چگونه تکنولوژی تمرکزتان را کاهش می دهد

در دنیای امروز سایت‌ها و موارد مختلفی وجود دارند که می‌توانند حواستان را پرت کنند. آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که این حواس‌پرتی‌ها چقدر به شما ضرر می‌زنند؟ چه زمان و هزینه‌ای برای این کار صرف می‌شود؟

بسیاری از افراد بیشتر زمان کاری خود را به خواندن و پاسخ دادن به ایمیل‌ها اختصاص می‌دهند. اگر یاد بگیرید ارتباط خود با تکنولوژی را مدیریت کنید می‌توانید درامد خود را افزایش دهید. زمانی که در اداره یا محل کار حوصله‌تان سر رفته ناخودآگاه به طرف شبکه‌های اجتماعی کشیده می‌شوید. اما این کار هزینه زیادی در پی دارد و در ایالات‌متحده سالانه 650 میلیارد دلار هزینه ایجاد می‌کند.

افزایش ارتباطات

اما چگونه به این شرایط رسیده‌ایم؟ قرن 21 قرن ارتباطات است. در چند دهه اخیر آن‌قدر درگیر ارتباطات شده‌ایم که به‌سختی می‌توانیم از آن جدا شویم. در هر جا می‌توانیم به اینترنت متصل شده، با دوستان خود تماس‌های اینترنتی ارزان داشته و از طریق شبکه‌های اجتماعی در جریان زندگی دوستان خود قرار بگیریم.

حواس‌پرتی ما زمانی آشکار می‌شود که چند دقیقه گوشی تلفن یا اینترنت نداشته باشیم. برای مثال، آیا تابه‌حال پیش‌آمده مدتی تلفن همراه نداشته باشید و عصبی شوید؟ یا نگران شوید که دوستانتان نتوانند برایتان پیام بفرستند؟

اما علاوه بر زمان چه چیزی را از دست می‌دهید؟

تلفن هوشمند و وسایل ارتباطی بازدهی افراد را در هر کاری افزایش می‌دهند. بااین‌حال امروزه به یکی از وسایلی تبدیل شده‌اند که حواس افراد را پرت می‌کنند. برای مثال زمانی که مشغول کار مهمی هستید چند ایمیل حواستان را پرت می‌کند. انتخاب با شماست می‌توانید به‌جای توجه به ایمیل‌ها به کار خود برسید یا اینکه حواس خود را متوجه ایمیل‌ها و مسائل بی‌اهمیت کنید. درهرصورت این وسیله حواستان را پرت کرده است.

هر بار که حواستان پرت می‌شود زمان خود را از دست داده‌اید. بازگشت به کار اصلی‌تان زمان و انرژی تا را می‌گیرد. در این صورت به نظر می‌رسد که هرگز نتوانید کار خود را به اتمام برسانید. یک فرد متوسط امریکایی هر 11 دقیقه حواسش پرت شده و 25 دقیقه طول می‌کشد تا وظیفه خود بازگردد. هرچقدر کارتان پیچیده‌تر باشد دیرتر می‌توانید ذهنتان را متمرکز کنید. تحقیقات نشان داده که ذهن انسان نمی‌تواند درعین‌حال یک کار و یک سرگرمی را باهم انجام دهد و در هر دو ناموفق خواهند شد.

در یک تحقیق یک مقاله در اختیار افراد قرار داده و سپس از آن‌ها خواسته شد تا به سؤالاتی درباره آن مقاله پاسخ دهند. دراین‌بین افرادی که حین این کار حواسشان پرت شد تنها توانستند به 80 درصد سؤالات پاسخ دهند. بنابراین رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بازدهی‌تان را کاهش دهند.

ذهن خود را به کارتان متمرکز کنید

بنابراین باید چه‌کار کنید؟ در حین انجام کارهای مهم باید گوشی تلفن خود را کنار بگذارید یا حداقل آن را روی حالت سکوت قرار دهید. پیش از روی دادن این مشکلات با آن‌ها مقابله کنید. به همکاران خود بگویید که کار دارید و اگر با شما کار دارند شخصاً به شما مراجعه کنند. همچنین تکنیک دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید:

قانون 20 ثانیه‌ای

روان‌شناسی به نام شان آکور معتقد است که 20 ثانیه می‌تواند در زمینه تغییر رفتار تفاوت بزرگی را ایجاد کند. به‌طورکلی افراد به انجام کارهای آسان‌تر بیشتر رغبت نشان می‌دهند تا یک کار دشوار. اگر کاری مانند جستجو در شبکه اجتماعی بیشتر از 20 ثانیه طول بکشد احتمال انجام آن کمتر است.

اما این به چه معناست؟ برای اینکه به انجام کارهایی که حواستان را پرت می‌کند وسوسه نشوید باید آن‌ها را برای خود دشوار کنید. برای مثال گوشی تلفن را از خود دور کنید یا اینکه یک اپلیکیشن را غیرفعال کنید تا دسترسی به آن بیشتر از 20 ثانیه طول بکشد. در این صورت حتی اگر بخواهید هم آن کار را انجام نخواهید داد. در این صورت خود را به رفتارهای خوب عادت می‌دهید.

کنترل زندگی خود را بر عهده بگیرید

به یاد داشته باشید که بسیاری از موارد ضروری نیستند و شبکه اجتماعی هیچ کمکی به شما نمی‌کند. پیشرفت‌های تکنولوژی می‌توانند مانع انجام کارها شوند اما به این معنا نیست که نمی‌توانند بازدهی‌تان را افزایش دهند. برای این کار به تعهد، عمل و اراده نیاز دارید تا بتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید. به یاد داشته باشید که برای رسیدگی به کارهای خود به یک فاصله 20 ثانیه‌ای نیاز دارید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم