لیست بهترین فیلم های هندی که باید تماشا کنید

سینمای هند یا بالیوود فیلم‌های بسیار زیادی تولید کرده که اغلب آن‌ها نه‌تنها در سطح ملی موردتوجه قرار گرفته‌اند بلکه در سطح بین‌المللی نیز توجه بسیاری را به خود جلب نموده‌اند. سینمای هند به دو قسمت بالیوود و تالیوود تقسیم شده است. تمام فیلم‌های هندی به بالیوود تعلق دارند درحالی‌که فیلم‌هایی که به زبان‌های مناطق دیگر تولید شده‌اند، مانند تامیل، تلوگو، کانادا، مالایالام، بجپوری، بنگالی و پنجابی، به سینمای تالیوود تعلق دارند. ازآنجایی‌که در فیلم‌های هندی عشق، طنز، اکشن، درام و رمز و راز باهم وجود دارد پس می‌تواند گستره وسیعی از مخاطبین را به خود جلب نماید.

محبوبیت سینمای بالیوود باعث شده که در اینجا بخواهیم برترین فیلم‌های هندی را به شما معرفی نماییم. با پروشات همراه باشید.


1. پی کی – ۲۰۱۴ – PK

پی کی یکی از محبوب ترین فیلم های هندی در داخل و خارج از کشور هند است. این فیلم که سومین فیلم پر فروش تاریخ سینمای هند می باشد، روایت گر دو داستان عاشقانه و مذهبی است که در نهایت و به زیبا ترین حالت ممکن به یکدیگر مربوط می شوند. “پی کی” نام شخصی است که از فضا به زمین آمده تا تحقیقاتی درباره ی انسان ها و شیوه ی زندگی آنها انجام دهد اما در همان ابتدای ورودش به کره ی زمین، شخصی کنترلی که “پی کی” از آن برای ارتباط با سفینه اش استفاده می کرد را به سرقت می برد. از آن پس “پی کی” شروع به جستجو برای پیدا کردن کنترلش می کند و در این راه، همه ی افرادی که در سر راهش قرار می گیرند به او می گویند که فقط خدا می داند چیزی که گم کرده است کجاست؛ پس “پی کی” هم شروع به گشتن به دنبال خدا می کند!


2. سال نو مبارک – ۲۰۱۴ – Happy New Year

اگر می خواهید فیلمی ببینید که بعد از تمام شدنش احساس شادابی و سرزندگی کنید، فیلم هندی “سال نو مبارک” انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این فیلم با اینکه داستانی جدی را دنبال می کند، سرشار از طنز و رقص و آواز است.

داستان فیلم درباره ی پسری جوان به نام “چارلی” (با بازی شاهرخ خان) است که بعد از بیست سال قصد دارد انتقام مرگ پدرش را از شریک تجاری او بگیرد. “چارلی” با چند تن از دوستانش به همراه یک مربی رقص (با بازی دپیکا پادوکن) تصمیم می گیرند با شرکت در مسابقه ی رقصی که در شب سال برگزار می شود، از فرد مورد نظر تعداد زیادی الماس گرانبها را بدزدند.


3. دنگال – ۲۰۱۶ – Dangal

داستان فیلم “دنگال” که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است، درباره ی پدری است که سال ها بعد از کنار گذاشتن ورزش کشتی، به طور اتفاقی متوجه می شود دو دختر نوجوانش قدرت بدنی زیادی دارند و تصمیم می گیرد خودش به آنها ورزش کشتی را یاد دهد. بعد از گذشت مدتی هر دو دختر موفقیت های چشمگیر زیادی در این ورزش کسب می کنند و راهی مسابقات بین المللی می شوند.

این فیلم از زمان اکرانش تا کنون، پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند بوده است. شخصیت پردازی قوی و چالش های به وجود آمده برای هر کدام از شخصیت های داستان، از نقاط قوت این فیلم به حساب می آیند.


4. برفی – Barfi – 2012

رنبیر کاپور در فیلم‌های بسیاری هنر بازیگری خود را ثابت کرده است اما در این فیلم متوجه اوج هنر بازیگری او خواهیم شد. اگر بازی درخشان و زیبای پریانکا چوپرا نبود شاید می‌شد این فیلم را یک‌تنه به رنبیر کاپور متعلق بدانیم. این فیلم توسط آنوراگ باسو کارگردانی شده و بازیگران آن عبارت‌اند از رنبیر کاپور، پریانکا چوپرا و ایلنا دکروز. برفی داستان یک مرد لال است که عاشق یک زن زیباست اما دوستی او با یک دختر اوتیسم باعث می‌شود تا با معنی واقعی زندگی آشنا شود.

اگرچه این فیلم می‌توانست یک درام سیاه و جدی باشد اما کارگردان آن توانسته به‌خوبی از آن یک درام کمدی موفق بسازد. بسیاری از صحنه‌های این فیلم از فیلم‌های چارلی چاپلین، مستربین و تام و جری الهام گرفته‌اند. شاید موسیقی متن آن شما را به یاد فیلم فرانسوی برنده جایزه آکادمی یعنی امیلی بیندازد اما این فیلم هم شیرینی خودش را دارد. مطمئن باشید با تماشای این فیلم از موسیقی آن لذت خواهید برد.


5. زندگی عزیز – ۲۰۱۶ – Dear Zindagi

زندگی برای همه سخت است. حتی برای کسانی که شغل های خوب، روابط اجتماعی قوی و چهره های زیبا دارد. ما تنها هستیم و در تنهایی خود رنج میکشیم؛ اما در این میان آدم هایی هستند که می توانند به ما کمک کنند و ما مجبور نیستیم تنها باشیم. “زندگی عزیز” داستان رابطه ی زیبای دختری با روان شناس خود است که باعث به وجود آمدن نگاهی جدید و زیبا تر به دنیا می شود و به او کمک می کند مشکلاتش را از زاویه ای دیگر ببیند، درد هایش را تجربه کند و راه جدیدی برای زندگی کردن پیدا کند.

اگر کنجکاو هستند که بدانید در هنگام روان درمانی چه اتفاقی می افتد و روان شناس ها چطور می توانند زندگی ما را بهتر کنند، این فیلم را ببینید. فیلم برداری و تصاویر زیبا و بازی قوی بازیگران این فیلم را از یاد نخواهید برد.


6. تماشا – ۲۰۱۵ – Tamasha

داستان این فیلم درباره ی دختر و پسری است که در جزیره ی “کاستاریکا” با هم آشنا می شوند و قرار می گذارند که دیگر هیچوقت بیرون از آن جزیره یکدیگر را ملاقات نکنند. اما بعد از چند سال به طور اتفاقی در یک کتابخانه به هم برخورد می کنند و تصمیم می گیرند رابطه شان را ادامه دهند. اما اوضاع با آنچه که در “کاستاریکا” پیش رفته بود متفاوت می شود و این دو نفر سعی می کنند علت این تغییر را پیدا کنند. “تماشا” یکی از فیلم های متفاوت ژانر عاشقانه است که داستانی متفاوت از آنچه تابحال دیده اید را روایت می کند.


7. اوه خدای من – OMG: Oh My God – 2012

این فیلم به مسئله مذهب در هند یک نگاه طنزپردازانه می‌اندازد. یک فروشنده که مغازه‌اش در اثر زلزله از بین رفته به مقابله با خدا برمی‌خیزد، منطقش هم این است که تنها مغازه او خراب شد پس حتماً این کار خدا بود.

آیا تابه‌حال فیلمی دیده‌اید که بدون ایجاد بحث و مجادله بتواند مذهب را در هند نقد کند؟ باید بدانید این فیلم چنین فیلمی است. شاید برخی از افرادی که این فیلم را دیدند آن را انتقادی از دید مردم نسبت به ایمان و مذهب بدانند تا خود مذهب. هومش شوکلا نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده داشت. معمولاً کارگردان‌های هندی درباره خدا یا مذهب فیلم نمی‌سازند، اگر هم بسازند در آن به ستایش یک خدا یا همه خدایان می‌پردازند. اما در این فیلم نگاه کورکورانه مردم به خدایان ساخته دست بشر به تمسخر گرفته شده است.

در این فیلم مرد فروشنده به مقابله با خدا برخواسته زیرا تصور می‌کند ازآنجایی‌که زلزله تنها مغازه او را خراب کرده و شرکت‌های بیمه هم از دادن خسارت به او خودداری می‌کنند پس باید خسارت آن را از خدا بگیرد و درنهایت هم موفق می‌شود.

در بالیوود از قدیم تصور می‌شد که تنها فیلم‌هایی که از ستاره‌های بزرگ استفاده کرده می‌تواند موفق باشد، اما این فیلم چنین نیست، پس حتماً بایدان را تماشا کنید.


8. پیکو – ۲۰۱۵ – Piku

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “پیکو” است که با پدر هفتاد ساله اش در دهلی زندگی می کند. پدر پیکو به یک باره تصمیم می گیرد به شهر کلکته سفر کند تا خانه ی قدیمی اش را بفروشد. “پیکو” با وجود تمام مشکلاتی که دارد، پدرش را در این سفر همراهی می کند و با این سفر، زندگی اش تغییر زیادی می کند. این فیلم یکی از بهترین درام های سینمای بالیوود است که با هربار تماشا از آن لذت خواهید برد.


9. تلاش – 2012 – Talaash

آرمان کاپور یک هنرپیشه سرشناس است او در یک جاده متروکه به دلیل ترس از برخورد با چیزی تعادل ماشینش را از دست می‌دهد و ماشین به دریا می افتد و می‌میرد. بازرس سوریان سینگ (عامر خان) مأمور تحقیق درباره حادثه می‌شود. سوریان پسرش کارن را به تازگی از دست داده است برای همین اوضاع روحی مناسبی ندارد و تلاش‌های همسرش روشنی (رانی موکرجی) برای بهبود حال او هم تأثیر ندارد؛ زیرا سوریان خود را مقصر این اتفاق می‌داند و فکر می‌کند در آن لحظه نباید می خوابیده و باید همراه کاران می‌رفته‌است.

در ادامه فیلم تلاشهای این بازرس برای یافتن راز کشته شدن “آرمان کاپور” و همچنین کنار آمدن با خودش وغم از دست دادن فرزندش هستیم که تا پایان فیلم به زیبایی نمایش داده می شود.


10. دارو دسته‌های واسیپور – Gangs of Wasseypur – 2012

شاید در نگاه اول این فیلم را پدرخوانده سینمای هند بدانید اما کافی نیست. در این فیلم خواهید دید که چگونه داستان‌های شخصیت‌های مختلف به‌خوبی پردازش شده و به داستان نهایی ختم می‌شود. شاید پس‌ازاین فیلم شعله تنها فیلم هندی باشد که تمام شخصیت‌های آن به‌خوبی شخصیت‌پردازی شده‌اند. بنابراین می‌توان آنوراگ کاشیاپ را بهترین کارگردان این نسل دانست.

در این فیلم هیچ بازیگر سرشناسی وجود نداشت و تمام بازیگران از تئاتر بودند. اما همه آن‌ها کار خود را به‌درستی انجام دادند. کارگردان به‌خوبی توانست تمام شخصیت‌ها را به‌خوبی نشان دهد و آن‌ها را به تکامل برساند. در این فیلم دیالوگ‌های بسیار زیبایی استفاده شد. پس حتماً آن را تماشا کنید. تا حدی می‌توان این فیلم را با “دختری با خال‌کوبی اژدها” از استیگ لارسون مقایسه نمود.


11. رئیس – ۲۰۱۷ – Raees

فیلمی زیبا و دیدنی با داستانی مهیج و غیر قابل پیش بینی که ارزش یک بار دیدن را دارد. داستان فیلم درباره ی شخصی به نام “رئیس” است که به تجارت مشروبات الکلی مشغول می باشد و تحت تعقیب شدید پلیس قرار می گیرد. فیلم “رئیس” داستانی سرشار از عشق، دوستی و خیانت است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.


12. ملکه – ۲۰۱۳ – Queen

داستان این فیلم درباره ی دختری هندی به نام “رانی” است که نامزدش یک روز قبل از مراسم عروسی اش از او جدا می شود. “رانی” که خیلی ناراحت و افسرده است، تصمیم می گیرد به پاریس سفر کند. او در آنجا زندگی جدیدی را تجربه می کند و متوجه می شود که می توان سنت های همیشگی را از زندگی حذف کرد. این فیلم به کنار زدن سنت ها و داشتن زندگی مورد رضایت هر فردی تاکید دارد و به خوبی توانسته است آسیب های ناشی از سنت های غلط بر زندگی دختران را نشان دهد.


13. جوانی و دیوانگی – ۲۰۱۳ – Yeh Jawaani Hai Deewani

اگر به فیلم هایی که نشان دهنده ی شور و اشتیاق دوران جوانی اند علاقه دارید پیشنهاد می کنم حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم هندی “جوانی و دیوانگی” فقط به بیان عشق دوران جوانی نمی پردازد بلکه به مخاطب خود شجاعت رو به رو شدن با آرزو ها و رسیدن به خوشبختی را می آموزد.

داستان این فیلم درباره ی دختری ساده و آرام به نام “ننا” است که بعد از سالها تصمیم می گیرد بدون خانواده و همراه با دوستان دوران دبیرستانش به مسافرت برود. “ننا” که همه ی عمرش را به درس خواندن مشغول بوده است برای اولین بار در زندگی، به اهمیت روابط دوستانه پی می برد و عشق را تجربه می کند.


14. ۱۰۲ سالگی پایان نیست – ۲۰۱۸ – ۱۰۲ Not Out

فیلم “۱۰۲ سالگی پایان نیست” داستان زندگی پیر مردی ۱۰۲ ساله است که با پسر ۷۰ ساله اش در یک خانه زندگی می کند. نکته ی طنز آمیز این فیلم در این است که پسر هفتاد ساله ی این پیر مرد، بیشتر از خود او احساس پیری و درماندگی کرده و خود را در آستانه ی مرگ می بیند. در سراسر این فیلم، شاهد تلاش های این پدر ۱۰۲ ساله برای برگرداندن امید به زندگی و شور و نشاط در فرزند هفتاد ساله اش هستیم! دو ستاره بزرگ بالیوود یعنی “آمیتاب باچان” و “ریشی کاپور” در این فیلم به ایفای نقش میپردازند.


15. راضی – ۲۰۱۸ – Raazi

داستان این فیلم درباره ی دختری هندی به نام  “سهمت” است که به درخواست پدرش و برای جاسوسی در کشور پاکستان، با پسر یکی از سران پاکستانی ازدواج می کند و از این طریق به جاسوسی برای کشور هند می پردازد. این فیلم داستان زیبا و غم انگیزی دارد که زشتی های سیاست را به خوبی نشان می دهد.


16. برادر باجرانگی – ۲۰۱۵ – Bajrangi Bhaijaan

داستان این فیلم درباره ی دختر بچه ای شش ساله به نام “شاهدا” است که قادر به حرف زدن نیست و به همین دلیل به همراه مادرش از پاکستان به هند می روند تا با عبادت در مکانی مذهبی، شفا یابد. اما زمانی که در حال بازگشت از هند به پاکستان، “شاهدا” به طور اتفاقی از قطار پیاده می شود و از قطار جا می ماند. “شاهدا” با قطار باربری دیگری به هند می رود و در آنجا مردی به نام “پاوان” او را پیدا می کند و تصمیم می گیرد “شاهدا” را علی رغم مشکلات پیش رو، به کشورش بازگرداند.


17. ظرف نهار – ۲۰۱۳ – The Lunchbox

داستان این فیلم درباره ی مردی به نام “ساجران” است که سال ها به عنوان یک حسابدار مشغول به کار بوده است. یک روز ظرف غذایی که همسر جوان یکی از کارمندان فرستاده است، به اشتباه به دست “ساجران” می رسد و این اتفاق باعث آشنایی این دو نفر می شود که هر کدام به نوعی به دنبال برگرداندن عشق به زندگی شان هستند.


18. گاهی خوشی گاهی غم – 2001 – Kabhi Khushi Kabhie Gham

فیلم “گاهی خوشی گاهی غم” از معروف ترین درام های خانوادگی سینمای بالیوود می باشد که در ایران هم طرفداران زیادی دارد. این فیلم با بازی ستارگانی مثل “آمیتاب باچان”، “شاهرخ خان”، “کاجول”، “کاریتا کاپور” و “هرتیک روشن” در کنار هم، یکی از به یادماندنی ترین فیلم های قرن 21 است. داستان این فیلم درباره خانواده ثروتمند هندی است که پدر خانواده (باچان) دختر یکی از دوستانش را برای ازدواج با پسرش (شاهرخ خان) انتخاب می کند اما پسرش به این ازدواج تن نمی دهد و با دختر موردعلاقه اش (کاجول) ازدواج می کند. بعد از این اتفاق، پدرش او را از خانه بیرون کرده و دیگر او را پسر خود نمی داند. سالها می گذرد و پسر کوچک خانواده (هریتیک روشن) برای رفتن به دانشگاه به لندن می رود و بهطور اتفاقی به واسطه ی خواهرزن برادرش (کارینا کتپور) برادرش را پیدا می کند.


19. سلطان – ۲۰۱۶ – Sultan

داستان این فیلم درباره ی پسرجوانی به نام “سلطان علی خان” است که عاشق دختری کشتی‌گیر در سطح حرفه‌ای می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای ثابت کردن خودش به او وارد ورزش کشتی شود و تا پای گرفتن مدال المپیک برای کشورش هم پیش برود. بعد از کسب چند مدال، او فردی بسیار متکبر و مغرور می‌شود و تمام فکر و خیال او روی کشتی و مسابقات متمرکز می‌شود. زمانی که سلطان به بزرگترین افتخار ورزشی و کسب مدال المپیک می‌رسد، چیز مهم تری را از دست می‌دهد که باعث می‌شود همسرش از او جدا شود.


20. باج – Lagaan – 2001

مردم هند عاشق دو چیز هستند: کریکت و فیلم. اگر آن را با کمی درام، عشق و اکشن همراه کنید یک فیلم بسیار زیبا خواهید داشت که موردعلاقه هر هندی خواهد بود. در این فیلم شاهد همکاری یک کارگردان تقریباً ناشناخته به نام آشوتوش گووریکر و امیر خان (که علاوه بر ایفای نقش اصلی داستان تولید فیلم را هم بر عهده داشت) هستیم. داستان فیلم در دوره سلطنت انگلستان بر هند در روستای کوچک گوجرات رخ می‌دهد و موضوع فیلم کریکت است. تا به اینجا فیلم می‌تواند هر هندی را راضی کند. این فیلم در زمان اکران بسیار موفق بود و توانست روحیه میهن‌پرستی هندی‌ها را ارضا کند. همچنین این فیلم باعث شد که امیر خان را “آقای کمال‌گرا” بنامند.

این فیلم از معدود فیلم‌هایی است که شخصیت هند را در دنیای سینما نشان داد. این فیلم در اسکار نامزد شد (که پس از مادر هند و سلام بمبئی سومین فیلم اسکار بود).


21. داماد عاشق عروس را می‌برد – Dilwale Dulhania Le Jayenge – 1995

یک فیلم درام رمانتیک کمدی که از ستارگانی چون کاجول و شاهرخ خان استفاده می‌کند و آدیتیا چوپرا (پسر بزرگ‌تر یاش چوپرا) کارگردانی آن را بر عهده دارد. راج و سیمران زوجی هستند که در طی یک سفر اروپایی عاشق هم شده و برخلاف نظر والدین خود می‌خواهند باهم ازدواج کنند. در حقیقت موفقیت این فیلم مدیون داستان آن است. هر دختر و پسر هندی داستان عاشقانه خود را با این فیلم مقایسه می‌کنند.

این فیلم باعث شد که شاهرخ خان در قلب هندی‌ها بنشیند. باوجوداینکه این فیلم طولانی ساعت و ده دقیقه است اما از دیدن آن خسته نمی‌شوید. این فیلم به مدت 700 هفته در تئاترهای بمبئی به نمایش در آمد و ازاین‌جهت بلندمدت‌ترین فیلم اکران شده محسوب می‌شود.


22. مدرسه هندی – ۲۰۱۷ – Hindi Medium

داستان این فیلم درباره ی زن و شوهری ثروتمند و هندی به نام های “راج” و “میتا” است. با وجود اینکه “راج” ثروتمند است اما چون در مدارس خصوصی درس نخوانده است سواد انگلیسی ندارد و “میتا” که نمی‌خواهد دخترشان “پیا” هم مثل پدرش شود دنبال این است که فرزندش را در یک مدرسه خوب ثبت نام کند اما ثبت نام در مدارس خصوصی شرایط سختی دارد برای همین آن ها تصمیم می گیرند تا به یک محله فقیر نشین بروند و با ایفای نقش یک خانواده ی فقیر، بتوانند با استفاده از سهمیه فقرا در مدرسه ثبت نام کنند.

علاوه بر طنز خوب و مناسبی که در این به کار رفته است، درگیری شخصیت ها برای تصمیمات زندگی شان به خوبی به نمایش درآمده است و در پایان، پیام فیلم در بهترین حالت ممکن به بیننده منتقل می شود.


23. سه احمق – Three Idiots – 2009

این فیلم از امیر خان از رمان چیتان باگات اقتباس شده است. اگرچه اصل رمان زیبا بود اما باید گفت که این فیلم از رمان خیلی بهتر است و توانسته به خوی صحنه‌های توصیف‌شده در رمان را بازسازی کند و طنز آن را افزایش دهد.

داستان فیلم درباره دو دانشجوی مهندسی است که با همکلاسی عجیب خود به نام رانچو دوست می‌شوند. رانچو در زندگی فلسفه و دیدگاه‌های خاص خود را دارد و کاملاً طبق این فلسفه زندگی می‌کند. او تقریباً زندگی تمام اطرافیان خود را تغییر می‌دهد. اما درست پس از فارغ‌التحصیلی غیب می‌شود. دو دوست دیگر برای یافتن رانچو سفری را آغاز کرده و در این سفر خاطرات او را زنده می‌کنند.

این فیلم هم در گیشه موفق شد و هم توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند. همچنین از معدود فیلم‌های هندی است که توانست در سایت‌هایی مانند imdb.com به امتیاز خوبی دست پیدا کند. شخصیت‌هایی مانند سیلنسر و چاتور به‌خوبی در دل همه جای گرفتند و بسیاری از دیالوگ‌های فیلم به تکیه‌کلام‌های روزمره تبدیل شد (حتی در سیاست هند).


24. داستان های لاست – ۲۰۱۸ – Lust Stories

شبکه ی نتفلیکس در سال ۲۰۱۸ یکی از بهترین فیلم های هندی خود را منتشر کرد. فیلم “داستان های لاست” چهار داستان مختلف را روایت می کند که هر کدام روایت گر داستان عاشقانه و البته شکست خورده ی متفاوتی هستند. روابط عمیق انسانی و نقش مهم عشق در زندگی از عناصری اند که در این فیلم به خوبی نمایش داده می شوند.


25. شعله – Sholay – 1975

دو سارق به یک روستا رفته و به یک پلیس مسن که می‌خواهد انتقام مرگ خانواده‌اش را از یک خلاف‌کار بگیرد کمک می‌کنند. در کنار آن‌ها یک دختر روستایی و یک زن بیوه جوان قرار دارد که زیبایی فیلم را دوچندان کرده و آن را به یک فیلم حماسی تبدیل می‌کنند.

این فیلم را پرستاره‌ترین و زیباترین داستان می‌دانند. وجود بازیگرانی نظیر دارمندرا، آمیتا باچان، سانجیو کومار، امجد خان، هما مالینی و جایا بادوری، باعث شده که این فیلم پرستاره‌ترین فیلم ممکن باشد. این فیلم از فیلم “هفت سامورایی” آکیرا کوروسوا الهام گرفته است. اگرچه نمی‌توان آن را یک اقتباس مستقیم دانست اما موضوع اصلی دو فیلم یکسان است. برخی از صحنه‌های فیلم بسیار معروف شده و در فیلم‌های دیگر مورداستفاده قرار گرفته‌اند.

چند حقیقت درباره فیلم‌های شعله:

  • زوج هنری فیلم به زوج‌های واقعی تبدیل شدند.
  • سانجیو کومار که مسن‌ترین نقش فیلم را ایفا کرد در حقیقت از آمیتا باچان، درمندرا و امجد خان جوان‌تر بود.
  • حتی بازیگران فرعی فیلم مانند زندانبان، سورما بوپالی، کالیا، سومبا، ماسی و حتی دانو هم بسیار مشهور شدند.

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (398)

بستن فرم

  1. فاطمه

    دی 17, 1399

    سلام ببخید میشه چندتا فیلم خوب به من معرفی کنید برای پدرم میخوام سنون بالاتره و فیلمای هندی خصوصا ژانر درام اکشن رو میپسندن مثل سینگهام یا از نسل آفتاب لطفا چندتا فیلم که خوب باشن معرفی کنید

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به فاطمه

      دی 17, 1399

      سلام فاطمه جان، فیلم‌های
      دنگال
      سلطان
      سری فیلم‌های doom
      102 سالگی پایان راه نیست
      برادر باجرانگی
      رئیس
      راضی
      تلاش
      اینا براشون مناسبه و همه‌ی فیلم‌هایی که گفتم تو همین لیست کوتاه دربارشون نوشته شده؛ همینطور عنوان اصلی‌شون.

      پاسخ

    • میر در پاسخ به فاطمه

      بهمن 10, 1399

      باهوبالی ۱.و ۲

      پاسخ

  2. Saro

    دی 3, 1399

    من دنبال یه فیلمم که توش یه زن و شوهر به مسافرت میرن ولی اونجا یه مرد هست که بهشون یه کارهایی میگه تا انجام بدن وگرنه اونا رو می‌کشه دقیق یادم نیست ولی موهای دختر رو میزنم و کولش می‌کنه و بعد مجبورش می‌کنه شوهرشو بزنه و کلی کار دیگه آخرش هم معلوم شد اون مرد پدر یه پسر بوده که اون زن و شوهر همش تو دانشگاه اذیتش میکردن و مرده میخواست انتقام پسرشو بگیره

    پاسخ

    • صیاد در پاسخ به Saro

      اسفند 14, 1399

      (Table No. 21(2013

      پاسخ

    • صیاد در پاسخ به Saro

      اسفند 14, 1399

      Table No. 21

      پاسخ

  3. محمد

    دی 2, 1399

    سلام به همگی من دنبال یه فیلم هندی میگردم که توش پسره عاشق یه دختر پول دار میشه ودختر هم عاشق اون میشه ولی خانواده دخترخ مخالف هستن و بعد از فهمیدن ماجرا پسره رو دم ایستگاه قطار میگیرن حسابی کتک میزنن.دیگه چیز زیادی از فیلم یادم نمیاد فقط یه قسمت های از فیلم بود که خانواده دختره با اسب رفت و امد میکردن.
    فقط این فیلم رو با قطار چنای اشتباه نگیرید

    پاسخ

    • فهیمه در پاسخ به محمد

      بهمن 27, 1399

      Dilwale Dulhania Le Jayenge
      داماد عاشق عردس را میبرد
      شاید این فیلم رو میگید

      پاسخ

  4. مصی

    آذر 19, 1399

    سلام من اسم ی فیلم رومیخام ممنون میشم بگید آشواریا رای بازی میکرد چنتا خاهر بودن ک پدرش آشواریا رو عروس کرد درحالی ک دخترش راضی نبود بعد باپسره رفتن جزیره گوآ اونجا رقص داشت شب بود دور ی میز دونفره نشسته بودن ی گل هم داد به دختره همینا یادمه فقط

    پاسخ

    • زینب در پاسخ به مصی

      بهمن 3, 1399

      اسم فیلم yaadein یا خاطرات هست

      پاسخ

  5. احمد ابراهیمی

    آذر 13, 1399

    به نظر من فیلم من نخست وزیر بارات هستم و کبیر سینگ وارد میشود رو هم بذارید

    پاسخ

  6. BARIN

    آذر 11, 1399

    وایییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی جیغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغغ بچه ها فیلم باجیرو مستانی و لیلی و مجنون و معجزه عشق رو حتما ببینید البته در کنارشون فیلمهای قشنگ دیگه ای هم هس ولی خب اینا از نظر من سطحشون بالاتره…خلاصه بگم فیلمای هندی و کره ای عالین..

    پاسخ

  7. Maryam

    آبان 27, 1399

    سلام چند وقته دنبال یه فیلم هندی ام که تو قطار طلاهای یه کشور دیگه رو میدزدن و پدر دختر رو میکشن و دختر برای انتقام پدرش میره پیش پسره که تو یه قصره بعد با طلا ماشین میسازن هرکی میدونه اسم فیلم رو بگه لطفا

    پاسخ

    • صدی در پاسخ به Maryam

      آذر 12, 1399

      سلام اسم فیلم بازی سازان هست

      پاسخ

    • Pablo در پاسخ به Maryam

      آذر 19, 1399

      فیلم هندیو نمی دونم چیه ولی اینطور که تو گفتی حتما از فیلم شغل ایتالیایی اسکی رفتن

      پاسخ

    • هانا در پاسخ به Maryam

      آذر 24, 1399

      فیلم های ابشیک باچان و دیپیکا پادوکان رو چک کن

      پاسخ

    • صیاد در پاسخ به Maryam

      اسفند 14, 1399

      Players

      پاسخ

  8. سحر

    آبان 19, 1399

    سلام چند وقته دنبال یه فیلم هندی ام تقریبا قدیمیه دو تا خواهرن که هر دو عاشق یه پسرن و بعد اردواج خواهره اون یکی رو هل میده از پله میوفته و بعدا برمیگرده حامله است میبینه خواهرش با شوهرش ازدواج کرده چون فکر میکنن مرده دختره بعدش میره تو یه روستا تا سال ها بعد که بجش بزرگ شده اون مرده و خواهرم میان اونجا و اتفاقی پسر و زنه پیدا میشن کسی اسمش رو میدونه ؟

    پاسخ

  9. ماهان

    آبان 19, 1399

    وای سال نو مبارک فوق العاده بود

    پاسخ

  10. محمد

    آبان 6, 1399

    یه فیلم بودش که سوار کشتی میشدن بعد مردن دوباره خودشونو میدیدن که دارن سوار کشتی میشن باز مرگشونو میدیدن ژانر وحشت بود اگر کسی میدونع لطفا بهم بگه ممنون میشم

    پاسخ

    • Zizi در پاسخ به محمد

      آبان 22, 1399

      Triangle

      پاسخ

  11. پ

    آبان 2, 1399

    سلام یه چند تا فیلم هندی غمگین معرفی کنید ؟… مثل sanam teri kasam

    پاسخ

    • میثم در پاسخ به پ

      آبان 30, 1399

      تا وقتی زنده هستم با بازی شاهرخ خان فوق العادست

      پاسخ

  12. Ebrahimi

    مهر 30, 1399

    سلام یه فیلم هست دختره فروشنده است اشتباه نکنم ساعت فروشه یه پسره عاشق میشه که روانیه و از تیمارستان فرار کرده و هی گذشته پسره رو نشون میده میشه بگید اسمش چیه؟

    پاسخ

    • ماهو در پاسخ به Ebrahimi

      بهمن 15, 1399

      the modبود گمونم

      پاسخ

  13. Prsa

    مهر 30, 1399

    اینا رو هم ببینید قشنگن. نبرد کریشنا و ارجون2018. من و سایلاجا2016. بیا بانگرا برقصیم2020. Sammohanam 2018

    پاسخ

  14. رها

    مهر 25, 1399

    سلام اسم این فیلم هندی رو میخواستم که پسر از نظر روحی یخورده عصبی هستش اما عاشق ی دختره اما پدر دختر ب پسر میگه تو دیوانه ای و من دخترم و بهت میدم و بعد از دست پسره فرار میکنن که پسره پیداشون می‌کنه و..

    پاسخ

    • یاس در پاسخ به رها

      آبان 20, 1399

      اسم فیلم فکر کنم اعتبار است

      پاسخ

      • امید در پاسخ به یاس

        اسفند 11, 1399

        اره همیمه

        پاسخ

  15. Sadegh

    مهر 22, 1399

    من دنبال یه فیلم هستم که توش جنگ های قبیله ای خون خواهی هست

    پاسخ

    • یاس در پاسخ به Sadegh

      آبان 20, 1399

      فیلم ویر را ببین خیلی قشنگه وفیلم خروش

      پاسخ

  16. ايوب

    مهر 17, 1399

    به نظر من يكي از فوق العاده ترين فيلم هاي هندي اي كه ديدم ترجمش فك كنم ميشه در مسير آتشAgneepath 2012

    پاسخ

  17. tanha

    مهر 16, 1399

    ببخشید من دنبال یه فیلم میگردم ،دختره پریتی زینتا از قطار پیاده میشه اشتباهی وسایلشو میده دست یه مرده که آبیشک باچانه اونجا پسره عاشقش میشه و وسایل دخاره رو میده یه باربر بیاره اونجا دختره میفهمه که پسره رو با باربر اشتباه گرفته ممنون میشم اسم فیلمشو بگین

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به tanha

      مهر 16, 1399

      سلام دوست عزیز،
      اسم فیلم Jhoom Barabar Jhoom هست، محصول سال 2007

      پاسخ

  18. مهان

    شهریور 30, 1399

    سلام من پیام ها رو خوندم خواستم چند تا فیلم معرفی کنم که به نظرم خیلی زیبا هستند
    ۱ . سیاه با بازی آمیتا و رانی
    ۲. Ae Dil Hai Mushkil 2016
    ۳.موجسه دوستی کاروگی
    ۴.شید
    ۵.مهونا
    ۶. ام شانتی ام

    پاسخ

    • Aboolkhafan در پاسخ به مهان

      شهریور 31, 1399

      فیلم مدرسه هندی محصول سال2017

      پاسخ

  19. POUYA

    شهریور 22, 1399

    سلام
    یه فیلم هندی بود که دونفر توی هر دوره از زندگیشون ( از زمان های قدیم تا اینده ) عاشق همن و یه نفر هست نمیزاره بهم برسن اسمشو میدونید ؟

    پاسخ

    • سید مجتبی حسینی در پاسخ به POUYA

      مهر 4, 1399

      آره اسمش (۳ احمق هست)
      که تو لیست همین فیلم های بالاهم بودش

      پاسخ

      • سینا در پاسخ به سید مجتبی حسینی

        آذر 14, 1399

        اصلن سه احمق چه ربطی داره به این داستان…داری اشتباه میزنی داداش

        پاسخ

    • ستاره در پاسخ به POUYA

      آبان 8, 1399

      سلام اسمش رابطه

      پاسخ

    • Masih در پاسخ به POUYA

      بهمن 16, 1399

      فک کنم منظورتونrabtaa باشه

      پاسخ

  20. saina

    شهریور 10, 1399

    سلام دوستان
    دنبال یه فیلم هندی هستم یه دختره سنتی تنهایی سفر کرده با یه خونه که توش پارتیه رو به رو میشه بعد با آدمای اونجا دوست میشه کلا تیپش که سنتیه عوض میشه هر چقد گشتم اسمشو پیدا نکردم اگر کسی میدونه راهنمایی کنه لطفا.ممنون

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به saina

      شهریور 10, 1399

      سلام دوست عزیز،
      به احتمال زیاد فیلم Queen محصول سال ۲۰۱۳ هست.

      پاسخ

      • saina در پاسخ به زهرا اکیما

        شهریور 11, 1399

        نه اون نیست دیشب دیدمش کویین رو اونی که من میخوام نبود

        پاسخ

        • Sajjad در پاسخ به saina

          شهریور 22, 1399

          اسم فیلم cocktial نیست؟؟؟ 2012
          داستانش همینه که میگین خیلی قشنگه

          پاسخ

    • رضا در پاسخ به saina

      مهر 15, 1399

      آقازاده

      پاسخ

    • ghazla در پاسخ به saina

      مهر 29, 1399

      اسم فیلم کوکتل هست فکر کنم

      پاسخ

    • هانی در پاسخ به saina

      آبان 21, 1399

      اسمه فیلم dulha mil gaya با بازی فردین خان و دختره اسمشو نمیدونم و شاهرخ خان و سوشمیتاسن

      پاسخ