در صورت عدم آگاهی رابطه جنسی می‌تواند رابطه‌تان را خراب کند

در صورت عدم آگاهی رابطه جنسی می‌تواند رابطه‌تان را خراب کند

رابطه جنسی می‌تواند احساسات مثبت را در فرد تداعی کند و یک حرکت عاشقانه است. زیرا در این صورت می‌توانید از طریق یک فعالیت فیزیکی اوج علاقه خود را نشان دهید. اما احتمالاً می‌دانید که رابطه جنسی با عشق‌بازی فرق دارد. البته برای این فعالیت نام‌های دیگری نیز به‌کاربرده می‌شود. اگرچه رابطه جنسی می‌تواند عاشقانه یا کاملاً فیزیکی باشد اما گاهی اوقات هم ناسالم است. به همین دلیل در اینجا سه دلیل برای نداشتن رابطه جنسی را به شما معرفی می‌کنیم:

1. زمانی که نمی‌خواهید همسرتان را ناراحت کنید

گاهی اوقات به خاطر ناراحت نکردن طرف مقابل ترجیح می‌دهیم رابطه جنسی داشته باشیم. برای مثال همسرتان رابطه جنسی می‌خواهد اما شما نه، بااین‌حال از انجاییکه دفعه پیش که همسرتان خواب‌آلود بود قبول کرد رابطه جنسی داشته باشید پس شما هم ترجیح می‌دهید لطف او را جبران کنید. یا اینکه همسرتان با شما مهربان بوده و از انجاییکه می‌خواهید به او نزدیک باشید قبول می‌کنید با او رابطه جنسی داشته باشید، درصورتی‌که خودتان حوصله ندارید.

در اغلب روابط رابطه جنسی برای تداوم رابطه است نه ضرورتاً از سر نیاز جنسی. اگر این کار را انجام ندهید احساس گناه خواهید داشت. یا اینکه نمی‌خواهید به همسرتان نه بگویید. تحقیقات نشان داده داشتن رابطه جنسی برای جلوگیری از ناراحتی همسرتان رضایت رابطه‌تان را کاهش می‌دهد. دلیلش مشخص است زیرا همسرتان آن را درک می‌کند. و این اصلاً خوب نیست. همچنین می‌توانید این قبیل مشکلات را خارج از اتاق‌خوابتان حل کنید.

2. اگر با رابطه جنسی مشکل دارید

یکی از راه‌های داشتن رابطه جنسی عالی این است که در آن رابطه جنسی احساس راحتی کنید، یا به زبان دیگر مجبور نباشید کارهایی که دوست ندارید را انجام دهید. برای مثال اگر رابطه مقعدی را دوست ندارید مجبور نیستید برای اینکه ماجراجو به نظر برسید به این کار تن دهید. به شکل‌های مختلف می‌توانید رابطه جنسی خود را جالب کنید اما در این کار باید به محدودیت‌های خود توجه کنید. همچنین انجام کارهایی که از انجام آن‌ها خوشحال نیستید شما و همسرتان را از هم دورتر می‌کند.

علاوه بر این یک همسر فهیم باید به شما احترام بگذارد، به محدودیت‌هایتان توجه کند و شما را به انجام کارهایی که دوست ندارید وادار نکند.

3. اگر به شما صدمه می‌زند

برخی از افراد دوست دارند طی رابطه جنسی درد بکشند. اگرچه در برخی از فیلم‌های پورن افراد از درد کشیدن حین رابطه جنسی لذت می‌برند اما اگر واقعاً این مسئله باعث لذتتان نمی‌شود مجبور نیستید آن را انجام دهید. اگر رابطه جنسی باعث آزار شماست خود را اذیت نکنید.

بسیاری از افراد به همین دلیل در رابطه جنسی خود احساس ناراحتی می‌کنند اما با ریلکس کردن خود می‌توانند ترس را کنار بگذارند. اما گاهی اوقات رابطه جنسی واقعاً دردناک می‌شود و درد و ناراحتی آن با رابطه درمانی یا تکنیک‌های دیگر از بین نمی‌رود.

برخی از افراد رابطه جنسی بسیار دردناکی دارند و درد و سوزش تجربه می‌کنند. اگر شما هم این‌گونه هستید خود را به آن مجبور نکنید. با انجام بیشتر رابطه جنسی درد بیشتر شده و ممکن است رابطه شما و همسرتان را مختل نماید. بنابراین در این شرایط بهتر است به‌جای داشتن رابطه جنسی مستقیماً دراین‌باره با همسرتان صحبت کرده و رابطه جنسی خود را کمی به تأخیر بیندازید.

سخن آخر

بااینکه رابطه جنسی فواید بسیار زیادی دارد اما در شرایط خاص می‌تواند به رابطه‌تان لطمه وارد نماید. اگر برای خوشحال کردن همسر خود رابطه جنسی دارید، آیا در حین انجام آن مجبور هستید کارهایی را انجام دهید که آزارتان می‌دهد و یا اینکه رابطه جنسی‌تان دردناک است، بهتر است در آن شرایط رابطه جنسی نداشته و مشکل خود را با همسرتان درمیان بگذارید یا آن را حل کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم