10 وسیله ضروری برای لذت از مسافرت به دل طبیعت

شاید بسیاری تصور کنند زندگی‌شان خسته‌کننده است. حالا اگر فقط به سر کار بروید، سپس به خانه بازگشته و کمی غذا بخورید و دوباره روز تکراری خود را آغاز کنید زندگی‌تان خسته‌کننده‌تر هم خواهد شد. برای اینکه زندگی‌تان از حالت تکراری و خسته‌کننده خارج شود گاهی اوقات به بیرون از خانه رفته و از زیبایی‌های طبیعت لذت ببرید. برای این کار به لوازم خاصی نیاز دارید. در اینجا می‌خواهیم 10 مورد از این لوازم را به شما معرفی کنیم تا با داشتن آن‌ها از گردش‌های خود بیشترین لذت را ببرید. می‌توانید این لوازم را از طریق فروشگاه‌های آنلاین هم خریداری کنید.


1. چادر

آیا دوست دارید خانه را ترک کرده و در فضای باز استراحت کنید؟ آیا بدون داشتن چادر می‌توانید این کار را انجام دهید؟ چادر با محافظت از شما لذتتان را از گردش دوچندان می‌کند و به همین دلیل داشتن آن ضروری است. این چادرها در طرح، رنگ و جنس‌های مختلف، بسته به نیاز شما وجود دارند. چادرهای سبک برای سفر با کوله‌پشتی طراحی شده‌اند. در صورت سفر با خودرو می‌توانید از چادرهای بزرگ و سنگین استفاده کنید. انتخاب نوع چادر مناسب به عواملی چون مکان سفر و تعداد افرادی که در چادر می‌خوابند بستگی دارد.


2. کیسه‌خواب

در صورت سرد بودن هوا خوابیدن در چادر کافی نیست. به‌جای حمل پتوهای سنگین بهتر است یک کیسه‌خواب خریداری کنید، به‌خصوص اگر هوا سرد باشد. این کیسه‌خواب‌ها سبک بوده و به‌راحتی حمل می‌شوند. این کیسه با زیپ بسته شده و دارای روکش ضدآب هستند. این کیسه‌خواب برای افرادی مناسب است که به کوه‌نوردی و پیاده‌روی رفته و می‌خواهند در فضای باز استراحت کنند. این کیسه‌خواب‌ها فقط مخصوص فصل سرد نیستند بلکه برای تابستان هم کیسه‌خواب‌های مخصوص وجود دارد.


3. کوله‌پشتی

داشتن کوله‌پشتی یکی از ضروریات سفر است زیرا می‌توانید لوازم خود را در آن بگذارید. کوله‌پشتی از کیف‌دستی بهتر است زیرا دارای بندهای مخصوص است که کمرتان را خسته نمی‌کند. می‌توانید وسایل سنگین را در آن قرار دهید و در مسافت‌های طولانی استفاده کنید. کوله‌پشتی در طرح، رنگ، اندازه‌های مختلف و بر اساس نیاز افراد طراحی شده است. کوله‌پشتی‌های بزرگ مخصوص حمل لوازم سنگین‌تر از 10 کیلو هستند. کوله‌پشتی را انتخاب کنید که با فرم بدنتان سازگار بوده، در حین راه رفتن با آن راحت هستید و برای تمام لوازم شما جای کافی دارد.


4. کاپشن و دستکش

هوای بیرون از خانه کاملاً متفاوت است و در جنگل، کوه، دریاچه و جاهای دیگر به‌سرعت تغییر می‌کند، حتی در فصل‌های گرم مانند تابستان. به همین دلیل برای گرم نگه‌داشتن بدن خود و مبارزه با سرما باید کاپشن و دستکش به همراه داشته باشید. دستکش و کاپشن در طرح، رنگ و جنس‌های مختلف، بر اساس فرم بدن شما عرضه شده تا در سفر گرم و راحت باشید و از سفر خود لذت ببرید. گرم‌کن، بارانی، گرم‌کن دو، پلیور، کاپشن اسکی و انواع دیگر کاپشن وجود دارند. برای دست‌های خود نیز می‌توانید از دستکش پشمی، دستکش چرم، دستکش اسکی، دستکش نخی یا دستکش بدون انگشت استفاده کنید.


5. بوت و کفش کوه

کفش‌های معمولی که روزانه پا می‌کنید برای سفر یا کوه‌نوردی مناسب نیستند. حتی در صورت داشتن خودرو هم در حین سفر ممکن است مسافت‌های طولانی را پیاده طی کنید. به همین دلیل باید کتانی، کفش کوه یا بوت داشته باشید. این کفش‌ها مخصوص پیاده‌روی، کوه‌نوردی و سفر طراحی شده‌اند. این کفش‌ها از مچ پا محافظت کرده، احتمال آسیب در حین راه رفتن را کاهش داده و در حین سفر از شما محافظت می‌کنند.


6. چراغ یا چراغ‌قوه

در هنگام تاریکی باید نور به همراه داشته باشید که بتوانید محیط اطراف و داخل چادر را ببینید. برای روشن کردن چادر خود می‌توانید از چراغ‌قوه، روشنایی آل ای دی یا هد لامپ استفاده کنید. حتماً چند باتری با خود به همراه داشته باشید به‌خصوص اگر قرار است مدت‌زمان طولانی در بیرون از خانه باشید.


7. حشره‌کش

در صورت نداشتن حشره‌کش اصلاً به فضای باز نروید. حداقل باید یکی از این محصولات را داشته باشید، به‌خصوص اگر دارای فرزند هستید. می‌توانید بر اساس نیاز خود یا فرزندانتان از اسپری یا پماد استفاده کنید. با این کار در مقابل حشرات محافظت خواهید شد. برخی از داروهای ضد حشره ضد آفتاب هم هستند.


8. جعبه کمک‌های اولیه

چه کسی می‌داند در بیرون از خانه چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ ممکن است اتفاقات مختلفی روی دهد مانند زخم‌های سطحی، نیش حشرات، سوختگی، التهابات سمی و آکنه. در صورت نداشتن کمک‌های اولیه درمان نخواهید شد. ازجمله چیزهایی که باید به همراه داشته باشید عبارت‌اند از دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده الکلی یا بدون الکل، پنبه، باند، گوش پاک‌کن و هیدروژن پراکسید. می‌توانید داروهایی مانند قرص ایبوپروفن، استامینوفن، دستمال استریل مرطوب‌کننده، دستکش، گاز استریل، سنجاق‌قفلی، دستمال ضدعفونی‌کننده در مقابل نیش حشرات، ژل سوختگی، و غیره نیز به همراه داشته باشید.


9. غذا و نوشیدنی

برای جلوگیری از گرسنگی و بی‌آبی باید به‌اندازه کافی غذا و نوشیدنی به همراه داشته باشید. اگر دارای فرزند هستید باید غذا و نوشیدنی بسیار بیشتری حمل کنید. می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های خاص انرژی‌زا استفاده کنید که هم فضای کمی را اشغال کرده و هم انرژی بدنتان را تأمین می‌کنند.


10. دوربین

در صورت سفر کردن باید از بهترین لحظات سفر خود عکس بگیرید و آن‌ها را ثبت کنید. زیرا در اطراف خود مناظر زیبایی را می‌بینید که دوست دارید آن‌ها را به‌یادماندنی کنید. به همین دلیل فرصت را از دست نداده و یک دوربین خوب تهیه کنید. در این صورت می‌توانید لحظات درخشان خود را ابدی کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم