10 کاری که ثروتمندان انجام می‌دهند و باعث تعجبتان خواهد شد

یکی از عجایب دنیای امروز این است که مردم تلاش می‌کنند از آنچه که هستند ثروتمندتر به نظر برسند. این کار به‌وسیله کارت‌های اعتباری که به‌راحتی در دسترس مردم قرار می‌گیرد انجام می‌شود. اما اگر به زندگی افرادی که واقعاً ثروتمند هستند نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید شیوه زندگی این افراد در مقایسه با افرادی که به‌ظاهر ثروتمند به نظر می‌رسند اما در حقیقت فقیرند، کاملاً متفاوت است.

در اینجا به ده مورد از زوایای زندگی ثروتمندان که با تصورات ما کاملاً متفاوت است نگاهی می‌اندازیم. در این صورت هم با شیوه زندگی آن‌ها آشنا می‌شویم و هم یاد می‌گیریم که شبیه آن‌ها زندگی کنیم تا در آینده به ثروت برسیم.


10. اجناس دست‌دوم می‌خرند

شاید برخی چیزها وجود داشته باشد که نخواهید جنس دست‌دوم آن را بخرید، مانند لباس‌زیر، غذا و ملافه. اما زمانی که صحبت از چیزهای دیگر به میان بیاید افراد ثروتمند در خرید آن مشکلی نخواهند داشت. در اغلب موارد افراد ثروتمند خودروهای برند نو خریداری نمی‌کنند (زیرا می‌دانند که در سال‌های اولیه تولید یک خودرو ممکن است مشکلاتی رخ دهد) یا اگر یک خودروی جدید خریداری کنند آن را حداقل ده سال استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند نهایت استفاده از آن را برده‌اند.

افراد ثروتمند اجناس آنتیک و دست‌دوم (که البته هرگز خیلی گران نیستند) دوست دارند اما در حقیقت از خرید اجناس دست‌دوم لذت می‌برند. آن‌ها به‌جای خرید اجناس تازه اجناس دست‌دوم خریداری کرده و به‌جای صرف آن پول برای خرید اجناس نو و گران‌قیمت آن را پس‌انداز می‌کنند.


9. املاکی که قیمت مناسب دارند خریداری می‌کنند

افراد ثروتمند برای خانه خود پول نقد پرداخت کرده و یا حداقل پانزده درصد سپرده دارند. آن‌ها همچنین املاکی را خریداری می‌کنند که درآمد بعد از مالیات آن‌ها دو نیم برابر نباشد. آن‌ها همچنین خانه‌های قدیمی خریداری می‌کنند نه خانه‌های جدید و تازه‌ساخت. شاید به این دلیل است که آن‌ها به کیفیت اهمیت بیشتری می‌دهند (که در گذشته کیفیت خانه‌ها بهتر بوده است) و دوست ندارند املاک بی‌کیفیت داشته باشند.

در حقیقت افراد ثروتمند خانه‌های میلیاردی و گران‌قیمت خریداری نمی‌کنند، این خانه‌ها مخصوص کسانی است که غرور بیش‌ازحد دارند و همین باعث مشکلات مالی‌شان می‌شود. در حقیقت عده کمی از ما برنده لاتاری می‌شویم و زمانی که این اتفاق رخ دهد تمام آن را خرج کرده و به خانه اول بازمی‌گردیم.


8. بهترین اجناس را خریداری می‌کنند

تفکر اقتصادی اشتباه این است که تصور کنیم خرید اجناس ارزان بهتر است. بهتر است یک کفش گران خریداری کنید که پنج سال آن را استفاده نمایید نه اینکه یک کفش ارزان خریداری کنید که کمتر از یک سال برایتان نمی‌ماند. ثروتمندان از این ایده پیروی می‌کنند. آن‌ها خریدهایی انجام می‌دهند که اگرچه گران‌قیمت است اما مدت‌زمان طولانی برای آن‌ها مانده و می‌توانند بیشترین استفاده را از آن ببرند.

به همین دلیل است که یک مرد ثروتمند یک کت‌وشلوار 1000 دلاری خریداری می‌کند که شاید برای عده‌ای عجیب باشد اما سال‌ها از آن استفاده می‌کند. حتی اگر بتوانند آن را تعمیر کنند می‌توانند سال‌های سال از آن استفاده کنند. زمانی که پرنس چارلز با کامیلا پارکر لولز ازدواج کرد یک کت‌شلوار سی‌ساله پوشید. اما همچنان ظاهر خوبی داشت (پرنس چارلز یکی از مردان خوش‌پوش جهان است).


7. در انتظار معاملات سودمند هستند

طرز تفکر انسان عجیب است. اگر به آن‌ها بگویی دوست دارند الان 5 دلار دریافت کنند یا دو ماه بعد 10 دلار، اغلب آن‌ها ترجیح می‌دهند 5 دلار را دریافت کنند. اگرچه از لحاظ منطقی 10 دلار بهتر است اما ترجیح می‌دهند همان لحظه پول را دریافت کنند.

اما ثروتمندان این مشکل را ندارند. افراد ثروتمند ماه‌ها (یا سال‌ها) صبر می‌کنند تا بهترین سود را دریافت کنند. به همین دلیل است که مشکلات اقتصادی مانند رکود اقتصادی سال 2008 برای ثروتمندان مشکلی ایجاد نکرد. افرادی که در این رکود شکست خوردند افرادی بودند که خانه خریده و از پس پرداخت آن برنمی‌آمدند یا از وام‌های بانکی استفاده می‌کردند.


6. بازنشسته نمی‌شوند

هیچ‌کس یک‌شبه ثروتمند نمی‌شود. افراد ثروتمند تمام روزهای زندگی خود را برای ثروت‌اندوزی صرف کرده و از الگوهای این فهرست استفاده می‌کنند. قانون ثروتمندان این است که هرگز بازنشسته نشوند. به همین دلیل است که اغلب ثروتمندان جهان خود مدیریت تجارت خود را بر عهده دارند، زیرا زمانی که خودتان مدیریت تجارت خود را بر عهده دارید برای گسترش آن انگیزه بیشتری خواهید داشت.

همچنین ثروتمندان دوست دارند همیشه مشغول باشند و طاقت بازنشسته شدن را ندارند. حقیقت این است که مفهوم بازنشستگی یک مفهوم مدرن است که تمام ما یاد گرفته‌ایم منتظر آن باشیم. زمانی که همیشه منتظر بازنشسته شدن باشیم یاد می‌گیریم که برای سود مالی دیگران کار کنیم.


5. صرفه‌جو هستند

صرفه‌جو بودن یک مسئله مالی نیست بلکه یک مفهوم فرهنگی است. یک فرد صرفه‌جو کمتر پول خرج می‌کند. صرفه‌جو بودن بسیار لذت‌بخش است زیرا تمام پول‌های خود را پس‌انداز کرده و درباره نحوه خرج کردن آن بسیار دقیق هستند. می‌توانید این پول را پس‌انداز کرده و در روز مبادا خرج کنید. شاید به همین دلیل است که پیشینیان می‌گویند “قطره‌قطره جمع گردد وانگهی دریا شود.”


4. از کالابرگ استفاده می کنند

در طی یک تحقیق عادت میلیونرها موردبررسی قرار گرفت. اغلب مردان میلیونر ادعا می‌کردند که بیشتر زمان خود را به‌جای خرید کردن به جمع‌آوری کالابرگ اختصاص می‌دادند. این یکی از عادات ثروتمندان است که همیشه یکی از طرفین درباره خرج بیش‌ازحد بسیار صرفه‌جو است.

ما هم با کمک کالابرگ‌ها می‌توانیم چیزهایی را که نیاز داریم با هزینه کم خریداری کنیم. یکی از تفاوت‌های دیگر افراد ثروتمند و فقیر یا متوسط این است که ثروتمندان با کمک کالابرگ نیازهای اساسی خود و یا خانواده را تأمین می‌کنند درحالی‌که افراد فقیر یا متوسط با داشتن کالابرگ یا تخفیف به خریدهای بیهوده می‌پردازند. به همین دلیل سعی کنید این عادت ثروتمندان را دنبال نمایید.


3. بودجه‌بندی می‌کنند

تمام افراد ثروتمند بودجه‌بندی دارند و به آن پایبند می‌مانند. بودجه‌بندی و پایبندی به آن بسیار مهم است به‌خصوص در دنیای امروز که قیمت‌ها به طرز سرسام‌آوری در حال افزایش هستند و حتی دولت هم در کنترل آن دچار مشکل شده است. یکی دیگر از بایدهای بودجه‌بندی صداقت است، اینکه در مشخص کردن بودجه و خرج کردن آن با خودتان صادق باشید.

افراد ثروتمند ساعت‌ها درباره بودجه‌بندی خود فکر کرده و با دقت محاسبه می‌کنند. به یاد داشته باشید که مشخص کردن مقدار آن به خودتان بستگی دارد. حتی می‌توان گفت میزان زمان صرف شده برای بودجه‌بندی و میزان ثروت شما رابطه مستقیم وجود دارد.


2. آن‌ها بر چیزهای مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند

پس‌ازاینکه ثروتمندان به ثروت دست پیدا می‌کنند کاری انجام می‌دهند که اغلب ما این کار را نمی‌کنیم: آن‌ها بخشی از ثروت و سرمایه خود را به خرید کالاهایی اختصاص می‌کنند که دارایی‌شان را دوچندان می‌کند. آن‌ها آثار هنری خریداری می‌کنند (زیرا به نقاشی علاقه‌مندند)، شراب باکیفیت می‌خرند (زیرا نوشیدن آن را دوست دارند)، شمش‌های فلزی و لوازم آنتیک خریداری می‌کنند. یکی از فواید این خریدها این است که ارزش آن‌ها با گذشت زمان افزایش می‌یابد؛ اما مشخصه مهم‌تر این کالاها این است که فروختن آن‌ها مشکل می‌باشد.

زمانی که 1000 دلار پول نقد به همراه دارید به‌راحتی آن را خرج می‌کنید. اما زمانی که یک نقاشی 1000 دلاری دارید آن را به‌سادگی از دست نمی‌دهید. ازآنجایی‌که فروش این لوازم مشکل است بنابراین نمی‌توانید آن را به‌آسانی از دست بدهید.


1. ثروتمند به نظر نمی‌رسند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد ثروتمند این است که از روی ظاهرشان متوجه نمی‌شوید که ثروتمند هستند. آن‌ها ممکن است در همسایگی‌تان باشند، یک خودروی قدیمی داشته باشند و همانند شما کار کنند. از سوی دیگر فردی که ظاهر لاکچری و پر زرق‌وبرقی دارد ممکن است آهی در بساط نداشته باشد. به یاد داشته باشید که هرکس در زندگی خود مشکل دارد و نباید به زندگی دیگران فکر کنید.

همین امروز زندگی خود را تغییر دهید. بر بهترین جنبه‌های زندگی خود فکر کنید. جنبه‌هایی که زندگی شما را با ارزش می‌سازد. اما مهم‌تر از آن خواسته‌های خود را دنبال نمایید. در پایان راه خواهید دید که دنبال کردن خواسته‌هایتان شما را به مقصد حقیقی خواهد رساند که همان سعادت است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم