10 نکته شگفت‌انگیز که در سفر به ایالات متحده می‌بینید

در اینجا فهرستی از 10 مواردی که ممکن است بعد از قدم گذاشتن به ایالات‌متحده شگفت‌زده‌تان کند را برایتان آماده نموده‌ایم.


1. همه‌جا غذا می‌بینید.

ایالات‌متحده به دلیل وجود تنوع غذایی شناخته‌شده است. بخشی از این تنوع غذایی بالا به دلیل منابع غذایی بسیار است، در حقیقت شما در این کشور غذاها و نوشیدنی‌های بسیاری خواهید دید. فروشگاه‌ها هرگز با کمبود مواد غذایی مواجه نمی‌شوند و در سراسر آمریکا آب رایگان در دسترستان قرار می‌گیرد. اما عوامل مهم دیگری هم وجود دارد.

در هنگام خرید در این کشور با انواع و اقسام مارک‌های نان یا شیر مواجه می‌شوید. عامل دیگر این است که در رستوران‌ها غذای زیادی سرو می‌شود. در حقیقت همه تصور می‌کنند که شما دو برابر غذای معمولی را سفارش داده‌اید. عامل دیگر این است که شما می‌توانید در همه‌جا غذا تهیه کنید. پمپ‌بنزین خوراکی می‌فروشد. بوفه شرکت خوراکی می‌فروشد. در حقیقت در هرجایی که فکر کنید می‌توانید خوراکی خریداری کنید.


2. سریع‌تر ازآنچه که فکر کنید انگلیسی را یاد می‌گیرید.

من افراد بسیاری را دیده‌ام که با زبان‌های دیگر بزرگ شدند اما بعد از مهاجرت به ایالات متحده، خواندن و نوشتن انگلیسی را به‌آسانی یاد گرفتند. البته امروزه اکثر بچه‌ها از سنین کودکی انگلیسی را فرامی‌گیرند.

اما برخلاف خواندن و نوشتن، بیشتر مردم به زبان مادری‌شان فکر می‌کنند. بنابراین برایشان عجیب است که در برخورد با یک آمریکایی، هم زبان خود را به انگلیسی ترجمه کنند و هم افکارشان را.


3. خرید تفنگ در اینجا بسیار آسان است.

در ایالات‌متحده می‌توانید به‌راحتی سلاح گرم خریداری کنید. در برخی مناطق کشور، مردم جز صحبت درباره تفنگ و خریدوفروش آن حرف دیگری ندارند، حتی به نظر خیلی از آن‌ها اینکه دولت به آن‌ها اجازه نمی‌دهد هر تعداد تفنگ که دلشان می‌خواهد داشته باشند بی‌معنی است.

معمولاً در شرایط جنگی یا رزمایشی از تفنگ استفاده می‌کنند. بیشتر جرائم در آمریکا به دلیل داشتن مجوز سلاح گرم است. بااین‌حال ازلحاظ سیاسی حمل آن مشکلی ندارد.


4. همه‌چیز بسیار بزرگ است.

تمام افرادی که به این ایالت مهاجرت می‌کنند، با دیدن خانه‌های بزرگ، ماشین‌ها و فروشگاه‌های وسیع تعجب می‌کنند. این فروشگاه‌ها و مراکز خرید همه لوازمی را به فروش می‌رسانند که در کشورهای دیگر ممکن است در فروشگاه‌های مخصوص به فروش برسند.

در این کشور می‌توان در میان یک زمین بسیار بزرگ خانه ساخت، درحالی‌که در کشورهای دیگر معمولاً این‌گونه نیست و این برای مهاجران بسیار عجیب است.


5. خانواده‌ها باهم زندگی نمی‌کنند.

در ایالات‌متحده به‌ندرت پیش می‌آید که پدربزرگ و مادربزرگ، والدین و فرزندان در یک‌خانه کنارهم زندگی کنند. ممکن است در موارد کمی با خانواده‌های این‌چنینی مواجه شوید، اما اغلب برایشان خجالت‌آور است. زیرا این‌طور انتظار می‌رود که جوان‌ها زودتر از خانه خارج‌شده و به‌تنهایی زندگی کنند.

درواقع والدینی که به فرزندانشان اجازه ندهند از خانه خارج شوند، والدین موفقی به‌حساب نمی‌آیند. اما ممکن است که والدین پدر و مادر خود را با خود نگه‌دارند، در این صورت جلوه بدی ندارد. من شخصاً برای این کار احترام قائل هستم. زیرا وظایف یک خانه به افراد مختلف نیاز دارد و اشکالی ندارد اگر همه اعضا درکنار هم زندگی کنند.


6. برای انجام هر کاری باید گواهی مربوطه را داشته باشید.

در ایالات‌متحده شما نمی‌توانید هر وقت دلتان خواست نقل‌مکان کنید، خانه بسازید، دامداری داشته باشید یا مزرعه‌داری کنید. درواقع طبق حقوق شهروندی این اجازه را نخواهید داشت. بنابراین بیشتر افراد این حقوق و قوانین را پذیرفته و طبق آن زندگی می‌کنند. اما علاوه براین قوانین، قوانین شهروندی دیگری نیز باید رعایت شود، مثلاً نمی‌توانید به‌راحتی در محیط خانه خود از احشام نگه‌داری کنید، لباس‌های خود را در بیرون خانه آویزان کنید و یا کارهای دیگری که به نظر طبیعی می‌آید را نمی‌توانید انجام دهید، زیرا با قوانین محلی مغایرت دارد و موجب آزار و اذیت همسایگان می‌شود.

اما فرمی وجود دارد که کمی کار را برای مهاجران راحت می‌کند و از دست این قوانین و مقررات نجات پیدا می‌کنند، این فرم، فرم ESTA نام دارد که می‌توانید آن را به‌صورت آنلاین در کمتر از 10 دقیقه پر کنید.


7. تفاوت‌های جغرافیایی و فرهنگی بسیاری خواهید دید.

ازآنجایی‌که ایالات‌متحده بسیار بزرگ است، مردم زیادی را می‌بینید که برای کار یا زندگی به آنجا آمده‌اند، اما این تعداد تمام مردم آمریکا نیستند. اگر سوار ماشین شوید، چند ساعت رانندگی کنید، به قسمت‌های دیگر کشور خواهید رفت که پر از ساحل، صحرا، مناظر شهری و مزارع هستند. در هرکدام از این قسمت‌های مختلف شهر، مردم فرهنگ و آداب‌ورسوم مختلفی دارند.


8. همه رانندگی می‌کنند!

معمولاً همه مهاجران در آغاز کار از تعداد زیاد رانندگان متعجب می‌شوند. در حقیقت آن‌ها برای رفتن به هرجایی رانندگی می‌کنند. اما برای رفتن به بعضی جاها حتماً باید از ماشین استفاده نمود. زیرا ممکن است استفاده از وسایل نقلیه عمومی مشکل باشد. مخصوصاً زمانی که بخواهید از یک ایالت به ایالت دیگر سفر کنید.


9. افراد غریبه باهم صحبت می‌کنند.

در قطار، در صف خرید، هرجایی که باشید، بقیه مردم احوالتان را می‌پرسند. سپس درباره ورزش، افراد مشهور، آب‌وهوا و موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. قسمت جالب ماجرا این است که شاید از این صحبت‌ها هیجان‌زده به نظر برسند اما این صحبت‌ها کاملاً فرمالیته است.


10. اکثرا افراد فقیر از چاقی رنج می‌برند، نه افراد ثروتمند!

در آمریکا بیشتر افراد فقیر از چاقی رنج می‌برند تا افراد ثروتمند. زیرا در آمریکا غذاهای پرچرب که به چاقی منجر می‌شوند، قیمت ارزان‌تری دارند.

از سوی دیگر، غذاهایی مانند گوشت، غذاهای دریایی و سبزیجات تازه یا خیلی گران هستند و یا در دسترس همه مردم قرار نمی‌گیرند. ازآنجایی‌که ایالات‌متحده بسیار بزرگ است و تنوع غذایی آن بسیار بالاست، معمولاً غذاهای ارزان‌تر بیشتر در دسترس هستند و از سوی دیگر، فروشگاه‌ها معمولاً دور از هم قرار دارند و خریدن مواد غذایی مختلف برای مردم مشکل است.

 

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم