لیست بهترین فیلم های ترسناک درباره زامبی ها

فیلم‌های زامبی بسیار جالب و مهیج هستند و افراد زنده آدم‌خوار را نشان می‌دهند. در طی سال‌ها این فیلم‌ها کمی پرسرعت‌تر و هوشمندانه‌تر شده‌اند اما داستان به همان شکل قدیمی است: افراد مرده‌ای که دوباره زنده شده‌اند، به زنده‌ها حمله می‌کنند و آن‌ها را نیز به زامبی تبدیل می‌کنند. فیلم‌سازان باهوش با استفاده از محتوای این فیلم پیام‌های سیاسی و فرهنگی را نشان داده و آن را به شیوه خود تغییر می‌دهند. در این مطلب جذاب قصد داریم 23 فیلم برتر درباره زامبی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.


30. جنگ جهانی زد – World War Z – 2013

این فیلم پر بودجه‌ترین فیلم زامبی گونه است که برد پیت در آن نقش‌آفرینی می‌کند. در یک‌سوم انتهایی این فیلم خواهیم دید که برای او اتفاقاتی رخ‌داده و برای فرار از دست زامبی‌ها مجبور می‌شود خود و خانواده‌اش را فراری دهد.


29.  اسپلینتر – Splinter – ۲۰۰۸

سث و پولی برای گذراندن تعطیلات به جنگلی در اوکلاهاما می روند. اما یک مجرم فراری و دوست دخترش برنامه های آن دو را به هم می ریزند. آن ها در یک خودرو سفر می کنند و زمانی که لاستیک پنچر می شود در یک پمپ گاز پناه می گیرند. اما نمی دانند ساکنان آن پمپ توسط یک موجود زامبی مورد حمله قرار گرفته و زامبی شده اند.


28. مار و رنگین‌کمان – The Serpent and the Rainbow – 1988

کارگردان “کابوس در خیابان الم” یعنی وس کراون این فیلم را، بر اساس رمانی به همین نام که وید دیویس انسان شناس آن را بر اساس تجربیات اش از فرقه وودو در هایتی نوشته است، ساخته است. در این فیلم شاهد این هستیم که افسانه حقیقی زامبی‌ها فاش شده است.


27. سعادت کاتاکوریس – The Happiness of the Katakuris – 2001

این فیلم زامبی موزیکال یکی از هفت فیلم کارگردان ژاپنی تاکاشی میکه است که در سال 2001 اکران شد و ممکن است تأثیر فیلم‌های زامبی دیگر را نداشته باشد، اما هر فیلمی که از فیلم‌های “شب مردگان زنده” و “اشک‌ها و لبخندها” الهام گرفته باشد ارزش تماشا کردن دارد. بله زامبی‌ها هم می‌توانند آواز بخوانند.


26. کلبه‌ای در جنگل – 2011 – The Cabin in the Woods

این فیلم داستان پنج دوست جوان را روایت میکند که تصمیم میگیرند برای گذراندن تعطیلاتشان به کلبه ای در جنگل محل زندگی شان بروند. با نزدیک شدن به این کلبه و پیش رفتن در دل جنگل، صداهای وحشتناک زیادی به گوششان میخورد و بعد از مستقر شدن در کلبه، طولی نمیکشد که زامبی ها به آنها حمله میکنند.


25. بازگشت مردگان زنده – 1985 – The Return of the Living Dead

اولین فیلم زامبی کمدی که در آن زباله‌های سمی ارتشی مردم یک شهر کوچک را به گروهی از زامبی‌ها تبدیل می‌کند و تنها نوجوانان این شهر می‌توانند مانع آن‌ها شوند. دان اوبنانان که در خلق “بیگانه” نیز شرکت داشت این فیلم را نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم بیش از آنکه هنری باشد خونین و سرگرم‌کننده است.


24. مردگان پلید – 2013 – Evil Dead

داستان این فیلم درباره چند دوست است که بعد از گشت و گذار در یک جنگل انبوده، به طور اتفاقی کتابی پیدا میکنند که بعد از استفاده از آن متوجه میشوند که به طور ناخواسته تعداد زیادی ارواح مردگانرا احضار کرده اند. حالا این پنج نفر باید از شر هرکدام از این ارواح پلید خلاص شوند.


23. زامبی‌های گوشت‌خوار (زامبی 2) – 1979 – Zombie Flesh Eaters

زامبی‌ها در برابر کوسه‌ها! لوچیو فولچی کارگردانی این اثر را بر عهده داشت و به ریشه داستان زامبی‌ها بازگشت که در آن زامبی‌ها از جزیره‌ای در کارائیب برمی‌خیزند. صحنه‌های این فیلم در عین ترسناک بودن چندش‌آور نیز است و پایان خیره‌کننده‌ای دارد.


22. 28 روز بعد – 2002 –  28 Days Later

این فیلم زامبی بریتانیایی محصول سال 2002 توسط دنی بویل ساخته شد و بیننده را از ترس میخکوب می‌کند. این فیلم از یک‌سو ژانر جدیدی را به نمایش گذاشته و از سوی دیگر صحنه لندن خالی از جمعیت نیز فراموش‌نشدنی است. همچنین برخی این فیلم را تأثیر گرفته از “شب زندگان مرده” جرج ای رومرو می‌دانند. این فیلم هنوز هم یک اثر کلاسیک فراموش‌نشدنی است.

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


21. طاعون زامبی‌ها – The Plague of the Zombies – 1966

این فیلم تنها دو سال پیش از فیلم “شب زندگان مرده” ساخته شد اما داستان کاملاً متفاوتی دارد. در یک روستای کوچک قرن نوزدهمی اتفاقات ترسناکی روی می‌دهد. یک مالک بومی برده‌های نامیرایی را به وجود می‌آورد که در معدنش کار کنند بنابراین می‌بینید که با یک داستان جدید روبه‌رو هستیم.


20. قطار بوسان – Train to Busan – 2016

زامبی‌های کره‌ای در قطار! داستان فیلم تقریباً از فیلم “شب زندگان مرده” جرج ای رومرو الهام گرفته و گروهی از بازمانده‌ها را نشان می‌دهد که برای فرار از دست حملات زامبی‌ها به گوشه‌ای پناه می‌برند و همه آن‌ها در حال حرکت هستند. شاید داستان فیلم چندان بدیع نباشد اما یک فیلم سرگرم‌کننده است.


19. بدن های گرم – Warm Bodies – ۲۰۱۳

اغلب فیلم های زامبی آن را از نگاه انسان ها به تصویر می کشد اما در سر زامبی ها چه می گذرد؟ این فیلم داستان یک زامبی به نام آر را نشان می دهد که دختری به نام جولی را دیده و عاشق او می شود. پس از کشتن دوست پسر جولی و خوردن مغز او، علاقه او به جولی حتی بیشتر هم می شود. آیا این به معنای بازگشت آر به انسانیت است؟


18. سرزمین زامبی‌ها – Zombieland – 2009

در همه فیلم‌های زامبی افرادی را می‌بینیم که توسط زامبی‌ها خورده شده و تکه و پاره می‌شوند اما در همه آن‌ها یک نقطه کمدی وجود دارد. این فیلم هم یک اثر کمدی اکشن است که در آمریکا رخ‌داده و بازیگرانی نظیر وودی هارلسون، اما استون، جسی آیزنبرگ و بیل مورای در آن حضور دارند.


17. دختری با تمام موهبت‌ها – The Girl With All The Gifts – 2016

این فیلم زامبی بریتانیایی با گروهی بچه‌ها آغاز می‌شود که در یک مکان نظامی گیر افتاده‌اند. آن‌ها به یک بیماری مسری گرفتار شده‌اند که احساس گرسنگی می‌کنند و با حس کردن بوی خون دیوانه می‌شوند. این بیماری به‌زودی تمام انسان‌ها را درگیر خود می‌کند. نقطه آغازین این فیلم هیجان‌انگیزتر است و بازی ستاره جوان این فیلم یعنی سنیا نانا واقعاً درخشان است.


16. شبی که جهان را می‌خورد – 2018 – The Night Eats the World

داستان این فیلم درباره پسری به نام “سام” است که پس از یک شب تفریح در صبح روز بعد علاوه بر خماری با چیزهای دیگری مواجه می شود. در آن شب اتفاقی رخ داده و انسان ها به زامبی تبدیل شده اند. “سام” تنها و ترسیده باید خودش را از آن ها دور نگه داشته و نجات یافتگان را بیابد.


15. زامبی سفید – White Zombie – 1932

این فیلم را می‌توان اولین فیلم زامبی تاریخ دانست و باید دانست که زامبی‌ها دران روزها متفاوت بودند. تمام صحنه‌های خونین و تکه‌پاره کردن را فراموش کنید. در این فیلم یک کشیش هایتی را می‌بینید (با بازی بلا لوگوسی) که به قربانیان خود دارو داده و آن‌ها را به برده‌های زامبی تبدیل می‌کند.


14. شب ستاره دنباله‌دار – Night of the Comet – 1984

این فیلم علمی تخیلی درباره دو دختر کالیفرنیایی است که پس از برخورد یک ستاره دنباله‌دار به زمین، انسان‌ها به زامبی‌های دیوانه تبدیل شده‌اند و آن‌ها باید برای زنده ماندن تلاش کنند. شاید داستان فیلم جالب نباشد اما مطمئن باشید به‌خوبی نوشته شده و توجه بیننده را به خود جلب می‌کند.


13. غرور و تعصب و زامبی‌ها – 2016 – Pride and Prejudice and Zombies

موضوع این فیلم مانند نسخه اصلی غرور و تعصب در قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد و داستان آن کاملاً مشابه داستان اصلی کتاب نوشته جین آستن است، با این تفاوت که خواهران بنت همگی در استفاده از شمشیر و هنرهای رزمی برای کشتن زامبی‌ها مهارت دارند.


12. احیاگر – Re-Animator – 1985

یک فیلم زامبی که معنای جدیدی از فیلم‌های زامبی را نشان می‌دهد. در این فیلم از استوارت گوردون که از داستان اچ. پی. لاوکرفت الهام گرفته جفری کومبز را در نقش دانشمندی نشان می‌دهد که سرمی اختراع کرده که مردگان را به زندگی بازمی‌گرداند. این داستان تا حدودی شبیه داستان فرانکنشتاین است بنابراین شاید تصور کنید یک داستان تکراری است اما یک اثر زیباست و دیدن آن خالی از لطف نیست.


11. پارانورمن – ParaNorman – 2012

اولین فیلم زامبی مخصوص کودکان که به شیوه هوشمندانه‌ای ساخته شده است. فیلمی ساخته خانه انیمیشن لایکا که فیلم‌های “کورالاین” و “عروسک‌های جعبه‌ای” نیز ساخته‌اند و این فیلم یک اثر خلاقانه، کمدی و شوک‌آور است. قهرمان فیلم پسربچه‌ای است که می‌تواند با مردگان صحبت کند اما نمی‌تواند از زنده شدن آن‌ها جلوگیری نماید.


10. دوشیزه زامبی – Miss Zombie – ۲۰۱۳

گرچه فیلم های دیگر زامبی ها را خشن و قاتل نشان می دهد اما در این فیلم انسان ها توانسته اند زامبی ها را به حیوان خانگی و خدمتکار خود تبدیل کنند. در یک خانواده ژاپنی شاهد یک خدمتکار زامبی هستیم و خواهیم دید با او چه رفتاری خواهند داشت. اما او یک زامبی مونث است و تا کجا مقاومت خواهد کرد؟


9. مرده زنده در سردخانه منچستر – The Living Dead at Manchester Morgue – 1974

این فیلم که با نام Let Sleeping Corpses Lie نیز اکران شد یک فیلم عجیب است که به کارگردانی اسپانیارد در ایتالیا تولید شد و بخش مهمی از آن در منچستر ضبط شده است. داستان فیلم در یک مزرعه رخ می‌دهد که با لوازم کشاورزی مرده‌ها را زنده کرده و سپس آن‌ها همه‌جا را ویران می‌کردند. شاید داستان فیلم احمقانه به نظر برسد اما اجراهای زیبا، مناظر لذت‌بخش و صحنه‌های شوکه کننده بیننده را بر صندلی میخکوب می‌کند.


8. با یک زامبی راه رفتم – I Walked with a Zombie – 1943

یک فیلم زامبی قدیمی دیگر که در جزیره هایتی رخ داد و رسوم وودو را نشان می‌دهد که مردگان زنده در میان آن‌ها وجود دارند. کارگردان این فیلم ژاک تورنر است که فیلم‌هایی نظیر “از درون گذشته” و “مردم گربه‌ای” را نیز تولید کرده بود. در این فیلم مردگان رنگ‌پریده‌ای را می‌بینید که در زیر نور ماه در اطراف گورستان‌ها جمع شده‌اند.


7. روز مردگان – Day of the Dead – 1985

آخرین فیلم سه‌گانه زامبی جرج ای رومرو همانند فیلم‌های زامبی دیگر است. تنها کمبود این فیلم یا نقد سیاسی نبود احساسات در آن است به‌طوری‌که آخرین بازماندگان زامبی در یک زیرزمین نظامی گیر افتاده و یکدیگر را تکه و پاره می‌کنند. رومرو در سال 2005 این فیلم را بازسازی کرد اما این اثر لذت دیگری دارد.


6. شان می‌میرد – Shaun of the Dead – 2004

این فیلم از ادگار رایت از سیمون پگ یک ستاره می‌سازد و کارگردان فیلم را به یک قهرمان تبدیل می‌کند. این اثر که از سه‌گانه رومرو الهام گرفته پر از صحنه‌های خنده، حماقت و حتی عشق است.


5. آرئی‌سی – Rec – 2007

شاید این فیلم را ترسناک‌ترین فیلم زامبی دانست که یک اثر اسپانیایی است که حوادثی را نشان دهد که همانند مستند ضبط شده‌اند. این حوادث در یک آپارتمان در بارسلونا رخ می‌دهد. این اثر در یک لوکیشن فیلم‌برداری شده صحنه‌های ترسناک و خونین را نشان می‌دهد، به‌خصوص نماهای شب که واقعاً ترسناک هستند.


4. مرگ مغزی – Braindead – 1992

پتر جکسون یک دهه پیش از تولید سه‌گانه سنگین “ارباب حلقه‌ها” این اثر کمدی زامبی را ساخت. فیلم در نیوزلند ضبط شده، یک آهنگ در رادیو شنیده شده و تصویر ملکه روی دیوار دیده می‌شود. در این اثر هر تصوری از حقیقت متلاشی می‌شود. صحنه‌ای که در فرنی گوش پیدا می‌شود واقعاً ترسناک است و یکی از خونین‌ترین و آزاردهنده‌ترین صحنه‌های ممکن می‌باشد.


3. فراتر از آن – The Beyond – 1981

در نقطه مقابل سه‌گانه رومرو سه‌گانه لوچیو فولچی قرار دارد: “شهر مردگان زنده”، “خانه‌ای کنار گورستان” و “فراتر از آن”. این فیلم در لوئیزیانا ضبط شده و همانند یک خواب ترسناک است که در آن شاهد خورده شدن انسان‌ها و تکه و پاره شدن زنانی هستیم که مردگان زنده با خود به اعماق زمین می‌برند. یک اثر تخیلی که آغاز زیبایی دارد اما رفته‌رفته ترسناک و ترسناک‌تر می‌شود.


2. شب زندگان مرده – Night of the Living Dead – 1968

فیلم زامبی رومرو که بعدها به سه‌گانه او تبدیل شد و می‌توان آن را مهم‌ترین فیلم ترسناک اکران شده در 50 سال اخیر دانست. زیرا بسیاری از فیلم‌های زامبی از این فیلم الهام گرفتند: مرده‌ای زنده می‌شود، گروهی از مردم در گوشه‌ای پنهان می‌شوند، و سرانجام همه به شکل وحشتناکی از بین می‌روند. اما این‌ همه‌چیز داستان نیست. این فیلم با دوربین دستی فیلم‌برداری شد و باعث شد که فیلم‌های دیگر حتی فیلم‌های کم بودجه نیز از آن تقلید کنند. در این اثر یک بازیگر سیاه‌پوست نقش اصلی را بر عهده دارد که در آن زمان یک حرکت شجاعانه بود، صحنه دیگر داستان صحنه‌ای است که یک کودک والدین خود را می‌خورد.


1. طلوع مردگان – Dawn of the Dead – 1978

“شب زندگان مرده” برای همیشه سینما را تغییر داد اما اولین فیلم زامبی رومرو، یعنی “طلوع مردگان” اثر بهتری است. زمانی که زامبی‌ها شهر را تسخیر می‌کنند چهار نفر در یک پاساژ جمع شده تا جان خود را نجات دهند. اما زامبی‌ها آن‌ها را پیدا کرده و به آنجا می‌روند. صحنه آغازین فیلم ترسناک است، پس‌ازآن شاهد صحنه‌های ماجراجویان هستیم و پس‌ازآن شخصیت کمدی داستان را می‌بینیم. سرانجام نقدهای فیلم آغاز شده و به‌خوبی به پایان می‌رسد. ریتم فیلم کامل است، فیلم‌نامه بسیار خوبی دارد، موسیقی متن آن تأثیرگذار است و اجراهای بازیگران نیز واقعاً چشمگیر هستند. لطفاً این فیلم را با بازسازی زک اسنایدر در سال 2004 مقایسه نکنید.


آپدیت: فیلم‌های زیر طبق نظرات مخاطبین به لیست اضافه شدند.


مجموعه رزیدنت اویل – Resident Evil franchise – از 2002 تا 2016

رزیدنت اویل برا علاقه‌مندان سینما عنوانی کاملا شناخته شده است و نیازی به معرفی ندارد. در این مجموعه، دختری به نام آلیس با بازی میلا یوویچ (Milla Jovovich) باید با افرادی که به ویروس تی (T-Virus) مبتلا شده‌ند یا بهتر بگوییم به نوعی زامبی تبدیل شده اند و در راس همه آن‌ها شرکتی به نام آمبرلا قرار دارد مبارزه کند. تاکنون 6 فیلم در این فرنچایز ساخته شده است. با توجه به عنوان فیلم ششم که The Final Chapter (فصل آخر) نام دارد، شاید قسمت دیگری را شاهد نباشیم.


من افسانه‌ام – I Am Legend – 2007

فیلم فوق‌العاده زیبای من افسانه‌ام با بازی به یاد ماندنی ویل اسمیت قطعا لیاقت افزوده شدن به این لیست را داشت. در این فیلم شاهد هستیم که جمعیت شهر به کلی به موجوداتی شبیه زامبی تبدیل شده اند که در روشنایی روز پوستشان میسوزد و می‌میرند. البته این موجودات برخلاف بسیاری از فیلم‌های مربوط به زامبی، بسیار هم باهوش هستند. ویل اسمیت نقش دکتری را ایفا می‌کند که همراه با سگ اش زندگی می‌کند و در تلاش است تا دارویی برای درمان این ویروس بسازد. اگر به فیلم‌های زامبی علاقه دارید این فیلم را از دست ندهید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. شما هم می‌توانید فیلم‌های خوبی که در ژانر زامبی هستند و از قلم افتاده اند را به ما  معرفی کنید تا در لیست قرار دهیم. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (271)

بستن فرم

  1. پویا

    اردیبهشت 5, 1401

    دنبال فیلمی هستم که تو یه جزیره پارتی شبانه بودن که قرص های آوردن که خوردن و زامبی شدن

    پاسخ

  2. Mohammad

    مهر 6, 1400

    سلام
    ی فیلم سبک زامبی بود چن سال پیش دیدم داستانشو دقیقا یادم نیس
    بازیگرای معروفیم توش بازی میکردن ک انگار شبیه ب ی بازی بود
    اخر فیلم یکی از نقش اصلیای فیلم ک معروفم بود زامبی شد ولی میتونست حرف بزنه اگر اشتباه نکنم راک بود اگر کسی میدونه اسمشو بگه بم لطفا

    پاسخ

  3. Azarsa

    اردیبهشت 7, 1400

    سلام . دنبال ی فیلمی ام ک تویه یه آزمایشگاه زیرزمین بودن و ویروسی پخش میشه اکثرا زامبی میشن ی گروه ویژه میان ک زنده ها رو ب سطح زمین بیارن ک خودشون هم یکی یکی میمیرن و تهشو یادم نمیاد بیتشر از ۱۰ سال قبل دیدمش. اسم Anne تو ذهنمه سرچ میکنم نیست همچین چیزی . اگه هرکسی می‌دونه کمک کنه ممنون میشم

    پاسخ

    • شایان در پاسخ به Azarsa

      اردیبهشت 18, 1400

      سلام فک میکنم منظورتنون فیلم رزیدنت اویله قسمت اولشه

      پاسخ

  4. فروردین 24, 1400

    سلام دنبال یک فیلم هستم که اینطوریه اگه بگین اسمش چیه ممنون میشم فقط یه تیکشو دیدم که آهنگ روش بود
    یه دختر که موهاش کوتاه و کچل یه جاییه بعد از روی صفحه کامپیوترش نگاه میکنه و میبینه یه چیزایی دارن بهش نزدیک میشن و حمله میکنن

    پاسخ

    • parsa در پاسخ به ...

      فروردین 22, 1401

      سلام دوست عزیز .. این فیلم بازگشت گودزیلاست ک بیدارش میکنن تا هیولاهایی رو ک ب اون منطقه حمله کردن رو نابود کنه…همون دختر بجه هام توشه و از صفحه به کامپیوتر متوجه حمله اونا میشه

      پاسخ