10 جاذبه دیدنی زیبا و خیره‌کننده در جهان

در کره زمین هزاران جاذبه دیدنی و نقاط زیبا وجود دارد. از میان این جاذبه‌های دیدنی برخی خیره‌کننده‌تر هستند. این مکان‌ها آن‌قدر دیدنی هستند که هرکدام از ما باید یک‌بار در زندگی خود از آن‌ها دیدن کنیم. با دیدن از این مکان‌ها خاطراتی به دست خواهید آورد که تا ابد برایتان باقی مانده و از یادآوری آن‌ها لذت می‌برید. در اینجا 10 جاذبه دیدنی زیبا و خیره‌کننده را به شما معرفی می‌کنیم.


10. کوه فوجی، جزیره هونشو، ژاپن

یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی جهان که باید به آنجا سفر کنید کوه فوجی در ژاپن است. این جاذبه زیبا همانند نگینی در میان جاذبه‌های دیگر ژاپن می‌درخشد. اگرچه دسترسی به کشور ژاپن به کشور مبدأ شما بستگی دارد اما بهتر است از این کوه دیدن کنید.

این قله همچنین مرتفع‌ترین قله این کشور و یک آتش‌فشان فعال به شمار می‌رود. یکی از نقاط مهم این جاذبه دیدنی این است که از فراز آن می‌توانید مناطق اطراف را مشاهده کنید. هنرمندان و شعرای بسیاری از گوشه و کنار جهان به این مکان سفر می‌کنند تا آرامش و زیبایی آن الهام‌بخش آن‌ها باشد.


9. اولورو، قلمروی شمالی، استرالیا

کشور استرالیا از ژاپن چندان دور نیست. این کشور با مردم خونگرم، حیات‌وحش متنوع و سبک زندگی راحت مردمانش شناخته می‌شود اما علاوه بر این‌ها جاذبه‌های دیدنی بسیار زیبایی دارد. اولورو (Uluru) در شمال کشور واقع شده و در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی زیادی دیده می‌شود. در این منطقه چیزی نمی‌روید، بنابراین تصویر سنگی که از خاک بیرون زده خیره‌کننده است. این صخره سنگی برای بومیان منطقه یک مکان مقدس بوده و معتقدند که روح مردگانشان در آنجا زندگی می‌کنند. در حال حاضر می‌توان از این صخره بالا رفت و مناطق اطراف را مشاهده نمود اما در آینده این امکان ممنوع خواهد شد. بنابراین اگر می‌خواهید از این مکان زیبا دیدن کنید بهتر است عجله کنید.


8. دیوار بزرگ چین، چین

یکی از مشهورترین سازه‌های جهان و تنها سازه ساخته دست انسان که از فضا قابل‌مشاهده است. این سازه طی سال‌ها بارها ساخته شده و موردبازسازی قرار گرفته است. در حقیقت این سازه برای محافظت چینی‌ها از تهاجم خارجی‌ها به‌خصوص مغول‌ها، ساخته شده است.

با دیدن از این منطقه می‌توانید بر فراز این دیوار قدم زده و تاریخ را زیر پای خود حس کنید. در حقیقت تمام تاریخ دوستان جهان باید به این مکان سفر کنند زیرا ساخت آن از قرن 7 پیش از میلاد آغاز شد. حتی اگر به تاریخ علاقه نداشته باشید بازهم می‌توانید از ساختار این دیوار و مناظر اطراف آن لذت ببرید.


7. پل گلدن گیت، سان‌فرانسیسکو، آمریکا

اگر در این لیست یک مکان زیبا وجود داشته باشد که به‌سرعت جلب‌توجه کند آن مکان پل گلدن گیت آمریکا است. زیبایی این پل در طراحی و همچنین دشوار بودن ساخت این سازه نهفته است. این پل که در منطقه تفریحی شهر قرار دارد به شما این امکان را می‌دهد تا از دیدنی‌های دیگر شهر هم لذت ببرید. گلدن گیت به‌عنوان سمبل کرانه غربی ایالات‌متحده به شما این امکان را می‌دهد که به پایین پل رفته و در کنار ساحل قدم بزنید.


6. استون هنج، ویلتشیر، انگلستان

اگر در جهان یک مکان زیبا وجود داشته باشد که پررمز و رازتزین هم باشد آن مکان استون هنج است. در این مکان سازه‌هایی وجود دارد که به عصر نوسنگی و برنز تعلق داشته و هنوز هم درباره چگونگی و دلیل ساخته‌شدن آن بحث می‌شود. اگرچه گفته می‌شود این مکان یک مکان مذهبی بود اما دراین‌باره شواهد کافی وجود ندارد.

بااین‌حال به دلیل تأثیر جادویی این مکان و طرز قرارگیری این سنگ‌ها باید به این مکان سفر کنید. تنها کمی قدم زدن در این مکان می‌تواند باعث آرامش شما شود و علاقه شما به این مکان را دو برابر کند. این مکان قطعاً ارزش دیدن دارد.


5. تندیس مسیح، ریودوژانیرو، برزیل

این مجسمه بی‌نهایت زیبا در بالای شهر زنده ریودوژانیرو قرار گرفته و مسیح را نشان می‌دهد که با دست‌های باز جهان زیر پای خود را نظاره می‌کند. با دیدن این مجسمه نفس در سینه‌تان حبس شده و تا پایان عمر آن را از یاد نخواهید برد. این مجسمه در نزدیکی کوه شوگرلوف قرار دارد که از قله آن می‌توانید مناظر اطراف و مجسمه را به‌خوبی ببینید. همچنین پس از دیدن از مجسمه می‌توانید به شهر رفته و تفریح کنید. پیش از سفر به این نقطه از مناسب بودن آب‌وهوا اطمینان حاصل کنید تا لذت سفرتان دوچندان شود.


4. کولوسئوم، رم، ایتالیا

درباره زیبایی این مکان دیدنی و شهر آن چه می‌توان گفت؟ رم شهر عشق و لذت است که تنها راه رفتن در آن می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد. در این شهر می‌توانید از معروف‌ترین کولوسئوم جهان دیدن کنید. این سازه که به دوران رم باستان بازمی‌گردد شما را به عصر سزار می‌برد.

در گذشته در این کولوسئوم بزرگ و پهناور بازی‌ها و مبارزه گلادیاتورها انجام می‌گرفت. از آنجاییِ رم پایتخت کل امپراتوری بود بنابراین این کولوسئوم یک مکان مهم محسوب می‌شد. امروزه گردشگران می‌توانند با پرداخت مبلغ ورودی از داخل این کولوسئوم دیدن کرده و از وسعت و شکوه آن لذت ببرند. بنابراین باید به این مکان رفته و از بزرگ‌ترین سازه امپراتوری رم دیدن کنید.


3. برج ایفل، پاریس، فرانسه

پاریس هم مانند رم شهری است که بلافاصله پس از ورود به آن عاشق اش می‌شوید. فضای زیبا، مکان‌های قدیمی و کافه‌های جالب این شهر را به یک مقصد زیبا تبدیل می‌کند. یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر برج ایفل است. این برج زیبا و تأثیرگذار در قلب شهر قرار گرفته است.

می‌توانید از دور آن را نظاره کنید اما اگر با پرداخت ورودی به داخل آن رفته و از پله‌ها بالا بروید بیشتر لذت خواهید برد. طبقه بالای این برج نمای زیبای شهر پاریس را در اختیارتان قرار داده و باید حتماً آن را امتحان کنید. این برج در شب و باوجود چراغ‌های روشن آن زیباتر است. می‌توانید در شب در یکی از کافه‌ها نشسته و از منظره این برج لذت ببرید.


2. تاج‌محل، اوتر پرادش، هند

آیا از تاج‌محل مکان مشهورتر و دیدنی‌تری وجود دارد؟ این مسجد مرمرین زیبا توسط امپراتور هند و به مناسبت یادبود همسر متوفی‌اش ساخته شده است و داستان بسیار جالبی دارد. انعکاس نور بر دیواره مرمرین این مکان و زیبایی پرشکوه آن باعث می‌شود که حتماً از آن دیدن کنید. اگرچه این مکان در برخی فصول شلوغ‌تر است اما حتماً باید از آن دیدن کنید.

این مکان زیبا در نزدیکی شهر آگرا قرار داشته و از نظر زیبایی از کل کشور چیزی کم ندارد. برای لذت بیشتر از این مکان تاریخی می‌توانید در اطراف آن قدم بزنید. در روبه روی این مکان یک نیمکت معروف وجود دارد که می‌توانید روی آن نشسته و از منظره این مکان لذت ببرید.


1. اهرام جیزه، مصر

یکی از عجایب هفت‌گانه جهان اهرام جیزه در مصر است. زیبایی و کهن بودن این اهرام و این حقیقت که تمام مردم جهان آن را می‌شناسند باعث شده که در جایگاه اول لیست ما قرار بگیرد. این اهرام شکوه و عظمت مصر باستان را نشان داده و هنوز هم مانند گذشته نفس را در سینه حبس می‌کنند.

اگرچه در مصر اهرام مختلفی وجود دارند اما مهم‌ترین آن اهرام جیزه است. این اهرام بزرگ‌ترین و کهن‌ترین اهرام جهان هستند که ارزش دیدن را دارند. این مکان دیدنی‌ترین و تأثیرگذارترین سازه جهان است که هرساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

یکی از بهترین مزیت‌های زندگی کردن این است که فرصت سفر به نقاط مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از بهترین مزیت‌های سفر این است که با مکان‌های جدید و زیبا آشنا خواهید شد. این ده مکان دیدنی موجود در لیست بهترین نقاط دیدنی جهان هستند که زیبایی، شکوه و عظمت را در مقابل دیدگانتان قرار می‌دهند، پس حتماً از آن‌ها دیدن کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم