بیوگرافی ریحانا به همراه 18 حقیقت جالب از زندگی او

ستاره بین‌المللی پاپ، ریحانا اولین آلبوم خود را در سال 2005 منتشر کرد و به دلیل تک آهنگ‌های موفق Umbrella، SOS، Take a Bow  ، We Found Love , Diamonds, The Only Girl In the World مشهور شد.

ریحانا کیست؟

رابین ریحانا فنتی (Robyn Rihanna Fenty) در 20 فوریه 1988 (1 اسفند 1366) در باربادوس به دنیا آمد، در سن 16 سالگی با Def Jam records قرارداد بست، و در سال 2005 اولین آلبوم خود، Music of the Sun را منتشر کرد که بیش از دو میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید. سپس آلبوم‌های موفق‌تری تولید کرد و آهنگ‌های برتری چون “Unfaithful,” “Umbrella,” “Disturbia”, “Take a Bow,” “Diamonds” و “We Found Love” را روانه بازار کرد. این ستاره جهانی پاپ تاکنون جوایز باارزشی چون گرمی و MTV را دریافت کرده است.

روزهای اول زندگی

رابین ریحانا فنتی در 20 فوریه 1988 در سن مایکل پاریش در جزیره کارائیب باربادوس به دنیا آمد. ریحانا بزرگ‌ترین فرزند از سه فرزند مونیکا فنتی حسابدار و رونالد فنتی انباردار است. دوران کودکی او با اعتیاد پدرش به الکل و کراک و مشکلات زناشویی والدین اش گذرانده شد و زمانی که ریحانا 14 ساله بود از هم جدا شدند.

او در دوران کودکی از سردردهای شدید رنج می‌برد و برای اینکه بقیه او را یک کودک غیرعادی تلقی نکنند آن را از دوستان و هم‌کلاسی‌هایش پنهان می‌کرد. “هرگز احساسم را بیان نمی‌کردم و همیشه آن را در خودم پنهان می‌کردم. همیشه به مدرسه می‌رفتم و کسی نمی‌توانست متوجه شود که مشکلی دارم.”

نقل‌مکان به ایالات‌متحده آمریکا

ریحانای نوجوان برای فرار از مشکلات خانه به خوانندگی روی آورد. او با دو تن از همکلاسی‌هایش یک گروه دخترانه را تشکیل داد و زمانی که 15 سال داشتند در مقابل تولیدکننده موسیقی، ایوان راجرز که به همراه همسر باربادوسی اش به آن جزیره آمده بود، تست دادند. راجرز از استعداد ریحانا شگفت‌زده شد اما از دو دوست او نه. “زمانی که ریحانا وارد اتاق شد گویی آن دو دختر اصلاً وجود نداشتند.”

کمتر از یک سال بعد ریحانای 16 ساله باربادوس را ترک کرد و به همراه راجرز و همسرش به کنتیکت نقل‌مکان کرد تا بر روی آلبوم نمایشی‌اش کار کند. ریحانا می‌گوید “زمانی که باربادوس را ترک کردم پشت سرم را نگاه نکردم. می‌خواستم کاری را که باید انجام دهم حتی اگر به معنای نقل‌مکان به آمریکا باشد.”

تک آهنگ‌های موفق در Def Jam

در ژانویه 2005 راجرز ریحانا را برای تست به استودیوی Def Jam Records برد که رئیس جدید آن رپر افسانه‌ای جی زی بود. ریحانا می‌گوید “من در لابی منتظر بودم و می‌لرزیدم.” اما زمانی که شروع به خواندن کرد اعتمادبه‌نفسش را به دست آورد، “یادم است که در حین خواندن به چشم همه زل زده بودم و در آن لحظه هیچ ترسی نداشتم. اما زمانی که از خواندن دست کشیدم گفتم خدای من جی زی روبه روی من است.” جی زی آن‌قدر تحت تأثیر ریحانا قرار گرفته بود که همانند راجرز دو سال پیش شوکه شد و با او قرارداد امضا کرد.

تنها هشت ماه بعد یعنی در اوت 2005 ریحانا اولین آهنگ خود به نام Pon de Replay را منتشر کرد که به‌سرعت به موفقیت رسید و در چارت تک آهنگ‌های برتر در جایگاه دوم قرار گرفت و ریحانا را به‌عنوان یک ستاره جدید معرفی کرد. همان ماه آلبوم Music of the Sun را منتشر کرد که در چارت 10 آلبوم برتر قرار گرفت و آهنگ موفق If It’s Lovin’ That You Want را معرفی نمود. سال بعد آلبوم دوم او به نام A Girl Like Me منتشر شد، که آهنگ‌های Unfaithful و SOS که جز آهنگ‌های شماره 1 او بودند در آن قرار داشت.

‘Good Girl Gone Bad’

در سال 2007 ریحانا با انتشار آلبوم سوم خود Good Girl Gone Bad و موفقیت آهنگ Umbrella با جی زی از یک ستاره نوجوان پاپ به یک سمبل جذابیت تبدیل شد. جی زی درباره این آهنگ می‌گوید “این آهنگ برای ریحانا به‌عنوان یک هنرمند موفقیت بزرگی بود. اگر به ترانه آن آهنگ گوش دهید متوجه می‌شوید عمق پیشرفت او تا چه اندازه است.”

این آهنگ در صدر بیلبورد بهترین آهنگ‌ها قرار گرفت و اولین جایزه گرمی بهترین آهنگ همراه با رپ را برای او به ارمغان آورد. این آلبوم هم در جایگاه دوم بیلبورد بهترین آلبوم قرار گرفته و ازجمله آهنگ‌های موفق آن Shut Up and Drive و Don’t Stop the Music بودند که آهنگ آخر از روی آهنگ Wanna Be Startin’ Somethin مایکل جکسون ساخته شد. ریمیکس این آلبوم در سال بعد منتشر شد و آهنگ‌های موفق Disturbia، Take a Bow و Hate That I Love You را معرفی کرد.

ریحانا همچنان به موفقیت خود ادامه داد و در سال 2009 آهنگ‌های Hard و Rude Boy را منتشر کرد. آلبوم سال 2010 او، Loud یک موفقیت تجاری بود که آهنگ‌های (What’s My Name، Only Girl (In the Worldو S&M را به همراه داشت. ریحانا علاوه بر آهنگ‌های موفق خود در آهنگ‌های موفق خوانندگان دیگر نیز ظاهر شده است، ازجمله Run this Town به همراه جی زی، Love the Way You Lie به همراه امینم، If I Never See Your Face Again به همراه مارون 5 و All of the Lights به همراه کانیه وست.

ریحانا در سال 2011 ششمین آلبوم خود Talk That Talk را عرضه کرد. آهنگ We Found Love که به همراه دی جی کالوین هریس خوانده شد از این آلبوم بود که جایزه گرمی بهترین موزیک ویدیوی کوتاه سال 2013 را برای ریحانا به ارمغان آورد.

زندگی شخصی پرسروصدا

اتفاقات زندگی شخصی او نیز اغلب جلب‌توجه کرده و او را در صدر اخبار قرار می‌دهد. در سال 2006 شایعاتی به گوش رسید که او با مربی‌اش جی زی رابطه دارد. اما او و جی زی همیشه این شایعات را مسخره خواندند. ریحانا دراین‌باره می‌گوید “اولین بار که این شایعه را شنیدم خنده‌ام گرفت اما حالا کاملاً نسبت به آن بی‌حس شده‌ام و توجهی نمی‌کنم. زیرا مردم درباره هرچه که دوست دارند حرف می‌زنند و نمی‌توان مانع آن‌ها شد.”

در سال 2009 ریحانا دوباره در صدر اخبار قرار گرفت زیرا دوست‌پسرش کریس براون پیش از مراسم او را کتک زده بود. این اتفاق باعث شد بیشتر افراد حامی او باشند و ریحانا به چهره‌ای علیه خشونت خانگی تبدیل شود. او در مصاحبه‌اش با دایان سایر گفت “این اتفاق برای من افتاد. و می‌تواند برای هرکسی رخ دهد.”

ریحانا سپس با مت کمپ رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کرد اما پس از مدتی از هم جدا شدند. از زمان شروع کار این ستاره جوان در سال 2005 تا به امروز، او به‌سرعت مسیر موفقیت را طی کرده است. برای مدتی امکان نداشت صدای او را نشنویم. بااین‌حال او به‌عنوان یک زن جوان مسائل مختلفی را پشت سر گذاشته است.

او درباره خشونت کریس براون علیه خودش گفت “از آن زمان به‌شدت مراقب خود هستم. دوست نداشتم کسی گریه‌های من را ببیند. دوست نداشتم کسی دلش به حال من بسوزد. آن زمان همه‌چیز برای من دشوار بود و دوست نداشتم به یک چهره آسیب‌پذیر تبدیل شوم. دوست داشتم به همه بگویم حالم خوب است، تا زمانی که واقعاً خوب شوم.”

در سال 2012 رابطه ریحانا با براون خوب شد. آن‌ها به همراه هم آهنگ Birthday Cake را عرضه کردند. در ماه اوت همان سال ریحانا درباره رابطه‌اش با کریس براون با اپرا وینفری صحبت کرد. او گفت که براون عشق زندگی‌اش است و آن دو به هم نزدیک هستند. آن دو رابطه‌شان را ادامه دادند و ریحانا در مصاحبه دیگری گفت که کریس براون عوض شده و هیچ شکلی از خشونت پذیرفتنی نیست.

Unapologetic و Anti

ریحانا در آلبوم سال 2012 به نام Unapologetic که برنده جایزه گرمی بود آهنگ‌های موفقی چون Diamonds و Stay با همکاری میکی اکو، را معرفی کرد. (این آلبوم اولین آلبوم ریحانا بود که در جایگاه اول چارت آلبوم‌های برتر قرار گرفت.) در آهنگ Princess of China با کلدپلی همکاری کرد و در سال بعد با آهنگ The Monster در کنار امینم بازهم به جایگاه اول رسید. در این زمان ریحانا در فیلم علمی تخیلی “سفینه فضایی” (Battleship – 2012) شرکت کرد و در انیمیشن “خانه” (Home – 2015) صداپیشگی نمود.

استایل خاص پوشش او و انتخاب لباس‌هایش باعث شد که لباس او در ژوئن 2014 در مراسم انتخاب برترین طراح موردتوجه واقع شود. او آنجا بود تا جایزه الگوی مد CFDA را دریافت کند و به مردم گفت “مد همیشه مکانیزم دفاعی من بوده است”. او می‌داند که در دنیای مد قوانین خاصی وجود دارد اما این قوانین باید درهم‌شکسته شوند. او در این زمان در حرفه‌اش حرکت بزرگی انجام داد و از استودیوی Def Jam به استودیوی جی زی رفت.

در اوت 2015 آن بی سی اعلام کرد که ریحانا مشاور اصلی فصل نهم The Voice خواهد بود. در همان سال در آهنگ FourFiveSeconds با خواننده معروف بیتل ها یعنی پاول مک کارتنی همکاری کرد و آهنگ B**** Better Have My Money را با مدیر برنامه‌های قبلی‌اش انجام داد که به یک موزیک ویدیوی بحث‌برانگیز تبدیل شد. در سال 2015 او به‌عنوان اولین هنرمند تاریخ انتخاب شد که 100 میلیون تک آهنگ او به‌صورت دیجیتال دانلود و عرضه شد.

ریحانا در اواخر ژانویه 2016 آلبوم بعدی خود Anti را ارائه کرد که تمام آهنگ‌های آن به مدت یک هفته در انحصار سایت جی زی بود. درنتیجه در طی یک روز یک‌میلیون نفر اشتراک این سایت را دریافت کردند تا بتوانند آهنگ‌های او را دانلود کنند. آهنگ اصلی این آلبوم Work نام دارد که به همراه رپر معروف دریک خوانده است.

ریحانا در ادامه فعالیت بازیگری‌اش در سال 2017 در فصل 5 سریال بیتس متل ظاهر شد و در اثر علمی تخیلی “والرین و شهر هزار سیاره” (Valerian and the City of a Thousand Planets) نیز نقش مهمی را دریافت نمود. در همان سال در کنار ساندرا بولاک، کیت بلانشت و آن ‌هاتاوی در فیلم “8 یار اوشن” ظاهر شد که نسخه زنانه سه‌گانه اوشن است و در ژوئن 2018 عرضه خواهد شد.


حالا می‌خواهیم با 19 حقیقت درباره زندگی او آشنا شویم

1. ریحانا نام میانی او است!

آیا می‌دانستید نام کامل او رابین ریحانا فنتی است؟ پس‌ازاینکه به یک ستاره بزرگ تبدیل شد او را ریحانا نامیدند.

2. خوانندگی از دوران کودکی

ریحانا از سن 7 سالگی خوانندگی را آغاز کرد و در دوران دبیرستان به همراه دو دختر دیگر یک گروه تشکیل داد.

3. ریحانا پیش از اجرا مشروب می‌نوشد

اگرچه نوشیدن مشروب اصلاً خوب نیست اما او اعتراف کرده که پیش از هر اجرا باید کمی ودکا یا تکیلا بنوشد تا اعصاب اش آرام شود.

4. روز ریحانا در باربادوس

در زادگاه ریحانا روز تولد او در فوریه به‌عنوان روز ملی ریحانا جشن گرفته می‌شود.

5. شاهد جن‌گیری

او در کودکی یک بار شاهد جن‌گیری بود و به همین دلیل از رفتن به جاهایی که به مکان‌های رؤیت ارواح شهرت دارند خودداری می‌کند.

6. ملکه زیبایی

ریحانا در دوران نوجوانی در مسابقه زیباترین دختر مدرسه شرکت کرد و جایزه را برد.

7. ستاره نظامی

ریحانا در دوران مدرسه تنها در عرصه خوانندگی و زیبایی فعالیت نداشت بلکه در عرصه نظامی هم فعال بود.

8. او با ظاهر مبدل به مکان‌های شلوغ می‌رود

او با پوشیدن لباس‌های گشاد و عینک بزرگ به مکان‌های شلوغ رفته و به طرفداران اش نزدیک می‌شود. اگرچه مراقبان اش به او نزدیک هستند اما شاید روزی او را ببینید.

9. جی زی استعداد او را کشف کرد و با او قرارداد بست

جی زی، رپر و تولیدکننده محبوب، برای 6 آلبوم با ریحانا قرارداد بست. پس به خاطر آهنگ‌های زیبای ریحانا باید از جی زی تشکر کنیم.

10. تتوی ریحانا

ریحانا در مجموع 23 تتو دارد و دوست دارد آن‌ها را افزایش دهد. همچنین یک تتوی برعکس دارد که نوشته “هر شکست یک درس است” و احتمالاً با دیدن آن الهام می‌گیرد.

11. پاهای او 1 میلیون دلار ارزش دارد

ریحانا در سال 2007 جایزه بهترین پاهای یک الهه از شرکت ژیلت را دریافت نمود. پس‌ازآن پاهایش را به مبلغ 1 میلیون دلار بیمه کرد.

12. طرفدار میوه و نوشیدنی

ریحانا از خوردن میوه و آب لذت برده و به سبزیجات چندان علاقه ندارد. او چندان به غذاهای چینی، مکزیکی، ژاپنی و هندی علاقه ندارد.

13. آهنگ Umbrella به مدت 10 هفته در صدر 10 آهنگ برتر بریتانیا قرار گرفت

یکی از موفقیت‌های ریحانا آهنگ Umbrella از آلبوم Good Girl gone Bad بود که در 13 کشور در صدر آهنگ‌های برتر قرار گرفت و به مدت 10 هفته جایگاه اول آهنگ‌های برتر بریتانیا را به خود اختصاص داد.

14. تاثیرگذارترین فرد

ریحانا در سال 2012 در جایگاه بیستم “100 شخصیت تأثیرگذار جهان” به انتخاب مجله تایم قرار گرفت.

15. کیتی پری بهترین دوست او

ریحانا بهترین دوست کیتی پری است و قرار بود به‌عنوان ساقدوش او به هند برود اما به دلیل مشکلات کاری نتوانست.

16. بنیاد Believe

ریحانا در سال 2006 بنیاد Believe را ایجاد کرد تا در آن به کودکان بیمار کمک کند. یک ستاره با قلب بزرگ.

17. برخورد فیزیکی با کریس براون

در سال 2009 ریحانا نتوانست در پنجاه و یکمین مراسم جایزه گرمی شرکت زیرا دوست‌پسرش کریس براون او را به شدت کتک زده بود. براون به دلیل این کار مجرم شناخته شد.

18. ریحانا در سراسر جهان 7 مجسمه مومی دارد

در موزه‌های مادام توسو در سراسر جهان هفت مجسمه مومی از او وجود دارد به‌طوری‌که او را به یک ستاره تبدیل کرده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم