به 4 دلیل باید چند مشاور خوب داشته باشید

زندگی مسائل و مشکلات بسیاری دارد، در این مسیر اگر از افراد باتجربه که این مسائل و مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند کمک بگیریم، می‌توانیم بار مشکلات را سبک‌تر کنیم. این تجربه درباره خودم صدق می‌کند، بارها به لبه پرتگاه رسیده‌ام و دوباره مسیر خود را پیداکرده‌ام.

در 18 سالگی متوجه شدم اگر می‌خواهم در زندگی رشد کنم و چیزهای جدید یاد بگیرم باید از افرادی کمک بگیرم، کتاب بخوانم و کلیپ‌های انگیزشی تماشا کنم. درواقع متوجه شدم که ارتباط با افراد عاقل و باتجربه می‌تواند مسیر زندگی‌ام را تغییر دهد. مبنای زندگی ما بر اساس ارتباط با دیگران است. زیرا در تنهایی خود چیزی فرا نمی‌گیریم و تجربه‌ای کسب نمی‌کنیم، بنابراین متوجه شدم که باید ارتباطم را گسترده‌تر کنم.

مشورت یک عمل عاقلانه است

استفاده از یک مشاور به شما کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری‌ها محکم‌تر گام بردارید. بر اساس تجربه شخصی‌ام، استفاده از مشاوران مختلف تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد. (البته درصورتی‌که در بلندمدت از افراد مختلف استفاده کنید، نه اینکه تمام آن‌ها را درکنارهم به کار ببرید!)

به 4 دلیل باید با بیشتر از یک نفر مشورت کنید.

1# مشاور بیشتر = رشد بیشتر

اگر به یک الماس نگاه کنید متوجه می‌شوید که زوایای مختلفی دارد و هرکدام از زاویه‌ها به‌نوبه خود درخشش الماس را افزایش می‌دهند. من به‌شخصه متوجه شدم که استفاده از مشاوران مختلف و متفاوت بهتر است، زیرا هر فرد در یک زمینه تجربه بیشتری دارد، بنابراین می‌توانید برای تجربه‌ها و مشکلات مختلف از افراد مختلفی استفاده کنید. در این صورت درباره مشکلات عاطفی یا ازدواج با یک مشاور صحبت می‌کنید، و درباره مسائل کاری با مشاور دیگر.

همچنین می‌توانید از افراد موفق در اطراف خود استفاده کنید، کسانی که می‌خواهید شبیه آن‌ها باشید. بنابراین با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، آن‌ها را برای یک قرار دوستانه دعوت کنید و صحبت کنید. اما در انتخاب این افراد دقت کنید، زیرا شما افرادی را می‌خواهید که به شما کمک کنند نه اینکه با شما رقابت کنند.

 2# مشاور بیشتر = توجه بیشتر به موارد نادیده گرفته‌شده

انسان جایزالخطاست، هیچ فردی از این قاعده مستثنا نیست و زیبایی انسان نیز به همین دلیل است. افراد آن‌قدر قدرت تمرکز ندارند که همه‌چیز را زیر نظر بگیرند و کنترل کنند، بنابراین ممکن است در زندگی ما مواردی وجود داشته باشد که خودمان متوجه آن نباشیم. بنابراین اگر از افراد بیشتری کمک بگیرید، شانس این وجود دارد که در زندگی شما موارد کمتری نادیده گرفته شود. هرچقدر تعداد موارد نادیده گرفته‌شده کمتر باشد، رشد شخصیتی بیشتری خواهید داشت.

 3# مشاور بیشتر = عقاید و افکار بیشتر

در انتهای تمام این مشورت‌ها و کمک‌ها، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید. داشتن مشاور و مربی بیشتر، افکار و عقاید مختلفی در اختیارتان قرار خواهد داد، بنابراین برای تصمیم‌گیری گزینه‌های بیشتری پیش رو دارید. داشتن مشاوران و مربیان بیشتر که تجربه بیشتری داشته باشند، شخصیت شما را عمیق‌تر نموده، چشم‌انداز گسترده‌تری از شما نشان می‌دهند و شما را در رسیدن به هدف بیشتر یاری می‌کنند.

4# مشاور بیشتر = مسئولیت بیشتر

شاید از دیدن واژه مسئولیت جا بخورید و تصور کنید که کسی می‌خواهد از شما نگهداری و مراقبت کند، اما این‌گونه نیست. کنترل و اختیار زندگی شما دست خودتان است، خودتان باید مسئولیت و عواقب تصمیم‌گیری‌تان را بر عهده بگیرید و خودتان هستید که تصمیم می‌گیرید کدام مشاور را انتخاب کنید. مسئولیت به این معناست که شما به افرادی که دوستشان دارید و به آن‌ها اعتماد دارید اجازه بدهید که به ثبات و ماندگاری شما در تصمیم‌گیری‌تان نظارت کنند، از این‌که از شما و انگیزه‌هایتان سؤال بپرسند واهمه نداشته باشند و خواستار موفقیتتان باشند. درواقع در مواقعی که می‌خواهید تسلیم شوید، این افراد به شما کمک می‌کنند که نترسید و به مسیر خود ادامه دهید.

درواقع شما در این راه دوست‌های حقیقی خود را خواهید شناخت، دوستانی که در مواقع سختی و دشواری شما را رها نمی‌کنند، مراقبتان هستند، اجازه نمی‌دهند هدف و مسیرتان را رها کنید. حتی اگر مجبور باشند با خشونت با شما برخورد می‌کنند تا مطمئن شوند که تسلیم نمی‌شوید. بنابراین تا وقتی‌که مطمئن نشوند به هدفتان رسیده‌اید شما را رها نمی‌کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم