10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند

10 فیلم ترسناک که بر اساس داستان های واقعی ساخته شدند

معمولا اغلب ما فیلم های ترسناک را دوست داریم. حتی اگر دوست نداشته باشیم بازهم برای اثبات شجاع بودن مان آن ها را تماشا می کنیم. اما چیزی که شاید ندانید این است که برخی از فیلم های ترسناک از داستان های واقعی اقتباس شده اند. در اینجا برخی از داستان های واقعی که الهام بخش فیلم های ترسناک بودند را به شما معرفی می کنیم.


10. جن گیر – The Exorcist

فیلم جن گیر داستان یک دختر 12 ساله به نام رگان و مادرش کریس است. رگان پس از بازی با تخته ویجا توسط شیاطین تسخیر شده و علائم اضطراب و افسردگی را نشان می دهد. او رفتارهای عجیبی از خود نشان داده و حتی یک شب وارد اتاق مادرش شده و اصرار می کند که تخت او در حال لرزیدن است. کریس به تدریج خودش هم این اتفاقات را تجربه کرده و مطمئن می شود که اتفاق عجیبی رخ داده و به دنبال کمک به دخترش است. پزشکان رگان را نادیده گرفته و به کریس پیشنهاد می دهند برای رهایی از مشکلات روانی خود جنگیری کند.

سپس کریس به خانه بازگشته و می بیند که یک مرد مرده روی درگاه در افتاده است. او که می ترسد دخترش آن مرد را کشته باشد به دنبال یک کشیش می گردد تا عمل جن گیری را انجام دهد. کشیش که درابتدا مطمئن نیست آن دختر تسخیر شده است بعدا مطمئن شده و به دنبال یک کشیش متخصص برای جن گیری می گردد. هر دو کشیش در نتیجه این کار از دنیا می روند، رگان درمان می شود و اصلا یادش نمی آید که چه اتفاقاتی رخ داده است. کریس و رگان پیش از اینکه دلیل اصلی قتل ها مشخص شوند شهر را ترک می کنند.

فیلم جن گیر از رمانی اقتباس شد که آن رمان هم از داستان چاپ شده در واشنگتن پست در سال 1949 الهام گرفته بود. این داستان درباره یک پسر 14 ساله به نام رابی بود. رابی به همراه مادربزرگش زندگی می کرد و هر دو از تخته ویجا استفاده می کردند. یک شب رابی با شنیدن صداهای عجیب از پله ها پایین رفته و متوجه می شود یکی از تابلوهای مذهبی خانه در حال چرخیدن است، گویی یک نفر پشت دیوار آن را می چرخاند. چند روز بعد مادربزرگش می میرد.

او پس از مرگ مادربزرگ اتفاقاتی که در فیلم رخ می دهد را تجربه می کند. همه چیز خانه در حال تکان خوردن هستند و برخی از اشیا در هوا به چرخش درمی آیند. پس از مدتی خانواده عمل جنگیری را انجام داده و رابی مدتی را در یک بیمارستان روانی می گذراند تا اینکه کلمه “خارج شو” روی بدنش ظاهر می شود و ناگهان تمام اتفاقات متوقف می شوند. درحالی که برخی رخ دادن این اتفاقات را قبول دارند برخی دیگر آن را افسردگی ناشی از مرگ مادربزرگ می دانند که باعث شده ان پسر رفتارهای عجیب داشته باشد.


9. کابوس در خیابان الم – A Nightmare On Elm Street

این فیلم درباره چهار نوجوان به نام های تینا، نانسی، گلن و راد است. در ابتدای فیلم یک مرد در حال سر هم کردن یک سلاح است. این سلاح یک دستکش است که به جای انگشت چاقو گذاشته شده و زمانی که تینا از کوچه عبور می کند آن مرد دستکش را به آن زده و شکمش را پاره می کند. اما این یک خواب است و تینا از خواب بیدار می شود. با این حال شکمش کمی زخم شده است. تینا سپس متوجه می شود که دوستانش هم همین کابوس را تجربه کرده و در خواب هم راه می روند. اما بار دیگر که تینا این خواب را می بیند کشته شده و دوست پسرش راد از ترس متهم شدن فرار می کند.

راد پس از این حادثه زندانی شده و نانسی متوجه شدت این خواب می شود. پس از مدتی راد در زندان توسط یک مرد خیالی کشته شده و نانسی برای کمک نزد والدین اش می رود. او را به یک مرکز خواب برده و در آن جا نام حمله کننده، فردی کرگر را برملا می کند. در اینجا متوجه می شویم که فردی کرگر یک قاتل سریالی بود که از سیستم عدالت گریخت و توسط مردم شهر کشته شد. حالا برای انتقام گرفتن به خواب این نوجوانان می آید. پس از مرگ گلن، نانسی تصمیم می گیرد فردی را از رویاهایش بیرون کند و موفق می شود، اما سپس متوجه می شود مادرش در خواب توسط او کشته شده و سپس متوجه شده که تنها یک خواب بوده است. درنتیجه یک پیچش روانی تمام نوجوانان سوار خودرو شده و توسط فردی کرگر بلعیده می شوند، او همچنین مادر نانسی را هم تسخیر می کند.

این داستان توسط مجموعه داستان هایی که در سال 1981 در لس آنجلس تایمز منتشر شدند الهام گرفته است. داستان های اول درباره فراری هایی بودند که از لائوس به ایالات متحده گریخته و سپس در خواب از دنیا رفتند. این اتفاق تنها برای مردان جوان رخ می داد و هیچ گزارش پزشکی نتوانست مرگ 13 مرد جوان را توضیح دهد.

داستان های دیگر درباره داستان خانواده ای از کامبوج است که به ایالات متحده آمده و پس از مدتی یکی از پسران خانواده مدام کابوس می بیند تا جایی که دیگر از خوابیدن می ترسد. این پسر چند روز پس از نخوابیدن سرانجام به خواب رفته و خانواده اش تصور می کنند که داستان تمام شده است. آن ها نیمه شب بیدار شده و می شنوند که پسر در حال داد و فریاد است اما زمانی او را آرام می کنند که پسر از دنیا رفته است.


8. روانی – Psycho

فیلم روانی داستان نورمن بیتس صاحب بیتس متل است که ماریون با دزدیدن 40،000 دلار از رئیس اش به آنجا می رود. پس از مدتی نامزد و خواهر او هم به دام او افتاده و پلیسان به دنبال او می گردند. در نهایت ماریون توسط مادر بیتس کشته می شود. کارآگاه پلیس هم کشته می شود. در نهایت نامزد و خواهر او به سوی پلیس فراخوانده شده و در آنجا متوجه می شوند که خانم بیتس معشوقه و خودش را ده سال قبل با سم کشته است. بعدها متوجه می شویم که اگرچه او از سم کشته شده اما این کار توسط پسرش انجام گرفته که در نتیجه عذاب وجدان و برای زنده نگه داشتن مادرش همانند او لباس پوشیده و رفتار می کند. او با پوشش مادرش ماریون و کارآگاه و شاید بسیاری دیگر را به قتل رساند.

این داستان ترسناک (و رمانی که فیلم از آن اقتباس شده بود) اقتباسی از داستان واقعی اد گین است، یکی از قاتلان مخوف. او آنقدر شهرت داشت که نه تنها داستان فیلم “روانی” بلکه فیلم “سکوت بره ها” هم از او الهام گرفته شد. او اجساد را از زمین برداشته و از آن ها برای درست کردن لباس استفاده می کرد و صورت شان را روی دیوار خانه اش می زد. او در نهایت دیوانه شد.

سرانجام رد خون فروشگاهی که گین آخرین مشتری آن ها بود باعث شد گین را دستگیر کنند. پلیس تنها می خواست از او بازجویی کند اما با دیدن خانه او به موضوع پی برد. گین که همه افراد خانواده اش را از دست داده بود به مادرش شدیدا وابسته شد و پس از مرگ مادرش وابستگی اش شدت یافت. ایده نورمن بیتس از این فرد الهام گرفته شد.


7. احضار – The Conjuring

این فیلم ترسناک داستان یک زوج خوشبخت است که به همراه پنج دخترشان به یک خانه جدید نقل مکان می کنند و در آنجا اتفاقات عجیب رخ می دهد. پس از مرگ سگ این خانواده و رفتارهای عجیب یکی از دخترها، این زوج از یک زوج متخصص کمک می گیرند. در طی این بررسی ها متوجه می شوند که آن خانه به زنی تعلق داشت که می خواست فرزندش را قربانی کند سپس آن خانه تسخیر شد و آن زن خودکشی کرد. سپس روح او خانه و هر خانواده ای که در آن سکونت می کنند را تسخیر می کند. این زوج متوجه می شوند که این روح مادر خانواده ها را تسخیر کرده و آن ها را مجبور می کند که فرزندشان را قربانی کنند. پس از اینکه مادر این خانواده نزدیک است دو فرزندش را بکشد عمل جنگیری را روی آغاز کرده و روح او آزاد می شود.

اد و لورین وارن، متخصص های این فیلم، در زندگی واقعی در این زمینه فعالیت می کردند و اگرچه اد پیش از شروع فیلم از دنیا رفت، اما لورین به عنوان مشاور در تمام مدت تولید فیلم به آن ها مشاوره داد. برخلاف فیلم، این خانواده در یک خانه مزرعه ای در جزیره رود به مدت نه سال زندگی کردند و پس از مشاهده اتفاقات غیرطبیعی آن جا را ترک نمودند. اگرچه واقعا این خانه تسخیرشده بود و روح شیطانی در مادر حلول کرده بود با این حال برخی از اتفاقات فرعی و جن گیری به آن افزوده شد. لورین قسم خورد که او و اد هرگز در طی جن گیری چنین عمل خطرناکی را انجام نداده بودند.


6. آنابل – Annabelle

در این فیلم زوجی به نام میا و جان گوردون را میبینیم که درباره یک عروسک تسخیرشده به نام آنابل به اد و لورین اطلاع می دهند. این عروسک نام خود را از دختر همسایه گرفته، این دختر والدین اش را به قتل رسانده و خودکشی می کند، درنتیجه روحش آزاد شده و ساکنین خانه را آزار می دهد. این شیطان می خواهد روح افراد را تسخیر کند و در این میان بر دختر گوردون یعنی لیا تمرکز می کند.

پس از مدتی آنابل میا را از اتاق کودک بیرون کرده و حملات اش را آغاز می کند. اولین یکی از همسایه های این زوج است که در زمان وقوع این اتفاقات در کنار میاست و درباره عذاب وجدانش در رابطه با مرگ دخترش با او صحبت می کند. به همین دلیل زمانی که شیطان یک روح طلب می کند برای طلب بخشش از دخترش عروسک را از میا گرفته و خودکشی می کند.

در حقیقت عروسکی به نام آنابل وجود دارد. اما عروسک چوبی موجود در فیلم با آرایش عجیبش با آنابل واقعی فرق دارد. عروسک اصلی نوعی عروسک پارچه ای است که به چای چشم دکمه و به جای مو کاموا دارد. این عروسک در حال حاضر در موزه وارن و در یک کمد شیشه ای قرار داشته و کشیش هفته ای یک بار آن را تطهیر می کند.

وقایع مرتبط با این عروسک از سال های 1970 آغاز شد که یک مادر یک عروسک را به عنوان هدیه برای دخترش خرید و پس از آن حملات مختلفی برایش رخ داد، از جمله یک بار نزدیک بود یکی از دوستان خانوادگی اش خفه شود. گفته می شود چندین سال پس از قرار دادن عروسک در موزه یک زوج در مقابل آن قرار گرفته و به او خندیدند و مسخره اش کردند. موتور این زوج در مسیر بازگشت به به درخت برخورد کرد. آیا آنقدر جرئت دارید که این عروسک را از روبه رو ببینید؟

پیشنهاد مطالعه: لیست بهترین فیلم‌های ترسناک قرن 21 به همراه تریلر و خلاصه داستان


5. تشریفات مذهبی – The Rite

در این فیلم قهرمان داستان مایکل کواک که از کار پدرش در مراسم های مذهبی و خاکسپاری خسته شده تصمیم می گیرد از این کار دور شده و از دانشگاه معارف دینی فارغ التحصیل می شود. پدر متیو، بالاسری اش که می خواهد مانع فعالیت او شود یک تصادف وحشتناک به وجود می آورد که منجر به کشته شدن یک زن می شود. مایکل در لباس یک کشیش می خواهد در زمان مرگ زن گناهان او را پاک کند و مراسم را اجرا می کند. پدر متیو پس از مشاهده توانایی مایکل در مدیریت شرایط او را به رم می فرستد تا در کلاس های جن گیری شرکت کند، با این شرط که مدرسه علوم دینی هزینه تحصیلات او را پرداخت کند، حتی اگر از ادامه تحصیل منصرف شود.

در رم مایکل شاهد جن گیری دختری باردار است که فرزند پدرش را در شکم دارد و به کشیش کمک می کند تا روح دختر را از چنگ شیطان رها کند. اما شکست می خورند و دختر و فرزندش از بین می روند. در نهایت مایکل متوجه می شود که کشیش اصلی توسط شیطانی که در جسم دختر بود تسخیر شده و به همین دلیل نمی توانست جن گیری را به پایان برساند. مایکل پس از رسیدن به موفقیت ایمانش افزایش یافته و به ایالات متحده بازمی گردد تا به تحصیلات خود ادامه دهد و یک کشیش شود.

این داستان از کشیش، پدر گری توماس، در ساراتوگای کالیفرنیا، الهام گرفته شده است. او یکی از 14 جن گیر های آموزش دیده و مجوز داده شده جهان است که الهام بخش مایکل کواک بوده است. او پس از اموزش در مدرسه واتیکان مجوز دریافت می کند و یک روزنامه نگار سفر او را ثبت می کند. فعالیت او در کتابی به نام “تشریفات مذهبی: آموزش دادن یک جن گیر مدرن” چاپ شد که عنوان فیلم از آن الهام گرفت. داستان دختری جوان که از پدرش باردار شده است در حقیقت در واقعیت رخ داد و پدر گری یک هفته با عوامل فیلم مشورت کرد تا راهنمایی های لازم را در اختیار آنان قرار دهد.


4. جن زدگی در کنتیکت – The Haunting In Connecticut

این فیلم داستان سارا و پسرش مت است که به سرطان لاعلاج مبتلا بوده و در بیمارستانی در کنتیکت تحت درمان است. سارا که از رفت و آمد و رانندگی به بیمارستان خسته شده با همسرش صحبت می کند تا نزدیک بیمارستان مکانی را اجاره کنند. پس از مدتی مردی را می بیند که خانه ای را برای اجاره گذاشته و درباره آن با او صحبت می کند. صاحبخانه درباره گذشته خانه با او صحبت می کند و به او توصیه می کند تا هفته اول را رایگان اقامت داشته باشد که در آن مدت سایه های سیاه را در اطراف او مشاهده می کنیم. سارا در ابتدا در این باره مطمئن نیست و پس از پیچیده شدن ماجرا خانه را اجرا می کند. پس از نقل مکان خانواده به آنجا وقایع مختلفی برایشان رخ می دهد.

مت پس از چندین هفته چیزهای عجیبی دیده و کابوس می بیند به همین دلیل درباره تاریخچه خانه اطلاعاتی را کسب نموده و متوجه می شود مردی که در آنجا زندگی می کرد احضار ارواح انجام می داد. در یکی از این جلسات تمام افراد کشته شده و یکی از آن ها ناپدید شد. چند سال بعد حین بازسازی خانه کارگران با اجساد مواجه شده و متوجه شدند که آن اجساد هیچ گاه دفن نشده بودند. سرانجام مشخص می شود که یکی از ارواج برای آزادکردن ارواح موجود در خانه می خواهد جسم پسربچه را تسخیر کند. در صحنه پایانی مت از بیمارستان خارج شده، دیوارها را با تبر شکسته و اجساد را خارج نموده و به همه نشان می دهد. زمانی که ارواح از بدن مت خارج می شوند سرطانش هم از بین می رود.

داستان فیلم از خانواده اسنکدر الهام گرفته که همراه دختر و سه پسرشان به خانه ای قدیمی در سوتینگتون کنتیکت می روند. زمانی که والدین مشغول جستجو در خانه قدیمی بودند مادر خانواده، کارمن اسنکدر، در زیرزمین ابزاری را پیدا می کند که توسط کارگزار کفن و دفن استفاده می شود. پس از اینکه بزرگ ترین پسر خانواده در خانه ارواح دید و کابوس های بدی داشت، خانواده متوجه شد که خانه در گذشته به یک کارگزار مراسم خاکسپاری تعلق داشت. سرانجام کارمن، لورین و اد وارن را راضی می کند که این خانه توسط ارواح تسخیر شده است. پس از آن این خانواده در چندین برنامه تلویزیونی ظاهر شده و داستان را تعریف کردند.


3. غریبه ها – The Strangers

این فیلم داستان زوجی به نام کریستن و جیمز است که پس از عروسی یکی از دوستان در نیمه های شب به خانه والدین جیمز می روند. ناگهان یک زن مسن در زده و دنبال فردی به نام تامارا می گردد. جیمز که از چیزی خبر ندارد کریستن را در خانه تنها می گذارد تا سیگار بخرد، سپس کریستن توسط یک مرد ماسک پوش و زنی که ماسک عروسکی داشته شکنجه می شود.

جیمز به خانه بازگشته و متوجه می شود کریستن در کمد پنهان شده و فریاد می کشد، او سپس کل خانه را گشته و چیز غیرعادی نمی بیند. جیمز در ابتدا تصور می کند که کریستن خیال پردازی کرده است. اما او هم پس از مدتی متوجه زن ماسک پوش می شود. تلفن همراه و خودرویشان خراب شده و آن دو تصمیم می گیرند آن جا را ترک کنند، سپس متوجه شخص دیگری هم می شوند. آن سه غریبه تمام شب آن ها را شکنجه می دهند. سپس ان ها را به صندلی بسته و در کمال خونسردی به قتل می رسانند.

کارگردان فیلم برایان برتینو ماجرای فیلم را از حوادث واقعی الهام گرفته است. اولین حادثه یکی از خاطرات کودکی او بود که والدین اش خارج از شهر بودند و او و خواهرش در را به روی افرادی باز کردند که به دنبال فردی می گشتند، اما آن فرد اصلا در ان شهر حضور نداشت. بعدها مشخص شد که این افراد با این کار می خواستند بدانند آیا فردی در خانه حضور دارد تا درصورت خالی بودن خانه دزدی کنند.

یکی دیگر از حوادث الهام بخش این فیلم داستان خانواده مانسون بود. آن ها به خانه ای رفته و متوجه شدند همسر خانواده روی مبل و زنش روی تخت خوابیده است. آن ها این دو را با طناب بسته و بارها با چاقو زخمی شان کردند. تا جای ممکن هم پول و اشیای باارزش خانه را دزدیدند. درباره دلیل قتل این زوج نظریه های مختلفی وجود دارد. به همین دلیل برتینو تصمیم گرفت تجربه خود را با این حادثه ادغام کند و یک فیلم متفاوت بسازد. چه اتفاقی رخ می دهد اگر غریبه هایی به خانه تان آمده و شما را آزار دهند؟


2. جن گیری امیلی رز – The Exorcism Of Emily Rose

پس از اینکه پدر مور برای خارج کردن روحی که امیلی رز را تسخیر کرده بود روی او جن گیری را انجام می دهد این دختر از دنیا می رود. در نتیجه این کشیش را به جرم قتل دختر دستگیر می کنند. از آنجاییکه قاضی به خدا چندان اعتقاد ندارد بنابراین این کشیش برای اثبات بی گناهی خود شانس چندانی ندارد. در این فیلم کشیش اظهار می کند که در طی جنگیری توانسته نام شیاطینی که روح دختر را تسخیر کرده اند را برملا کند. اما پس از این جن گیری آن دختر دیگر آن را ادامه نداده و درمان های پزشکی اش را نیز متوقف کرد زیرا می دانست قرار است از دنیا برود. اگرچه داستان درباره محاکمه کشیش است اما از طریق فلاش بک به ماجرای جن گیری برده شده و با قسمت های ترسناک فیلم مواجه می شویم.

جن گیری امیلی رز از داستان آنلیز میشل که در سال 1952 در بایرن به دنیا آمد اقتباس شده است. او به یک خانواده چهار نفره تعلق داشت که به طور مرتب به کلیسا می رفتند. میشل پس از 16 سالگی به حملات صرع دچار می شد. داروهایی ضدصرع که به او تجویز می شد علائم افسردگی و خودکشی را در او به وجود آورد. حال او بدتر شد و چیزهای عجیب و غریب می دید. مشکل او را شیزوفرنی گزارش داده و داروهای بیشتری به او تجویز کردند. او سرانجام از هر چیزی که به کلیسا مربوط بود متنفر شد و خانواده اش به این نتیجه رسیدند که او تسخیر شده است. به همین دلیل برای جن گیری دخترشان به سراغ یک کشیش رفتند.

پس از حدود 67 جن گیری آنلیز از دنیا رفت و کشیش مسئول مرگ او شناخته شد. کشیش معتقد بود اهریمن وجود او پیروز شده است اما معاینات پزشکی دلیل مرگ او را کاهش وزن، کم ابی بدن و ذات الریه معرفی کرد. پرونده او با معرفی والدین و کشیش به عنوان متهم شکنجه او مختومه شد.


1. تسخیر – The Possession

یک دختربچه که به همراه پدرش کلاید و خواهر هانا به یک حراجی رفته یک جعبه آنتیک می خرد. او با یافتن کلید درب جعبه را باز کرده و شیطانی را آزاد می کند که روح دختر را تسخیر می کند. کلاید متوجه می شود که دخترش با مشکل مواجه شده اما نمی تواند دیگران را متقاعد کند، درنتیجه همسر جدید زن قبلی اش او را متهم می کند.

او که از کمک به دخترش ناامید شده نزد یک پروفسور رفته و او به کلاید می گوید جعبه ای که دخترش خریداری کرده جعبه ای است که روح شیاطین را به دام می اندازد و هرگز نباید در ان را باز کرد. کلاید که حالا متوجه حقیقت شده یک فرقه یهودی پیدا می کند تا در جن گیری دخترش به او کمک کنند. با وجود مشکلات جن گیری موفق از آب درآمده و روح شیطانی دوباره به جعبه بازمی گردد.

این داستان از یک مقاله قدیمی در لس آنجلس تایمز الهام گرفت که درباره یک کمد چوبی بود که در  eBay به حراج گذاشته شده بود. در این جعبه دو طره مو، یک تکه سنگ گرانیت، یک گل رز خشک شده، یک جام، دو پنی، یک شمعدان و ظاهرا یک دیبوک، ارواح خبیث که یهودیان آن را دیبوک می نامند، وجود داشت. این جعبه به عنوان “جعبه شراب یهودی تسخیر شده” به فروش رسید که در کنار آن نام صاحبین قبلی و حادثه های عجیبی که در کنار آن رخ داد نیز معرفی شده بود.

در نهایت این جعبه با قیمت 280 دلار به موزه یک دانشگاه فروخته شد. صاحبین قبلی این جعبه با مشکلاتی نظیر سکته، از دست دادن موها، خراب شدن خانه و توهم، مواجه شده بودند. بنابراین شاید باید در برداشتن اشیای قدیمی کمی بیشتر فکر کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم