نحوه ایجاد چت بات بدون نیاز به مهارت برنامه نویسی

چت بات یا ربات سخنگو یکی از ابزار دنیای امروز است. اگر تصور کرده‌اید برای ایجاد ربات سخنگو باید هفته‌ها وقت صرف کنید اشتباه کرده‌اید. برای این کار به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز ندارید. پس‌ازاینکه رقبای بزرگی چون مسنجر فیس‌بوک یا اسکایپ وب‌سایت خود را در اختیار برنامه نویسان قرار دادند ابزار جدیدی معرفی شدند. در این مقاله می‌خواهیم ابزارهای جدید برای ایجاد چت بات را به شما معرفی کنیم.


موکاپ

آیا ایده‌ای دارید؟ می‌خواهید آن را عملی کنید؟ بهتر است ایده خود را نمایش دهید. در ابتدا باید ایرادهای ایده خود را پیدا کنید. یادتان باشد تا زمانی که ایده‌ای را عملی نکنید محقق نخواهد شد.


botsociety.io

این روش نوعی داستان‌گویی است. تنها باید گفته کاربر را تایپ کرده و ربات پاسخ دهد. با کمک گزینه‌های تنظیمات می‌توانید مدل تلفن‌های هوشمند را ویرایش کنید، تعداد طرفداران را انتخاب کنید، صفحه طبقه‌بندی را مشخص کرده و یک تصویر پروفایل انتخاب نمایید و درنهایت پیام خوشامد ارسال کنید. ویژگی‌های دیگر عبارت‌اند از کلیدها، تصاویر و پاسخ‌های سریع. با کلیک بر یک دکمه همه‌چیز شبیه فیلم عمل می‌کند. با یک کلیک اطلاعات به اشتراک گذاشته شده و می‌توان با پرداخت مبلغ مشخص فایل را به‌صورت mp4 ذخیره کرد.


ابزار

هر ابزار برای وب‌سایت مشخصی است. بنابراین باید وب‌سایت خود را عاقلانه انتخاب کنید. بیشتر این ابزار از مسنجر فیس‌بوک استفاده می‌کنند که به دلیل گستردگی آن است.


chatfuel.com

chatfuel.com بر مسنجر فیس‌بوک تمرکز دارد. برای شروع به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز ندارید. می‌توانید بلوک‌های منطقی مختلف ایجاد کرده و آن‌ها را محرک‌های مختلف لینک دهید. با این کار افزونه‌های مختلف مانند human take-over و minimalistic AI ارائه می‌شود. اگر به‌تازگی از ربات‌ها استفاده می‌کنید بهتر است این سرویس را انتخاب نمایید.


motion.ai

این ابزار امکاناتی مانند پیامک، ایمیل، وب چت، مسنجر فیس‌بوک و اسلک را پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان به رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردی دیگر لینک داد و به این ابزار وصل شد. همچنین این ابزار شبیه هاب عمل می‌کند. مکالمه‌ها به کمک فلوچارت ایجاد شده و بر اساس رابط‌ها و مدول ها عمل می‌کنند. برای آشنایی با این سرویس تنها به چند دقیقه نیاز دارید.


api.ai

یک وب‌سایت عالی برای ایجاد چت بات که از هوش مصنوعی پشتیبانی کرده و از رابط بصری استفاده می‌کند. برای افزودن مکالمه و یا ویژگی‌های دیگر تنها به یک کلیک نیاز دارید. هم می‌توان چت بات را روی این سرور نصب کرد و هم می‌توان کد نمونه نود جی اس را دانلود کرده و روی سرور خود اجرا کنید. به‌طورکلی می‌توان گفت این سرویس پیشرفته است و به همین دلیل ایجاد چت بات به کمک آن کمی دشوار می‌باشد.


flowxo.com

یک رابط گرافیکی برای کنترل و مدیریت پیام‌ها یا صوت‌های دریافتی. این سرویس امکانات زیادی دارد. درنتیجه از Chatfuel پیچیده‌تر است اما انعطاف‌پذیری آن بیشتر می‌باشد. جالب است بدانید که از مسنجر، اسلک، پیامک و تلگرام پشتیبانی می‌کند.


botsify.com

این سرویس برای ایجاد چت بات خدمات جالبی ارائه می‌دهد و چهار مرحله دارد: طراحی، توسعه، راه‌اندازی و گسترش. در ابتدا باید محتوا: پیام‌ها، منوهای ثابت، پیام‌های خوشامد و غیره را طراحی کنید. در مرحله دوم باید پیام‌ها را به محرک‌ها لینک کرده و مدول هایی مانند Offer Human Help نصب کرد. در مرحله راه‌اندازی باید مراحل را مرور کرده و در مرحله آخر بر رضایت مشتری، برای مثال برنامه‌ریزی پیام‌ها، لیست کاربران و غیره بپردازید.


manychat.com

این سرویس محتوای آر اس اس را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید به خط لوله یاهو متصل شده و هر آنچه را که می‌خواهید منتشر کنید. این سرویس از پیام‌های برنامه‌ریزی‌شده، پست خودکار از آر اس اس، فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و ارسال پاسخ‌های خاص به کلیدواژه‌های خاص، پشتیبانی می‌کند. با گوش دادن به زیرصدای این سرویس با کارکرد آن بیشتر آشنا می‌شوید.


mindiq.in

یک وب‌سایت برای اینکه تجارت‌های مربوط به مسنجر فیس‌بوک ربات‌های خود را ایجاد کنند. در اینجا به مهارت‌های برنامه‌نویسی نیاز ندارید و تجارت‌ها به‌راحتی می‌توانند ربات خود را ایجاد کنند. به همین دلیل نمونه‌های آماده وجود دارد. در حال حاضر این نمونه‌ها به حوزه رسانه، تجارت و صنایع غذایی مربوط می‌شوند. همچنین ابزاری آماده شده که ابزار تجاری خود مانند Mailchimp را به چت بات های خود لینک دهید.


نتیجه‌گیری

در بازار ابزارهای مختلفی وجود دارد. هر ابزار و سرویس مشکلاتی را ایجاد کرده و برای مشارکت دادن کاربر از روش متفاوتی استفاده می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم