طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده خانگی

دستور تهیه گام‌به‌گام سیب‌زمینی سرخ‌کرده

سیب‌زمینی سرخ‌کرده یکی از غذاهای بسیار خوشمزه است. بهترین نوع سیب‌زمینی سرخ‌کرده نوعی است که در ابتدا پخته شده و سپس آن را در روغن داغ سرخ می‌کنیم. این دستور تهیه بسیار ساده است و می‌توانید هر مقداری که می‌خواهید را تهیه کنید. باید در ابتدا میزان موردنظر خود را مشخص کنید تا ارزش صرف زمان و هزینه را داشته باشد. برخی به ازای 4 الی 8 نفر از 4 تا 6 عدد سیب‌زمینی استفاده می‌کنند.

علاوه بر سیب‌زمینی به یک تابه و روغن گیاهی یا روغن کانولا نیاز دارید تا حدود چهار سانت از تابه را با آن پر کنید. همچنین برای گرفتن روغن سیب‌زمینی به دستمال‌کاغذی هم نیاز خواهید داشت. همچنین به کاغذ پخت‌وپز هم نیاز دارید (در ابتدا سیب‌زمینی‌ها را روی دستمال‌کاغذی گذاشته و پس از جذب روغن روی کاغذ پخت‌وپز بگذارید). همچنین به یک کفگیر مخصوص هم نیاز دارید تا روغن سیب‌زمینی خارج شود. داشتن دماسنج برای مشخص کردن دمای روغن مفید است اما ضروری نیست. همچنین در هنگام سرو کردن کمی نمک هم لازم است.

1. خرد کردن سیب‌زمینی

می‌توانید سیب‌زمینی را پوست کنده یا به همان صورت استفاده کنید. درهرصورت یکی از نکات اصلی تهیه سیب‌زمینی سرخ‌کرده نحوه خرد کردن آن است. برای این کار سیب‌زمینی را دونیم کرده و سپس هر نیمه را به‌صورت خلال‌های کشیده و ضخیم خرد کنید.

2. خیس کردن سیب‌زمینی‌ها

سیب‌زمینی‌های خردشده را در یک کاسه بزرگ ریخته، کمی آب اضافه کرده و بگذارید حداقل 20 دقیقه بماند. در این صورت نشاسته اضافی خارج شده و سیب‌زمینی‌های ترد و خوشمزه خواهید داشت.

3. آبکشی و خشک‌کردن سیب‌زمینی‌ها

سیب‌زمینی‌ها را آبکشی کرده و روی دستمال‌کاغذی یا حوله آشپزخانه قرار دهید. آن‌ها را در کنار هم قرار دهید. هرچه خشک‌تر باشند بهتر است.

4. سرخ کردن اولیه

حداقل 4 سانت از تابه را با روغن پر کرده تا در دمای 325 درجه فارنهایت داغ شود. سیب‌زمینی‌ها را در روغن قرار داده، دما را کم کرده و بگذارید 5 دقیقه سرخ شوند، اما باید بی‌رنگ باشند.

5. خشک و خنک کردن سیب‌زمینی‌های نیمه سرخ‌شده

با سبد سرخ کن یا کفگیر سیب‌زمینی‌ها را از روغن خارج کرده و داخل ظرف (یا روی کاغذ پخت‌وپز و دستمال‌کاغذی) قرار دهید. بگذارید حداقل 30 دقیقه یا چند ساعت بماند.

نکته: از این طریق می‌توانید یک روز پیش از سرو کردن سیب‌زمینی‌ها را آماده کنید.

6. سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید تا طلایی شوند

روغن را در دمای 350-375 درجه فارنهایت قرار دهید. می‌توانید از دماسنج استفاده کنید یا یک سیب‌زمینی را در روغن قرار دهید تا ببینید روغن آماده است یا نه. اگر سیب‌زمینی جلز ولز کرد دما را کم کرده و کمی صبر کنید و دوباره امتحان کنید. پس از آماده شدن روغن سیب‌زمینی‌ها را به تابه اضافه نمایید و بگذارید حدود 5 دقیقه در روغن بماند تا سرخ و طلایی شود.

7. خارج کردن سیب‌زمینی‌ها

با کمک سبد سرخ کن یا کفگیر مخصوص سیب‌زمینی‌ها را خارج کرده و در سینی یا دستمال‌کاغذی قرار دهید.

8. سیب‌زمینی‌ها را سرو کنید!

بسیاری از افراد دوست دارند در زمان سرو کردن سیب‌زمینی‌ها کمی نمک دریایی به آن اضافه کنند. برای سرو کردن سیب‌زمینی‌ها را در بشقاب یا کاسه قرار دهید. اگر می‌خواهید سیب‌زمینی‌ها را برای عده زیادی سرو کنید آن‌ها را روی دستمال‌کاغذی روی میز قرار دهید. حتماً تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها گرم هستند آن‌ها را سرو کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم