24 اپلیکیشن برتر مخصوص پیگیری عادت‌ها (به‌روز شده تا سال 2018)

عادت‌های روزانه ما بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. این عادات شیوه انجام کارهای روتین را شامل می‌شوند. بسیاری از افراد از انجام این عادات آگاه نیستند. برخی از عادات همانند استعمال سیگار به سلامتتان ضرر رسانده و برخی مانند آینده‌نگری بر کار و حرفه‌تان تأثیر مثبت دارند. به همین دلیل باید بر آن‌ها کنترل داشته باشید. اما این کار چندان آسان نیست زیرا بیشتر این عادات ناآگاهانه انجام می‌شوند. اما باید بدانید برای کنترل عادات منفی اپلیکیشن های مختلف طراحی شده‌اند.


1. Momentum Habit Tracker

این اپلیکیشن ویژگی‌های مختلفی دارد که به شما کمک می‌کند تا عادات و فعالیت‌های روتین خود را دنبال کنید. یکی از بهترین مزیت‌های این اپلیکیشن این است که می‌توانید داده‌های خود را در یک سند اکسل ذخیره کرده و پیشرفت خود را بررسی نمایید. همچنین می‌توانید برای خود اهداف هفتگی مشخص نموده و با یادداشت‌برداری عادات خود را کنترل نمایید.

اما برخلاف دیگر اپلیکیشن های این لیست، این اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های اپل است و نمی‌توانید نسخه اندروید آن را پیدا کنید. اما فایده این عدم دسترسی این است که پروفایل شما به‌راحتی در iCloud به اشتراک گذاشته می‌شود.


2. Habitica

این اپلیکیشن برای پیگیری و حفظ عادت مثبت بسیار مفید است و از بازی ویدیویی RPG الهام گرفته است. با انجام هر مرحله‌به‌مرحله بالاتر رفته و انگیزه‌تان برای دنبال نمودن عادات مثبت افزایش می‌یابد. الهام گرفتن آن از بازی ویدیویی باعث می‌شود که پیگیری عادات و اهداف لذت‌بخش باشد.

اما این اپلیکیشن تنها برای پیگیری عادت‌ها طراحی نشده بلکه توسط آن می‌توانید با دوستان خود ارتباط برقرار نموده و اهداف و برنامه‌های خود را انجام دهید. بنابراین نه‌تنها از بازی ویدیویی الهام گرفته بلکه خود یک بازی مهیج است. اما اگر از بازی ویدیویی خوشتان نمی‌آید به سراغ این اپلیکیشن نروید.


3. Productive Habit Tracker

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به‌راحتی عادت‌های خود را پیگیری کنید. طراحی خوب آن به شما این اجازه را می‌دهد تا در عرض چند ثانیه برنامه‌ریزی را آغاز کنید. اما با وجود طراحی ساده، این برنامه ویژگی‌های مختلفی دارد. با کمک آن می‌توانید موفقیت‌های خود را ثبت کنید، به این معنا که پیشرفت خود را تداوم بخشیده و باانگیزه باشید.


4. StickK

این اپلیکیشن توسط رفتارشناسان دانشگاه یل توسعه پیدا کرد. در هنگام ثبت‌نام در این برنامه به خود و این اپلیکیشن تعهد می‌دهید که به رؤیاهای خود برسید، حتی با خودتان شرط‌بندی مالی می‌کنید. برای انگیزه دهی بیشتر می‌توانید یکی از دوستان یا اعضای خانواده را هم اضافه کنید در مسیر رسیدن به اهداف اطلاعات شما را بررسی کنند.

ایده تعهد در این اپلیکیشن افزایش انگیزه را شدت می‌بخشد. برای قید کردن این ایده تحقیقات بسیاری انجام گرفته و از نظریه سقلمه (Nudge) الهام گرفته است. علاوه بر این، این اپلیکیشن ظاهر بسیار جذابی هم دارد.


5. Habitshare

این سایت شبکه اجتماعی با پیگیری عادت‌ها به شما اجازه می‌دهد تا عادت‌های خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. امکانات شبکه اجتماعی آن هم به‌خوبی انتخاب شده و برخی از آن‌ها غیرمعمول هستند، به این صورت که برخلاف شبکه‌های اجتماعی دیگر در اینجا می‌توانید به‌صورت واقعی با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. در این صورت یا شما به دوستان خود انگیزه می‌دهید و یا آن‌ها به شما، در این صورت اهداف شما به اهداف گروهی تبدیل می‌شود. حتی می‌توانید جنبه اجتماعی آن را غیرفعال کرده و همه‌چیز را شخصی نگه دارید.

بااین‌حال در این اپلیکیشن نمی‌توانید وظایف ماهانه را برنامه‌ریزی کنید، امکانی که می‌توانست در پرداخت قبوض ماهیانه به شما کمک کند.


6. MindSet: The Good Habit App

این اپلیکیشن یک فضای جالب و دوستانه دارد که کار با آن بسیار راحت است. اگرچه بسیاری از اپلیکیشن ها سیستم ثبت دارند اما در این اپلیکیشن این سیستم به‌خوبی توسعه یافته که به شما کمک می‌کند تا چیزهای مختلف را به یاد بسپارید.

در حال حاضر تنها با عضویت در گروه‌ها و انجمن‌های خاص می‌توانید این اپلیکیشن را به دست آورید.


7. Streaks

این اپلیکیشن اپل که برنده جایزه شده به شما کمک می‌کند تا یک عادت 12 روزه را در خودتان ایجاد کنید. فضای آن بسیار جالب است و می‌توانید زود به آن عادت کنید. همچنین می‌توانید آن را به‌خوبی با Health app، یکی دیگر از اپلیکیشن های محبوب اپل، استفاده کنید. با کمک این دو اپلیکیشن می‌توانید عادت‌های خوب ایجاد نمایید. حتی اگر از برنامه خود عقب بمانید به شما یادآور فرستاده می‌شود تا کارتان را ادامه دهید.


8. Habit List

این اپلیکیشن به ایجاد و حفظ عادت‌های مثبت کمک می‌کند. همچنین می‌توانید عادت‌های خوب را در بلندمدت حفظ نموده و پیشرفت خود را به‌خوبی بررسی کنید.

اگر برنامه پیچیده‌ای دارید یا می‌خواهید در روزهای خاص وظایف پیچیده‌ای انجام دهید، می‌توانید تقویم فعالیت‌های خود را کامل کرده و مشاهده کنید.


9. Balanced

با کمک این برنامه می‌توانید الگوی خواب، ورزش و زمان استراحت خود را بررسی نموده و عادت‌های سالم تقویت کنید. برخلاف اپلیکیشن های دیگر این اپلیکیشن بر عادت‌های مثبت تمرکز می‌کند. و با کمک آن هر بار تنها می‌توانید بر سه عادت تمرکز کنید.


10. Simple Habit Tracker

این اپلیکیشن یکی از جالب‌ترین اپلیکیشن های پیگیری عادت‌هاست که ویژگی‌های جالبی دارد. اگر به دنبال منبع الهام هستید این اپلیکیشن برای شروع 200 عادت پیش‌فرض دارد. همچنین این اپلیکیشن به‌خوبی طراحی شده و ظاهر جذابی دارد.


11. Habitbull

یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های بازار با قابلیت ثبت جزئیات که به کمک آن می‌توانید جزئیات اطلاعات پیشرفت خود را بررسی کنید. برای استفاده بهتر می‌توانید آن را به همراه GoogleFit به کار ببرید.

ازآنجایی‌که اطلاعات شما در سیستم ابری ذخیره می‌شود بنابراین دیگر لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات خود باشید. اما افرادی که به دنبال اپلیکیشن های ساده هستند ممکن است از این اپلیکیشن خوشش شان نیاید.


12. Strides Habit Tracker

هر آنچه از یک اپلیکیشن پیگیری عادت‌ها انتظار داشته باشید می‌توانید در این اپلیکیشن به آن‌ها دست یابید.

یک اپلیکیشن پرسرعت و آسان که می‌توانید به کمک آن عادت‌های مثبت ایجاد کنید. اگر می‌خواهید عادت‌های مشخصی را تا زمان موعود انجام دهید این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود برسید.


13. Coach.me

تمام آنچه از یک اپلیکیشن پیگیری عادت انتظار داشته باشید در اینجا وجود دارد، به‌علاوه اینکه با استخدام یک مربی یا رهبر با پرداخت هزینه مجزا، می‌توانید عادت خود را بهتر پیگیری کنید. در این صورت اهداف و بازدهی‌تان بهتر خواهد شد. بنابراین در صورت نیاز می‌توانید از گزینه‌های مربی‌گری یا رهبری استفاده کنید.


14. 42 Goals

یک اپلیکیشن ساده با ویژگی‌های مختلف. اما برخلاف اپلیکیشن های دیگر این مورد برای مرورگر وب طراحی شده است. وب‌سایت آن به شما کمک می‌کند تا پیشرفت‌های خود را به‌صورت آنلاین با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در حال حاضر نسخه اندروید یا اپل آن وجود ندارد.


15. Habit – 21 day routine

این اپلیکیشن بر اساس این ایده که برای ایجاد یک عادت جدید 21 روز زمان نیاز است، طراحی شده تا بتوانید عادت‌های خوب ایجاد کنید. طراحی آن بسیار جالب است. ایده عادت 21 روزه توسط تحقیقات ثابت شده است و بسیار پرفایده است. در اینجا در هر بار می‌توانید یک عادت را پیگیری کنید و برای افزایش عادات جدید باید هزینه اضافی پرداخت کنید.


16. Chains.cc

هر بار که عادت خود را دنبال کنید نمودارتان رشد کرده و انگیزه‌تان افزایش می‌یابد. این اپلیکیشن بسیار جذاب است و در صورت آنلاین و آفلاین بودن کار می‌کند بنابراین می‌توانید در هرکجا از آن استفاده کنید.

این اپلیکیشن رایگان نیست اما هزینه کمی دارد.


17. Done

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید چند بار در روز یک فعالیت را پیگیری کنید، همچنین پر از امکانات مختلف است. در اینجا می‌توانید عادت‌های جدید را پیگیری کرده و به‌تدریج آن‌ها را حذف کنید. همچنین گزینه‌های شخصی‌سازی آن به شما کمک می‌کند تا آن را طبق سلیقه خود تغییر دهید.

نسخه پرمیوم آن به شما اجازه می‌دهد تا عادت‌های خود را در فایل‌های CSV یا Dropbox ثبت کنید. در صورت به‌روز نکردن به نسخه پرمیوم، در نسخه ابتدایی تنها می‌توانید 3 عادت را پیگیری کنید.


18. Good Habits

با طراحی هوشمندانه این اپلیکیشن می‌توانید به شیوه‌های مختلف عادت‌های خود را پیگیری کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات دقیق عادت‌های خود را بررسی کنید. در صورت استفاده از نسخه پولی می‌توانید به‌راحتی پیشرفت خود را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید آن را با Apple Watch و Today Widget به کار ببرید.

متأسفانه علاوه بر این ویژگی‌ها امکانات منحصربه‌فردی دیده نمی‌شود. اما اگر از ظاهر آن خوشتان بیاید اوقات خوبی خواهید داشت.


19. Habitify

یک اپلیکیشن خوش‌ساخت، با کاربرد آسان و در حین حال پیچیده و با جزئیات فراوان. در اینجا عادت و اهدافی که باید زودتر به آن برسید مشخص شده تا زودتر به آن برسید، بنابراین برای افراد پرمشغله مناسب است. تصاویر پر جزئیات و آمار و ارقام به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را بررسی کنید.

همچنین می‌توان آن را در تمام دستگاه‌های iOS استفاده کرد. البته قابلیت‌های شخصی‌سازی آن اندک است اما اگر این مسئله برایتان مهم نباشد می‌توانید از آن به‌خوبی استفاده کنید.


20. Sessions

یک اپلیکیشن مناسب برای برنامه‌ریزی فعالیت‌ها و عادت که ظاهر بسیار جذابی دارد. به کمکان می‌توانید فعالیت‌های مختلف خود را به‌خوبی برنامه‌ریزی کرده و برای هر فعالیت زمانی را اختصاص دهید. همچنین می‌توانید پیشرفت خود را پیگیری نموده و حداکثر استفاده را ببرید.


21. Morning Routine Habit Planner

با کمک این اپلیکیشن می‌توانید هر بار بر یک عادت تمرکز کنید. همچنین می‌توانید آن را با نرم‌افزار سیری به کار برده و از هند فری استفاده کنید، که یک قابلیت منحصربه‌فرد است.

افراد موفق و تأثیرگذار از آن استفاده کرده‌اند و آن را به دیگران هم پیشنهاد می‌کنند.


22. Persistence

با این اپلیکیشن به شکل‌های مختلف باانگیزه باقی می‌مانید. زیرا به شما می‌گویید در کجای مسیر قرار دارید و در تصحیح خود و رسیدن به اهداف کمکتان می‌کند. اینکه قرار گرفتن در مسیر را به شما اطلاع می‌دهد باعث می‌شود در صورت نیاز به فعالیت خود ادامه داده یا استراحت کنید. علاوه بر این ویژگی‌های مختلف دیگری هم وجود دارد.

همچنین به شما اجازه می‌دهد تا عادت‌ها و پیشرفت‌های خود را یادداشت‌برداری کرده و همه‌چیز را به ذهن بسپارید. هزینه این اپلیکیشن 1.99 دلار است و نسخه رایگان آن موجود نیست.


23. Rabbit, Habit Reminders

در این اپلیکیشن با مشخص کردن یادآور می‌توانید عادات و برنامه‌های خود را عملی کنید. همچنین گزینه‌های بسیار خوبی برای ایجاد یادآورها خواهید دید.

بااین‌حال از مشکلات این اپلیکیشن عبارت است از عدم یادداشت‌برداری و ثبت موفقیت‌ها و شکست‌ها برای پیگیری پیشرفت.


24. Way of Life

این اپلیکیشن را اپلیکیشن برتر پیگیری عادت‌ها می‌نامند زیرا امکانات مختلف آن به شما اجازه می‌دهد تا عادت‌های خود را پیگیری کنید. در ابتدا قسمت آموزشی آن نحوه استفاده از ویژگی‌های مختلف برنامه را به شما آموزش می‌دهد: نحوه اشتراک‌گذاری پیشرفت شما در شبکه‌های اجتماعی، تبدیل اطلاعات به فایل اکسل یا CSV و آرشیو کردن لیست اهداف برای موفقیت خود.

اگرچه برخی از امکانات ممکن است پیچیده به نظر برسد اما برنامه آموزشی آن این کار را آسان کرده است.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم