25 شهر کوهستانی زیبا در ایالات‌متحده

اگرچه در اروپا در دامنه کوه‌های آلپ روستاهای زیبایی دیده می‌شود اما در ایالات‌متحده هم می‌توان شهرهای کوهستانی یافت. اغلب این شهرهای کوهستانی در کلرادو راکیز یا رشته‌کوه‌های ساحلی اقیانوس آرام در کالیفرنیا، واشنگتن یا اورگان دیده می‌شوند. قله‌های ناهموار و فرهنگ اسب چرانی آمریکایی بر زیبایی این شهرها می‌افزاید. در اینجا 25 شهر کوهستانی زیبا در ایالات‌متحده را به شما معرفی می‌کنیم.


25. ماموت لیکس، کالیفرنیا – Mammoth Lakes

یکی از بهترین شهرهای کوهستانی کالیفرنیا که می‌توان در آن به اسکی، کوهنوردی و کوه‌پیمایی پرداخت. این شهر یکی از طولانی‌ترین فصل‌های برف خیز را داراست به‌طوری‌که حتی 10 ماه از سال را برف می‌بارد.


24. سوت لیک تاهو، کالیفرنیا – South Lake Tahoe

لیک تاهو بزرگ‌ترین شهر آمریکای شمالی بوده و سوت لیک تاهو بزرگ‌ترین شهر نزدیکی دریاچه محسوب می‌شود. دریاچه‌ای که شهر را احاطه کرده به همراه رشته‌کوه‌های نوادا این شهر را به یک مقصد زیبا تبدیل می‌کند.


23. جکسون، وایومینگ – Jackson, Wyoming

شهر جکسون در نزدیکی رشته‌کوه تیتان یک منظره بسیار زیبا را به وجود می‌آورد.


22. الینس‌پارک، کلرادو – Allenspark, Colorado

این شهر زیبا و سرسبز در دل کوه‌ها قرار گرفته و یک مکان بسیار خوب است تا در آن از مناظر کوهستانی، قله‌های پوشیده از برف و دریاچه‌ها لذت ببرید.


21. گرند لیک، کلرادو – Grand Lake, Colorado

این شهر در نزدیکی گرند لیک که بزرگ‌ترین ذخیره آبی طبیعی کلرادو است قرار داشته و توسط پارک ملی کوه راکی احاطه شده که شهر و دریاچه را از سه طرف احاطه می‌کند.


20. بولدر، کلرادو – Boulder, Colorado

این شهر در شمال کلرادو و جایی که کوه‌های راکی هموار می‌شود قرار گرفته و در حوزه سلامت، کیفیت زندگی و آموزش از جایگاه بالایی برخوردار است.


19. سیلور گیت، مونتانا – Cooke City, Montana

این شهر که در مرز مونتانا و وایومینگ قرار گرفته در ماه جولای دمای آن 13 درجه سانتی‌گراد است. ازآنجایی‌که تنها چند جاده منتهی به این شهر باز است بنابراین متوجه می‌شوید که چرا اسنومبیل در این شهر این‌چنین محبوب است.


18. پارک سیتی، اوتا – Park City, Utah

این شهر در ارتفاع 530 متری قرار داشته و به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی 2002 شهرت دارد. اگرچه در این شهر فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود اما مهم‌ترین آن فستیوال فیلم ساندنس است.


17. فریسکو، کلرادو – Frisco, Colorado

این شهر به دلیل نزدیکی به پیست‌های اسکی وایل، برکنریج و کی استون، یکی از تفریح گاه‌های اسکی‌بازان است.


16. گلنوود اسپرینگز، کلرادو – Glenwood Springs, Colorado

این شهر توسط مجله Outside به‌عنوان پنجمین شهر برتر آمریکا برای زندگی و توسط یواس‌ای تودی به‌عنوان مهیج‌ترین شهر آمریکا، انتخاب شده است. این شهر که بین پیست‌های وایل و اسپن قرار گرفته نقطه فعالیت اسکی سوارانی است که می‌خواهند بر کوه‌های راکی اسکی‌بازی کنند. همچنین می‌توانید از دنور با قطار به این شهر بروید.


15. جرج‌تاون، کلرادو – Georgetown, Colorado

این شهر در یک‌ساعتی دنور یکی از اولین شهرهای کوهستانی است که به ورود به کوهستان راکی با آن مواجه می‌شوید.


14. کرستد بیوت، کلرادو – Crested Butte, Colorado

کوهستان‌های برف خیز این شهر آن را به یکی از مهم‌ترین مقصدهای مسابقات اسکی و بازی‌های ایکس تبدیل نموده است. همچنین در تابستان گل‌های وحشی این منطقه شکوفه کرده و باعث می‌شود که این شهر را پایتخت گل‌های وحشی کلرادو بنامند.


13. لیون‌ورت، واشینگتن – Leavenworth, Washington

این شهر در کوهستان‌های شمالی کسکیدز از روی یک روستای بایرنی ساخته شده است و جشن سالانه اکتبر در آنجا برگزار می‌شود.


12. استز پارک، کلرادو – Estes Park, Colorado

استز پارک در شمال دنور به‌عنوان دروازه ورود به کوهستان راکی شناخته می‌شود.


11. اسپن، کلرادو – Aspen, Colorado

این شهر با وجود فروشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، فعالیت‌های مختلف و مراکز آموزشی به چیزی بیشتر از یک مقصد اسکی تبدیل شده است.


10. وایل، کلرادو – Vail, Colorado

این شهر که مشهورترین شهر کوهستانی ایالات‌متحده محسوب می‌شود یک مقصد اسکی مهم در آمریکای شمالی است.


9. کرید، کلرادو – Creede, Colorado

این شهر که به اندازه شهرهای دیگر این لیست بزرگ نیست در خارج از محدوده آن زمین‌های ناهمواری وجود دارد که باید با خودروی چهارچرخ از آن عبور کنید.


8. کچام، آیداهو – Ketchum, Idaho

مدتی است که شهر کچام در نزدیکی کوه بالد توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. باید بدانید که ارنست همینگوی آخرین روزهای زندگی خود را در این شهر گذراند و حتی در آنجا دفن شد.


7. سیلورتون، کلرادو – Silverton, Colorado

اولین شهر از چند شهر این لیست که در بالای کوه‌های سان جوان قرار گرفته و به دلیل آب‌وهوای زیرشمالگانی و پیست اسکی شهرت دارد. به یاد داشته باشید که در این شهر مسیر اسکی مخصوص تازه‌کاران وجود دارد و مرتفع‌ترین و ناهموارترین مسیرهای اسکی در این شهر دیده می‌شوند.


6. بیور کریک، کلرادو – Beaver Creek, Colorado

این شهر که به دلیل رد کردن المپیک زمستانی 1976 شهرت دارد مسابقات جهانی اسکی آلپاین را برگزار می‌کند.


5. تلیوراید، کلرادو – Telluride, Colorado

یکی از مشهورترین شهرهای جنوب غربی کلرادو که با واگن‌های سر باز رایگان شما را به روستای کوهستانی همتایش می‌رساند. اگرچه تلیوراید به اندازه شهرهای پیست اسکی دیگری کلرادو شهرت ندارد، اما کوه‌های راکی آن منطقه با وجود مناطق ناهموار، دره‌های عمیق و قله‌های صخره‌ای، شما را به یاد کوهستان‌های آلپ اروپا می‌اندازد.


4. هود ریور، اورگن – Hood River, Oregon

شهری در دامنه کوه‌های پوشیده از برف کسکیدز با وجود باغ‌های سرسبز، تاکستان و آبشار که به دلیل جریان شدید باد در تابستان برای باد سواری مناسب است.


3. دورانگو، کلرادو – Durango, Colorado

دورانگو پرجمعیت‌ترین شهر جنوب غربی کلرادوست که با وجود قطار می‌توانید تا دامنه کوه سان جوان رفته و ازآنجا تا قله کوه‌پیمایی کنید. مناظر سرسبز و زیبا باعث می‌شود که از قطار سواری هم لذت ببرید.


2. ژوزف، اورگن – Joseph, Oregon

در این شهر که “سوئیس کوچک اروگن” نامیده می‌شود فستیوال‌های سالانه ساز بادی برنجی و آواز برگزار می‌شود.


1. اورای، کلرادو – Ouray, Colorado

یک شهر معدنی قدیمی در کوهستان سان جوان که به‌عنوان پایتخت یخ نوردی ایالات‌متحده شناخته می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم