15 فرد بسیار موفق که در مسیر خود بارها شکست را تجربه کرده‌اند

برخی از موفق‌ترین افراد جهان پیش از اینکه به موفقیت برسند شکست خوردند. ما معمولاً به موفقیت آن‌ها توجه می‌کنیم اما مسیر آن‌ها در رسیدن به موفقیت را نادیده می‌گیریم. در این مسیر معمولاً شکست هم دیده می‌شود. زیرا موفقیت ان ها از انگیزه و اراده‌شان سرچشمه می‌گیرد. عزم و اراده تنها چیزی است که شکست را به موفقیت ختم می‌کند.

در اینجا 15 فرد موفق را به شما معرفی می‌کنیم که امروزه به موفقیت آن‌ها توجه می‌کنیم اما شکست آن‌ها را در نظر نمی‌گیریم. بنابراین برای رسیدن به موفقیت به خاطر داشته باشید که شکست پل رسیدن به موفقیت است.


1. اپرا

اپرا وینفری (Oprah Winfrey) یکی از شخصیت‌های میلیارد دلاری آمریکا است که شبکه تلویزیونی خود را دارد اما باید بدانید که او در اولین برنامه تلویزیونی‌اش در بالتیمور اخراج شد. در سال گذشته او طی یک سخنرانی در هاروارد این‌گونه گفت:

“چیزی به نام شکست وجود ندارد. شکست بخشی از تلاش زندگی است تا ما را در مسیر دیگری قرار دهد.”

او برای اینکه مطمئن شود از هیچ برنامه‌ای اخراج نخواهد شد شبکه تلویزیونی خود را افتتاح نمود.


2. استیون اسپیلبرگ

این شخصیت سینمایی 9 میلیارد درامد خالص و سه جایزه اسکار دارد اما این نابغه سینما دو بار از دانشکده هنر دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اخراج شد. این دانشکده برای اعتراف به‌اشتباه خود یک ساختمان به نام استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) ساخت.


3. توماس ادیسون

در یکی از عجیب‌ترین و ناامیدکننده‌ترین موارد آموزشی معلمان توماس ادیسون (Thomas Edison) به او گفتند که او آن‌قدر کندذهن است که نمی‌تواند چیزی یاد بگیرد. ادیسون بیش از 1000 اختراع داشت که در میان آن‌ها گرامافون و لامپ برق هم وجود دارد. پیشرفت‌های علمی او باعث شد که معلمان او به‌اشتباه خود پی ببرند.


4. والت دیزنی

آیا می‌توانید دوران کودکی خود را بدون دیزنی تصور کنید؟ اگر والت دیزنی (Walt Disney) به گفته‌های ویراستار روزنامه گوش داده بود این اتفاق رخ می‌داد. ویراستار به او گفته بود که او قوه تخیل و ایده‌های خوب ندارد. اما والت ایده‌های خود را به کار برد و نام خود را ماندگار کرد.

گفته دیزنی درباره شکست:

“به نظرم هر کس باید در جوانی یک‌بار شکست بخورد… زیرا این اتفاق باعث می‌شود که به آنچه برایتان رخ داده آگاه باشید. زیرا شکست باعث شد که دیگر هیچ‌چیزی من را نمی‌ترسانید و در آستانه شکست هراس نداشتم.”


5. آلبرت انیشتین

اگرچه نام او با هوش و ذکاوت همراه است اما برای خود او چنین نیست. او در کودکی تا سن چهارسالگی حرف نمی‌زد، تا هفت‌سالگی نمی‌خواند و تصور می‌کردند که عقب مانده است. اما آلبرت انیشتین (Albert Einstein) جایزه نوبل را برنده شد و نگاه جهان به فیزیک را تغییر داد. احتمالاً در چهار سال اول به این فکر می‌کرد که بهترین سخن برای حرف زدن چیست.


6. جی کی رولینگ

جی کی رولینگ (J.K. Rowling) پیش از رسیدن به موفقیت یک مادر مطلقه تنها و افسرده بود که حین مطالعه رمان می‌نوشت. اما او اکنون یکی از ثروتمندترین زنان جهان است که درباره شکست‌های خود این‌گونه می‌گوید:

“امکان ندارد در زندگی خود شکست نخورید، مگر اینکه تمام مدت به شکست نخوردن فکر کرده و زندگی نکرده باشید، که دران صورت هم از دم شکست خورده هستید.”


7. آبراهام لینکلن

شکست‌های لینکلن (Abraham Lincoln) بسیار زیاد و متنوع بودند. او یک‌بار با رتبه کاپیتان عازم یک جنگ شد اما در پایان به پایین‌ترین رتبه نظامی نزول یافت.

سپس در طی چندین فعالیت تجاری شکست خورد. سپس به دنیای سیاست رفت و در آنجا هم به‌عنوان یک مقام سیاسی شکست خورد تا اینکه به ریاست جمهوری رسید.


8. جری ساینفیلد

ساینفیلد (Jerry Seinfeld) پیش از رسیدن به موفقیت یک کمدین بود که اولین اجرای استندآپ کمدی او چندان خوب نبود. او با دیدن جمعیت ترسید و شو که شد و صحنه را ترک کرد. اما او به‌جای اینکه قبول کند که طنز مناسب او نیست بیشتر تلاش کرد و به یکی از موفق‌ترین کمدین های تاریخ تبدیل شد.


9. تئودور سوس گیسل

این نویسنده موردعلاقه کودکان که دکتر سوس نامیده می‌شود کتاب اولش توسط 27 ناشر مختلف رد شد. کتاب‌های او (Theodor Seuss Geisel) که برای این ناشران مناسب نبودند و رد شدند، 600 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان فروخته شدند.


10. استفان کینگ

ازآنجایی‌که بسیاری از نویسندگان موفق در ابتدا توسط ناشران رد شدند، کتاب موفق “کری” (Carrie) از استفان کینگ (Stephen King) بیش از 30 بار رد شد. او هم این کتاب را دور انداخت. اما همسرش کتاب را از سطل زباله بیرون آورد و او را وادار کرد که به دنبال انتشار آن برود. در نتیجه اولین کتاب او چاپ شد.


11. وینسنت ونگوگ

امروزه هر اثر ونگوگ (Vincent Van Gogh) حدود 100 میلیون دلار ارزش دارد. اما ونگوگ در دوره خود مشکلات مختلفی داشت. او در دوره زندگی‌اش تنها اثر “تاکستان سرخ” را به فروش رساند که کمی قبل از مرگش رخ داد. متأسفانه دیگران از استعداد هنری‌اش سود بردند نه خودش.


12. الویس پریسلی

“تو به‌جایی نمی‌رسی پسر، باید به همین‌جا برگردی و کامیون را برانی.”

این سخنانی بود که الویس پریسلی (Elvis Presley) پس از اولین اجرای خود در Grand Ole Opry شنید و پس‌ازآن اخراج شد. اما او به‌جای شنیدن و گوش دادن به این سخنان به بزرگ‌ترین ستاره دنیای موسیقی تبدیل شد.


13. مایکل جردن

مایکل جردن (Michael Jordan) در زمان مدرسه از تیم بسکتبال دبیرستان اخراج شد، یا او در آن زمان چندان خوب نبود و یا اینکه مربی‌اش اشتباه کرد. اما او بعدها به بزرگ‌ترین بازیکن بسکتبال تاریخ تبدیل شد و شش جایزه قهرمانی و پنج MVP دریافت نمود.

او بعدها گفت:

“من در زمان فعالیت بیش از 9000 ضربه را از دست دادم. حدود 300 بازی را از دست دادم. در 26 بازی باید ضربه آخر را می‌زدم و ناموفق بودم. بارها و بارها در زندگی شکست خورد. و به همین دلیل است که موفق شدم.”


14. چارلز داروین

چارلز داروین (Charles Darwin) مردی که باعث شد به ساخت‌وساز جهان آفرینش و تکامل خودمان پی ببریم یک دانش‌آموز متوسط بود و به همین دلیل شغل پزشکی را رها کرد. به همین دلیل به مطالعه طبیعت روی آورد و مقاله “پیدایش گونه‌ها” را به رشته تحریر درآورد. او بود که باعث شد شیوه نگرش ما به طبیعت تغییر پیدا کند.


15. سر جیمز دیسون

آیا تابه‌حال پیش آمده وقتی چیزی را متوجه نمی‌شوید احساس بدی به شما دست دهد؟ این حس را با عدد 5،126 ضرب کنید تا متوجه شوید جیمز دیسون (James Dyson) چه حسی داشت وقتی 15 سال به ساختن جاروی بدون کیسه وقت صرف کرد و به هیچ نتیجه‌ای نرسید. تا اینکه سرانجام آن را ساخت و به ثروت 4.5 میلیارد دلار رسید.

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. پونه

    بهمن 21, 1397

    خیلی جالب بود ممنونم
    (لینک حذف شد)

    پاسخ

  2. مصطفی

    اسفند 3, 1396

    عالی بود این متن
    بسیار سپاسگزارم ازتون

    پاسخ