10 فعالیت لذت‌بخش در امارات متحده عربی

امارات متحده عربی یک کشور منحصربه‌فرد است که در آن سنت و مدرنیته در کنار هم قرار دارند. تنها 50 سال پیش این کشور یک کشور فقیر بود و پایتخت آن دوبی روستای ماهیگیران فقیر به شمار می‌رفت. اما پس از کشف منابع غنی نفت آینده این کشور دگرگون شد. اقتصاد آن به‌سرعت رشد پیدا کرد. امروزه امارات متحده عربی درست همانند تصویر ایده آل گذشتگان از آینده است. در هر قدم ثروت و امکانات دیده می‌شود. گویی امارات می‌خواهد در همه‌چیز اولین باشد: بلندترین ساختمان، لوکس‌ترین هتل جهان و غیره. در این کشور می‌توانید 10 فعالیت لذت‌بخش را انجام دهید.


1. در بلندترین ساختمان جهان غذا بخورید

رستوران ساختمان برج خلیفه که اتمسفر نام دارد در ارتفاع 442 متری زمین قرار دارد. اگر به خوردوخوراک علاقه داشته باشید حتماً فرصت غذا خوردن در این رستوران را از دست نخواهید داد. اگر به غذاهای عربی علاقه نداشته باشید باید بدانید که در این رستوران غذاهای اروپایی هم عرضه می‌شود. یادتان باشید که در این رستوران باید لباس رسمی به تن کنید نه تی‌شرت و شلوار جین.


2. در دنیای فراری ابوظبی سرعت را تجربه کنید

آیا می‌دانید سریع‌ترین رولرکوستر جهان “فرمول روسی” نام دارد که در 5 ثانیه با سرعت 240 کیلومتر حرکت می‌کند. در دنیای فراری ابوظبی می‌توانید رولر کوستر و سواری‌های دیگر را تجربه کنید. سوارشدن بر فرمول روسی مانند این است که سوار فراری شده باشید. در این مکان سواری‌های دیگر هم وجود دارد که بر اساس علاقه خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. افرادی که به موزه و فعالیت‌های دیگر علاقه داشته می‌توانند به گالری فراری رفته و درباره هر مدل اطلاعاتی کسب نمایید. پس از دیدن از دنیای فراری فعالیت‌هایی که در آنجا انجام دادید را فراموش نخواهید کرد.


3. از بالا از نخل جمیرا دیدن کنید

یکی از بهترین فعالیت‌ها چتربازی است تصور کنید در هر ساعت 210 کیلومتر پرواز کرده و از منظره جزیره مصنوعی جمیرا دیدن می‌کنید. اگر تابه‌حال چتربازی را تجربه نکرده‌اید از انجام آن نترسید زیرا یک مربی به شما کمک می‌کند تا پرواز راحت و امنی داشته باشید. منظره نخل جمیرا و مناظر اطراف می‌تواند یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین فعالیت‌ها باشد.


4. در صحرا ماجراجویی کنید

در هر شهر توریستی امارات خودروهایی وجود دارند که شما را به سفر به صحرا می‌برند. ماجراجویی در صحرا یکی از فعالیت‌هایی است که نباید از دست بدهید. صحرا نوری با یک خودروی شاسی‌بلند بر روی امواج نارنجی یک تجربه منحصربه‌فرد است که می‌توانید به همراه کودک و خانواده آن را انجام دهید. این سفر تمام‌ روز طول کشیده و در وقت نهار می‌توانید در وسط صحرا نهار سنتی بادیه‌نشینی داشته باشید.


5. طولانی‌ترین زیپ لاین را تجربه کنید

با یک طناب می‌توانید با سرعت 150 کیلومتر در ساعت از بلندترین کوه امارات پرواز کنید. این زیپ لاین در شمال رأس الخلیفه و با طول 2830 متر به‌عنوان طولانی‌ترین زیپ لاین جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. اگر آن‌قدر شجاع باشید که بخواهید این فعالیت را انجام دهید باید به قله کوه جیص رفته و پرواز خود را آغاز کنید. در این کوه از ارتفاع 1680 متری با سرعت 150 کیلومتر در ساعت به پایین بیایید.


6. از سکوی مشاهده برج خلیفه به اطراف بنگرید

برج خلیفه به معرفی نیاز ندارد. بلندترین برج خلیفه اولین چیزی است که با شنیدن نام دوبی یاد آن می‌افتید. در طبقه 124 و در ارتفاع 452 متری از زمین یک عرشه رصد وجود دارد که از طریق آن می‌توانید اطراف را نظاره کنید. در بالای این برج تکنولوژی سکوی مشاهده قرار دارد که از طریق آن می‌توانید جزئیات را باکیفیت خوب مشاهده کنید. بهتر است از قبل بلیت خریده و اگر نمی‌خواهید وقتتان تلف شود با پرداخت کمی پول می‌توانید بدون صف به این عرشه بروید.


7. از قایق دوبی فواره‌ها را مشاهده کنید

احتمالاً این تجربه رمانتیک‌ترین کاری است که می‌توانید در دوبی انجام دهید، بنابراین اگر با شریک زندگی‌تان به آنجا می‌روید حتماً آن را تجربه کنید. فواره‌های دوبی از شهرت جهانی برخوردارند. به‌وسیله قایق سنتی عربی می‌توانید در اطراف دریاچه برج خلیفه گشت‌وگذار کنید. بهترین زمان برای دیدن از این فواره عصر است زیرا هوا کمی تاریک بوده و فواره‌ها به‌صورت رنگی نمایش داده شده و منظره جادویی را به وجود می‌آورند.


8. عطر خود را به وجود آورید

خریدن عطر یکی از کارهای لذت‌بخش است اما به‌راحتی نمی‌توان عطری یافت که با سلیقه و شخصیتتان متناسب باشد. مردم خاورمیانه استفاده از عطر را دوست دارند و به همین از آن زیاد استفاده می‌کنند. بنابراین تعجبی ندارد که در دوبی می‌توانید عطر مخصوص خود را ایجاد کنید. با رفتن به Dubai Perfume Souk نه‌تنها می‌توانید عطر خود را ایجاد کنید بلکه از عطر فروشان محلی خرید نمایید. فروشنده به شما کمک می‌کند تا عطر مخصوص خود را ایجاد کنید به‌خوبی روی پوستتان بنشیند.


9. از هتل گران‌قیمت جهان، قصر امارات دیدن کنید

در ابوظبی می‌توانید زندگی و تفریحات لوکس را تجربه کنید. پس شکی وجود ندارد که می‌توانید گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل جهان را در آنجا بیابید. هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که برای ساخت این هتل دقیقاً چقدر هزینه صرف شد. گفته می‌شود که ساخت این هتل حدوداً 3 میلیارد دلار هزینه داشت. از ظاهر این هتل می‌توانید به هزینه بالای آن پی ببرید: صدها تن طلا، مرمر واقعی، کریستال‌های سواروفسکی و مواد گران‌قیمت دیگر. با دیدن این هتل تصور می‌کنید از قصه‌های پریان سر درآورده‌اید و در میان صحرا با سراب مواجه شده‌اید. ارزان‌ترین قیمت برای یک سوئیت این هتل چیزی حدود 500 دلار آمریکا است، اگر از پس پرداخت این هزینه برنمی‌آیید می‌توانید به داخل لابی رفته و همانند یک موزه از داخل آن لذت ببرید.


10. در مسجد شیخ زاید قدم بزنید

مسجد شیخ زاید به‌عنوان شکرگزاری برای ثروت بی‌حد امارات ساخته شد. این مسجد هم مانند سازه‌های دیگر امارات بسیار لوکس بوده و یکی از بزرگ‌ترین مساجد جهان است. شیخ زاید اولین رئیس‌جمهور امارات بود و مراسم خاک‌سپاری او اولین مراسمی بود که در این مسجد انجام گرفت. سازمان گردشگری امارات تصمیم گرفت تا ورود به این مسجد را نه‌تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی ادیان مجاز اعلام کند، البته با این شرط که پوشش اسلامی رعایت شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم