25 جانور کوچک در جهان که باور نمی‌کنید واقعی باشند

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید کوچک‌ترین جانور جهان چیست؟ پس به‌جای درستی آمده‌اید. برخی از جانوران آن‌قدر کوچک هستند که باور نمی‌کنید با چشم خود آن‌ها را دیده باشید. از قورباغه گرفته تا اسب، جانوران بسیار کوچکی در سراسر جهان وجود دارند. جالب اینجاست که محققان و دانشمندان به‌تازگی بسیاری از این جانداران را کشف کرده‌اند. اگر هنوز هم علاقه‌مند هستید پس آماده باشید تا با کوچک‌ترین جانداران جهان آشنا شوید. در اینجا 25 جانور کوچک را به شما معرفی می‌کنیم که باور نمی‌کنید واقعی باشند.


25. چی‌واوا

شاید همه بدانند این نژاد سگ بسیار کوچک است اما ممکن است برخی شدت کوچک بودن آن را ندانند. این سگ‌ها به‌عنوان کوچ ترین سگ جهان در رکوردهای گینس ثبت شده‌اند. این سگ تنها 9.6 سانتی‌متر بوده و به‌اندازه یک کفش پاشنه‌بلند است.


24. خرگوش کوتوله

خرگوش کوتوله کوچک‌ترین و نایاب‌ترین خرگوش جهان است که از 22.8 تا 27.9 سانتی‌متر بوده و وزنش کمتر از نیم کیلو است.


23. مارموست کوتوله

درحالی‌که خرگوش کوتوله کوچک‌ترین خرگوش است در دنیای نخستی‌سانان مارموست کوتوله کوچک‌ترین است. این موجود بومی آمریکای جنوبی بوده و شبیه سنجاب است. این موجود آن‌قدر کوچک است که در دست انسان جای می‌گیرد. وزن این موجود 100 تا 150 گرم و طول آن 15.24 سانتی‌متر است.


22. آفتاب‌پرست بروکسیا میکرا

آفتاب‌پرست بروکسیا میکرا کوچک‌ترین آفتاب‌پرست کشف شده است که در جزیره ماداگاسکار وجود دارد. این موجود آن‌قدر کوچک است که به‌آسانی روی نوک چوب‌کبریت یا نوک انگشت یک فرد قرار می‌گیرد.


21. اسب مینیاتوری

اسب‌های مینیاتوری تا به‌اندازه یک سگ با اندازه متوسط رشد می‌کنند. کوچک‌ترین سگ دنیا تامبلینا نام دارد که تنها 44.5 سانتی‌متر می‌باشد. نام این اسب در سال 2006 در کتاب رکوردهای گینس قرار گرفت.


20. کوچک‌ترین مارمولک

دانشمندان کوچک‌ترین مارمولک جهان را در جمهوری دومینیکن کشف کرده‌اند. این گونه Sphaerodactylus ariasae نام گرفته و به‌راحتی روی یک ده سنتی آمریکا می‌خزد. این جاندار حداکثر به‌اندازه 16 میلی‌متر افزایش می‌یابد.


19. کوچک‌ترین گربه

طبق کتاب رکوردهای گینس کوچک‌ترین گربه در تیلور ویل، ایلینوی کشف شده است. این گربه هیمالیایی پارسی به نام تینکر توی پس از رشد به طول 7 سانتی‌متر و اندازه 19 سانتی‌متر می‌رسد.


18. کوسه فانوسی کوتوله

کوسه فانوسی کوتوله یک کوسه نادر است که تا 439 متر در عمق اقیانوس در نزدیکی آمریکای جنوبی شنا می‌کند. درباره این جاندار اطلاعات زیادی موجود نیست. تنها چیزی که درباره آن‌ها می‌دانیم این است که آن‌قدر کوچک هستند که در دست انسان جای می‌گیرند.


17. حشره‌خوار اتروسی

حشره‌خوار اتروسی تنها کوچک‌ترین حشره‌خوار ممکن نیست بلکه کم‌حجم‌ترین پستاندار محسوب می‌شود. وزن این حشره‌خوار کمتر از 2 گرم و طول آن 4 سانتی‌متر می‌باشد. اگرچه این جاندار کوچک است اما اشتهای زیادی دارد و هرروز دو برابر اندازه بدنش غذا می‌خورد.


16. کل شاهی

کل شاهی در جنگل‌های بارانی غنا و سیرالئون زندگی کرده و با اندازه 25 سانتی‌متر و وزن 2.5 کیلوگرم کوچک‌ترین کل جهان محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که این جاندار کمتر در انظار ظاهر می‌شود بسیار نایاب می‌باشد.


15. خفاش خوک‌بینی کیتی

خفاش خوک‌بینی کیتی دارای دو نوار در ناحیه شکم بوده و نه‌تنها کوچک‌ترین خفاش بلکه کوچک‌ترین پستاندار می‌باشد. این جاندار حدوداً 33 میلی‌متر و 2 گرم می‌باشد.


14. کوچک‌ترین اسب آبی

زیست شناسان دریایی در غرب اقیانوس آرام کوچک‌ترین اسب آبی را کشف کرده‌اند. این جاندار که اسب آبی کوتوله نامیده می‌شود در ابتدا تصور می‌شد که یک اسب آبی نوزاد باشد. این اسب آبی تنها 16 میلی‌متر طول دارد.


13. لاک‌پشت دونده

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید لاک‌پشت دونده کوچک‌ترین لاک‌پشت جهان است. جنس ماده این لاک‌پشت تنها 7 تا 10 سانتی‌متر طول دارد و تنها در نواحی آفریقای جنوبی یافت می‌شود.


12. کوچک‌ترین گاو

کوچک‌ترین گاو جهان مانیکیام نام دارد و اگرچه در دست انسان جای نمی‌گیرد اما از گاوهای دیگر کوچک‌تر می‌باشد. این گاو 61.5 سانتی‌متری همانند یک حیوان خانگی نگهداری می‌شود.


11. قورباغه‌ریزهٔ آمائو

قورباغه‌ریزهٔ آمائو به‌اندازه یک حشره بوده و کوچک‌ترین موجودی است که دارای ستون فقرات بوده و تنها 7.7 میلی‌متر طول دارد. این قورباغه به‌اندازه یک سکه آمریکایی است.


10. لمور موشی کوتوله

لمور موشی کوتوله که بومی ماداگاسکار بوده تنها حدود 50 گرم وزن دارد. طول سر و تنه آن حدود 5 سانتی‌متر است. اما دمش دو برابر بدنش است.


9. کوچک‌ترین سمندر

یکی از کوچک‌ترین انواع سمندر Thorius Arboreus است که در مکزیک زندگی می‌کند. طول این جاندار 17 میلی‌متر بوده، تنه باریک و سر پهنی دارد. این جاندار به دلیل کشاورزی و قطع درختان در خطر انقراض قرار دارد.


8. عنکبوت خزه‌ای ساموا

همه ما می‌دانیم که عنکبوت‌ها باوجود غول‌پیکر بودن می‌توانند کوچک باشند اما در این مورد با کوچک‌ترین عنکبوت ممکن مواجه هستیم که در نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است و تنها 3 میلی‌متر طول دارد.


7. گراز ماهی کالیفرنیا

گراز ماهی کالیفرنیا کوچک‌ترین پستاندار دریایی است که متأسفانه به دلیل شکار غیرقانونی در خطر انقراض قرار دارد. این جاندار دریایی تنها 1 متر طول دارد. در حال حاضر تنها 30 گراز ماهی باقی‌مانده که از آخرین آمار در سال گذشته 97 درصد کاهش یافته است.


6. کوچک‌ترین مار

کوچک‌ترین مار جهان در جزیره باربادوس کشف شد و تنها 10 سانتی‌متر طول دارد و با ظاهری رشته مانند بسیار نادر است. متأسفانه بیشتر این مارها به دلیل کشاورزی و ساخت‌وساز از بین رفته‌اند.


5. کپورریزه

کپورریزه کوچک‌ترین مهره دارد جهان است که با طول 7.9 سانتی‌متر به‌راحتی روی انگشت انسان جای می‌گیرد. اما این تنها نکته جالب درباره این موجود نیست. این موجود می‌تواند در آب اسیدی زندگی و شنا کند.


4. مرغ پرزنبوری

کپورریزه در جزیره کوبا وجود داشته و با وزن کمتر از 2 گرم کوچک‌ترین پرنده جهان می‌باشد. تخم‌های آن به‌اندازه دانه قهوه بوده و لانه‌اش به‌اندازه یک سکه می‌باشد. این موجود به دلیل اندازه‌اش با حشرات رقابت دارد نه پرندگان.


3. کیمن کوتوله کوویر

کیمن کوتوله کوویر در آب‌های آمریکای جنوبی شنا کرده و به دنبال مهره‌داران می‌گردد. بااینکه ظاهر 1 متری آن چندان ترسناک نیست اما هنوز خطرناک هستند.


2. کیسه موش دم‌دراز

کیسه موش دم‌دراز شاید همانند یک موش کوچک نباشد اما کوچک‌ترین کیسه‌دار جهان است که 5.5 سانتی‌متر بوده و دم آن به همان اندازه و یا بلندتر است. این جاندار در سبزه‌زارهای شمال استرالیا زندگی می‌کند.


1. دوپای خراسانی

کیسه موش دم‌دراز کوچک‌ترین جونده جهان است که همانند یک توپ کوچک با دو چشم و پای بزرگ است. وزن آن کمتر از 30 گرم و طولان 4 سانتی‌متر می‌باشد. این جاندار آن‌قدر بامزه است که دوست دارید آن را با خود به خانه ببرید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم