7 مهارت ضروری برای افرادی که می‌خواهند در شغلشان موفق باشند

یکی از عوامل موفقیت شغلی این است که رزومه‌تان همیشه به‌روز باشد، البته نه‌تنها باید رزومه را به‌روز کنیم بلکه باید مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف را نیز افزایش دهیم.

علاوه براین، گسترش فناوری صنعتی نشان می‌دهد که مهارت‌های شغلی رفته‌رفته تغییر می‌کند، بنابراین کارمندان باید اطلاعات و تخصصشان را به‌روز کنند.

برای افرادی که نمی‌توانند واحدهای آموزشی را دنبال کنند، آموزش اینترنتی و ویدئویی روش بسیار خوبی است، زیرا می‌توانند در خانه یا هرجایی که راحت‌تر هستند آموزش‌ها را دنبال کنند، بدون این‌که هزینه‌ای پرداخت نمایند.

ما مهارت‌های لازم برای موفقیت در شغل و حتی تغییر شغل را بررسی نموده و موارد موردنیاز را لیست نموده‌ایم.


مایکروسافت اکسل

مهارت مایکروسافت اکسل باید حتماً در رزومه‌تان وجود داشته باشد و اگر هنوز آن را یاد نگرفته‌اید به شما پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر یادگیری آن را آغاز کنید. اکسل کاربردهای زیادی دارد، از سازمان‌دهی جدول‌ها تا به اشتراک گذاشتن اسناد، بنابراین یادگیری آن بر هر کارمندی واجب است.


زبان خارجی

امروزه همه می‌دانند که دانستن زبان خارجی اهمیت بالایی دارد و بودن آن در رزومه شانس قبولی شمارا افزایش می‌دهد. ازجمله آسان‌ترین و پرکاربردترین زبان‌هایی که می‌توانید فرابگیرید انگلیسی و اسپانیایی هستند.


بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

اگر می‌خواهید یک وب‌سایت برای کسب درآمد داشته باشید یا وب‌سایت شرکت را روی اینترنت قرار دهید، باید این مهارت را داشته و به زیروبم آن آشنا باشید.


طراحی وب

امروزه طراحی وب به یکی از داغ‌ترین شغل‌های فریلنسری و حتی شرکتی تبدیل شده است و افراد زیادی با آموختن چند زبان نه چندان دشوار توانسته‌اند به این حیطه وارد شده و درآمدهای مناسبی کسب کنند. البته برای داشتن درآمد مناسب با این شغل باید تمرین زیادی داشته باشید و کیفیت کار خود را به حد استاندارد برسانید.

برای شروع یادگیری طراحی وب می‌توانید از زبان‌های Html و Css و Javascript که زبان‌های پایه طراحی وب هستند شروع کنید و بعد از کمی پیشرفت به سمت زبان‌هایی چون php, asp, c#, ruby و … بروید.


پایتون

پایتون یکی از آسان‌ترین و کاربردی‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که می‌توانید به‌راحتی فرابگیرید. در صورت دانستن این مهارت نه‌تنها بازده کاری‌تان افزایش می‌یابد، بلکه می‌توانید به‌عنوان یک کارمند بخشی از وظایف روزانه خود را به کمک این زبان، خودکار کنید.

 


توانایی رهبری

فرقی نمی‌کند که رهبر یک گروه باشید یا عضوی از آن، داشتن این مهارت نه‌تنها باعث می‌شود نسبت به همکاران خود اعتمادبه‌نفس بیشتری داشته باشید، بلکه توجه رئیستان را نیز بیشتر جلب خواهید نمود.


مهارت‌های ارتباطی

مهارت‌های ارتباطی رمز موفقیت در محیط کار به شمار می‌روند. زیرا به شما کمک می‌کند با اعتمادبه‌نفس بیشتری صحبت کنید، ایده‌های بهتری ارائه دهید و با همکاران خود رابطه صمیمانه و به‌دوراز سوتفاهمی داشته باشید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم