و آزادی اقتصادی رتبه بالایی دارد، بهترین کشور اروپایی برای تجارت بوده، آزادترین بازار تجارت را داراست، برای تجارت هزینه کمی مشخص نموده و استاندارد بالایی برای زندگی دارد. عمر متوسط در این کشور 79.5 است که برای مردان 77 سال و برای زنان 82 سال است.


9. سنگاپور – 0.901

کشور سنگاپور با شاخص توسعه انسانی 0.901 و با سه پله رشد در جایگاه نهم قرار دارد. اصلی‌ترین دلیل قرارگیری سنگاپور در این لیست استاندارد بالا برای زندگی است که تولید بالای ناخالصی این کشور، 64،584 دلار بوده، اقتصاد فعالی دارد که به دلیل تجارت و تولید بالا در این کشور است، برابری اقتصادی بالایی دارد، بهداشت، آموزش، اقتصاد رقابتی و مدرن را داراست، دومین اقتصاد آزاد را داراست، میزان فساد و بیکاری در آن پایین بوده و ازنظر عمر متوسط در جایگاه چهارم قرار دارد، که برای مردان 80 سال و برای زنان 85 سال می‌باشد.


8. کانادا – 0.902

کانادا با شاخص توسعه اقتصادی 0.902 در جایگاه هشتم قرار دارد و این کشور ازنظر تولید ناخالصی که 44،656 دلار می‌باشد در جایگاه نهم قرار دارد، طول عمر متوسط 81 سال است، یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را داراست که از منابع طبیعی سرشار و تجارت ناشی شده، کیفیت بالای زندگی را در اختیار مردم گذاشته و باعث رضایت بالای آن‌ها شده، شادترین کشور جهان است، از آزادی اقتصادی بهره می‌برد، سیستم آموزشی آن بسیار پیشرفت بوده و یکی از باسوادترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن به صنعت وابسته است.


7. نیوزلند – 0.910

نیوزلند با شاخص توسعه انسانی 0.910 در جایگاه هفتم قرار دارد. این کشور با تولید ناخالصی 30،493 دلار در رتبه سی‌ام قرار داشته، استاندارد بالای زندگی داشته، و عمر متوسط آن برای مردان 80.2 و برای زنان 84 سال است. اقتصاد مدرن و پیشرفته آن به گردشگری، شراب، گوشت و لبنیات وابسته بوده و یکی از آزادترین اقتصادهای جهان را داراست.


6. آلمان – 0.911

کشور آلمان با شاخص توسعه اقتصادی 0.911 در جایگاه ششم قرار دارد. عمر متوسط مردم در کشور آلمان 80.19 می‌باشد که برای مردان 77.93 و برای زنان 82.58 سال است. این کشور با تولید ناخالصی 41،248 دلار در جایگاه چهارم جهان قرار دارد، سومین صادرکننده و واردکننده بزرگ جهان محسوب می‌شود، بازار اقتصادی اجتماعی دارد و استاندارد زندگی در آن بالاست. سیستم بهداشتی آلمان یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های بهداشتی جهان است.


5. ایالات‌متحده آمریکا – 0.914

شاید تصور می‌کردید ایالات‌متحده در جایگاه نخست این لیست قرار بگیرد اما این کشور با شاخص توسعه انسانی 0.914 در جایگاه پنجم قرار دارد. تولید ناخالصی این کشور 54،980 دلار بوده و از این نظر در جایگاه ششم جهان قرار دارد، عمر متوسط این کشور تنها 78.4 است و از این نظر از سایر کشورهای این لیست کمتر می‌باشد. بزرگ‌ترین اقتصاد ملی جهان در ایالات‌متحده قرار دارد که دلیلش تولید بالا و منابع طبیعی سرشار آن است. ایالات‌متحده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهان است و 14.5 درصد از جمعیت این کشور در فقر به سر می‌برند.


4. هلند – 0.915

کشور هلند با شاخص توسعه اقتصادی 0.915 در جایگاه چهارم قرار دارد. این کشور با تولید ناخالصی 42،586 دلار در جایگاه دوازدهم قرار دارد، متوسط طول عمر این کشور برای زنان 83.21 و برای مردان 78.93 سال است. اقتصاد آزادی دارد، کیفیت زندگی در آن بالاست و مردم آن بسیار خوشحال هستند زیرا این کشور چهارمین کشور شاد جهان است. اقتصاد پررونق این کشور به دلیل تجارت بین‌المللی است و به همین دلیل اقتصاد آن آزاد است.


3. سوئیس – 0.917

کشور سوئیس یا شاخص توسعه اقتصادی 0.917 در جایگاه سوم قرار دارد. تولید ناخالص این کشور 47،863 دلار بوده و به همین دلیل ازنظر تولید ناخالصی در جایگاه هشتم جهان قرار دارد، طول عمر متوسط در این کشور برای مردان 80.4 و برای زنان 84.7 سال است. کشور سوئیس به دلیل ثروت و اقتصاد قوی و پیشرفته شهرت دارد، گران‌ترین کشور جهان برای زندگی محسوب می‌شود، فساد اقتصادی آن کم بوده، رقابت اقتصادی و آزادی اقتصادی بالا بوده، نرخ بیکاری پایین است و کیفیت زندگی در آن بالا است.


2. استرالیا – 0.933

کشور استرالیا با شاخص توسعه اقتصادی 0.933 در جایگاه دوم این لیست قرار دارد. این کشور با تولید ناخالصی 44،346 دلار در جایگاه دهم قرار گرفته و طول عمر متوسط برای مردان 79.5 و برای زنان 84 سال است. استرالیا به دلیل اقتصاد بزرگ و پیشرفته یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، درآمد، کیفیت زندگی، سطح آموزشی و بهداشت بالا بوده، تجارت آزادی دارد و اقتصاد آن به مخابرات، تولید، بانکداری و معدن، وابسته است.


1. نروژ – 0.944

نروژ توسعه‌یافته‌ترین کشور جهان است. زیرا با شاخص توسعه انسانی 0.944 در جایگاه اول قرار گرفته است. این کشور با تولید ناخالصی 55،398 دلار از این نظر در جایگاه چهارم قرار دارد. متوسط طول عمر مردم این کشور برای مردان 80 سال و برای زنان 84 سال است.

کشور نروژ بالاترین استاندارد زندگی را داشته، سیستم بهداشتی پیشرفته‌ای دارد و بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت و گاز جهان به شمار می‌رود، البته به‌جز کشورهای خاورمیانه. اقتصاد کشور نروژ به‌طور عمده به مواد معدنی، گاز طبیعی، نفت، نیروگاه‌های طبیعی، آب تازه و غذای دریایی، وابسته است. کیفیت زندگی در این کشور بالا بوده، نرخ بیکاری پایین بوده و دموکراتیک‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. مهدی

    اردیبهشت 18, 1400

    گفتی شرابو کردی کبابم🤤😋🍷

    پاسخ

  2. مهدی

    اردیبهشت 18, 1400

    ولی اون پل برای سانفرانسیسکوئه هاااا نه دانمارک

    پاسخ

  3. Jr

    مرداد 8, 1399

    حدس بزنید تصویر اول مربوط به نیوزلند خونه ی کیه؟
    .
    .
    .
    خونه ی بیلبو بگینز…😐😐😐

    پاسخ

  4. Negar

    مرداد 7, 1399

    کره ی جنوبی و ژاپن و چین هم کشور های توسعه یافته و زیبایی هستند:”)

    پاسخ

    • AMINI در پاسخ به Negar

      مهر 28, 1399

      چین کشور توسعه یافته محسوب نمی شود.

      پاسخ