LSD چیست؟ 10 تاثیر عجیب ال‌اس‌دی بر مغز انسان

ماده مخدر ال اس دی (LSD) با نام کامل اسید لایزرژیک دی اتیل آمید در مدت‌زمان کوتاه پیدایش خود به یکی از مواد مخدر معروف تبدیل گشته است. اما شهرت این ماده مخدر صرفاً دلیل بر مفید بودن آن نیست. این ماده مخدر هم در موارد آزمایشگاهی به کار می‌رود و هم به‌عنوان ماده مخدر مصرفی جوانان. همچنین به‌عنوان دارو برای درمان مشکلات مغزی و حتی به‌عنوان سلاح‌های جنگی مورد آزمایش قرار گرفته است. اما هنوز هم درباره این ماده مخدر حقایقی وجود دارد که باید بدانیم.

الدوس هاکسلی (Aldous Huxley) نویسنده کتاب “دنیای قشنگ نو” (Brave New World) در بستر مرگ براثر سرطان از همسرش خواست تا سرنگی پر از ال اس دی مایع برایش بیاورد تا به عجیب‌ترین سفر جهان برود. همسرش 100 میکروگرم ال اس دی برای او تزریق کرد و یک ساعت بعد هم این کار را تکرار نمود. او براثر مصرف دوز بالای این ماده مخدر قوی از دنیا رفت.

اما این ماده مخدر چه حسی به ما می‌دهد؟ آیا دانشمندان و محققان می‌توانند درباره تأثیر ال اس دی بر مغز ما و چیزهایی که پس از مصرف آن تجربه می‌کنیم اطلاعاتی در اختیارمان قرار دهند؟ اگر شما هم با این سؤالات مواجه هستید با ما باشید تا با 10 تأثیر این ماده مخدر بر مغزتان آشنا شوید.


10. بیداری

اگرچه هنوز هم درباره تأثیر مستقیم ال اس دی بر مغز انسان اطلاعات مشخصی در دسترس نیست اما دانشمندان توانسته‌اند تا حدی به این سؤالات پاسخ دهند. فردی که این ماده مخدر را مصرف می‌کند، بسیاری از بخش‌های غیرفعال مغزش فعال خواهد شد. اگر مغز افرادی که این ماده مخدر را مصرف کرده‌اند در دستگاه اف ام آر آی بررسی کنید خواهید دید که نقاط خاموش مغزشان روشن شده‌اند.

مصرف ال اس دی برای مغز مانند این است که نورون‌ها آتش بگیرند. دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که این ماده مخدر حتی بخش‌های تاریک مغز که همیشه غیرفعال هستند را نیز بیدار می‌کند.


9. انرژی زیاد

یکی دیگر از اکتشافات درباره این ماده مخدر این است که بیدار شدن بخش‌های غیرفعال مغز بی‌دلیل نیست. همان‌طور که در شکل بالا پیداست، تمام بخش‌های مغز فعال می‌شود، به‌طوری‌که مغز از تمام نورون‌ها و پتانسیل خود استفاده می‌کند.

اسکن‌ها نشان داده‌اند که این ماده مخدر به‌یک‌باره کل مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و تجربه عجیبی به همراه دارد. در حقیقت این ماده آن‌قدر قوی است که کل مغز را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.


8. تنظیم

ال اس دی بر انتقال‌دهنده عصبی سروتونین، که توسط مواد مخدر دیگر مانند اکستازی نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند، شدیداً تأثیر می‌گذارد. اگرچه اکستازی هم مانند ال اس دی بر چندین انتقال‌دهنده عصبی تأثیر می‌گذارد اما تأثیر اصلی آن احساس خوشحالی شدید است که براثر جریان یافتن سروتونین ها در مغز ایجاد می‌شود.

انتقال‌دهنده عصبی سروتونین یک ماده تنظیم‌کننده است که باعث حفظ تعادل بدن می‌شود. این ماده حالات روحی، دما، گرسنگی، الگوی خواب و موارد دیگر را تنظیم می‌کند. به همین دلیل است که در دسترس نبودن این مواد مخدر افراد معتاد را دچار مشکل می‌کند. زمانی که بدن افراد سروتونین زیاد دریافت کند نمی‌تواند این در این عملکردها تعادل ایجاد نماید.


7. توهم

زمانی که به دلیل افزایش سروتونین تعادل بدن به‌هم‌خورده و مغز غیرقابل‌کنترل است، بدن فرد دچار تصورات خیالی می‌شود که آن را توهم می‌نامیم. دولت ایالات‌متحده درباره توهمات ناشی از ال اس دی می‌گوید:

توهمات ناشی از مصرف ماده مخدر باعث می‌شود فرد تصاویر، صداها و احساساتی را تجربه کند که برای او واقعی بوده اما وجود خارجی ندارند. این عوارض حدود 20 تا 90 دقیقه پس از مصرف ماده مخدر آغاز شده و تا 12 ساعت ماندگار هستند. این تجربه‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و بر اساس میزان ماده مصرف‌شده و شخصیت فرد، حالات، تجربه‌ها و محیط اطرافش، متفاوت می‌باشد.

ازجمله توهمات مواد مخدر توهم‌زا مانند ال اس دی این است که نمی‌توانند مرز واقعیت و توهم را تشخیص داده، تفکر منطقی داشته باشند و یا با دیگران ارتباط برقرار کنند. مصرف‌کنندگان توهم این ماده مخدر را سفر می‌نامند و تجربه‌های نه‌چندان خوب را سفرهای بد می‌نامند.

در برخی از توهم‌ها فرد مصرف‌کننده تجربه‌های خوبی را حس کرده و ازلحاظ روحی در شرایط خوبی به سر می‌برد. اما در تجربه‌های نه‌چندان خوب فرد به کابوس، فکرهای منفی و ترس از دست دادن کنترل، جنون و مرگ، دچار می‌شود.

مطمئناً هیچ‌کس نمی‌خواهد این تجربه‌های ترسناک را داشته باشد. اما برخی برای این تجربه‌ها پول خوبی پرداخت می‌کنند. وضعیت روحی روانی فرد در حین مصرف این ماده مخدر در ایجاد این تجربه‌های بد و خوب نقش مؤثری دارد. بنابراین نوع تجربه فرد به دیدگاه خود او بستگی دارد.

اگرچه گفته می‌شود که ال اس دی بر پذیرنده سروتونین، به‌خصوص 5-Ht2A تأثیر می‌گذارد اما چگونگی ایجاد توهم مشخص نیست. یکی از فرضیات این است که این ماده پذیرنده سروتونین را یکی در میان از بین برده و یا فعال می‌کند درنتیجه برخلاف وضعیت پایدار مغز یک وضعیت ناپایدار ایجاد می‌شود. این وضعیت ناپایدار بر خودآگاه فرد تأثیر می‌گذارد.


6. بی‌ضرر؟

اگرچه نمی‌خواهیم بگوییم ال اس دی بی‌ضرر است اما گفته می‌شود که این ماده مخدر از الکل یا مشتقات تریاک بی‌خطرتر بوده و امکان اُوِردوز در آن کمتر است. زیرا کمتر دیده شده که کسی براثر مصرف بیش‌ازحد ال اس دی از بین برود. در حقیقت اخیراً تحقیقاتی انجام‌شده که نشان می‌دهد می‌توان از ال اس دی برای درمان اعتیاد به الکل استفاده کرد. بااین‌حال این تأثیر می‌تواند موقتی باشد و فرد مجدداً به مصرف الکل روی آورد.


5. تعهد

مصرف ال اس دی نیازمند این است که دوباره آن وضعیت مغزی را تکرار نمایید. اغلب تحقیقات نشان می‌دهد که تأثیر ال اس دی تا 8 الی 12 ساعت پایدار است. این به معنای یک دوز برای نصف روز است. درصورتی‌که مصرف‌کنندگان ال اس دی می‌خواهند که مغزشان برای مدت‌زمان طولانی در این شرایط بماند.

گفته می‌شود تأثیر ال اس دی حداقل تا 12 ساعت بر مغز و بدن باقی می‌ماند. همچنین غیرقانونی بودن این ماده مخدر باعث می‌شود که خالص بودن آن مشخص نباشد. بنابراین مواردی مانند درجه خلوص ماده مخدر و دوز مصرفی بر نوع تجربه مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد.


4. از دست دادن هویت

بسیاری از مصرف‌کنندگان معتقدند که پس از مصرف این ماده هویت خود را از دست می‌دهند به‌طوری‌که نمی‌توانند بین خود، جهان و محیط اطراف تمایز قائل شوند. آن‌ها گاهی با دیگری، طبیعت و یا حتی یکشی احساس یکی بودن می‌کنند. احتمالاً برای این تجربه دلیل روانی وجود دارد.

در سال 2012 محققان برای اولین بار در بریتانیا ال اس دی را بر روی بیماران آزمایش کردند. (این کار به مدت 40 سال ممنوع بود.) این تحقیق نشان داد که ال اس دی مغز را فعال می‌کند. اما محققان به این نتیجه رسیدند که بخش خودآگاه مغز در طی مصرف ال اس دی خون کمتر دریافت می‌کند. این بخش در طی استراحت مغز بیشترین فعالیت را دارد. این بخش از قشر مغز، لوب گیجگاهی و قشر خلفی تشکیل شده است. این بخش‌ها فعالیت‌هایی مانند رؤیاپردازی و تخیل را کنترل می‌کنند، به همین دلیل است که مصرف ال اس دی می‌تواند بر تخیل و رؤیاپردازی فرد تأثیر گذاشته و او را به توهم دچار کند.

زمانی که در حالت استراحت مغز قشر مغز و parahippocampus ارتباط کمتری پیدا می‌کنند مصرف‌کننده هویت خود را کمتر و کمتر احساس می‌کند. زیرا این بخش‌های مغز در حالت هشیاری احساس هویت فرد را شکل می‌دهند. همچنین بخش‌هایی از مغز که در حالت عادی ارتباط کمتری دارند با مصرف ال اس دی بیشتری ارتباط را دارند.


3. روان‌پریشی

مصرف ال اس دی به‌طور موقت در فرد روان‌پریشی را به وجود می‌آورد که برخی از آن لذت می‌برند. این مسئله تعجب‌برانگیز نیست زیرا بخش استراحت مغز در بیماری‌هایی نظیر الزایمر، افسردگی، اختلال استرسی پس از ضایعه روانی، اوتیسم، شیزوفرنی و اختلال دوقطبی، نقش دارد. تغییرات در این بخش مغز می‌تواند به این مشکلات روانی منجر شود.

از سال‌های 1960 که تحقیق در زمینه ال اس دی ممنوع شد درباره روان‌پریشی ناشی از مصرف ال اس دی ترس و وحشت زیادی به وجود آمد. اما تحقیقات انجام‌شده در قرن بیست‌ویک این ترس را بیهوده می‌داند.


2. درمان

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ال اس دی می‌تواند انواع بیماری‌های روانی مانند اضطراب، افسردگی، اختلال استرسی پس از ضایعه روانی و اختلال دوقطبی را درمان کند. اما این نتایج قطعی نیستند. از سویی ال اس دی با برهم زدن حالت تعادل مغز و حالت استراحت او روان‌پریشی موقت به وجود می‌آورد. از سوی دیگر این ماده تا حداقل هفت ماه پس از استعمال بیماری‌های روانی را کاهش می‌دهد. این تأثیر عجیب همانند درمان با ضربهٔ الکتریکی تشنج‌آور است.

ال اس دی در درمان افسردگی بسیار مؤثر است. پزشکان و محققان امیدوارند که این ماده مخدر را در درمان افسردگی افرادی که به سرطان‌های مرگبار دچارند به کار ببرند تا بهتر بتوانند با بیماری خود مبارزه کنند. بر اساس مطالعات دانشگاه کمبریج، افرادی که با مصرف ال اس دی حالشان بهتر شده است تا دو هفته پس از مصرف خوش‌بین هستند بدون اینکه از تأثیر توهم‌زای آن رنج ببرند. بنابراین به نظر می‌رسد که تأثیر منفی آن مانند روان‌پریشی موقت بوده و تأثیر مثبت آن بلندمدت است.

بنابراین تأثیر بلندمدت آن بر پذیرنده سروتونین باعث می‌شود که این ماده مخدر همانند داروهای ضدافسردگی مدرن مانند مهارکننده‌های باز جذب سروتونین عمل کند که عملکرد پذیرنده سروتونین را افزایش می‌دهند. هرگونه افزایش پذیرنده سروتونین 2A (5-HT2AR) تأثیر مشابه داروهایی مانند فلوکستین را نشان می‌دهد. زمان نتایج بیشتری را نشان می‌دهد.


1. تجربه مذهبی

در یکی از اولین تحقیقات بر روی ال اس دی، محققان دانشگاه هاروارد آن را در یک کلیسا در آدینه نیک سال 1962 مورد آزمایش قرار دادند. آن‌ها به 10 دانشجوی الهیات این ماده مخدر را دادند تا ببینند آیا در آن‌ها تجربه مذهبی خاصی مشاهده می‌شود یا نه. نتایج این آزمایش موفق بود زیرا در مصرف‌کنندگان تجربه مذهبی مشاهده شد. این آزمایش باعث شد که در ایالات‌متحده هم تحقیق بر روی این ماده در دانشگاه‌ها آغاز شود. سپس دولت آزمایش این ماده بر روی انسان را ممنوع اعلام کرد.

تحقیقات نشان داد که نیمکره چپ مغز هویت ما را تحت کنترل دارد. نیمکره راست با حس “حضور” ما رابطه مستقیم دارد. این نتایج توسط آزمایشی به دست آمد که یک پوشش حاوی الکترود روی فرد گذاشته شده و در افراد معمولی حس حضور را به فرد القا می‌کند که یک حس ماورایی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ازلحاظ علمی هم ال اس دی می‌تواند چنین حالتی را در فرد ایجاد کند. دکتر رابین کارهارت هریس که آزمایش سال 2012 درباره از دست دادن هویت را انجام داد، دراین‌باره اظهار کرد:

نتایج ما در این آزمایش نشان‌دهنده تجربیات عمیقی است که افراد با مصرف ال اس دی آن را تجربه می‌کنند. این حالت که خودباختگی نامیده می‌شود به این معنا است که فرد با خود ارتباطی نداشته و با دیگران و محیط اطراف احساس یکی بودن و تعلق دارد. این تجربه گاهی به شکل مذهبی و روحی ایجاد شده و پس از از بین رفتن عوارض منفی موقت باعث بهتر شدن حال فرد خواهد شد.

شاید روزی دانش مدرن بین مصرف ال اس دی و آزمایشات مذهبی ارتباط برقرار کند. ال اس دی می‌تواند فعالیت نیمکره راست را تحریک کرده و نیمکره چپ (خودباختگی) را آرام کند تا در مصرف‌کنندگان تجربه مذهبی ایجاد شود. لوب گیجگاهی مسئول حافظه است و با مصرف این مواد یا آزمایش‌های مشابه تحت تأثیر قرار می‌گیرد. مغز یک ارگان پیچیده است که باید درباره آن چیزهای زیادی بدانیم. شاید امروزه یاد بگیریم که بسیاری از مواد مخدر غیرقانونی می‌توانند درباره عملکرد مغز اطلاعاتی در اختیارمان قرار دهند.

                               

دیدگاه‌ها (204)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    خرداد 15, 1401

    اگه میخواید درمان بشید با خوانواده سایکودلیک خیلی مهمه قدرت تغییر داشته باشید چه فکری چه جسمی،این خوانواده هیچ ضرری نداره براتون هیچی هرکی هم دیدین از لحاظ فکری مشکل براش پیش اومده چون نیاز بوده و اسپیریت دراگ میدونسته که این شخص باید بد تریپ بشه که خودشو پیدا کنه،چیزی به اسم بدتریپی وجود نداره چون چه بسا که بدتریپی اموزنده تر از خوش تریپی هستش،حتما حتما حتما مدیتیشن رو انجام بدید چه قبل از مصرف سایکودلیک چه بعد از مصرفش،خواهشن هم به حرف کسایی که میگن روش گل بکشید و بنگ بزنید گوش نکنید درسته گل ویژنش رو بیشتر میکنه ولی از مسیر خود دراگ دورتون میکنه و گل همیشه یه تبر ریزی داره که اذیتتون میکنه،امیدوارم هستم شاید روزی جا بیافته که هیچ مواد سایکودلیکی برای تفریح نیستش و خواهشن چون بلدید بخورید تفریحی نخوریدش،اینا خیلی مقدس تر از این هستن که برای تفریح استفاده بشه حتی گل دوست عزیز

    پاسخ

  2. بزرگمهر

    اردیبهشت 17, 1401

    سلام دوستان ال اس دی و بقیه مواد مخدر کلا متضاد با تجربه نزدیک به مرگ هستن.مطالعه کنید……عرفان از کنترل کردن و تقوا بیاموزین …حال خوب با آگاه زندگی کردن و در حال زندگی کردن ،،ورزش و تغذیه صحیح ..پس هم این دنیا رو دارین هم اون دنیا ….و اسیبی به خود و اطرافیانتان هم نمیزنید…..مرگ بر ال اس دی و مخدرها

    پاسخ

  3. Soroush

    آبان 6, 1400

    حقیقتا جای تأسف داره. این صفحه داره در مورد این بدبختی اطلاع‌رسانی میکنه و راهکار میده اونوقت یه سری تهی مغزِ بنگی اینجا دارن تبلیغات مصرف می‌کنن. کسی که ال اس دی زده و تبلیغ می‌کنه از دو حالت خارج نیست یا اینکه هنو نفهمیده چه غلطی کرده یا اینکه میدونه و دنبال شریک واسه تباهی خودشه.
    من بعد از 3بار مصرف سنگین ماشروم، پارسال حدود 10میکروگرم ال اس دی مصرف کردم. ماشروم هیچ کاری بام نکرد ولی روزی که اسید زدم بعد از حدود دو ساعت و نیم و کشیدن دو رول ماریجوانا در حالی که دراز کشیده بودم و موزیک تو هدفون داشت پلی میشد تریپ شروع شد. اینجوری که بطری آب زیر سرم بود و من یه تیکه فلز خیلی خیلی داغ حسش کردم و پریدم و تمام سلولام یهو قفل شد.
    انگار تو سن سی‌سالگی تازه داشتم حس میکردم و این حس فقط لامسه‌م رو درگیر کرده بود. نه بصری نه شنیداری و نه هیچ کوفت دیگه‌‌ای. اونقدر شدید که جرات بلند شدن و حتی تکون خوردنم نداشتم. هر چیزیو که لمس میکردم حسش نمیکردم از جمله اعضای بدنمو، به جاش یه حالت گزگز خیلی ریز که تمام سطح بدنمو درگیر کرده بود. داشتم برا اولین بار لمس کردنو تجربه میکردم و قرار بود زندگیم برا همیشه دچار نقص بشه. لیوانو که دستم گرفتم نتونستم حسش کنم و از دستم افتاد، هیچ درکی از جنس و بافت اشیا نداشتم و تو اون حالت مثانه‌م داشت منفجر میشد. اونقدر این حس عجیب و تازه بود که سریع فهمیدم دارم بدتریپ میشم و عزمم رو جزم کردم که به واسطه حافظه عضلانیم به خودم اطمینان کنم و بلند شم. وقتی داشتم کفشمو پام میکردم انکار داشتم چنگک میکشیدم رو پاشنه پام. به هر بدبختی که بود پاشدم و ازینکه به خودم اطمینان کرده بودم و جواب گرفته بودم یه جور حس رضایت که ناشی از ترشح زیاد دوپامین تو مغزم بود منو در برگرفت و بعدشم او فاز عجیب و غریب معنوی.
    ولی از پارسال تا الآن لامسه من پریده و انگار که برگشتم به اول زندگیم و قراره تو این سن تک تک چیزارو تازه لمس و آزمون خطا کنم. واقعا زندگی و فعالیتم بعضی جاها مختل میشه این اختلال همین الان به حدی منو عصبی کرده که نخوابیدمو دارم اینو مینویسم که بدونین چه بلایی سر سیستم عصبی میاره. تو رانندگی اوج درموندگی آدم مشخص میشه که حتی اوایل نمیتونستم دنده رو عوض کنم. کامل لمس میشم و الآن دیگه فقط به حافظه عضلانیم اکتفا میکنم.
    اون اسکولی که دوست من بود و مثلا لیدر من، بعد از مصرف ماشروم، ال اس دی و در نهایت دی ام تی، الآن ادعای پیامبری میکنه و پر از ادعاهای پوچه. در صورتی که تو هیچ زمینه‌ای هیچی بارش نیست و به خیالش سیر و سلوک معنوی کرده، در حالی که چه از لحاظ اخلاقی چه از لحاظ معرفتی در انحطاط کامله و مصداق اینکه هرجا ادعایی هست خبری نیست.
    دوستان به حس جدید و معنویِ کاذبِ تجربه اسید اعتماد نکنید، این زهرمار نه شمارو از لحاظ روحی تعالی میبخشه و نه ازتون آدم بهتری میسازه، تمام اون فعل و انفعالاتم به خاطر فعال کردن بیش از حد مغز اتفاق میفته. اون ادراکای جدید روحی دروغینه و نشونه‌ای بر اینکه تهش شیزوفرنی و سایکوز منتظرتونه. حرف من با کسیه که میخواد تجربه کنه و مردده، نه اونی که چندین بار تجربه مصرف داره، چون از دید من خود اون آدم توهمی بیش نیست.
    تجربیات معنوی و تعالی عرفانی چقدر مسخره و پوچ و دروغین میتونه باشه اگه یه شبه باشه و هیچ جهد و تلاش و سنتی پشتش نباشه. صرفا به واسطه مصرف دراگ، چنین ادراکی ابتذال محضه. پیشنهاد میکنم فیلم climax و enter the void رو ببینید تا شناخت بهتری پیدا کنید و ته داستان براتون معلوم بشه.

    پاسخ

    • پویا در پاسخ به Soroush

      شهریور 8, 1401

      سلام خدایی ادم دلسوزی هستی انقد وقت گذاشتی و تایپ کردی ولی افسوس که کله ها باد داره هرچی هم بگی کسی گوش نمیکنه باید حتما بلا سرشون بیاد و تجربه کنن تا متوجه بشن.منم متاسفانه طرفا ۲۰بار اسید پلی کردم الان بالای ۵ساله دیگه نزدم ولی هنوز مشکل خواب دارم مشکل برقرار کردن ارتباط با دیگران دارم حتی نمیتونم تو جمع خوب صحبت کنم کلمات از ذهنم میپره نمیدونم واقعا چطور توضیحش بدم.خدا برا هیچکی نخواد ببین چقد فشار به مغز میاره که ادم همچین توهماتی رو فاز میبینه.من بعد ۵سال هنوز خوب نشدم و شدم افسورده و استرسی.نکنید بخدا هویت شخصیت اصلیتونو از دست میدین

      پاسخ

  4. Ali

    اردیبهشت 9, 1400

    سلام خسته نباشید LSD بد ترین ماده اس و هر کی مصرف کنه بدبخت میشه و اونی هم که نوشته خوبه تجربه خوبی‌بوده قطعا خودش مصرف نکرده فقط شنیده دوست من مصرف کرده بود توهم زده بود داشت با خدا حرف میزد آسمون رو رنگ میزد اون یکی دوستم تو جنگل پشت یه درخت یه جن میدید که هی میومد ما رو نگاه میکرد و فرار میکرد میرفت حالا اون رفیق های ورزش کار من شدن یه افسرده که با خودشونن قهرن و کلا تو خیابونن و میلشون الان به کشیدن گل و حشیش ۱۰۰برابر شده و دائما در حال دانگ و دونگ گذاشتن برای خرید گل و حشیش هستن

    پاسخ

    • ناشناس در پاسخ به Ali

      شهریور 27, 1400

      LSD ماده ای عالی هستش نه برای همه قبل از مصرف هر چه اطلاعاتی در موردش جمع کردین به کنار به مستند به اسم
      سفرهایی به لبه ضمیر خودآگاه رو نگاه کنید که دید تازه ای میده افرادی که تشنج دارن یا سابقه که الان خوب شدن نرن مخصوصا تشنج حساس به نور یا کسانی که تحت تاثیر برفک های تلوزیونی قرار می گیرن . خلاصه بیایم به اینکه این ماده قرار چه کاری با ما بکنه برسیم : از جایی که قرار قدرت ذهنی درک مارا بالا ببرد افراد کنجکاو مراقب باشن چون در هر زمینه که سوال در ذهن خود دارن می رسن تا حدی که هیچی نمی مونه با هرکسی خواستند ارتباط می گیرند از موجودات دگر جهانی گرفته و … همه چیز را تشکیل شده از ارتعاش خواهد دید یعنی به صورت بنیادی ترین حالت ولی مجزا . رنگ . صدا ها را می بینند و برعکس در هر لحظه تجربه جدیدی از کیهان خواهند داشت . خودآگاهی جسمی فیزیکی نیست دیگه فراتر از خودآکاهی جسمی هستش در حد نگاه کردن و درک کردن از دریچه روح . ارزش های زندگی تون تغییر پیدا می کنه . ما در هنگام خواب و تشنج و لحضه حال هم ذهن مان این چنین عمل می کنه ولی همه چی رو نمی تونه درک کنه مثلا در خواب این اطلاعات تجربه می کنید به صورت رویا ذهنتون بهت تون میگه و… مراقب ترس های گذشته و خاطراتون باشین چون اون ها رو دوباره تجربه می کنید حتی تا تهش میرید و شخصیتی اصلی خود را پیدا می کنید برای همین این مواد برای همه تجربه یکسان نمی ده خلاصه یک قدرت روحی معنوی میده نه برای سرگرمی . صددرصد درک از جهان میشید این نیرو رو که در ذهن خود فعال کردین مواظب باشین به کجا هدایت می کنید . اثراتش به هیچ عنوان برگشت ناپذیر نیست چون درک می کنید .کنارتون یک دوست باشه سعی کنید یک جا نشسته نباشید به همه جا به کمک دوستان برید و به همه چیز نگاه کنید درک بالاتری از هر چیز خواهید داشت . توصیه من اینکه مصرف نکنید

      پاسخ

  5. Randall spector

    فروردین 30, 1400

    وضعیت کامنت ها رو خداوکیلی حالم شد

    پاسخ

  6. حمیدرضا

    فروردین 25, 1400

    سلام من ۲۰سالمه و ۳ سالی هست گل و حشیش میکشم یه ۸ماهی ام تو کمیک افتادم الان دو ماهی میشه نمیزنم ولی گل هرروز میکشم من میخام ال اس دیو تجربه کنم الان بدنم میکشه ال اس دیو؟؟بعد چیکار کنم حالم بدنشه و راسش رفیقای منم هیچکدوم نمیزنن میخاک تنها بزنیم ایرادی نداره؟؟و اخر حالت بد شد تو فاز باید چیکار کنی بیاد پایین؟؟

    پاسخ

    • مانی در پاسخ به حمیدرضا

      فروردین 29, 1400

      داداش امتحان کن بدنت میکشه ولی حقیقتا من تا حالا تنهایی نزدم بیشتر وقتا دو نفری زدن

      پاسخ

    • عبدلله در پاسخ به حمیدرضا

      تیر 8, 1400

      tanha nakhor ba refighat uni ke ghadimi tare hich boro kuh ya jangal ghadam bezanin 5nafar bashin ta 2nafar behtare manam nmidunam cheram migan vali ba kasi bokhor ke havaye hamdigaro dashte bashin aslan natars az jaii ke mikhai beri mikhai safar koni pas amade bash dustemun mige age esteres dari masraf nakon
      haleto bad mikone ras mige vase in migam ba gharibe nakhor ke rahat tar bashi baad sare chizayi ke nemidunan vaseye to mohemme dava nakoni bahashun.

      پاسخ

    • Mahdi در پاسخ به حمیدرضا

      شهریور 12, 1400

      دانشتو در مورد ال اس دی زیاد کن
      بزا بفهمی ک ال اس دی چ بازییه و چی میخواد ازت
      آره کاملا درسته ک ال اس دی یه بازی شیطانیه ولی تو کافیه ک تو لحظه زندگی کنی فکر خودتو کنترل کنی تا اتفاقای توب برلت بیفته تا از تاریکی ب نور برسی برداشتن ال اس دی با گل با چیزای دیگه یه چیز کاملا جداست حتی ماشرومم با دنیای ال اس دی فرق داره من ۱۳ بار تریپ کردمو بازی کردم
      ولی اونقد رو خودم کار کردم ک حتی تو چتی گل یا حالت عادیم میتونم بازی کنم

      پاسخ

  7. علی

    اسفند 22, 1399

    سلام
    من قارچ رو تجربه کردم دوبار و دیگه میلی بهش ندارم
    ولی میتونم به جرأت بگم عجیب ترین حسی بود که داشتم ، البته قبلش خیلی روش تحقیق کردم ، پیشنهادم به دوستانی که تصمیم به مصرف دارن اینه که ۱. قبلش غذای سنگین نخورن ۲. حتما موقع استفاده در ی جای امن و حتما در کنار ی دوست عاقل و مورد اطمینان باشن ۳.مهم تر از همه ، زمانی استفاده کنن که آرامش دارن و از استرس و حال بد دور هستن چون در صورت داشتن استرس و حال بد ممکنه تجربه ی واقعا تلخ و دردناکی براشون باشه
    ۴.در مورد مصرف این ماده دنبال حس سرخوشی نباشن چون دقیقا مثل سفر میمونه توی ی مسیر کاملا ناشناخته اصلا معلوم نیس چی پیش میاد
    و در آخر نظر خودم اینه که مصرف نکنید.
    موفق باشید .

    پاسخ

  8. Arash

    اسفند 7, 1399

    سلام ب همگی اساتید گرامی کار ی لیدر واسه کسایی ک اسید انداختن چیه

    پاسخ

    • Payam در پاسخ به Arash

      فروردین 13, 1400

      داداش بايد بتوني بچه هارو خوب جمع كني و بهشون فاز خوب بدي بهشون بگو همه چي هست گل سيگار كره همه چي هست 😂

      پاسخ

  9. Reza

    آبان 29, 1399

    یه سریا فکر میکنن lsd شوخیه که بچسبونن فاز بگیرن رپ گوش بدن😂
    من کسی هستم که روزی دوتا رول ماریجوانا مصرف میکردم اصلا اسید یا قارچ رو با ماریجوانا مقایسه نکنید من دوز ۱۰۰ جی که خیلی پایینه از lsd مصرف کردم حسی رو تجربه کردم که همین الان بهش فکر میکنم مو ب تنم سیخ میشه ۵ ماهه میگزره و من هنوزم تو کف اون لحضه ام
    البته دیگه جراعت ندارم برم سمتش در کل میخوام بگم چیز نیست ک الکی بدون هیچ مطالعه ای مصرف کنید ممکنه از هیجان زیاد ایست قلبی کنید یا از ترس خودکشی کنید از ما گفتن بود

    پاسخ

    • عبآس در پاسخ به Reza

      آبان 29, 1399

      اینایی که رپ گوش میکنن فاز میگیرن؟؟؟!!!!

      پاسخ

    • پریسا در پاسخ به Reza

      بهمن 5, 1399

      اره منم موافقم شنیدم ازش من برا اولین بار ماری زدم از حسش ترسیدم چ برسه ب. اسید و قارچ ک میگن باعث خودکشی میشه اونی ک میخاد اسید بزنه باید حداقل چنسال گل زده باشه تا بتونه تاب بیاره ا. حست وقتی اسید زدی بهم میکی ؟؟؟چجوری بود

      پاسخ

      • Payam در پاسخ به پریسا

        فروردین 13, 1400

        ببين وارد يه دنيايي ميشي كه تو خواب و اينا هم نديدي
        اگه ليدرت من باشم ميتونيم يه سفر تا مريخ بريم و بعد كربلا و فقط باس به چيزاي خوب فكر كني همين

        پاسخ

      • Mahdi در پاسخ به پریسا

        شهریور 12, 1400

        تو ب هر جیزی ک فکر کنی اتفاق میفته اصلا اسید یه دنیای دیگست من ۱۳ بار تریپ کردمو هنوز منتظرم تا دوباره دعوتم کنن تا ررم تو اون دنیا و بازیمو انجام بدم گل یه دراگه محرکه ولی کاغذ یه دنیای دیگست ک کاملا واقعیه کا با مقدار بیشتری از مغز بهش میرسیمو حسش میکنیم

        پاسخ

    • پریسا در پاسخ به Reza

      بهمن 5, 1399

      سلام من اسید تا بحال پلی نکردم ولی ازشم شنیدم ک طرف ایقد هیجانش بالا بوده خودشو از کوه پرت کرده پایین مرده کسایی ک میخان پلی کنن باید لیدر داشته باشن ک اون لیدر واسش پلی کنه و فاز بده اون لیدر باید فازشو مشخص کنه تنها بی تجربه اگ بزنی ممکن خطرناک باشه. من فقد خودم یبار گل زدم اونم تجربه قشنگی بود فقد طی چند ساعتی بالا بودم روی رنگ قرمز بودم ینی تو خیابون هرکی قرمز پوشیده بود ی حالت س بعدی داشت واسم ینی بیشتر پررنگ تر بود واسم ی حس خنده‌های الکی و سر مستی داشتم یهو چت میکردم و هیچی نمیکفتم یا پاهام بی حس بود و بدنم کلا حس خوبی بود ولی دیک حاضر نیستم تجربه ش کنم هرچیزی یبار ارزش داره هیجانش بیشترش ن.

      پاسخ

      • Mahdi در پاسخ به پریسا

        شهریور 12, 1400

        من ۱۳ بار تریپ کردم حتی تو حالت عادیم میشه لذت برد چجوری؟ در لحظه زندگی کردن

        قانون اصلی ال اس دیم همینه در لحظه زندگی کن هر تصویری ک میزنی کار نغز خودته میتونی کنترلش کنی

        پاسخ

        • ناشناس در پاسخ به Mahdi

          شهریور 27, 1400

          موافقم در لحظه زندگی کن ولی قبلش باید هفت غده بدنت پاکسازی کنی که بر میگرده به پاکسازی چاکرا ها

          پاسخ

        • مینا در پاسخ به Mahdi

          آبان 22, 1401

          آفرین دقیقا همینو می‌خواد بهت نشون بده « در لحظه زندگی کنید »

          پاسخ

    • محمد در پاسخ به Reza

      اردیبهشت 8, 1400

      میشه بگید دقیقا چی دیدید؟

      پاسخ