25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار

25 انیمیشن کوتاه برتر کمپانی پیکسار

از سال‌های 1980 پیکسار به کمک گرافیک رایانه‌ای آمده و بر دنیای کارتون تأثیر گذاشته است. دنیای پیکسارها مرزها را پشت سر گذاشته و در دنیای انیمیشن طرفداران بسیاری کسب کرده است. دنیای پیکسار با وجود فیلم‌های بلند فیلم‌های کوتاه نیز روانه بازار کرده است. پیکسارهای کوتاه پیش از پیکسارهای بلند تولید شده و برخی از آن‌ها به‌شدت خاطره‌انگیز هستند. باوجود تولید پیکسارهای موفق در اینجا می‌خواهیم 25 پیکسار برتر را به شما معرفی کنیم.


25. جرج و ای.جی. – George and A.J

جرج و ای جی یک کارتون نقاشی شده است نه گرافیک رایانه‌ای و به همین دلیل در دنیای پیکسار یک تفاوت محسوب می‌شود. فیلم داستان پرستارانی است که شخصیت کارل فدریکسون از “بالا” (UP) را به سالمندان برده و از آنجا شاهد سفر او با بالون هستند.


24. ماجراجویی‌های آندره و والی بی – The Adventures of André and Wally B

ماجراجویی‌های آندره و والی بی یک داستان ساده است که به پیکسار تبدیل شده است و اولین اثر کوتاه پیکسار محسوب می‌شود. آندره ناگهان از خواب بیدار شده و با یک زنبور و تعقیب‌کننده مواجه می‌شود. تنها هدف ساخت این پیکسار این بود که نشان دهد می‌شود گرافیک رایانه‌ای را با کارتون ادغام کند.


23. ماتر و روح – Mater and the Ghostlight

ماتر و روح بهترین پیکسار کوتاه است و یکی از دو پیکساری است که نامزد جایزه آکادمی نشد. این فیلم توسط جان لاستر، مؤسس پیکسار، کارگردانی شد. این فیلم بسیار جالب بوده و اگر کودکانتان به خودروها علاقه داشته باشند می‌توانید آن را در کنار کودکان خود تماشا نمایید.


22. رکس پارتی جورکن – Partysaurus Rex

رکس از داستان اسباب‌بازی‌ها یک پارتی جورکن نیست اما در این فیلم همه‌چیز متفاوت است. رکس پس از حوادث فیلم “داستان اسباب‌بازی 3” با اسباب‌بازی‌های حمام مواجه می‌شود که برای بازی باید به زیر آب بروند. بنابراین رکس مهمانی را آغاز می‌کند. طرفداران داستان اسباب‌بازی حتماً از دیدن این پیکسار لذت می‌برند.


21. حمله جک جک – Jack-Jack Attack

در پایان فیلم “شگفت انگیزان” (The Incredibles) احتمالاً درباره پیام‌های صوتی پرستاری شنیده‌اید که درباره نیازهای مخصوص جک جک صحبت می‌کند. در فیلم جک جک شاهد این داستان اصلی هستیم. داستان ساده این فیلم درباره جک جک است که قدرت‌های کودکش را کشف کرده و پرستار کودک را می‌ترساند.


20. رویای رد – Red’s Dream

یکی دیگر از آثار کوتاه پیکسار که دران لاستر و تیمش در دنیای گرافیک رایانه‌ای تغییری به وجود می‌آورند. با مشاهده این فیلم می‌توانید شاهد یک اثر اولیه از پیکسار باشید.


19. بوندین – Boundin

یک داستان زیبای پیکسار درباره یک گوسفند در حال رقص که با یک مرد که در جاده رانندگی می‌کند مواجه می‌شود و به هوشیاری می‌رسد. خودروی این مرد همان استنلی در انیمیشن “ماشین‌ها” است.


18. شب و روز – Day and Night

این فیلم که پیش از اسباب‌بازی 3 اکران شد داستان حوادثی است که طی شب و روز رخ می‌دهد. دو شخصیت با دنیاهای یکدیگر آشنا شده و در کنار هم لذت می‌برند.


17. بازی گری – Geri’s Game

این فیلم در سال 1997 و پس از داستان اسباب‌بازی اکران شد و یک اثر ساده است. گری با خودش شطرنج بازی کرده و هر بار جایش را با خودش عوض می‌کند. زمانی که گری می‌خواهد تقلب کرده و بازی را ببرد داستان بسیار جالب می‌شود.


16. افسانه موردو – The Legend of Mor’du

این فیلم که به‌صورت دی‌وی‌دی اکران شد یک داستان کوتاه درباره خرس سیاه داستان “شجاع” (Brave) است که در اینجا نقش منفی است. اگر درباره داستان خرس سیاه فیلم شجاع چیزی نمی‌دانید این داستان به شما کمک می‌کند.


15. باند یک‌نفره – One Man Band

این فیلم پیش از فیلم “ماشین‌ها” اکران شده و دو شخصیت به نام‌های بأس و تربل را نشان می‌دهد که برای دریافت سکه از یک دختر رقابت می‌کنند. آن‌ها درنهایت تصمیم می‌گیرند به‌جای اینکه از هم جدا شوند باهم باشند.


14. چتر آبی – The Blue Umbrella

زیبایی این اثر وجود انیمیشن با تصاویر واقعی است. خالق این اثر گفته است که با دیدن یک چتر در خیابان داستان این فیلم را برای خود خلق کرده است. این اثر پیش از “دانشگاه هیولاها” (Monsters University) اکران شد.


13. اسباب‌بازی فلزی – Tin Toy

اسباب‌بازی فلزی اولین اثر انیمیشن گرافیک رایانه‌ای است که جایزه اسکار را به دست آورد و در سال 1988 توسط جان لاستر نوشته و کارگردانی شد. اگرچه این اثر قدیمی است اما یکی دیگر از آثار برتر اولیه پیکسار است که الهام‌بخش “داستان اسباب‌بازی” بود.


12. چراغ مطالعه کوچک‌تر – Luxo Jr.

این فیلم اولین انیمیشن پیکسار است که در سال 1986 اکران شد. این فیلم به کارگردانی جان لاستر به یکی از برترین آثار اولیه این استودیو است.


11. برای پرندگان – For the Birds

یک فیلم به کارگردانی رالف اگلستون که آن را به فیلم هیولاها مرتبط می‌کنند. این فیلم درباره پرندگانی است که روی سیم برق ایستاده‌اند و یکی از آن‌ها همانند احمق‌هاست. این فیلم در همان سال برنده جایزه آکادمی شد. جالب است بدانید در “در جستجوی نمو” هم قایقی به نام برای پرندگان وجود دارد.


10. بارن ای – Burn-E

این فیلم کوتاه که هم‌زمان با وال ای اکران شد درباره شخصیتی به نام بارن ای است که یک ربات مهندسی بوده و آسیب‌های وارده به سفینه‌ها را تعمیر می‌کند. سبک و انیمیشن این فیلم مانند وال ای بوده و به‌صورت فیلم خانگی اکران شد.


9. نیمه‌ابری – Partly Cloudy

این فیلم به کارگردانی پتر سن که در فیلم “راتاتویی” (Ratatouille) در نقش امیلی صداپیشگی کرد، پیش از فیلم “بالا” اکران شد. در این فیلم یک دنیای ابری را می‌بینیم که شخصیت‌ها با وجود ابرها چیزهای جالب درست می‌کنند.


8. نیک ناک – Knick Knack

نیک ناک در سال 1989 ساخته شد اما پیش از “در جستجوی نمو” اکران شد. فیلم داستان یک آدم‌برفی است که در یک دنیای برفی گیر افتاده است. او دوست دارد از آنجا خارج شده و در ساحل در کنار یک دختر باشد. فیلم کنایه‌ای از حوادث تلخ و بدشانسی‌هایی است که برای آدم‌برفی رخ می‌دهد.


7. لاوا – Lava

این فیلم کوتاه که پیش از “درون و بیرون” اکران شد درباره یک اتشفشان بزرگ است که دوست دارد عشقش به او برگردد. در این فیلم هم همانند آثار پیکسار دیگر از دیالوگ خبری نیست و از طریق آهنگ متوجه داستان می‌شویم.


6. بلند کردن – Lifted

یک فیلم به کارگردانی گری ریداستورم درباره دو آدم فضایی که تلاش می‌کنند یک انسان را از خانه‌اش خارج کنند اما هر بار شکست می‌خورند. این فیلم پیش از راتاتویی ها اکران شد.


5. ماه – La Luna

فیلمی به کارگردانی انریکو کاساروسا درباره کودکی به نام بامبینو که همراه پدر و پدربزرگش یک سفر دریایی شبانه را آغاز می‌کند. در فیلم شاهد مشاجرات میان این پدر و پسر هستیم. خود کاساروسا معتقد است که خاطرات کودکی‌اش در جنوا، ایتالیا الهام‌بخش این فیلم بوده است.


4. تیم محشر سانجای – Sanjay’s Super Team

فیلم درباره پسری است که دوست دارد برنامه‌های مدرن را ببیند درحالی‌که پدرش به برنامه‌های سنتی علاقه دارد. دیدگاه‌های آن دو رودروی هم قرار می‌گیرد اما هر دو به توافق می‌رسند. این فیلم به کارگردانی سانجای پاتل پیش از فیلم دایناسور خوب (The Good Dinosaur) اکران شد.


3. پرستو – Presto

این فیلم که پیش از وال ای اکران شد درباره یک خرگوش سفید به نام الک ازم است که در یک قفس گیر افتاده و هویج می‌خواهد. پرستوی شعبده‌باز برای انجام شعبده‌هایش او را از قفس خارج کرده اما الک همکاری نمی‌کند.


2. پایپر – Piper

یک فیلم فوتورئالیسم برنده جایزه اسکار از پیکسار که نشان‌دهنده پیشرفت این استودیو و پتانسیل و توانایی گرافیک رایانه‌ای است. داستان فیلم درباره پرنده کوچکی است که در کنار ساحل در تلاش برای جستجوی غذاست اما موفق نمی‌شود. حتماً باید این فیلم را تماشا کنید.


1. لو – LOU

یکی از فیلم‌های اخیر پیکسار که در سال 2017 اکران شد و نام آن از فیلم ماشین‌ها گرفته شده است. فیلم درباره لو است که باید برای بهتر شدن تلاش کند. در حقیقت داستان فیلم درباره مشکلات نوجوانان مانند دعوا و کتک‌کاری است.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. دختر پارسی

    اسفند 22, 1399

    بسیار عالی بود

    پاسخ