قانون موفقیت 5 ساعته که افراد معمولی را به افراد موفق تبدیل می‌کند

شاید هرروز سخت کار می‌کنید اما تابحال پیشرفتی نداشتید. احساس می‌کنید در شرایط فعلی گیر افتاده‌اید و راه پس‌وپیش ندارید. تمام دوستان و همکارانتان پیشرفت کرده‌اند اما شما خیر، و دلیلش را نمی‌دانید.

اگر این شرایط برای شما صدق می‌کند، پس باید از قانون 5 ساعته استفاده کنید. این قانون شما را از یک فرد عادی به یک فرد موفق تبدیل می‌کند و تاکنون توسط افراد موفقی همچون اپرا وینفری، بیل گیتس و مارک زاکربرگ به کار گرفته شده است.

این قانون را مطالعه کنید تا با طرز استفاده و اجرای آن آشنا شوید.

برای یادگیری این قانون، 5 ساعت در هفته وقت بگذارید

برای یادگیری این قانون باید 5 ساعت در هفته یا یک ساعت در روز وقت صرف کنید. به این معنا که کارهای دیگر را کنار گذاشته و با تمرکز کامل به یادگیری این قانون بپردازید. این قانون جوانب مختلفی دارد که تمام آن‌ها در کنار هم تجربه جدید را در اختیارتان قرا می‌دهند.

مطالعه

یکی از عادت‌های بسیار خوب افراد موفق مطالعه است، که در یادگیری چیزهای جدید به آن‌ها کمک می‌کند. همیشه در کیف خود یک کتاب داشته باشید و سعی کنید برای مطالعه خود برنامه‌ریزی کنید. برای مثال روزانه یک‌فصل کتاب را بخوانید و یا در ماه تعداد مشخصی کتاب مطالعه کنید. کتاب‌های پی‌دی‌اف متنوع به شما این امکان را می‌دهد که در هرجایی که قرار دارید، مطالعه کنید. بیل گیتس یکی از افراد معروفی است که زیاد مطالعه می‌کند، او سالانه حدود 50 کتاب مطالعه می‌کند و یکی از راه‌های یادگیری را مطالعه می‌داند.

تفکر

کلید اصلی یادگیری تفکر است. اینکه خودتان را با انبوه اطلاعات بمباران کنید اما درباره آن‌ها تفکری نداشته باشید در حقیقت وقت تلف کردن است. همچنین باید این کار را با برنامه‌ریزی انجام دهید تا حواستان پرت نشود. سعی کنید از مطالب مطالعه شده فهرستی تهیه کنید، در آن صورت می‌دانید که باید درباره چه موضوعی فکر کنید. می‌توانید در ساعات استراحت در محیط کار درباره آن مطالب فکر کرده و ایده‌های جدیدی به دست آورید.

آزمایش

برای پیشرفت در زندگی باید ایده‌های جدید را آزمایش کنید. بنابراین ساعاتی در هفته را به فکر کردن و آزمایش نمودن ایده و تئوری‌های جدیدتان اختصاص دهید، هرچقدر هم عجیب به نظر برسند بازهم ارزش امتحان کردن را دارند. در حقیقت بسیاری از لوازمی که در اطراف خود می‌بینیم درنتیجه آزمایش ساخته شده‌اند. این‌که کاری را دوباره و دوباره انجام دهید نوآوری محسوب نمی‌شود. حتی اگر آزمایشتان با شکست مواجه شود اشکالی ندارد، زیرا چیزهای جدیدی را فراگرفته‌اید.

کارکردن را با یادگرفتن اشتباه نگیرید!

بسیاری از افراد کار کردن را با یادگیری اشتباه می‌گیرند، دلیل شکست آن‌ها نیز همین است. بنابراین تصور می‌کنید که با 40 ساعت کار در هفته باید موفق شوید، درحالی‌که اشتباه می‌کنید. زیرا درحالی‌که به مشکلات روزانه خود فکر می‌کنید، جایی برای پیشرفت باقی نمی‌ماند. طبق این قانون باید در ساعات مشخص چیزهای جدید یاد بگیرید، نه اینکه به کارکردن مشغول باشید و تصور کنید دارید چیزی یاد می‌گیرید. برای خود اهداف مشخصی تعیین نموده و برای دست‌یابی به آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. در آن صورت موفقیت زیادی نصیبتان خواهد شد.

به موفقیت فکر کنید، نه فقط بازدهی

شاید تصور کنید هرچقدر بازدهی و عملکرد بهتری داشته باشید، فرد موفق‌تری به‌حساب می‌آیید. بازدهی در موفقیت افراد نقش مهمی دارد اما از یادگیری مهم‌تر نیست. اگر تنها درباره موفقیت و بازدهی موقتی خود فکر کنید نمی‌توانید در بلندمدت فرد موفقی باشید. شاید صرف 5 ساعت در هفته برای یادگیری چیزی که سریع شما را به موفقیت نمی‌رساند کار مشکلی باشد، اما اطمینان داشته باشید که در بلندمدت از خود سپاسگزاری خواهید کرد. پس مشکلات روزمره را فراموش کرده و سعی کنید به فرد متفاوتی تبدیل شوید.

بنابراین بهترین کارآفرینان جهان را الگوی خود قرار داده و این قانون 5 ساعته را دنبال کنید تا به موفقیت برسید. مطمئن باشید که بعد از مدتی، از دوستان و همکاران خود سال‌ها جلوتر بوده و به موفقیت دست پیدا می‌کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم