10 شهر برتر ایالات‌متحده برای زندگی

آیا می‌خواهید محل زندگی خود را تغییر دهید؟ آیا می‌خواهید به دلیل تغییر شغل یا محیط زندگی به مکان جدیدی بروید؟ پیش از نقل‌مکان به هر شهر یا کشوری باید بدانید که آیا آن مکان استانداردهای لازم برای زندگی را دارا است یا نه. برای این منظور باید به شرایطی مانند آب‌وهوا، شرایط سیاسی، هزینه‌ها، مکان اقامت، بیمه، کیفیت زندگی، مدارس و دانشگاه‌ها، ارزش کلی، جمعیت و درآمد متوسط سالانه، دقت کنید.


10. شهر نیویورک

جمعیت: 8.55 میلیون نفر

درآمد متوسط سالانه: 55،752 دلار

یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان و ایالات‌متحده که با وجود هزینه بالای زندگی بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان به این شهر می‌آید. بهترین دانشگاه‌های جهان نظیر دانشگاه کلمبیا، دانشگاه نیویورک و نه دانشگاه دیگر که در زمره 800 دانشگاه برتر جهان هستند در این شهر قرار دارند. در این شهر می‌توانید به فعالیت‌های مختلف اجتماعی بپردازید، کیفیت زندگی در آن بالا است. و به همین دلیل به یکی از بهترین شهرهای ایالات‌متحده تبدیل شده است.


9. سن خوزه (کالیفرنیا)

جمعیت: 1،898،457 نفر

درآمد متوسط سالانه: 75،770 دلار

سن خوزه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کالیفرنیا و پایتخت سانتا کلارا است. این شهر در سیلیکون ولی و جنوب خلیج سان‌فرانسیسکو قرار دارد. این شهر یک شهر کشاورزی بود که در سال 1950 جمعیت زیادی به خود جذب نمود، بین سال‌های 1960 تا 1990 رشد چشمگیری داشت و به شهر مهم کالیفرنیای شمالی تبدیل شد. بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در این شهر قرار دارند و فرصت‌های کاری در اختیارتان قرار می‌دهند.


8. ساراسوتا (فلوریدا)

جمعیت: 735،767 نفر

درآمد متوسط سالانه: 40،600 دلار

یکی از مشخصه‌های این شهر وجود مراکز فرهنگی مختلف و موزه‌های هنری آثار مدرن و کهن است. در این شهر سواحل ماسه‌ای زیبا و آب‌های شفاف وجود دارد که مهم‌ترین آن ساحل لیدو و سیستا کی است. متروی این شهر از سال‌های 2011 تا 2015 10.7 درصد رشد کرد.


7. اوورلند پارک (کانزاس)

جمعیت: 176،520 نفر

درآمد متوسط سالانه: 71،094 دلار

نرخ پایین جرائم در این شهر باعث شده که به یکی از امن‌ترین شهرها برای زندگی خانوادگی تبدیل شود. در این شهر مراکز تفریحی و بهداشتی مختلف وجود دارد. یکی دیگر از نقاط قوت این شهر اقتصاد باثبات آن است. این شهر امکانات زیادی داشته، سطح آموزشی و مدارس آن بالاست و فرصت‌های شغلی بسیاری در آن وجود دارد. شهروندان می‌توانند از پارک‌های مختلف و رستوران‌های باکیفیت این شهر لذت ببرند.


6. ان آربر (میشیگان)

جمعیت: 116،194 نفر

درآمد متوسط سالانه: 55،003 دلار

ان آربر یک شهر زیبا و متفاوت ایالات‌متحده است که سیستم خدمات و امکانات آن این شهر را به یکی از بهترین شهرهای ایالات‌متحده تبدیل کرده است. در این شهر 150 پارک وجود دارد. دانشگاه میشیگآن‌هم امکانات و فعالیت‌های مختلف را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شهروندان می‌توانند اوقات بیکاری خود را در کتاب‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری بگذرانند. سیستم آموزشی این شهر بسیار حرفه‌ای بوده و برای خانواده‌هایی که نگران تحصیل فرزندان خود هستند مناسب است.


5. سانتا باربارا (کالیفرنیا)

جمعیت: 89،062 نفر

درامد متوسط سالانه: 65،034 نفر

شهر سانتا باربارا آب‌وهوای بسیار خوبی دارد و سواحل و کوه‌های آن باعث تمایز این شهر شده است. فرهنگ غنی این شهر همواره گردشگران را به خود جلب نموده است. سیستم سلامت و بهداشت این شهر پیشرفته بوده، رستوران‌های بسیار خوبی دارد، سیستم آموزشی آن باکیفیت بوده و مدارس بسیار خوب آن برای کودکان و بزرگ‌سالان مناسب است. همه این دلایل عامل برتری این شهر هستند.


4. آیووا سیتی (آیووا)

جمعیت: 69،314 نفر

درامد متوسط سالانه: 41،410 دلار

یکی از مهم‌ترین مکان‌های این شهر دانشگاه آیووا است. افرادی که می‌خواهند ادامه تحصیل دهند و رشته‌های مختلف را تجربه کنند می‌توانند به این دانشگاه بروند. این شهر هنرها و سرگرمی‌های متنوع ارائه می‌دهد. در حقیقت خلاقیت این شهر نشان‌دهنده روحیه ساکنین آن است. سیستم بهداشت و سلامت و آموزش این شهر بسیار باکیفیت بوده و مدارس خوبی دران وجود دارد. همچنین در این شهر رستوران‌ها و مراکز خرید بسیار خوبی وجود دارد.


3. مدیسن (ویسکانسین)

جمعیت: 243،122 نفر

درآمد متوسط سالانه: 54،896 دلار

عمده شهرت این شهر به دلیل ارائه خدمات سلامت و بهداشت به شهروندان آمریکا است. این شهر در رتبه سومین شهر برتر آمریکا قرار گرفته و ارزش سهام آن‌هم افزایش یافته است. در سه سال اخیر عوامل مختلفی باعث رشد این شهر شدند که یکی از آن‌ها دانشگاه ویسکانسین است.


2. بلویو (واشنگتن)

جمعیت: 129،209 نفر

درامد متوسط سالانه: 90،333 دلار

بلویو یکی از زیباترین شهرهای ایالت متحده است که پر از پارک و مسیرهای دوچرخه‌سواری است. این شهر در جایگاه دومین شهر مناسب ایالات‌متحده برای زندگی قرار گرفته است. بلویو گردشگران بسیار زیادی دارد که به دلیل سرگرمی‌ها، فستیوال‌ها و موزه‌ها، تعداد آن‌ها افزایش یافته و ساکنان شهر هم از این مناسبت‌ها لذت می‌برند. در رابطه با سیستم آموزشی نیز باید گفت در این شهر مدارس معروفی وجود دارد.


1. راچستر (مینه سوتا)

جمعیت: 110،275 نفر

درآمد متوسط سالانه: 62،575 دلار

راچستر برترین شهر ایالات‌متحده برای زندگی است که اگرچه در سال 2015 در رتبه دومین شهر ایالات‌متحده برای زندگی بود اما در سال 2016 به جایگاه اول دست یافت. این پیشرفت به دلیل افزایش کیفیت سیستم آموزشی، مدارس، بهداشت و سلامت، سرگرمی‌ها و هزینه مسکن، بود. امکانات و خدمات شهر از دلایل موفقیت آن هستند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم