12 جاذبه گردشگری مصر

مصر سرزمین فراعنه و تاریخ باستان است که درباره آن افسانه‌های مختلفی شنیده می‌شود. این سرزمین تمدن کهن و باستانی دارد و اکنون بازمانده‌های آن در موزه‌ها و گالری‌های مختلف نگهداری شده و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند. در حال حاضر بسیاری از گردشگران برای دیدن سواحل زیبا، صحراهای دورافتاده، معابد، دره‌ها و اهرام جیزه، به این سرزمین می‌روند. در این مقاله 12 جاذبه گردشگری مصر را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت سفر به این کشور از آن‌ها دیدن کنید.


1. اهرام جیزه

بله اهرام جیزه اولین جاذبه سرزمین مصر هستند که در سال 2500 پیش از میلاد ساخته شده و پس‌ازآن بسیاری از اهرام و سازه‌های مصر از روی آن ساخته شده‌اند. این اهرام بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین اهرام جیزه هستند. همچنین این سازه آخرین سازه بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان است. هنوز هم درباره چگونگی ساخته‌شدن این اهرام سؤال وجود دارد. ساخت این اهرام سه نسل طول کشید. این اهرام در کرانه قاهره ساخته شده و 139 متر ارتفاع دارد. معبد دره و ابوالهول بزرگ در نزدیکی اهرام جیزه قرار دارند.


2. معابد ابوسمبل

معابد ابوسمبل در قسمت‌های جنوبی نوبه قرار دارند. این معابد دو معبد صخره‌ای غول‌پیکر دارند که از دل کوه کنده شده‌اند. این معابد در قرن سیزدهم قبل از میلاد توسط فرعون رامسس بزرگ به افتخار خود و همسرش نفرتی تی ساخته شد. در اطراف این معابد رودخانه ناصر قرار دارد. در سال‌های 1960 برای اینکه این معابد در زیر دریاچه مدفون نشوند با تلاش یونسکو به مکان امروزی انتقال داده شدند. این فرایند چهار سال به طول انجامید. این مکان یکی از جاذبه‌های گردشگری اصلی مصر است.


3. کرنک

در این مکان دیوارهای رنگ‌شده هنری، ستون‌های مدور و جاذبه‌های دیگر وجود دارد. در قسمت شرقی جاذبه‌های رنگارنگ و در قسمت غربی معابد و مقبره‌های مختلف وجود دارد که به همین دلیل آن را بزرگ‌ترین موزه هنری جهان می‌نامند. در اطراف آن دره پادشاهان و مقبره حتشپسوت وجود دارد. در فاصله 2.5 کیلومتری آن معبد اقصر وجود دارد که الزام سفر به کرنک را افزایش می‌دهد. کل این مکان در عرض چند صدسال در دوران میانه ساخته شد و با پایان سلطه فراعنه پایان یافت. یکی از سازه‌های چشمگیر این مکان هال بزرگ هایپواستایل است که 5000 مترمربع وسعت دارد.


4. دره پادشاهان

دره پادشاهان در نزدیکی کرنک وجود داشته و مانند مکان‌های دیگر مصر اهمیت تاریخی دارد. از قرن 16 تا قرن 11 پیش از میلاد در این دره برای بسیاری از پادشاهان مقبره ساخته شد. در این دره بیش از 60 مقبره وجود دارد از مقبره‌های ساده و کوچک گرفته تا مقبره‌های بزرگ 120 اتاق خوابه. این مقبره‌ها بر اساس اسطوره‌ها و عقاید و باورهای آن زمان ساخته شده‌اند.


5. شبه‌جزیره سینا

شبه‌جزیره سینا یک مکان توریستی بسیار وسیع است که نمی‌توان آن را به یک نقطه محدود کرد. این مکان بین دریای سرخ و دریای مدیترانه قرار دارد. در این منطقه ساحلی وجود دارد که از آن برای شنا و غواصی استفاده می‌شود. همچنین در آنجا می‌توانید از هتل‌های لوکسی که با الهام از هتل‌های اروپایی ساخته شده‌اند نیز دیدن نمایید. کوه سینا جاذبه اصلی این منطقه است و برای ادیان ابراهیمی یک منطقه مقدس محسوب می‌شود. طبق ادیان یهودی و مسیحی حضرت موسی ده فرمان را در این کوه دریافت نمود.


6. دهب

دهب یک شهر ساحلی در نزدیکی شبه‌جزیره سینا است که در آنجا می‌توانید جذابیت دریا و ساحل را در کنار هم ببینید. این مکان به دلیل انجام شنا شهرت دارد. از دهب تا اطراف این منطقه کلبه‌های بامبو قرار دارد که می‌توانید در آنجا استراحت کنید. با رفتن به این منطقه از زندگی روتین خود به‌کلی فاصله خواهید گرفت.


7. قاهره

قاهره مرکز مصر است و در این مکان سازه‌های اسلامی از مسجد گرفته تا مدرسه دیده می‌شود که بسیاری به دوره مملوک بازمی‌گردند. در اینجا می‌توانید با ادویه مشهور مصر، پارچه، سرامیک و عطر آن آشنا شوید. با گشت‌وگذار در بازار می‌توانید از معماری کهن اسلامی دیدن نمایید. این شهر تاریخ بسیار غنی دارد. فراموش نکنید که با بالا رفتن از دروازه باب زویله می‌توانید منظره شهر را تماشا کنید.


8. رودخانه نیل

طولانی‌ترین رودخانه جهان یکی از جاذبه‌های اصلی مصر است که با کشتی‌های مخصوص نیل می‌توانید در آن گشت‌وگذار کنید. این کشتی‌ها در سراسر جهان شهرت داشته و در شکل و اندازه‌های مختلف یافت می‌شوند. این کشتی تا اسوان و اقصر می‌رود و افرادی که سفر با آن را تجربه کرده‌اند حتماً آن را به شما پیشنهاد می‌کنند.


9. اسوان

می‌توانید در خیابان‌های روستایی نوبه بچرخید، با یک قایق به جزیره الفانتین بروید و یا در کرانه‌های شرقی شترسواری کنید. یا اینکه در رستوران‌هایی ساحلی بنشینید و چای بنوشید و رفت‌وآمد قایق‌ها را تماشا کنید. در شهر زیبای اسوان فعالیت‌های مختلفی برای لذت بردن وجود دارد. در این شهر زیبای مصر هم می‌توانید از زیبایی و سکوت آن لذت ببرید و هم از ماجراجویی‌های مختلفش.


10. اسکندریه

اسکندر کبیر این شهر را ساخت و نام خود را بر آن نهاد. این شهر اروپایی‌ترین شهر مصر است که با گشت‌وگذار در آن، همانند دیگر شهرهای مصر، تصور می‌کنید به دل تاریخ سفر کرده‌اید. در اغلب کتاب‌ها و آهنگ‌ها از این شهر نام برده شده و جاذبه اصلی گردشگران است.


11. معبد ابیدوس

یکی دیگر از جاذبه‌های مصر معبد ابیدوس است که در دروازه شهر ابیدوس قرار داشته و جاذبه معماری مصر را به نمایش می‌گذارد. این شهر گردشگران کمی داشته و به همین دلیل خلوت است. در حقیقت این مکان یکی از خلوت‌ترین مکان‌های دیدنی مصر است و نقاشی‌های زیبا، هیروگلیف‌های مختلف و مناظر چشمگیر را در اختیارتان قرار می‌دهد.


12. واحه سیوا

در اطراف این شهر مزارع خرما و چشمه‌های گوارا قرار داشته و آن را به یک مکان آرام تبدیل می‌کند. این واحه در غرب مصر قرار داشته و زیبایی‌های مصر غربی را به شما نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید کمی با خود خلوت کرده و در میان سازه‌های آجری قدم بزنید به این شهر بروید.

مصر یک مکان تاریخ و پهناور است که با سفر به آن می‌توانید به دل تاریخ رفته و از زیبایی‌های دنیای باستان دیدن کنید. اگر به این مکان‌ها سفر کرده‌اید تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم