فیس‌بوک برای تماشای ویدیوهای 360 درجه ابزار بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد

فیس‌بوک ویدیوهای 360 درجه را تأثیرگذارتر و در دسترس‌تر قرار می‌دهد.

این شبکه اجتماعی با اضافه کردن ابزار “guide” به کاربران اجازه می‌دهد تا قبل از قرار دادن ویدیوی خود، بخش‌هایی از آن را مشخص کنند. درواقع نسخه به‌روز شده فیس‌بوک، علاوه براین ویژگی، ویژگی و ابزارهای دیگری را نیز اضافه نموده که به صاحب صفحه کمک می‌کند جزئیات واکنش بازدیدکنندگان نسبت به ویدیوی آن‌ها را مشاهده کنند.

این ابزار “guide” یا راهنمایی که در قسمت پایین ویدیوهای 360 درجه قرار می‌گیرد، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا قسمت‌های جالب آن را انتخاب و مشاهده کنند. برخلاف مشاهده ویدیوهای 360 درجه بر روی هدست واقعیت مجازی، تماشای ویدیوهای 360 بر روی وب شاید آن‌قدر جالب نباشد.

با این ابزار جدید، کاربر می‌تواند قسمت‌های جالب ویدیوی خود را، که ترجیح می‌دهد کاربران آن را مشاهده کنند، مشخص کند. زمانی که این ابزار، که در سمت راست ویدیو قرار دارد، فعال شود، آن ویدیو به‌طور خودکار قسمت‌های مشخص‌شده را پخش می‌کند. این ابزار به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما اگر کاربر بخواهد خودش آن قسمت‌ها را مشخص کند، می‌تواند تنظیمات آن را تغییر دهد.

علاوه براین، فیس‌بوک برای ویدیوهای 360 درجه که بیش از 50000 بازدیدکننده داشته باشند، ابزار تحلیل‌گر جدید Heatmap را ایجاد نموده است. این ابزار مشخص می‌کند که کدام بخش‌های یک ویدیوی 360 درجه بیشتر از بقیه بخش‌ها بازدید شده، سپس آن بخش‌ها را به‌صورت جداگانه به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر ویدیوهای 360 درجه، فیس‌بوک ابزارهای تحلیل‌گر جدیدی در اختیار تولیدکننده‌ها قرار می‌دهد که به بازدیدکننده‌ها و واکنش آن‌ها، کاملاً اشراف داشته باشند.

یک ابزار جمعیتی که نشان می‌دهد هر دقیقه از یک ویدیو توسط چه کاربرانی، از کدام کشورها، سن و جنسیت، بازدید شده است.

نمایش آمار گرافیکی در کنار ویدئو

علاوه براین، کلیدهایی وجود دارد که به صاحب صفحه این امکان را می‌دهد که نشان دهد آن ویدیو مستقیماً از کجا گرفته‌شده، از صفحه خودش یا از صفحات دیگر؟

همچنین فیس‌بوک برای ویدیوهای زنده هم ابزار تحلیل‌گر ارائه داده، که نشان می‌دهد کدام لحظه آن ویدیو بیشترین واکنش یا نظر را دریافت نموده یا موردپسند قرارگرفته است.

شاید برخی از این ابزارها عجیب به نظر برسند. شاید فکر کنید اینکه فیس‌بوک بداند شما دقیقاً در کجا و چگونه یک ویدیو را ضبط کرده‌اید، به نظرتان زیاده‌روی باشد. اما این ابزارها در راستای اهداف فیس‌بوک است، زیرا می‌خواهد به‌عنوان یک شبکه جهانی ویدیو- محور شناخته شود.

و ازآنجایی‌که فیس‌بوک در آینده تمرکز خود بر پخش ویدیو را افزایش خواهد داد، بنابراین باید انتظار داشته باشیم که با توجه به تغییر الگوریتم صفحات این شبکه، تعداد و تنوع این ابزارها روزبه‌روز افزایش یابد. در حال حاضر این شبکه برای پخش زنده ویدیو، به شرکت‌های رسانه‌ای (مانند Mashable) هزینه‌ای پرداخت می‌کند، و در ماه مارس اعلام نمود که از این به بعد در صفحه اخبار ویدیوهای زنده بیشتری را شاهد خواهید بود.

اخیراً فیس‌بوک اعلام نموده که در آینده در این ویدیوهای زنده تبلیغات پخش خواهد شد. اما اگر فیس‌بوک و شرکای رسانه‌ای آن بخواهند از این قابلیت درآمدزایی کنند، باید محتوای موردنیاز کاربران را پخش کنند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم