10 فیلم کمدی رمانتیک برتر که باید تماشا کنید

امروزه فیلم و تلویزیون بخش مهمی از زندگی ما محسوب می‌شوند. این فیلم‌ها از زندگی واقعی تقلید کرده و مفاهیم و داستان‌های جالب را به نمایش می‌گذارند. فیلم‌های کمدی رمانتیک هم داستان‌های رمانتیک را به شیوه کمدی نشان می‌دهند. آیا شما از فیلم‌های کمدی خوشتان می‌آید؟ آیا از تماشای دو ژانر در کنار هم لذت می‌برید؟ پس به این 10 فیلم برتر کمدی رمانتیک نگاهی بیندازید.


10. سلستا و جسی برای همیشه – Celeste and Jesse Forever

یک فیلم کمدی رمانتیک به کارگردانی لی تولاند کریگر در سال 2012 که توسط جونز و ویل مک کورمک، که در فیلم نقش‌آفرینی نیز داشتند، نوشته شد. این اثر با تحسین منتقدین مواجه شد. روتن تومیتوز بر اساس 130 بررسی امتیاز 70% را به آن اهدا کرد. نقش‌آفرینی بازیگران در این فیلم بسیار چشمگیر بوده و رشیدا جونز هم استعداد خود را در این اثر نشان داد.


9. خواستگاری – The Proposal

یک فیلم کمدی رمانتیک آمریکایی در سیتکای آلاسکا که در سال 2009 توسط آن فلتچر کارگردانی و به‌وسیله پتر شیارلی نوشته شد. داستان درباره یک زن کانادایی به نام مارگارت تیت که به دلیل تمام شدن ویزایش با مشکل مواجه شد و دستیارش اندرو پاکستون را ترغیب می‌کند تا برای راضی کردن رئیسش نقش نامزد او را ایفا کند. این فیلم در روز اول و با نمایش در 3،056 12.7 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم در بین تمام فیلم‌های ساندرا بولاک بهترین فروش را در هفته اول داشت. در اکتبر 2011 این فیلم در ایالات‌متحده آمریکا و کانادا بیش از 164 میلیون دلار فروش داشت.


8. 500 روز سامر – (500) Days Of Summer

یک اثر کمدی رمانتیک آمریکایی به نویسندگی اسکات نویشتاتر و مایکل اچ وبر و کارگردانی مارک وب، در سال 2009 ساخته شد. فیلم داستان زندگی قهرمان فیلم و خاطرات رابطه گذشته او را نشان می‌دهد. فیلم در سال 2009 در فستیوال فیلم هالیوود جایزه بهترین فیلم، جایزه بهترین نویسندگی و جایزه بهترین اثر منتقدین را دریافت نمود.


7. امیلی – Amelie

یک فیلم درباره یک شخصیت رمانتیک رؤیایی به نام امیلی که در آپارتمان خود یک جعبه اسرار را یافته و تصمیم می‌گیرد از خانه بیرون رفته و به دیگران کمک کند تا به رؤیاهای خود دست پیدا کنند. فیلم با تحسین مواجه شد و بر اساس گزارش روتن تومیتوز 88% منتقدان به این فیلم واکنش مثبت نشان دادند و فیلم از 10 امتیاز 8.1 را دریافت نمود. آلن ماریسون از امپایر آنلاین این فیلم را بهترین اثر سال می‌دانست.


6. بوسیدن جسیکا آستین – Kissing Jessica Stein:

یک اثر کمدی رمانتیک به نویسندگی ستارگان فیلم، جنیفر وست فلت و هتر جورگنسن که تولیدکنندگان فیلم هم هستند. چارلز هرمن ورمفلد این اثر را در سال 2001 کارگردانی کرد. فیلم درباره مجموعه‌ای از قرارهای بی‌نتیجه است که پس‌ازآن جسیکا آستین، یک ویرایشگر نسخه‌بردار نیویورکی، مطالب محرمانه نوشته و با نقل‌قول از نویسنده موردعلاقه‌اش ریلکه، با هلن قرار می‌گذارد.


5. رفتن از 13 به 30 – 13 Going On 30

یک اثر کمدی رمانتیک آمریکایی محصول سال 2004 به نویسندگی جاش گلداسمیت و کتی یوسپا که گری وینیک کارگردانی آن را بر عهده داشت. فیلم داستان یک دختر 13 ساله که همیشه رؤیای تحسین شدن را دارد. او در طی تولدش در بازی هفت دقیقه در بهشت شرکت کرده و می‌تواند پنج روز از تولد سی‌سالگی‌اش را تجربه کند که البته خودش از این اتفاق متعجب است. این فیلم در هفته اول 22 میلیون دلار فروش داشت و در هفته دوم 10 میلیون دلار آمریکا.


4. پیش‌خدمت – Waitress

یک اثر آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی آدرین شلی در سال 2007 که داستان یک پیش‌خدمت باردار به نام جنا را نشان می‌دهد که برای فرار از دست همسر خوش بینش ارل در یک مسابقه پختن پای شرکت کرده و در آنجا با دکتر جذاب جدید شهر رابطه جدیدی را آغاز می‌کند.


3. عشق حقیقی – Love Actually

یک اثر کمدی رمانتیک بریتانیایی به نویسندگی و کارگردانی ریچارد کرتیس در سال 2003 که در بریتانیا با استقبال مواجه شد. طبق گزارش روتن تومیتوز 63% منتقدان بر اساس 191 بررسی امتیاز مثبت به آن اهدا کردند. موضوع فیلم کریسمس بوده و به همین دلیل باید تماشا کرد.


2. سرزمین ماجراجویی – Adventureland

یک فیلم آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی گرگ ماتولا در سال 2009 و با بازی ستارگانی چون جسی آیزنبرگ و کریستن استوارت که جیمز برنان را نشان می‌دهد که در تابستان سال 1987 فارغ‌التحصیل شده و تور اروپا را آغاز می‌کند و درعین‌حال در حرفه روزنامه‌نگاری به دنبال کار است. مشکلات مالی باعث می‌شود که در فصل تابستان به دنبال کار باشد. به همین دلیل به سرزمین ماجراجویی در غرب پنسیلوانیا رفته و با امیلی لوین یک گزارش تهیه می‌کند. این فیلم در هفته اول 5.7 میلیون دلار فروش داشت و رتبه 6 را دریافت کرد.


1. فراموش کردن سارا مارشال – Forgetting Sarah Marshall

یک فیلم کمدی رمانتیک به کارگردانی نیکولاس استالر در سال 2008 که سگل نویسندگی آن را بر عهده داشت و در استودیوی یونیورسال اکران شد. فیلم درباره یک نویسنده تلویزیونی به نام پتر برتر است که به هاوایی سفر می‌کند تا عشق سابق خود سارا مارشال را فراموش کند. این فیلم در هفته اول و در 2،798 سینما در ایالات‌متحده و کانادا 17.7 میلیون دلار فروش داشت.

                               

دیدگاه‌ها (4)

بستن فرم

  1. zahrs

    مهر 3, 1400

    خلاصه ی داستان waiter رو اصلاح کنید.پسره فیزیکدان نیست بلکه دکتره!!!

    پاسخ

  2. yasin

    فروردین 27, 1397

    فیلم liar liar با بازی جیم کری بهترینه توی این ژانر

    پاسخ

    • Maryam در پاسخ به yasin

      بهمن 19, 1398

      بعد خوندن کامت دیدمش، خیلیییی خنده دار بود.

      پاسخ