همه‌چیز درباره بیانسه نولز به همراه بیوگرافی او

بیانسه نولز (Beyoncé Knowles) یک هنرمند بااستعداد است که به دلیل تولید آهنگ‌های موفق، ویدیوهای زیبا و برنامه‌های زنده، برنده جایزه گرمی شده است.

بیانسه نولز کیست؟

بیانسه نولز که در هوستون تگزاس به دنیا آمده اولین بار به‌عنوان تک‌خوان گروه آر اند بی کودکان دیزنی جلب‌توجه نمود. سپس با تولید آلبوم Dangerously in Love به یکی از هنرمندان برتر عرصه موسیقی تبدیل شد، آلبومش در لیست پرفروش‌ها قرار گرفت و با راه‌اندازی تورهای سراسری چندین جایزه دریافت کرد. او همچنین در چندین فیلم سینمایی مانند Dream Girls ایفای نقش کرده است. او در سال 2008 با هنرمند هیپ‌هاپ، جی‌زی، ازدواج کرد. او در اواخر سال 2013 با تولید پنجمین آلبوم خود به نام خودش، Beyoncé تماشاگران را شگفت‌زده کرد و برای دومین بار در سوپر بول اجرا داشت. در آوریل 2016، پس از حضور در برنامه‌های HBO، ششمین آلبوم خود به نام (لیموناد) Lemonade را تولید نمود.

روزهای اول زندگی

بیانسه جیزل نولز، خواننده و بازیگر در 4 سپتامبر 1981 (13 شهریور 1360) در هوستون تگزاس به دنیا آمد. او از سنین کودکی خوانندگی را آغاز کرد و با شرکت در مسابقات استعدادیابی مختلف و برنده شدن در بسیاری از این مسابقات استعداد خوانندگی و رقصندگی خود را به نمایش گذاشت.

Destiny’s Child

بیانسه به همراه دخترعمویش کلی رولند و دو همکلاسی دیگر یک گروه دخترانه تشکیل داد. پدرش متیو نولز مدیر این گروه بود. این گروه پس از مدتی به شهرت رسید و سرانجام در سال 1997 با کلمبیا رکوردز قرارداد بست. آلبوم Destiny’s Child آن‌ها که از نام گروه گرفته شده بود، به‌زودی به یکی از آلبوم‌های مطرح آر اند بی تبدیل شد. در دومین آلبوم این گروه تک آهنگ Bills, Bills, Bills جایگاه اول چارت موسیقی را از آن خود نمود. آهنگ برتر دیگر این آلبوم Say My Name بود.

بیانسه در کنار فعالیت‌های موسیقی گروهش به فعالیت‌های دیگر نیز دست زد. او در سال 2001 و با نقش‌آفرینی در Carmen: A Hip Hopera حرفه بازیگری را آغاز کرد. در سال بعد در کنار مایک میرز در ” آستین پاورز: در عضو طلایی ” (Goldmember) ظاهر شد.

فعالیت انفرادی

بیانسه در سال 2003 به‌تنهایی به حرفه خود ادامه داد و آلبوم Dangerously in Love را روانه بازار نمود. این آلبوم هم با تحسین منتقدین مواجه شد و هم فروش خوبی داشت. میلیون‌ها نسخه از این آلبوم به فروش رفت و برنده پنج جایزه گرمی شد. او در این آلبوم با هنرمندان مختلفی مانند میسی الیوت، شان پاول و جی‌زی فعالیت داشت. در آن زمان شایعه شد که او و جی‌زی باهم رابطه دارند اما آن دو این شایعات را تکذیب نمودند.

بیانسه در سال 2004 آخرین آلبوم استودیویی خود را تولید نمود که Destiny Fulfilled نام داشت و سال بعد قرارداد خود را لغو نمود. او به‌تنهایی به موفقیت زیادی دست یافت. دومین آلبوم استودیویی او به نام B’Day در سال 2006 روانه بازار شد و تک آهنگ‌هایی با نام Irreplaceable و Deja Vu را معرفی کرد. او در فیلم “دختران رؤیایی” (Dreamgirls) در مقابل جنیفر هادسون، جیمی فاکس و ادی مورفی نقش‌آفرینی کرد. این فیلم از یک نمایش برادوی با همین نام اقتباس شد.

بیانسه و جی‌زی

بیانسه در کنار همسر و دخترش

بیانسه در سال 2008 طی یک مراسم خصوصی در شهر نیویورک با تولیدکننده و رپر موسیقی جی‌زی (Jay-Z) ازدواج کرد. ازجمله مهمانان این مراسم عبارت بودند از مادر بیانسه تینا نولز، پدر و مدیر برنامه‌هایش متیو، خواهرش سولانج، اعضای گروه Destiny’s Child: کلی رولند و میشل ویلیامز و دوستش گوینت پالترو.

او سپس پرتلاش‌تر از قبل به فعالیت خود ادامه داد و در سال 2008 آلبوم “من ساشا فیرس هستم” (I am … Sasha Fierce) را تولید کرد. دو آهنگ برتر این آلبوم عبارت‌اند از Single Ladies و If I Were a Boy. او همان سال در فیلم کادیلاک رکوردز (Cadillac Records) در نقش اتا جیمز افسانه‌ای شرکت کرد. او در ژانویه آن سال آهنگ برتر اتا جیمز به نام At Last را در روز معارفه باراک اوباما و میشل اوباما خواند.

بیانسه علاوه بر خوانندگی و بازیگری، به همراه مادرش خط تولید لباس خود را دارد که نام آن House of Dereon است. او در سال 2010 عطر مخصوص خود را روانه بازار کرد که Heat نام دارد. او در طول حرفه‌اش برای برندهایی مانند اورئال و تامی هیلفیگر، به‌عنوان مدل و سخنگو فعالیت داشته است.

بیانسه پس از اجرای یک کنسرت خصوصی برای رهبر پیشین لیبی یعنی معمر قذافی در سال نوی سال 2010 دچار حاشیه شد. او سپس درآمد حاصل از این کنسرت را به قربانیان زلزله هایتی اختصاص داد. طبق گزارشات پدر بیانسه مسئول تدارکات این کنسرت بود. او در مارس 2011 تصمیم گرفت که پدرش را از سمت مدیر برنامه‌اش عزل کند. سپس بیانسه در همان سال با تولید آلبوم 4 در صدر چارت آلبوم‌ها قرار گرفت.

اجرای بیانسه برای دومین مراسم معارفه باراک اوباما در واشنگتن دی سی حواشی زیادی برای او داشت. گفته می‌شد که او آهنگ The Star-Spangled Banner را از قبل ضبط کرده و در مراسم فقط لب‌خوانی می‌کرد. با وجود بحث‌های رسانه‌ای زیاد درباره این مسئله خودش مستقیماً درباره آن صحبت نکرد.

پس از مدت کمی و پیش از حضور او در چهل و هفتمین سوپر بول، در یک کنفرانس مطبوعاتی این آهنگ را به‌صورت زنده اجرا کرد. طبق گزارش هافینگتن پست او به خبرنگاران گفت که در مراسم معارفه لب‌خوانی کرد اما مطمئناً در بزرگ‌ترین مراسم سال لیگ فوتبال ملی به‌صورت زنده اجرا خواهد داشت.

بیانسه در مراسم سوپر بول در 3 فوریه 2013 با اجرای زنده خود تحسین تماشاگران را برانگیخت. او که نیمی از برنامه را بر عهده داشت صحنه را از آن خود کرد و در قسمتی از اجرای خود از همراهان قدیمی خود یعنی رولند و ویلیامز استفاده کرد. او همچنین اعلام کرد که در بهار سال 2013 تور خواهد داشت.

جوایز و آلبوم سورپرایز

بیانسه در مراسم گرمی سال 2010 با شش جایزه به خانه رفت و اولین هنرمند زن بود که در یک شب صاحب چندین جایزه شد. دو سال بعد هنرمند پاپ به رکورد او دست یافت. در سال 2010 در جایگاه نخست هنرمندی بود که تک آهنگ‌های او بیش از هر هنرمندی دیگری در جایگاه نخست بیلبورد آهنگ‌های برتر قرار گرفته بودند. در سال 2011 در لیست 10 هنرمند پردرآمد زن فوربس قرار گرفت. تا سال 2013 بیانسه برنده 16 جایزه گرمی شده بود.

بیانسه در 13 دسامبر 2013 و با تولید آلبومی به نام خودش، بیانسه، بار دیگر رکوردشکن شد. این آلبوم تحسین طرفداران و منتقدین را برانگیخت زیرا تا پیش از عرضه این آلبوم هیچ تبلیغی درباره آن صورت نگرفت. آهنگ‌های این آلبوم که بیانسه آن را آلبوم تصویری می‌نامید در آی‌تیونز قرار گرفت و دیسک‌های آن‌هم از 18 دسامبر آماده فروش بود. در اولین هفته عرضه این آلبوم رکوردشکن بیش از 800،000 نسخه از آن به فروش رفت.

دومین سوپر بول و لیموناد

در فوریه 2016 بیانسه به صحنه سوپر بول بازگشت و بار دیگر با اجرای خود تحسین همگان را برانگیخت. این بار با برونو مارس و کریس مارتین از گروه کلدپلی ظاهر شد، تک آهنگ Formation را اجرا کرد و درباره تور جهانی خود صحبت نمود. متن زیبای اشعار و تصاویری که به موضوعات مختلف، از جادوی سیاه تا طوفان کاترینا، اشاره داد، به همراه موسیقی، ویدیو و نمایش همراه آن، تحسین همگان را برانگیخت.

تنها دو ماه بعد یک فیلم مفهومی یک‌ساعته به نام لیموناد که به همراه آهنگ‌های آلبومی به همین نام بود، در شبکه HBO به نمایش در آمد. در این فیلم بیانسه درباره کنار آمدن با خیانت عشقی و جنسی شریکش و همچنین قدرت زنان جامعه آفریقایی آمریکای صحبت کرد. در این پروژه از نیواورلئان آغاز شد، چندین کارگردان مدیریت آن را بر عهده داشتند، از اشعار وارسون شایر استفاده شد و ستاره تنیس سرنا ویلیامز و بازیگر جوان کونزنی والیس هم دران شرکت داشتند.

آلبوم لیموناد در ابتدا تنها از طریق استودیو تیدال که به نامزد بیانسه یعنی جی‌زی تعلق دارد عرضه شد اما سپس به همراه فیلمش در اختیار آی تیونز و آمازون هم قرار گرفت. تنظیم‌کنندگان این پروژه که با تحسین مواجه شدند عبارت‌اند از جک وایت، د ویکند، جیمز بلک و کندریک لامار. آلبوم لیموناد در جایگاه نخست قرار گرفت و بیانسه را به تنها هنرمند تاریخ تبدیل کرد که هر شش آلبوم او در جایگاه نخست بیلبورد آلبوم‌های برتر قرار گرفت.

در فوریه 2017 بیانسه باردار در مراسم گرمی و در میان نور و هولوگرام و رقصنده‌ها، آهنگ‌های لیموناد را اجرا کرد. اگرچه او جایزه گرمی بهترین آلبوم سال را به ادل واگذار کرد اما دو جایزه بهترین آلبوم شهری معاصر و بهترین موزیک ویدیو را به خانه برد.

او که ملکه بیانسه نامیده می‌شد در نوامبر 2017 اعلام کرد که در بازسازی “َشیرشاه” دیزنی شرکت دارد. این فیلم که در سال 2019 اکران خواهد شد نالا را در نقش معشوقه شیر شاه که توسط دونالد گلاور اجرا می‌شود، نشان می‌دهد.

پس از مدتی مشخص شد که بیانسه پردرآمدترین موزیسین زن سال است. بر اساس گزارش فوربس، بیانسه از ژوئن 2016 تا ژوئن 2017 105 میلیون دلار درامد کسب کرد، رقمی که از درآمد 69 میلیون دلاری ادل و درآمد 44 میلیون دلاری تیلور سوئیفت، پیشی گرفت. همچنین فوربس اعلام نمود که موفقیت آلبوم لیموناد و تور جهانی او این رقم را به 250 میلیون دلار افزایش می‌دهد.

در مارس 2018 گزارشات نشان داد که بیانسه در حال آماده کردن یک موزیک ویدیوی جدید است و قرار است با جی‌زی کارهای موفقی را ارائه دهد. پس‌ازآن اعلام خبر تور سراسری در صفحه فیس‌بوکش دیده و بلافاصله پاک شد. این زوج رسماً اعلام کردند که سری دوم این تور از 6 ژوئن از کاردیف، ولز آغاز خواهد شد.

فرزندان بیانسه

بیانسه که در سال 2008 با جی‌زی ازدواج کرد از آن زمان درباره بارداری‌اش شایعات بسیاری به گوش رسید. در سال 2011 و در مراسم جوایز موزیک ویدیوی MTV در ماه اوت، بیانسه با نشان دادن شکم برآمده‌اش درباره بارداری‌اش خبر داد. فرزند دختر بیانسه و جی‌زی به نام بلو ایوی کارتر در 7 ژانویه 2012 (17 دی 1390) به دنیا آمد. این زوج برای حفظ فضای خصوصی خود در این مدت تلاشی نکردند و یک طبقه از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک را اجاره کردند.

بیانسه در فوریه 2017 اعلام کرد که او و جی‌زی منتظر تولد دوقلوهایشان هستند. سپس عکس بارداری او با تأیید 11.1 میلیون طرفدار به محبوب‌ترین عکس اینستاگرام تبدیل شد. دوقلوهای دختر و پسر او در ژوئن 2017 به دنیا آمدند. اگرچه این زوج درباره تاریخ تولد و نام دوقلوها صحبتی نکردند اما به گزارش مجله مردم آن‌ها نام سر و رومی را انتخاب نموده‌اند. سرانجام بیانسه در اولین ساعات روز 14 جولای با گذاشتن عکسی که در آن دوقلوهایش را در آغوش گرفته این خبر را رسمی نمود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم