25 مکان جالب که پیش از مرگ باید از آن‌ها دیدن کنید

در اینجا می‌خواهیم 25 مکان جذاب و جالب کره زمین را به شما معرفی کنیم که پیش از مرگ باید حتماً از آن دیدن کنید. پس با ما همراه باشید.


25. دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

بزرگ‌ترین دیواره مرجانی جهان که ۳۴۸٬۷۰۰ کیلومترمربع وسعت دارد و از فضا قابل‌مشاهده است. همچنین جز عجایب هفتگانه جهان است. در این مکان می‌توانید غواصی کنید و از دیدنی‌های آن لذت ببرید.


24. اهرام جیزه، مصر

یکی از هفت عجایب هفتگانه باستانی جهان که هنوز پابرجاست و باید از آن دیدن کنید. اهرام جیزه به سال 2560 پیش از میلاد تعلق داشته و مرتفع‌ترین سازه دست بشر در 3800 سال اخیر محسوب می‌شوند.


23. استون هنج، امزبری، انگلستان

اگرچه برخی این مکان را تنها 25 تکه سنگ می‌دانند اما یک منظره زیباست که افسانه‌های زیادی پشتان وجود دارد. پس حتماً به آنجا سفر کرده و از غروب آفتاب در این نقطه لذت ببرید.


22. سالاردو ییونی، بولیوی

بزرگ‌ترین کویر نمک دنیا با وسعت 10582 کیلومترمربع که از دریاچه‌های باستانی تشکیل شده و در فصل‌های بارانی آن‌قدر آیینه‌ای است که برای مدرج کردن ماهواره‌ها استفاده می‌شود. آن را بزرگ‌ترین آیینه جهان و یک منظره زیبا می‌دانند.


21. گرند کنیان، آریزونا، ایالات‌متحده امریکا

گرند کنیان هزاران سال است که در میان رودخانه کولرادو قرار گرفته و منظره کویری بسیار زیبایی به وجود آورده است. صخره‌های سرخ‌رنگ ان بیش از 300 کیلومتر ارتفاع دارند.


20. آنتلوپ کنیون، آریزونا، ایالات‌متحده آمریکا

یک منظره زیبا در آریزونا که باور نمی‌کنید حقیقت داشته باشد و شاید تصور کنید یک ترفند عکاسی است. موج‌های دریا در میلیون‌ها سال پیش در صخره‌ها شکل‌های مختلفی پدید آورده و آن‌ها را به شکل موج درآورده‌اند. این منظره زیبا با شکل‌های رنگارنگ قطعاً یکی از دیدنی‌ترین مناطق جهان است.


19. جزیره ایستر، راپانوی، شیلی

همانند استون هنج درباره جزیره ایستر هم افسانه‌هایی وجود دارد اما کسی نمی‌داند واقعیت مجسمه‌های ایستر چیست. با سفر در آنجا می‌توانید ماجراجویی کرده و به پیاده‌روی و غواصی بپردازید.


18. غار رید فلوت، چین

یک غار رنگارنگ 240 متری که یک تجربه جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این مکان بیش از 1200 سال است که یکی از جاذبه‌های اصلی کشور چین محسوب می‌شود بنابراین حتماً به آنجا سفر کرده و از استالاگمیت و استالاکتیت های آن دیدن کنید.


17. دیوار بزرگ چین، چین

این دیوار بزرگ چند هزار متری سازه دست بشر هنوز هم انسان را متعجب می‌کند. از انجاییکه این پل در بالای کوه ساخته شده با سفر به آنجا می‌توانید از مناظر اطراف دیدن کنید.


16. پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک، کرواسی

این منطقه با آب‌های کریستالی و شفاف، مناظر سرسبز و آبشارهای زیبا یکی از زیباترین مناطق دیدنی جهان است.


15. پارک ژانگ یی، گانسو، چین

مجموعه‌ای از صخره‌های زیبا که حدود 24 میلیون سال قبل در اثر فرسایش ماسه و مواد معدنی به وجود آمدند.


14. گودال آبی بزرگ، بلیز

غواصان در کرانه‌های بلیز یک حفره دریایی یافته‌اند که 120 متر عمق و 300 متر عرض دارد و به‌راحتی از بالا قابل‌مشاهده است.


13. پارک ملی ردوود، کالیفرنیا، ایالات‌متحده آمریکا

پارک ملی ایالتی ردوود بیش از 133000 هزار هکتار عرض داشته و تا کرانه‌های شمالی کالیفرنیا گسترش یافته است. این پارک به دلیل داشتن درختان مرتفع سرخ چوب شهرت دارد که ارتفاع برخی از آن‌ها به 100 متر می‌رسد.


12. پارک ملی یلو استون، ایالات‌متحده آمریکا

پارک ملی یلواستون در بیش از سه ایالت گسترش یافته و منظره زیبایی را به وجود آورده است که در آن مجموعه‌ای از چشمه‌های آب گرم و آتش‌فشان وجود دارد. ازجمله نقاط معروف آن عبارت‌اند از آتش‌فشان قدیمی و چشمه آب گرم ماموت.


11. بورا بورا، پلی نزی فرانسه

یک جزیره زیبا با وسعت 30،55 کیلومترمربع در شمال غرب پاپیته، در آرام جنوبی، با آب شفاف و درخشان، سواحل ماسه‌ای و مناظر سرسبز، که هر چه از یک بهشت زیبا انتظار داشته باشید را در اختیارتان قرار می‌دهد.


10. تاج‌محل، آگرا، اوتار پرادش، هند

تاج‌محل یک سازه معماری بسیار زیباست که در سال‌های 1600 از مرمر سفید ساخته شده و سالانه بیش از سه میلیون جمعیت دارد.


9. کوه‌های تیانزی، چین

این کوه‌های زیبا الهام‌بخش کوه‌های موجود در فیلم آواتار بودند. این منطقه بیش از 16،550 هکتار وسعت داشته و با ارتفاع بیش از 1 کیلومتر از سطح دریا مرتفع‌ترین نقطه زمین محسوب می‌شوند.


8. انگور وات، کامبوج

یک معبد هندو و بودایی که در قرن دوازدهم ساخته شده و امروزه به‌عنوان یک جاذبه معماری زیبا از آن دیدن می‌شود.


7. ماچو پیچو، پرو

یک منطقه باستانی که به قرن 15 بازگشته و در بالای دره مقدس ساخته شده است. این مکان توسط اینکاها ساخته شد و درباره تاریخ آن‌ها اطلاعاتی در اختیارمان قرار می‌دهد و همچنین در اطراف آن مناظر زیبایی قرار دارد.


6. پارک ملی گلایسر، مونتانا، ایالات‌متحده آمریکا

پارک ملی گلایسر با کوه‌های زیبا، جنگل‌های سرسبز و دریاچه‌های زلال، مناظر زیبایی در اختیارتان قرار می‌دهد. بیش از 1000 معبر پیاده‌روی در آنجا وجود دارد.


5. پاموک کاله، ترکیه

در این منطقه چشمه‌های آب گرم طبیعی وجود دارد که با سفر به این منطقه حتماً در یکی از آن‌ها حمام کنید.


4. آبشارهای ویکتوریا، لیوینگ استون، زامبیا

یکی از زیباترین نقاط جهان با هزار متر عرض و 100 متر ارتفاع که هر ثانیه بیش از 260000 گالن آب از آن سرازیر می‌شوند و آن را به بزرگ‌ترین آبشار جهان تبدیل می‌کند.


3. ونیز، ایتالیا

اگر می‌خواهید به یک مکان منحصربه‌فرد سفر کنید پس باید از ونیز دیدن نمایید. در این شهر به‌جای خیابان کانال‌های آب وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها قایق‌سواری کرده و از شهر دیدن کنید.


2. پارک ملی لینسویز ماراینسیز، برزیل

مجموعه‌ای پوشیده از آب‌های شفاف کریستالی که منظره زیبا و بهشت مانندی پدید می‌آورد.


1. هایلند، ایسلند

منطقه هایلند در ایسلند یکی از زیباترین مناطق جهان است که باید در لیست مناطق زیبای جهان قرار بگیرد.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم