10 جاذبه طبیعی زیبا و ناشناخته در سراسر جهان

تقریباً در هر کشور جهان یک جاذبه طبیعی وجود دارد اما تعداد آن‌ها چندان زیاد نیستند. در اینجا جاذبه‌های طبیعی نقاط مختلف جهان را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر بعدی‌تان از آن‌ها استفاده کنید. در این لیست از هر کشور یک جاذبه طبیعی را انتخاب کرده‌ایم. اما فراموش نکنید که در این کشورهای معرفی‌شده جاذبه‌های طبیعی دیگری هم وجود دارد. آیا این مکان‌ها را از نزدیک دیده‌اید؟ اگر چنین است نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


10. صحرای Erg Chebbi در مراکش

یک صحرای زیبا با ماسه‌های روان در کشور مراکش که با 22 کیلومتر وسعت و تپه‌های شنی که گاهی ارتفاع آن‌ها به 150 متر می‌رسد شما را به دنیای دیگری می‌برند. گفته می‌شود که این شن‌ها خاصیت درمانی دارند بنابراین مراکشی‌ها هرساله به آنجا رفته و تا گردن در شن فرو می‌روند.


9. پارک ملی برایس کنیون در ایالات‌متحده آمریکا

همه درباره گرند کنیون اطلاع دارند اما در اینجا تصمیم گرفتیم برایس کنیون (Bryce Canyon) را به شما معرفی کنیم. اینجا برخلاف نامش دره نیست بلکه یک آمفی‌تئاتر طبیعی است که براثر آب‌وهوای خشک و فرسایش آب پدید آمده و منظره عجیبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.


8. پانتانال در برزیل

پانتانال (Pantanal) بزرگ‌ترین تالاب جهان است که علاوه بر داشتن مناظر زیبا برخی از عجیب‌ترین حیوانات را نیز در خود جای داده است مانند برگچه خوار و مورچه‌خوار غول بزرگ.


7. ساحل پلایا در کاستاریکا

هرساله در ساحل پلایا (Playa Ostional) در کاستاریکا هزاران لاک‌پشت دیده می‌شود. زیرا این مکان که در حال حاضر یک پارک ملی است یکی از معدود مکان‌های لانه گذاری این لاک‌پشت‌هاست. اگر در زمان مناسب به این مکان سفر کنید می‌توانید این لاک‌پشت‌ها را ببینید.


6. مرداب آبی در ایسلند

دمای آب این مرداب زیبا حدود 37 تا 39 درجه سانتی‌گراد است. این مرداب (Blue Lagoon) در نتیجه جریان گدازه‌ای ایجاد شد و آب‌های معدنی آن برای بیماری‌های پوستی نظیر پسوریازیس سودمند هستند. درباره حمام در این مرداب قوانین سفت و سختی وجود دارد زیرا پیش از ورود به این مرداب و پس از خروج از این آب باید به‌صورت برهنه دوش بگیرید. اگرچه این مرداب طبیعی است اما آب آن از طریق منبع آب گرم شده از طریق نیروگاه گرمایی تأمین می‌شود.


5. دره لونا در شیلی

با رفتن به این دره (Valle de la Luna) در شیلی تصور می‌کنید به کره ماه سفر کرده‌اید. صخره‌های زبر و خشن (که توسط باد و آب شکل گرفته‌اند) و دریاچه‌های خشک‌شده زیبایی این منطقه را دوچندان می‌کنند.


4. کولکا کنیون در پرو

کولکا کنیون (Colca Canyon) از گرند کنیون در ایالات‌متحده دو برابر عمیق‌تر بوده و هنوز هم ساکنانی در آنجا زندگی می‌کنند که در زمین‌هایی که از زمان اینکاها باقی‌مانده کشاورزی می‌کنند. علاوه بر جاذبه‌های باستانی و فرهنگی، چشمه‌های آب گرم هم در آنجا وجود دارد که می‌توانید در آن استراحت کنید.


3. حمام شیطان در نیوزلند

حمام شیطان (Wai-o-Tapu) یکی از بهترین جاذبه‌های گرمایی نیوزلند است که در طی سه ساعت می‌توانید در آنجا چرخیده و از چشمه‌های آب گرم و دریاچه‌های رنگی لذت ببرید. استخر گل و پیاده‌روهای مختلف نیز ازجمله جاذبه‌های دیگر است. احتمالاً یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این مکان استخر شامپاین است.


2. دره جیوژایگو در چین

دره جیوژایگو (Jiuzhaigou Valley) به معنای نه روستا است و نام خود را از نه روستای تبتی یافت شده در این دره گرفته است. این دره پر از دریاچه، رودخانه و کوه‌های زیبا و پوشیده از برف است. این جاذبه طبیعی عجیب آن‌قدر مهم است که در میراث یونسکو ثبت شده است.


1. سینگی دی بیماراها در ماداگاسکار

سازه های طبیعی زیبای پدید آمده در این منطقه (Tsingy de Bemaraha) باعث شهرت این مکان و تبدیل‌شدن آن به یک پارک ملی شده‌اند. علاوه بر این سازه‌ها، جنگل‌های محافظت‌شده و پرندگان و حیوانات زیبا نیز در این پارک دیده می‌شود.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم